וינה, בירת אוסטריה ואחת מבין תשע מדינות הפדרציה האוסטרית, שוכנת על גדות הדנובה היא העיר הגדולה במדינה עם כמעט 2 מיליון תושבים נחשבת בצדק כאחת הערים היפות באירופה.

היא אינה מגניבה כמו אמסטרדם, ברלין או ברצלונה, אלא בעלת אלגנטיות שמרנית ויופי קלאסי ששמר על עצמו לאורך השנים. אפשר גם לומר שהיופי שלה גובל בקיטשיות, אבל אין ספק שהיא מיוחדת ומקסימה ויש בה הכל מכל לזוגות וגם למשפחות עם ילדים בכל הגילאים. כל אחד יבחר את המקומות המועדפים עליו מתוך השפע התרבותי והתיירותי שיש לעיר המיוחדת הזאת להציע.

היא מחולקת ל- 23 רבעים והרובע ה-1 שכולל את המרכז ההיסטורי ושבו שוכנים רוב אתרי התיירות והתרבות נמצא בטבורה. ב-2001 הוכר המרכז ההיסטורי של העיר כאתר מורשת עולמי תרבותי מטעם ארגון אונסק"ו.

וינה מפורסמת גם בזכות מספרם הרב של הפארקים בה. רבים מהפארקים כוללים אנדרטאות כמו השטאדפארק – הפארק העירוני (Stadpark). פארק בלוודרה (Belevedere Park) שבו נמצאת טירת בלוודרה שבנויה בסגנון הבארוק ובה גם נחתם ההסכם הלאומי של אוסטריה ב 1955 שהקימה את אוסטריה מחדש לאחר המלחמה. פארק פראטר (Prater) יושב על אי שנוצר בין נהר הדנובה והתעלה, ובו גם ניתן לבקר בלומנה פארק המפורסם של וינה. ארמון שנבורן (Schonbrunn), ארמון הקיץ המלכותי, כולל גם הוא פארק מהמאה ה – 18 ואת גן החיות העתיק ביותר בעולם שנוסד ב- 1752.

הרינגשטראסה (Ringstrasse) - רחוב פעיל עם חנויות, מסעדות, בתי קפה, מבנים לאומיים וגינות מקיף כטבעת את מרכז העיר.

משך ביקור אידיאלי לדעתי יכול להיות סביב הארבעה-חמישה ימים, אך כמובן שאפשר להסתפק גם למגיעים לסופ"ש קצר יותר.

בשנים האחרונות היו לי די הרבה הזדמנויות לבקר בוינה, ואני רוצה לשתף במידע שאספתי.

זה לא בלוג של סיפורים וחוויות אלא בלוג שמטרתו לרכז אינפורמציה ולסייע בתכנון ביקור בעיר.

אנסה להמשיך ולעדכן את הבלוג, להוסיף ולשנות לפי הצורך.

איך להגיע משדה התעופה

רכבת יוצאת אל ומשדה התעופה למרכז וינה מדי כחצי שעה, ומשך הנסיעה בה הוא כרבע שעה ובמחיר של 12 יורו למבוגר.

באולם קבלת המזוודות ליד המסועים ממוקמות עמדות לרכישת הכרטיסים.

כך הם נראים:

ניתן לרכוש גם כרטיס הלוך ושוב במחיר של 19 יורו. הרכבות יוצאות מהרציפים בקומה (1-).

אפשר לקנות כרטיס City Ticket Vienna שיהיה תקף למגוון כלי התחבורה בווינה – לתחתית, לטראם ולאוטובוסים.

ל 24 שעות ב 7.60, 48 שעות ב 13.30 ול 72 שעות ב 16.50.

אפשר להזמין את הכרטיסים דרך האתר והאישור נשלח לסמרטפון אותו אפשר להראות לכרטיסן.

פרטים מדויקים ב: https://www.cityairporttrain.com/en/home

,+43-676-785-1815 +43-699-130-18076

מונית של תחנת השדה: Airport Taxi Vienna – https://www.taxi-viennaairport.com/

איך להתנייד בעיר

לטייל בעיר אפשר להסתפק בתחבורה ציבורית בלבד. הרכבת התחתית (הובאן) מאד יעילה וידידותית ומגיעה לכל נקודה בעיר. החשמלית (שטראסה באן) ואוטובוסים משלימים את התחתית ואפשר עם החשמלית להקיף את הרינג, לרדת ולעלות היכן שרוצים וחוזרים לנקודה הראשונה ממנה עליתם.כרטיסי נסיעה נמכרים לפי נסיעה בודדת, ניסיעה יומית ועוד.

סוגי כרטיסים, מחירים והסברים נוספים

22. district Donaustadt

23. district Liesing

סיורים מודרכים:

סיקרט וינה: סיורים רגליים במסגרת קבוצה וגם סיורים פרטיים לקבוצות ולבודדים. הרשמה דרך האתר.

מה לראות

וינה על אופניים

וינה אינה עיר גדולה במיוחד ביחס לבירות אחרות במערב אירופה, וסיבוב בעיר העתיקה הכי כייף לטייל ברגל. אבל אם רוצים לצאת מחוץ לעיר העתיקה, למשל ברינג שמקיף את העיר העתיקה, אופציית הדיווש שווה ביותר. שבילי אופניים מסודרים, תחנות רבות לקחת ולהחזיר את האופניים, וחווית טיול מאוד כיפית.

כמו בערים רבות בעולם כולל בתל אביב, גם בוינה יש את ה Citybike. תחנות רבות פזורות ברחבי העיר..

