מסלול עד שבוע בברלין ”ברלין עם ילדים“

בהמשך לקפיצות לאירופה בעקבות מהפכת “השמיים הפתוחים”, הגענו הפעם לברלין לסופ”ש ארוך – שלישי אחה”צ עד שבת בצהריים. טיילנו עם שלושה ילדים, בני 8, 6 וכמעט שנתיים. כרגיל טיול עם ילדים ממצה חלק לא מבוטל מהאטרקציות התיירותיות בעיר שכנראה אחרת לעולם לא היינו מבלים באמת.

השכרנו דירה גדולה ונעימה דרך Airbnb ברחוב Rosa-Luxemburg צמוד לאלכסנדפלאץ. אזור נגיש, מרכזי, מלא מסעדות, מרכולים ומאפיות.

בערב הראשון אכלנו במסעדה הוויאטנמית מתחת לדירה שהפכה למסעדת הבית שלנו. הילדים שלנו אוהבים מאד מרק עוף, קצת גיוון לשניצל ופסטה הקבועים בחו”ל והמרק הויאטנמי עשה את העבודה. לאחר מכן עלינו בשקיעה לתצפית ממגדל הטלויזיה. הנוף מהמם וגם חווית העליה במעלית מיוחדת במינה. היה שווה.

למחרת בבוקר התחלנו בלגו סנטר בפוטסדאםפלאץ. העברנו שם כארבע שעות בכיף, שילוב של ג'ימבורי, מתקני לונה פארק קטנים ובעיקר המון משחקים והפעלות מלגו. היעד הבא היה חזרה לאזור אי המוזיאונים, בקרנו במוזיאון ה-DDR שהתגלה כמוזיאון קטן, מלמד המון אודות החיים במזרח גרמניה ובעיקר מהנה מאד לילדים. מהמוזיאון יצאנו לשייט של כשעה של חברת Stern and Kreisschiffahrt שיוצא ממש ליד המוזיאון ושכולל גם הסבר בעברית. היום השני כלל בחלקו הראשון סיור רגלי בעברית עם ה”סיורים של נדב”. משם המשכנו למוזיאון מושלם לילדים ולחובבי כלי תחבורה ומכונות למינהן ה-Deutsches Technikmuseum. מעבר להיותו מוזיאון מושלם יש פה גם פארק נחמד לשבת ולנוח.

האטרקציה האחרונה של היום היה ביקור בצ'ק פוינט צרלי ובמוזיאון הנקניקיות הצמוד לו.מוזיאון היא מילה מעט גדולה עבורו, זה בעיקר מקום שאוכלים בו נקניקיות, קצת לומדים ובעיקר מפעילים ומשחקים עם הילדים. איכשהו גם שם העברנו כשעתיים.

אחרי מוזיאון הנקניקיות רצינו לעלות לתצפית בכדור הפורח הצמוד (http://air-service-berlin.de/weltball) אולם היו רוחות חזקות. ככלל למי שרוצה לעלות לכדור מומלץ להגיע בבוקר, בד”כ הרוח חלשה יותר. אז במקום זאת חזרנו לאזור הדירה לטייל בסביבה.

היום השלישי היה בסימן גן החיות של ברלין אולם לא יכולנו לוותר על הכדור פורח והתחלנו בו את היום. ההתעקשות השתלמה, זו חוויה מאד מיוחדת והנוף שנשקף ממנו הוא מדהים.

גן החיות של ברלין היה אחד האטרקציות המרכזיות. מסודר, נקי, מטופח, מומלץ גם למי שמבקר בעיר ללא ילדים. בגן יש גם גן שעשועים יפיפה. לא הזמנו את הכרטיס המשולב לאקוורים, הגן מספיק בהחלט לטעמי.

האטרציה של הערב היה משחק כדורסל של אלבה ברלין באולם ה-O2. היה תענוג, עידוד ללא הפסק, המון המון משפחות וילדים, אוירה שמחה מאד האולם צמוד ל-East side gallery.

בשבת בבוקר הספקנו לטייל בשוק קטן ונחמד קרוב לבית ב-Kollwitzplatz .

הרבה חברים הרימו גבה כששמעו שאנו נוסעים עם ילדים לברלין, בעייני זה מקום מצוין לילדים (כמו כל עיר לטעמי). דברנו איתם על ההסטוריה וזה עלה לא מעט בטיול, תוך כדי שיטוט ברחובות, למשל קטעי חומה המפוזרים בעיר וגם ממקומות שבחרנו להיות בהם וכמובן מהסיור של נדב.

בניגוד לערים אחרות בהם טיילנו עם הילדים, ברלין היא ענקית ולעניות דעתי אין סיכוי לראות את כולה בשלושה ימים וחצי וחשוב להתמקד במספר מצומצם של עוגנים/אטרקציות ובשאר הזמן להנות מהאווירה ברחובות, מסעדות ובתי קפה הפזורים בכל פינה.

אנחנו נסענו רק בתחבורה ציבורית וכמובן הזמנו את כרטיס הברלין Welcome card שחסך המון בכל מקום אליו נכנסנו מעבר לעלויות הנסיעה.