רציף 17 - תחנת הרכבת גרונוולד ”רציף 17 בברלין - לא לפספס“
אחד המקומות היותר מעניינים שהיינו בו בברלין הוא רציף 17. חובה לדעתי כשמגיעים לברלין להגיע למקום הזה. זה בעצם הרציף שבו שלחו את היהודים למחנות ההשמדה.
המקום עכשיו הוא בעצם אנדרטה, המסילה חסומה ונשארה כאנדרטה. הדבר הכי חזק שם זה הלוחות הגדולים שעל הרציף: המון המון לוחות ובכל לוח רשום תאריך השליחה של היהודים למחנות, את המספר המדוייק של היהודים שנשלחו באותו תאריך ולאיזה מחנה ריכוז בדיוק. הרבה הרבה לוחות כאלה.
לא קל לראות את זה, אבל זה חובה לדעתי ומאד מעניין. המקום עכשיו נראה כמו מקום שקט ופסטורלי עם עצים מסביב, וממש היה קשה להאמין שבמקום פסטורלי כזה היו כאלה זוועות. לא לפספס.
תגובות ושאלות
יש לכם טיפ מדהים להוסיף?
שתפו אותו עם קהילת המטיילים של למטייל