תהליך ההשכרה פשוט מאוד. בעמדה ממוחשבת שצמודה לכל עמדת אופניים, מבצעים תהליך רישום מהיר של פרטים אישיים, שם משתמש וסיסמא כולל פרטי כרטיס אשראי. מתקבלת הודעה על חיוב של 20 אירו, אבל אל דאגה, זה רק בשביל לוודא שהכרטיס כשר. בפועל אין חיוב.

עלות ההשכרה בפועל 1 אירו, כאשר בכל מחזור השכרה השעה הראשונה בחינם.

בצמוד לעמדת הרישום יש מפה של העיר עם ציון נק/ עמדות האופניים הפזורות בעיר.

כאשר מחזירים את האופניים, לוודא כי האופניים ננעלו כמו שצריך ונדלקת נורה אדומה.

בהשכרה הבאה, לאחר שתכניסו את כרטיס האשראי, תידרשו להזין רק את הסיסמא שנבחרה ברישום

קתדרלת סן סטפן (Stephansdom)

מבנה גותי מרשים, המכיל שלל אוצרות אמנות. מראש המגדל הצפוני והדרומי נשקפים נופים מרהיבים של העיר.

בסופי שבוע מתקיימים באולם אירועי מוזיקה.

כיכר Neuer Markt

הכיכר מהעתיקות בווינה, נמצאת בעיר העתיקה במקביל למדרחוב Karntnersrasse ומספר צעדים מכיכר קתדרלת סטפן. היא אינה גדולה ורבים מפספסים אותה, אבל בעיני היא אחת היפות בעיר במיוחד בזכות הרוגע מסביב והמזרקה שבמרכזה – Donner Brunner Fountain שהוקמה ב 1739 ע"י George Raphael Donner.

מסביב לכיכר מבנים עם ארכיטקטורה מרשימה, חנויות, מסעדות, בתי קפה ובארים חביבים שאפשר לשבת בהם, אבל גם אפשר לקנות אוכל מוכן בסופר הגורמה שבקצה המערבי של הכיכר – Corso Billa ולשבת לאכול ליד המזרקה.

בכיכר גם נמצאת כנסייה חשובה Capuchin Church שבה נמצא ה- Kaisergruft - קבר הקיסר פרנץ יוסף הראשון.

איך להגיע: למגיעים מכיוון קתדרלת סטפן פלאץ לפנות ימינה ברחוב קטן:

Kupferscmiedgassa.

טיפ נוסף לרעבים: ברחוב הקטן הזה נמצא דוכן הנקניקיות הטוב ביותר בווינה.

כיכר וכנסיית קרל (Karlskirche)

כנסייה בארוקית יפהפייה שבנייתה הושלמה ב-1739 ונחשבת בצדק כאחד המבנים היפים בווינה. המבנה בולט בזכות הכיפה הירוקה הגדולה ושני המגדלים הגבוהים בחזיתה.

בחזיתה רחבה גדולה עם ספסלים ובריכת מים עגולה וגדולה.
שעות פתיחה: שני-שבת 12:30-9:00 ו-18:00-13:00, ראשון 18:00-13:00.
כתובת: Karlsplatz.

בית האופרה (Staatoper)

אחד מבתי האופרה החשובים בעולם. הבניין נבנה ב-1869, נהרס במלחמת העולם השנייה ונפתח מחדש ב-1955. בית האופרה מציג בכל עונה (מהראשון בספטמבר עד 30 ביוני) חמישים מופעי אופרה ועשרים מופעי באלט. מדי שנה, ליום אחד בחודש פברואר, הופך האולם לרחבת ריקודים סלוניים ענקית לכבוד נשף האופרה של וינה. סיורים מודרכים בני ארבעים דקות נערכים במבנה מדי יום, שעותיהם מתפרסמות באתר האינטרנט.
כתובת: Opernring 2.

הפארק העירוני (Stadtpark)

מרחק הליכה של 10 דקות מהמדרחוב. שטח ירוק בלב העיר המשלב סגנונות גינון שונים, ממדשאות ועד חורשות. בפארק אגם נחמד עם ברווזים, ומקום אידיאלי למנוחה מהמולת העיר ולפיקניק. האטרקציה המרכזית היא האנדרטה ליוהאן שטראוס, החביבה על הצלמים.

אנדרטת הצבא האדום

אנדרטה מרשימה שהוקמה לזכרם של נופלי הצבא האדום ששחררו את וינה בתום מלחמת העולם.

בחזית האנדרטה כיכר דגולה עם מזרקה ענקית ועמוד בטון גבוה שבראשו פסל של חייל סובייטי.

בית העירייה (Rathaus) ופארק העירייה (Rathaus Park)

בית העירייה של וינה נבנה בין השנים 1883-1872 על ידי הארכיטקט פרידריך וון שמידט בסגנון ניאו-גותי. הבניין משמש מקום מושבם של ראש העירייה ומושל וינה, מועצת העיר ובית המחוקקים. בפארק האטרקטיבי של העירייה מזרקות ומונומנטים שונים.

החלקה על הקרח: בביקור חורפי בווינה לא כדאי לפסוח על כיכר העירייה, שמסוף ינואר ועד מרץ הופכת לרחבת החלקה קסומה. ברקע מתנגנת מוזיקה שנעה מואלסים מסורתיים ועד לפופ וסלסה. שעות אחר הצהריים שמורות למחליקים הפחות מנוסים.

