פרימרק ברלין - כל מה שצריך לדעת

כולם מדברים על פרימרק ברלין ואתם עוד לא הייתם? הנה כל מה שצריך וחשוב לדעת על רשת הביגוד הפופולארית והזולה באירופה
יעל כפיר מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: פרימרק ברלין - כל מה שצריך לדעת
© לירון בונאנו-שטרן

פרימרק ברלין היא רשת חנויות שנולדה באנגליה ומאז התפרשה ברחבי אירופה והפכה לרשת בתי כלבו ענקיים וידועים עם שפע של מוצרים במחירים נמוכים עד בינוניים. רשת פרימרק פועלת בערים רבות באירופה ובברלין יש לה שני סניפים, האחד ב-Alexanderplatz והשני ב-Walther Schreiber Platz.

החנות באלכסנדרפלאץ היא הפופולארית יותר בגלל מיקומה המרכזי. היא מתפרשת על פני שלוש קומות וכוללת מוצרי הלבשה והנעלה לגברים, נשים וילדים, מגוון רחב של אקססוריז ופריטים שונים לבית, תיקים, הלבשה תחתונה וקוסמטיקה.

חשוב שתדעו כי פרימרק ברלין היא חנות עמוסה ותוססת ובכל רגע נתון משתרך בה תור בקופות ובהמתנה לתאי ההלבשה. החנות מציעה כמות עצומה של ביגוד עונתי ומבחר גדול מאוד של ביגוד יומיומי, שמלות, חליפות, מעילים, ג'ינסים, נעליים ועוד. חוויית הקניה פה היא בעיקר הכמות והמחיר, מיד שתיכנסו לסניף תראו שבכניסה יש סלים גדולים לאיסוף המוצרים ומגוון עגלות בדומה לסופרמרקט. אתם תזדקקו להן, כי תמיד יש כאן משהו שכדאי לקנות.

כל קומה מיועדת לאוכלוסיה אחרת – קומת הגברים היא קומת המרתף וקומה 1 מיועדת בעיקר לנשים.

דברים שכדאי לדעת לפני:

פרימרק היא רשת שאינה מתאימה לכל אחד. לעיתים, בגלל כמות הלקוחות, כמות הבגדים והבלגן, נראה כי מדובר בחנות המונית וזולה, אך חשוב לציין כי האיכות של המוצרים שלה זהה לרשתות אחרות ויקרות יותר.

חשוב שתגיעו עם הרבה סבלנות ותנסו לעשות זאת מוקדם בבוקר או עם סיום היום כדי שתוכלו משם לחזור הישר למלון עם כל המוצרים שרכשתם. יש תורים לתאי המדידה ולא ניתן למדוד בהם למעלה משמונה מוצרים, כך שיתכן שתצטרכו להמתין למדידה פעמיים. בנוסף, יש תור לקופות ותור לשירות לקוחות במידה ואתם מעוניינים להחליף דבר מה.

קחו בחשבון שבימי ראשון שני הסניפים בברלין סגורים, אז אל תתכננו את כל הקניות שלכם בפרימרק ברלין ליום זה.

רצוי שתפנו לעצמכם לפחות שעתיים והתכוננו לחיפוש עמוק בין המדפים. המידות בפרימרק הן מאוד מגוונות וניתן למצוא שם ביגוד גם למידות גדולות. אל תצפו לקניה רגועה עם מוזיקה נעימה, ואל תחכו למוכרת אישית שתלווה אתכם במסע הקניות כי בפרימרק ברלין זה לא עובד ככה.

תשלום: אם אתם מתכוונים לשלם באשראי חובה שתהיה תעודה להזדהות. פעמים רבות יבקשו מכם דרכון, גם רישיון נהיגה תקף ברוב המקרים.

אם אתם מתלבטים היכנסו לאתר והסתכלו על הפריטים המוצגים ועל המחירים. אתר האינטרנט: www.primark.com

פרימרק ברלין סניף אלכסנדרפלאץ

• כתובת: Alexanderplatz 5-7
  • שעות פתיחה: שני-רביעי 9:00-21:00, חמישי עד שבת: 9:00-22:00, סגור בראשון

פרימרק ברלין סניף Schloss-Straßen-Center -

• כתובת: Walther Schreiber Platz 1
  • שעות פתיחה: שני עד שבת – 9:00-21:00, ראשון סגור

החזר מס על קנייתכם:

אם רכשתם מוצרים בסכום של 25 יורו ומעלה בקשו בקופה טופס החזר מס (Vat Refund) כדי לקבלו בשדה התעופה בחזרה לארץ. בשדה עצמו יבקשו מכם להראות את המוצרים, לכן הקפידו לעשות זאת בטרם תשלחו את המזוודה למטוס...

החזר מס ניתן לקבל בשדה התעופה בברלין בין אזורי בידוק B ל-C ובטרמינל A בקומה 1. ראשית, יש ללכת למשרד המכס עם הקניות ולקבל חותמת. לאחר מכן יש ללכת למשרדים, שנמצאים מעבר לפינה ולקבל את ההחזר. ניתן לקבל החזר במזומן עד השעה שמונה בערב ולאחר מכן לכרטיס האשראי (תוך ימים ספורים). החזר המס הוא לא גדול יחסית.