חזרנו מטיול 4 ימים מלאים בברלין : ממה שבחרנו לראות דירגנו את האטרקציות לחוד ואת מקומות

הזיכרון לשואה ולחומה לחוד

מקום 1:מוזיאון פרגאמון

אחד משיאי המוזיאונים שראיתי בחיי!:שחזור שער השוק ושער מילטוס.(70 אחוז מקורי)העתיקות והפסלים שנשתמרו..אתר חובה לכל אחד גם אם הוא לא חובב עתיקות.חיכינו בתור רבע שעה מבלי להזמין כרטיסים מראש.
שער ברנדנבורג

סמל גרמניה . רק נוסיף שבמלון אלדון הסמוך בצד שפונה לכיכר ממרפסת קומה 3 היתה

הסצנה המפורסמת של מייקל ג'קסון עם התינוק שלו

כיפת הרייכסטאג

מי שלא מזמין חודשיים מראש כניסה יכול נכון ליוני 2017 לבוא למקום עם פספורט ולקבל אישור כניסה

לכיפת הרייסטאג לאותו יום בערב מאוחר או ליום המחרת.שווה אם כן מייד לרוץ ולהזמין מקום.כי מה שרואים משם + מדריך מוקלט באנגלית שמסביר כל מקום הם חוויה נהדרת.

מוזיאון הטבע mueseum fur naturkunde

לילדים ולמבוגרים כאחד מוזיאון נפלא! עם דינזאורים מלפני 150 מיליון שנה(עם שילוב של חלקים

אותנטיים).חיות מפוחלצות ועוברים בצנצנות כוהל של אלפי חיות ועוד ועוד יצאנו פעורי פה

לאכול עוגה בקה דה וה

בקומה ה6 ו7 של הכל בו המפורסם הזה יש דוכני אוכל ועוגות שרק בכלבואים ביפן ראיתי מגוון כזה.נורא כייף לשוטט ובסוף לבחור משהוא לאכול.העוגה שאנחנו לקחנו היתה אחת הטעימות.בעיניי חוויה לא פחותה מביקור במוזיאון

כיכרהניצחון siegessollke

במרכז מעגל תנועה סואן מול פארק טירגאנטאן ניצבת לה אילת הניצחון המוזהבת מצופה זהב.אפשר לבוא במונית במיוחד ולטפס לראש והכי פשוט לקחת אוטובוס מספר 100 מכיכר אלכסנדר במידה והוא מתעכב בכיכר תוך כדי עקיפתה אפשר אפילו לצלם תמונות מתוךהאוטובוס.

ארמונות סאן סוסי בפוסטדאם

רק למי שיש זמן להשקיע יום.כלומאר אם אתה בא לפחות ל4 ימים לברלין

קצת מסורבל צריך לקחת רכבת כ45 דקות נסיעה מחוץ לעיר ואוטובוס ואחר כך ללכת המון בין האתרים

אבל בהחלט שווה את המאמץ.הנוף מהארמון לגנים והפוך מדהים.דוקא בפנים היה קצת מאכזב

לעומת הארמון החדש.אבל בסך הכל אם הגעת עד לפה כדאי לקנות את הכרטיס המשולב לכל האתרים ב19 יורו למבוגר 14 לילד לאחר מכן אפשר לעצור בפוסטדאם ולראות את הרחוב ההולנדי היפה.mittlestrase.אם בא לכם נורא על ארמונות ואין לכם זמן או כוח אז גם בברלין עצמה יש ארמון שאומרים שיפה לא פחות והוא גם מאותה תקופה “שארטלנבורג “”רק שהוא בתוך עיר ובסאן סוסי יש כמה ארמונות ואתרי מלכות ואתה במרחבים של פארק מלך יפהפה..