הפרלמנט (Parlament)

מושב הפרלמנט האוסטרי, שנבנה בין השנים 1883-1873 בסגנון יווני, נהרס בחלקו במלחמת העולם השנייה ושוחזר אחריה. אפשר לבקר בבניין בסיורים מודרכים. מרחק הליכה מבית העירייה.
 כתובת: Dr. Karl-Renner-Ring 3.

Aqua Terra Zoo – House of the Sea

מעל 10,000 בע"ח ימיים. ניתן לצפות בקרוקודילים, נחשים, דגי ענק, כרישים, צבי ים ובע"ח נוספים.

שעות פתיחה: כל יום 9:00-18:00 ובחמישי עד 21:00

כרטיסים: מבוגר 18 אירו, ילד 8 אירו.

איך להגיע: באוטובוס קווים 13A, 14A, 57A ולרדת ב: “Haus des Meeres”

בתחתית קו U3 ולרדת בתחנת “Neubaugasse”.

נאשמרקט - Naschmarkt

השוק הפופולרי של וינה, הוקם כבר במאה ה-16, כאשר בקבוקי החלב הובאו וחולקו מכאן, ושם השוק נגזר מכך. במשך השנים נוספו עוד ועוד סחורות שהגיעו דרך הדנובה, ונמכרו בשוק, וכך הפך למקום הפופולרי שהוא כיום. במקום יש גם מסעדות רבות המגישות מגוון רחב של סוגי אוכל, ובשבתות מגיע שוק פשפשים נייד עם מזכרות ופיצ'עפקס . מקום מצוין ואפילו חובה לביקור, אכילה של דגים וקבבים, ירקות טריים, דבש, גבינות, יין, פרחים, ושתייה של מיץ טרי. מומלץ לבוא בסופ"ש (מומלץ להזמין גם את השמש להצטרף) ואז השוק עמוס ואווירה יותר כייפית.

שעות פתיחה: ימים ב' - שבת 06:00 - 17:00.

כתובת: לאורך הטיילת של נהר ה-Wien
4 Linke und Rechte Wienzeile
 ברכבת התחתית אפשר להגיע עם אחד מהקווים U1, U2, U4 ולרדת בתחנה Karlsplatz.

כיכר היהודים - Judenplatz

תחום המושב ביודנגאסה, או כיכר היהודים כפי שהיא מכונה, היה מקום מושבם של היהודים בעיר החל מהמאה ה-12. בתחילה היה תחום המושב פתוח והמגורים בו היו מרצון. בהמשך הפך המקום לגטו, בו היו היהודים מחויבים לגור. בניינים רבים ובניהם בתי כנסת, בית מרחץ, בית חולים, בית עלמין ובתי המגורים, בחלקם לא קיימים עוד ובחלקם משמשים כבתי מגורים. כיום נמצא ביודנגאסה המוזיאון היהודי והמצבה לזכר יהודי וינה שנספו בשואה. בלב הכיכר פסלו של האינטלקטואל והסופר הגרמני אפרים לסינג, מחבר "נתן החכם", שנוצר על ידי הפסל זיגפריד שרו (Charoux).

כתובת: Judenplatz
U1, U3: Stephansplatz

הספריה האנונימית

האנדרטה הבולטת בכיכר היא מצבת "הספריה האנונימית", שהוקמה בשנת 2000, לאחר עיכובים לא מעטים והתנגדויות רבות. האנדרטה, בטון יצוק בנוי כמבנה ובו ספרים המונחים כשכריכתם מופנית כלפי פנים והדפים כלפי חוץ - ספרים שלא ניתן לזהותם ולא להוציאם. השער נעול אף הוא, וללא ידיות. המצבה מספרת את הסיפור, ללא מילים. בבסיס המצבה רשימת המקומות אליהם נשלחו יהודי וינה, ומשם לא חזרו. האנדרטה נבנתה ביוזמתו של שמעון ויזנטל, והיא הגלעד הראשון בעיר, שהוקם לזכר שואת היהודים. חשוב לציין שהפסל בככר אלברטינה, שבו מוצגת דמות של יהודי הכורע על גחונו ומנקה במברשת את הרחוב לא מזכיר את היהודים, אלא הוא חלק מאנדרטה לזכר קורבנות הפשיזם.

כתובת: Judenplatz
U1, U3: Stephansplatz

מגדל הדנובה – The Donauturm

www.donauturm.at

מגדל בגובה 252 מטר עם מסעדה מסתובבת בראשה ותצפית על כל העיר.

כתובת: Donauturm Strase 4, 1220 Wien

ארמון הופבורג (Hofburg)

www.hofburg.com/cms

הארמון היה מקום מושבם של מלכי האבסבורג במשך יותר משבעים עשורים,

עד 1918. כיום שוכן בו משרדו של נשיא אוסטריה וכן אוספי אמנות רבים. בן 640 השנה ששימש למגורי משפחת הקיסרות נערכים סיורים מיוחדים בסופי שבוע המיועדים לילדים. בסיורים אלו ניתן ניתן להסתובב בין החדרים המפוארים, למדוד בגדים מלכותיים ולהתרשם איך חיה משפחת הקיסרות . במקום פועל בית ספר הספרדי לרכיבה, בו נערכים מופעי ריקודים של סוסי ליפיצנר לצלילי מוזיקה קלאסית באולם ריקודים מפואר.

