רציף 17 - תחנת הרכבת גרונוולד ”רציף 17 - תחנת הרכבת גרונוולד ברלין“
מתחנת רכבת זו הובלו 55,000 מיהודי ברלין (מתוך 75,000) אל מותם במלחמת העולם השנייה. ליהודי ברלין נמסר בשנת 1941 כי הם נדרשים לעבור למחנות עבודה על פי החוק ומדיניות הממשלה, עליהם היה להתייצב בתחנת הרכבת גרונווולד בתאריך שנקבע לכל משפחה ביחד עם מזוודה אחת, תוך איום כי מי שלא יציית להנחיות יהיה צפוי לעונש מוות.
רוב יהודי ברלין צייתו להנחיות וקיבלו כרטיס נסיעה בכיוון אחד, ועבור רובם זו הייתה התחנה האחרונה. בשנת 1998 הוקמה בשכונה אנדרטה לזכר היהודים שנשלחו מרציף 17, האנדרטה מורכבת מלוחות פלדה המונחים על הרציף ובחלקו העליון של כל לוח חקוק התאריך, כמות היהודים שנשלחו מהרציף בגרונוולד באותו משלוח, והיעד.
יהי זכרם ברוך.
תגובות ושאלות
יש לכם טיפ מדהים להוסיף?
שתפו אותו עם קהילת המטיילים של למטייל