אתרי חובה נוספים

גלריית הציורים gemaldegalerie
שייט בנהר השפרה ליד כיכר המוזיאון

כיכר ג'ונדמרקט

כנסיית הזיכרון על שם וויליאם

מקומות נוספים שכדאי להציץ הם: כיכר פוסטדאמר שילוב בין ישן וחדש(במיוחד העתקת הקטע ממלון ישן והקשה הפה :

הפנורמה פונקט בכיכר פוטסדאמר

מאכזבת היות וגדר מסתירה את הנוף מכל מקום.לדלג. עליה.התצפית מכיפת הרייאכסטאג יפה פי אלף

ןלכן שווה להתאמץ להיכנס

אתר הזיכרון לחומת ברלין

גם מראות קשים במיוחד הסרטים האותנטיים של הבריחה מהחומה תחת אש

כן היינו באנדרטה לזכר היהודים שנספו בשואה.שזהו בעצם בית קברות עם מצבות בגדלים

שונים הבן שלי התרשם אליילא דיבר .הבונקר של היטלר שזה סתם מגרש חנייה עם שלט לוותר

עצות מועילות

המדריך לונלי פלנט בעברית

לכל מקום שאני נוסע אני לא זז בלי המדריך הנפלא הזה עם המפה בעברית.צריך רק לפתח

חוש מידה כי הוא מתלהב מכל דבר ולדעת לבחור מה שנראה לך מעניין.

לא להרתע מלשאול

הגרמנים מאוד פתוחים לעזור ישר יפתחו את הפלאפון בגוגל ויכוונו אותך

להכין שטרות של 10 יורו או מקסימום 20

משום מה לא אוהבים שטרות גדולים כמעט בשום מקום חוץ מבסופר מרקט . למשל.באוטובוס אין סיכוי שתקבל עודף משטר של 100 אפילו 50 ואולי 20.ככה שלהצטייד בעוד מועדץ גם לא אוהבים כרטיס אשראי ככה שכדאי לבוא עם מזומן מהארץ

במרבית המוזיאונים ילד נכנס או בחינם או בהנחה גדולה לא לשכוח.כמו כן הספר האדום וואלקאם

ברלין מקנה הנחות.

סופרמרקט “נטו”

לא להאמין כמה שהוא זול לדוגמא:חלב,יוגורט גדול שתי בננות מיץ תפוזים.וחבילת מוסלי קצת יותר

מ5 יורו חצי מחיר מארץ

קניית כרטיסים ברכבת התחתית

בכניסה לרציף יש מכונה.לוחצים העבר לאנגלית. ומקבלים אפשרויות אם אתה נוסע רק טווח קצר עד 4 תחנות יש תעריף מופחת של 1.70 יורו.ביתר ההתנהלות בתוך ברלין יש להשתמש בכרטיס

a+b שהוא עולה 2.60. אם קונים 4 כרטיסים יש הנחה ואם אתה מתכווןלנסוע יותר מפעמיים כבר עדיף לעשות כרטיס יומי ב 7 יורו.לא לשכוח להחתים את הכרטיס במכונה מיוחדת לפני העליה לרכבת.לתחנות מסוימות מגיעה רכבת מסוג s וצריך ללכת לפי השלטים מעל האדמה ואפילו לעלות קומה.מחוץ לברלין לדוגמא לפארק סאו סוסו צריך להוסיף לכרטיס תוספת c או אםאתה קונה כרטיס חדש אז לקנות כרטיס abc .אכן מבלבל.הכרטיסים טובים גם לאוטובוסים ולחשמליות.הרבה תצטרכו להשתמש באוטובוס מספר 100 או200 שנוסעים מכיכר אלכסנדר לגן החיות ועוברים בכל המקומות החשוביםל כן כדאי לתפוס מקום לטוב לצפייה

מסעדות שנהננו היו umani הויאטנמית. לא יקרה רק להיזהר בקבוק מיים 5.8 יורו כמעט כמו מחיר מנה עיקרית.

good friends סינית מצוינת.

בני חובב מושבע של המבורגרים. עשינו מחקר ונסענו להכי נחשב burgermiester לפי התור שעמדנו היו לנו ציפיות עד השמיים.אכן היה טוב אבל לדעתינו זה שברחוב לילינבלוום בארץ

עוד יותר טוב. גם היינו בbird המבורגר בסדר ולא יותר.

מקווה שעזרתי כמובן שלא מתיימר להקיף את כל המקומות בברלין אלא רק את אותם אלה שאנחנו בחרנו והספקנו