כתובת: Underground line U3, Herrengasse station

ארמון שונברון (Schloss Schonbrunn)

www.schoenbrunn.at/en

מעון הקיץ הבארוקי של בית האבסבורג, "ורסאי של וינה". בארמון 1,441 חדרים. כאן גר נפוליאון כשכבש את וינה ב-1805, וכאן חי בנו היחיד בתנאי "כלוב זהב" עד מותו בגיל 21. כאן גם תמו חייה של השושלת ההבסבורגית. במלחמת העולם השניה הופצץ הארמון ונפגע קשה, אך שוקם מיד לאחר המלחמה. למרות שחיו כאן מלכים נוספים מבית הבסבורג, הרי שהדמויות המזוהות ביותר עם הארמון הם הקיסרים מריה תרזה ופרנץ יוזף.הארמון העצום מכיל יותר מאלף חדרים המעוצבים ברובם בסגנון הרוקוקו, גנים נפלאים, גן חיות, מבוך עשוי שיחים ועוד. מתחם הארמון וגניו הוכרזו כנכסי תרבות עולמית על ידי אונסק"ו. מגיעים ברכבת תחתית לתחנה הנושאת את אותו השם. ומשם הליכה קצרה לארמון.

גני הארמון - הגנים נחשבים ליצירת אמנות בסגנון הבארוק. גם למי שאינו מתכוון לבקר בארמון, מומלץ להקדיש זמן לטיול בגנים. הגנים, מעל קילומטר מרובע שטחם, טומנים בחובם צמחיה מגוונת ומטופחת, מזרקות ובריכות, מבוך, גן בוטני, חממה וגן חיות, הנחשב לגן החיות הוותיק ביותר בעיר, ובין הוותיקים בעולם.

איך להגיע: קו U4 בתחתית לתחנת Schonbrunn
 קישור לטיפ :

Sisi Ticket

כרטיס כניסה משולב לשלושה אתרים (מבוגר 26 אירו, ילד 15 אירו):

1. שונבורן – SchloSchbrunn .

1. הופבורג - Hofburg Wien.
  2. תערוכת רהיטי המלכות - Imperial Furniture Collection

הבית של הונדרטוואסר - Hundertwasserhaus

בית-רחוב יוצא דופן שתכנן האמן הרב תחומי פרידנריך הונדרטוואסר (Friedensreich Hundertwasser). הקומפלקס המיוחד ויוצא הדופן הזה נבנה ב-1984, ומייצג תפיסה של בנייה בחומרים טבעיים ושילוב עם הטבע וכן, ואולי בעיקר, את תפיסתו החברתית והפילוסופית. הונדרטוואסר נולד בווינה למשפחה יהודית ב-1928. בחייו הבוגרים בחר לחיות בניו זילנד, ונפטר בשנת 2000. ביקור ברחוב הוא אתר חובה, בעיקר לחובבי אמנות ואדריכלות.

כתובת: ברובע השלישי, בפינת הרחובות Kegelgasse ו-Lowengasse.

פארק פראטר

פארק פראטר הוא מקום שליו וקסום עם נוף מרהיב, עצים ענקיים ומים זורמים. בתחומו נמצאות כמה אטרקציות נהדרות לילדים: מוזיאון הקרקס והליצנים, הפלנטריום ופארק שעשועים שהגלגל הענק שבו הוא הראשון באירופה והפך לאחד מסמליה של וינה, ונשקף ממנו נוף נהדר של העיר.

מחיר: כניסה חינם ומשלמים לכל מתקן בנפרד.

עונת הפעילות: 15/3-31/10, אבל אפשר לטייל בפארק גם מחוץ לעונת הפתיחה, אבלל ללא המתקנים.

שעות פתיחה: 10:00-01:00.

איך להגיע: בתחתית U1 (האדום). עד לתחנת Praterstern.

שייט על הדנובה

חברת DDSG Blue Danube

www.ddsg-blue-danube.at

מוזיאונים

מוזיאונים ותערוכות

המוזיאון לתולדות האמנות - Kunsthistorisches Museum

מוזיאון המרשים הכולל אוסף עשיר ומגוון של רמברנדט, ברוייגל, ורמיל ורבים אחרים.

כתובת: כיכר מריה תרזיאן
Maria-Theresien-Platz, 1010 Wien

מוזיאון Belvedere

הארמון נבנה במאה ה- 18 ע”י נסיך Savoy שהיה איש צבא אבל גם חובב אמנות. היום מארח הארמון תערוכות קבועות וגם מתלחפות. בין התצוגות גם יצירות של קלימטהארמון יושב על שטח ענק שכולל גינות מטופחות ומזרקות. במתחם יש מוזיאון נוסף לאמנות עכשווית.

פרטים ומידע על התערוכות באתר המוזיאון

מוזיאון מוצארט (Mozarthaus)

נמצא קרוב מאד לסטפן פלאצ.

בקומתו הראשונה התגורר המלחין הווינאי הנודע בין השנים 1787-1784 ובו כתב חלק מיצירותיו.

מוזיאון היהודים - Jewish Museum

שני מוזיאונים: ב Judenplatz וב- Dorotheergasse.

סיורים בחינם בגרמנית:

Free guided tours of the Jewish Museum Dorotheergasse in German
 Every first Sunday of the month, 03:00 pm

Free guided tours of the Museum Judenplatz in German
 Every first Sunday of the month, 04:30 pm

סיורים מאורגנים נוספים בימים שני-חמישי:

The city temple is located in the Vienna Jewish Community building. Only guided tours are permitted and take place from Monday to Thursday at 11:30 a.m. and 2:00 p.m., except on public holidays. No prior registration necessary. Participation levels are restricted to 30 persons.
 For more detailed information, see www.ikg-wien.at

המוזיאון ב- Judenplatz

כתובת: Judenplatz 8, 1010 Vienna

המוזיאון ב- Dorotheergasse:

כתובת: Dorotheergasse 11, 1010 Vienna

שעות פתיחה לשני המוזיאונים:

Sunday to Friday 10 a.m. – 6 p.m.
 Closed on Saturdays

מחיר כניסה לשני המוזיאונים (הכרטיס תקף ליומיים):

Ticket allows entry to both museums within two days after the date of issue.
Regular admission € 10,-
Reduced admission € 8,-
Students € 5,-
 Children (14 and under) FREE

רובע המוזיאונים (MuseumsQuartier)

קומפלקס אמנות ענק בסמוך לארמון הופבורג, המכיל מוזיאונים כמוזיאון לאמנות עכשווית ומוזיאון ליאופולד, ומתחם בילויים ומסעדות, על פני כ-59 אלף מטר מרובע.
 כתובת: Museumsplatz 1.

מוזיאון Leopold

www.leopoldmuseum.org

כתובת: ברובע המוזיאונים

Address: LEOPOLD MUSEUM, MuseumsQuartier, Museumsplatz 1, 1070 Vienna, Austria

Transport Facilities
 Underground Lines U3 or U2 to the station "Volkstheater/MuseumsQuartier"
 Tram Lines 1, 2, D to the station "Dr.-Karl-Renner-Ring"

מוזיאון הילדים – ZOOM KINDERMUSEUM

www.kindermuseum.at

מיועד בעיקר לילדים עד גיל 14.

Museums Quarter

1070 Wien, Museumplatz 1

מוזיאון סיסי והחדרים המלכותיים

הצטרפנו לסיור באנגלית בשעה 14:00 – ההנחה שקיבלנו מהוינה כארד כיסתה את עלות ההדרכה. מאוד מעניין למי שלא מכיר את הסיפור שלה וגם אני שהכרתי(בזכות יונית) למדתי כמה פרטים חדשים.הקומלקס נמצא בארמון הופבורג

. http://www.hofburg-wien.at/en/things-to-know/sisi-museum.html

סיורים רגליים מודרכים

סיורים רגליים מודרכים מתקיימים כל יום ובכל מזג אוויר ע"י חברת מדריכים מקצועיים וללא צורך בהרשמה מוקדמת.

הסיורים נמשכים כשעתיים ובניהם ניתן למצוא סיור בעיר העתיקה, 3 סיורים הקשורים ליהדות וינה, וינה בזמן המלחמה ולאחריה ועוד.

פרטים נוספים על הסיורים, מועדים ושפת ההדרכה ב: office@wienguide.at, www.wienguide.at

מסעדות ובתי קפה

קפה גרסטנר – Gerstner K.u.K Hofzuckerbacker

בית קפה מפואר מהותיקים בוינה שנוסד ב- 1847. חוץ מעוגות נהדרות, אפשר לאכול ארוחות קלות של כריכונים וגם מנות מלאות.

קומת הכניסה משמשת כחנות, וכדאי לעלות עד לקומה העליונה ולשבת בסלון באחת השולחנות.

כתובת: Kärntner Straße 51, הבית קפה נמצא מול הכניסה הראשית לבניין האופרה (המשך מדרחוב קרנטנר)

מסעדת Plachuttas

אין ספק שזו אחת מהמסעדות הטובות בוינה וגם לא יקרה. מסעדה אוסטרית עם אוכל אותנטי מצויין ולו שני סניפים. הראשון ליד בנין האופרה והשני ליד סטפן פלץ.

המסעדה מתמחה באוכל אוסטרי מסורתי כמו השניצל הוינאי ( Wiener Schnitzel ) הידוע ואחד הטובים בעיר שמוכן מבשר עגל ומוגש עם סלט תפוחי אדמה. ומאכל נוסף שחובה להזמין זה הטאפל שפיץ – Tafelspitz, נתח בשר שמבושל שעות עם ירקות שורש ועוד תוספות.

לקינוח תזמינו את Kaiserschmarrn (הקייזר המגולגל), שזה בעצם בלינצ'ס חתוך לחתיכות ומוגש כשבצד צלוחית של מעדן שזיפים חמצמץ .

מומלץ מאד להזמין מקום מראש בטלפון: 01-5155151

כתובת הסניף שליד האופרה: Walfischgassa 5-7, 1010 Wienna

www.plachuttas.at

קישור לטיפ:

מסעדה איטלקית – Salieri

מסעדה איטלקית טובה, טעימה ולא יקרה. נמצאת ברובע העתיק ובמרחק הליכה קצר מהאופרה.

מחירים לדוגמה:

עסקית צהריים סביב 10 אירו, מרק מינסטרונה/עגבניות 5 אירו, סקלופיני 15-20 אירו

פסטה/פיצה 8-12 אירו.

רצוי להזמין שולחן מראש.

כתובת: , Seilerstatte 17

טלפון: 01-5138648

איך להגיע:

מכיוון האופרה, להמשיך למדרחוב Karntner Strasse ובפנייה הראשונה במדרחוב לפנות ימינה לסמטת Annagassa. ללכת כ 100 מטר עד לסוף הרחוב, והמסעדה נמצאת ממול מעבר לכביש.

קישור לטיפ:

מסעדה איטלקית – Trattoria Santo Stefano

כתובת: Dorotheergasse 3-5, בקרבת כנסיית סנט סטפן

www.trattoriasantostefano.at

בוהםBOHEME

בסמטה קטנה מאחורי רובע המוזיאונים נמצאת מסעדת "בוהם" (BOHEME). זו מסעדה מסורתית, עם אוכל וינאי טוב, שעיצובה שואב השראה מיצירות אופרה. על הקירות תלויות כרזות ודפי תווים של אופרות מפורסמות.. השירות מצוין והמחיר כעשרים יורו לאדם.

כתובת: BURGGASSE 17. למגיעים המטרו, קווים U2, U3 לתחנת Volkstheater
 טלפון: 43-1-523-31-73.

רוזנברגר - Rosenberger-Markt-Restaurant

שייכת לרשת מסעדות לשרות עצמי ובתי מלון ברחבי אוסטריה. המסעדות נמצאות בעיקר בכבישים הראשיים לאורך ולרוחב המדינה. המסעדה ברובע העתיק של וינה נמצאת במדרחוב קרוב מאד לצד של האופרה. עצומת ממדים ומרובת מאכלים מסורתיים. בשל השפע הרב, מומלץ ביותר לעשות סיבוב לפני שממלאים צלחות. האוכל מצוין, מהיר וזול יותר מאשר במסעדות אחרות.

כתובת: Maysedergasse 2

דמל - Demel

הקונדיטוריה שאולי המזוהה ביותר עם תרבות הקונדיטוריות של וינה, שהחלה לפעול בשנת 1887. יש בה כ-65 סוגי עוגות ומאפים.

שעות פתיחה: 10:00 - 19:00.

כתובת: Kohlmarkt 14 (בהמשך של מדרחוב קרטנר), וקרוב מאד לכניסה לארמון הופבורג.

קישור לטיפ :

פיגלמולר - Figlmuller

מסעדה ותיקה ומפורסמת שמתהדרת בשניצל הטוב ביותר בוינה ( לדעתי זו מלכודת תיירים קלאסית, ובכל בית קפה תקבלו שניצל איכותי וטעים יותר) בעלת שני סניפים שקרובים אחד לשני. מנות השניצל ענקיות, והשניצל דק מאוד, אפשר שניצל עוף או חזיר. מנת שניצל הבית עולה כ-12 יורו.

יהיו כאלה שיחלקו עלי, אבל לדעתי, זאת מלכודת תיירים ולא תמצאו שם אף לא מקומי אחד.

כתובת: נמצאת סמוך לקתדרלת סטפן הקדוש.

1. Wollzeile 5

2. Bkerstra 6

קונדיטוריה זאכר - Sacher

בית מלון וקונדיטוריה, שהתפרסמה בזכות "עוגת זאכר" המפורסמת. מאז הקמתו היו בית המלון והקונדיטוריה מרכז חברתי תרבותי ופוליטי. במלון נערך קונגרס וינה, בו הוחלט על הגבולות של אירופה לאחר מלחמות נפוליאון. עוגת זאכר היא לא רק עוגה. עוגת שוקולד זו נושאת בכל פיסה שלה גם היסטוריה מופלאה, גם זכתה להיכנס לספר השיאים של גינס, כשנאפתה בשנת 1998 העוגה הגדולה ביותר, וגם להיות "סימן רשום", כך שאין להשתמש בשמה "עוגת זאכר המקורית". עד היום נאפות העוגות בעבודת יד. בין 500 - 3,000 עוגות נשלחות בקופסאות עץ מיוחדות לכל העולם. בית המלון ובו הקונדיטוריה ובית הקפה "זאכר" נפתח בוינה ב-1876, אך העוגה המפורסמת הקדימה אותו.
 בשנת 1832 הזמינה הנסיכה פאולינה, אשתו של קנצלר האימפריה האוסטרית מטרניך, אורחים רבים וחשובים לארמון המשפחתי. לגודל הזוועה, בדיוק נפל האופה הקבוע למשכב, ועל כן שלח את השוליה פראנץ זאכר בן ה-14 למלא את מקומו. המארחת הידועה, או שמא היה זה הקנצלר עצמו, ביקשו מהנער להכין מנה אחרונה חדשה שתהיה לשיחת היום. המנה האחרונה לא רק שהפכה לשיחת היום, היא הפכה לאגדה ושגורה על פיו של כל וינאי וכל תייר המגיע לעיר מזה כ-140 שנה.

כתובת:4 Philharmonikerstrasse (מול בית האופרה)

קפה ריטר - Ritter

בית קפה עתיק בן כמאה שנה ברחוב מריה-הילפר (רחוב הקניות). מעוצב כאילו הזמן עמד בו מלכת - כסאות עץ ישנים, נברשות עתיקות וכורסאות גדולות. מומלץ בחום לקחת את עוגת השטרודל ועוגת הזאכר עם הקצפת.

כתובת: Mariahilfer 73. בתחתית לרדת בתחנת Neubaugasse .וזה ממש קרוב.

רשת מסעדות איטלקית "ופיאנו" - Vapiano

רשת מסעדות אירופאית לאוכל איטלקי (פסטות, פיצות, סלטים וקינוחים). את האוכל מכינים מול האורח. מאד טעים ויחסית זול. התפריט מחולק לקטגוריות שבכל קטגוריה יש 5-6 סוגי פסטה/פיצות/סלט והמחירים מתחילים ב 7 אירו למנה. קונספט של מזון מהיר , אבל זה לא.

טיפ למטייל: בכניסה מקבל כל אורח כרטיס מגנטי נשאותו הוא מעביר בכל הזמנה, והתשלום ביציאה מהמסעדה.

סניפים:

יש בעיר 6 סניפים מהם 2 בעיר העתיקה ואחד נוסף ברחוב הקניות מריה הילפר.

שעות פתיחה: 11:00-24:00 ובימי א' 12:00-23:00

סניף ברחוב צדדי קטן שיוצא ממריה הילפר:

Theobaldgasse 19, 1060 Wien

קפה Central

אחד מבתי הקפה המפורסמים ביותר של וינה, שנפתח ב 1876 ופרסומו זכה לו בצדק בזכות איכותו וגם הודות למפורסמים שנהגו לשבת שם מקרב האליטה של הפוליטיקה והתרבות.

היושבים בו מרגישים כמו אורחים בארמון.

המקום מציע ארוחות צהריים, ערב ואפשר לבוא רק כדי להנות מהעוגות המעולות מכל הסוגים ומקפה משובח.

Ecke Herrengasse/Strauchgasse, 1010 Wien

מה עוד לא לפספס

נקניקייה וינאית

תוכלו לזהות בקלות את הדוכנים שבהם מוכרים את הנקינקיות המפורסמות לפי התור שידם.

ישנם כמה סוכים של נקניקיות, הוינאיות הקלאסיות והפיקנטיות, במילוי גבינה מותכת,, חריפות, מעושנות ועוד. במחיר של 3-4 אירו תקבלו נקניקייה חתוכה עם לחמניה טעימה, בחצי אירו תשדרגו עם מלפפון חמוץ, ובירה מעולה תוסיף לחשבון עוד כ 3 אירו בסה”כ.

קייזרשמרן – Kaiserschmarrn

בלינצ'ס קליל חתוך לקרעים עם סוכר בזוק מעל שמוגש לצד

צלוחית של רוטב שזיפים חמצמץ וטעים מאד. נחשב כאחד

ממנות הדגל של הקינוחים הוינאיים.

ערמונים ופרוסות תפוחי אדמה על האש

החל מנובמבר -דצמבר ובמשך החורף תמצאו דוכנים קטנים בהם מכינים ערמונים ופרוסות תפוחי אדמה שמכינים אותם על גחלים. מגישים אותם בתוך גליל נייר ויש צידה לדרך במזג האוויר הקר.

גלידת ZANONI & ZANONI

בית קפה שהוא גם גלידריה. אפשר לשבת ולהזמין ואפשר גם לקנות גביע (בלי זכות ישיבה..). גלידה ברמה של ליגה לאומית עם טעמים מכל הסוגים.

בסטפן פלאץ יש בד”כ דוכן נייד וההחנות עצמה נמצאת כמאתיים מטר משם בהמשך הרחוב.

שווקי חג המולד – Wiener Christkindlmrkt

שווקי הקריסמס מתחילים להפתח בווינה באמצע נובמבר כל שנה ונסגרים למחרת הקריסמס ב 26/12.

השוק המרכזי בווינה, הגדול והססגוני מכולם, ממוקם מול בית העירייה והוא נפתח ראשון. בימים הבאים מתחילים להיפתח שווקים נוספים ברחבי העיר, גדולים וגם קטנים ושכונתיים עם הרבה קסם אך כולם עם אווירה נכונה של דוכנים, קישוטים, מאכלים והכי חשוב – יין חם שאפשר לבחור במבחר טעמים. מומלץ מאד לנסות את פירות היער.

שווקים גדולים שווים נוספים:

רחבת הכניסה של ארמון chönbrunn Palace

כיכר Maria Theresien – ברחבה שבין מוזיאון הטבע למוזיאון לתולדות האמנות

שווקים נוספים מרכזיים ממוקמים ב:

Karlsplatz

Freyung – שוק עתיק שקיים מ 1772.

Weihnachtsmarkt Am Hof

Winter at Museumsquartier

Stephansplatz

שווקים יותר קטנים אפשר למצוא ברחבה שצמודה לכנסיית סטפן בסטפן פלאצ, ומול מלון הילטון שבקצה הצפוני של הפארק העירוני.

מידע נוסף על השווקים ומיקומם:

קניות

מדרחוב קרנטנר

נמצא בעיר העתיקה ובמרכזו כנסיית סנט סטפן. חנויות יוקרה שבם אפשר למצוא שעוני יד ב 50000 אירו לצד חנויות אפנה מותגיות לבני נוער ולמבוגרים כמו זארה, H&M, Forever 21 ועוד רבות אחרות. בתי קפה נהדרים ומסעדות טובות לצד חנויות מזכרות. טיול ערב במדרחוב מאד נחמד ומומלץ כולל בסמטאות וההסתעפויות מהרחוב הראשי כולל למדרחוב נוסף שממשיך מכיכר סטפן פלאץ – הגרבן.

מרכז קניות – Wien Mitte The Mall

מרכז קניות, 2 דקות הליכה מקצהו הצפוני של הפארק העירוני ומול מלון הילטון. באתר שלו מצוין כי הוא הגדול ביותר בווינה. חנויות, בתי קפה, וגם מסעדת ואפיאנו.

אם מחפשים קניות, אז עדיף לנסוע 10 דקות למרכז DONUZENTRUM שמפורט בהמשך.

מרכז קניות DONUZENTRUM

מרכז קניות ענק, עם רוב המותגים הבינלאומיים כולל מסעדות ובתי קפה.

בין המותגים: C&A, DESIGUAL, ESPRIT, H&M, HOLLISTER, PIMKIE, PALMERS, ZARA, BENETON, BERSHKA, MANGO, ACCESSORIZE, CLAIRE'S,ALDO, GEOX, BIJOU BRIGIITE , טומי הילפיגר, ספרינגפילד, פוט לוקר וגם סופרמרקט להצטייד בשוקולדים במחירים נמוכים מהעיר ואפילו חנות של מיכל נגרין.

פתוח כל יום 09:00-20:00

יום א': 09:00-18:00

איך להגיע:

נסיעה של כ- 10 דקות בקו U1 (האדום) מסטפן פלאץ עד לתחנת KAGRAN , והקניון נמצא מול התחנה.

נוף מהנסיעה ברכבת למרכז הקניות

טיפ למטייל:

מריה-הילפר - Mariahilfer strasse

שדרת הקניות המרכזית של וינה. ברחוב ניתן למצוא אכסניות, בתי קפה, חנויות בגדים, מוצרי חשמל, חנויות נעליים, חנויות צעצועים, H&M ,C&H, חנויות כובעים, מזון מהיר ועוד. שדרת קניות ארוכה שהיא חווית קניות, אפשר להעביר שם לפחות חצי יום בקניות.

איך להגיע:

בתחתית לקחת את U3 (הקו הכתום) ולתחילת הרחוב לרדת בתחנת Neubaugasse וזה ממש קרוב. לאמצע הרחוב, אפשר להמשיך תחנה נוספת אל Zieglergasse. או לסוף הרחוב ולרדת ב Westbahnhof.

מהעיר העתיקה אפשר להגיע גם ברגל.

סטפל - Steffl

מרכז קניות חדשני ברחוב הראשי במדרחוב, כאן ישנם כל השמות הנוצצים באופנת הביגוד לנשים גברים וילדים, קוסמטיקה, וכמובן, השוקולדים הידועים של אוסטריה. בקומה השביעית והאחרונה נמצאות המסעדות עם תצפית פנורמית לעיר.

שעות פתיחה: ימים ב' - ו' 09:30 - 19:00, שבת 09:30 - 18:00.

כתובת: Karntner Strasse 19
 למגיעים ברכבת התחתית, צריך לנסוע בקווים U1, U3 ולרדת בתחנת Stephans.

Shopping City Sud (SCS)

מרכז קניות ענק דרומית לווינה עם 350 חנויות (כולל פרימארק..)

איך להגיע: למי שמחזיק כרטיס תחבורה יומי, יכול לנסוע אתו עם קו U6 עד לתחנת Siebenhirten ומשם כל 20 דקות יש שאטל חינם לקניון.

למי שאין כרטיס תחבורה, הנסיעה תעלה פחות מעשרה אירו הלוך ושוב.

Ringstrassen-Galerien

מרכז קניות ברינג קרוב לאופרה.

כתובת: Karntner Ring 5-7 and 9-13

שעות פתיחה: שני עד שישי – 10:00-19:00, שבת- 10:00-18:00

www.ringstrassen-galerien.at

קצת תרבות ובילוי

מועדון Porgy & Bess

www.porgy.at

מועדון ג'ז עם הופעות חיות כל ערב ומומלץ להזמין מקומות מראש (טל': 5128811) במיוחד בסוף שבוע.

הישיבה ליד שולחנות עגולים עם מלצרים שעוברים בין האורחים ומציעים שתייה ו"אוכל קטן", מזכיר קצת את מועדון הזאפה

ההופעות נמשכות כשעתיים ועולות כ 18 אירו.

Riemergassa 11

Sky Bar

בר בקומה השביעית והאחרונה במרפסת פתחוה עם רצפת דק ותצפית נוף על המונומנטים בעיר העתיקה כמו הגג היפייפה של כנסיית סן סטפן.

הבר נמצא בקומה האחרונה של מרכז הקניות STFFEL שבמרכז המדרחוב קרנטנר.

הופעות

מידע והזמנת כרטיסים למויוזיקלס, הצגות, אופרה ועוד:

www.wmo.at

www.vienna.eventful.com

פסטיבלים

פסטיבל הסרטים – The Viennale

פסטיבל הסרטים הבינ”ל של וינה מתקיים בד”כ בשבוע האחרון האחרון של נובמבר ונמשך לתוך השבוע הראשון של דצמבר.

פרטים בקישור: http://www.viennale.at/en/festival

טיולים מחוץ לוינה (טיול חצי יום עד יום)

Laxenburg Castle

www.schloss-laxenburg.at

15 ק"מ דרומית לוינה, בעיירה Laxenburg נמצאת הטירה בה בילה הקיסר יוסף שטראוס את ירח הדבש שלו. זהו ארמון בסגנון מדיאבלי שנבנה בתחילת המאה ה 19 על אי באמצע אגם. בטירה מוצגים פריטי ריהוט ואמנות מתקופת הקיסרות האוסטרו-הונגריה.

במקום רכבת פנורמית קטנה, גינת משחקים, סוסי פוני לרכיבת ילדים, השכרת סירה באגם וגן מטופח.

פתוח בין מאי לאוקטובר.

office@schloss-laxenburg.at

הגבעות של שכונת גרינציג

הגבעות של שכונת גרינציג היו בעבר כפר נפרד והיום הם חלק מוינה. להסתובב ברחובות השכונה (מסעדות שמציעות שניצל טוב) ומשם לחזור ברגל לעיר.

איך: קו A38 של החשמלית שלוקחים מחוץ לתחנת הרכבת Heiligenberg שהיא תחנת הקצה של U4. יורדים בתחנה האחרונה של האוטובוס, עוצרים לתצפית יפה על העיר ומתחילים לרדת עם השילוט.ולרדת ברגל דרך הכרמים והנחלים במסלול

וקצת תמונות אווירה

וינה מתקשטת לקראת השנה החדשה

כיכרות ומזרקות

. כיכר לא גדולה במרכזה מזרקה ובקרבתה בתי קפה ומסעדות- Franziskanerplatz

הכיכר נמצאת בהמשכה של סימטת Weihburggasse שיוצאת ממדרחוב קרנטנר.