שני לילות בשמורה. טבע מלוא הודו ועוצמתו. הלינה בתוך השמורה היא חוויה בפני עצמה. ישנו ב Halls gap

שהיא העיירה המרכזית בשמורה. לא הזמנו מקום מראש והיה. בהוסטל של טים מספר אפשריות לינה בחדרים משותפים, בחדרים זוגיים ובדירת חדר. ( יש גם אפשרויות לדירות משפחתיות). אנחנו בחרנו בדירת חדר המשמעות חדר שינה נוח, מקלחת דני שירותים מטבחון מאובזר סלון ופינת אוכל.

הבונוס הגדול לחיות בתוך השמורה זה לחוות את הטבע החי. בעלי החיים בה חיים יחד עם האנשים השומרים על הטבע. לא מאכילים את החיות ומכבדים.

המשמעות מלא ציפורים ששרות,צורחות,מתעופפות. לוליניות.

הקנגרואים שבשש אחר הצהריים יורדים לדשאים בעיירה לאותו המגרש בו משחקים רוגבי אמא קנגורה מלמדת את בנה לצאת ולהכנס לכיס בשלב החינוך לעצמאות.

את הברווזים המגעגעים. ועוד מיני בעלי כנף שוודאי חבריי נאווה ואיתן שגב היו מזהים.

והיתרון הנוסף זה לצאת מהבית ולהגיע ראשונים למפל מקקנזי.

תצפית על המפל ואחר כך ירידה של 300 מדרגות לתחתית המפל. והליכה על גשרים לאורכו. עם מראות המצוקים משני העברים.

העלייה קצת יותר איתגרה אותי אך לאט ובהתמדה הגעתי לתצפית על המפל השני.

Broken falls. תצפיות על המצוקים והמים במפל. גדולת ועוצמת הטבע. השנה שנת בצורת והמים מועטים לעומת שנים אחרות.

נסענו לראות את האגם שמימיו נאגרו בסכר. אגם waratook .

נסענו על פי השילוט לתצפית על העמק כולו תצפית מרהיבה. זוג סינים עברו את הגדר לשם הצילום בהתנהגות מבהילה. פסע לנפילה לתהום. גם דודי נעמד בפוזה לא ממש על התהום.boroka look out

המשכנו למפל silverband falls. הליכה נעימה וקצרה הובילה למפל. שמעט מים זרמו אך ריעננו אותנו. מהמפל נפלנו לאגם השני. אגם בלפילד. Bellfield שם יש אזור לרחצה והתקיימו שיעורי חנ"ג לילדי בית הספר. לימודי חתירה על קייקים וסנאפ. בין לבין מרוץ שליחים. תענוג.

שעת צהריים חום של 35 מעלות החלטנו ללכת למרכז התרבות שניבנה לתרבות האבוריג'ינים.

המרכז בנוי מעניין מאוד. אך לא היה אף אחד במרכז לעומת מבנה האינפורמיישן המבהיק ומלא באורחים המוצב לידו.

חזרנו לבית שלנו לארוחת ארבע קלה ויצאנו אחר הצהריים לראות קנגרו. ראינו עשרות. בהתרגששות רבה צילמנו ישבנו צפינו ולמדנו על הקנגרואים שנראה שחיים במשפחה. מעניין לראות את האמהות עם הקנגורונים בכיסים המציצים יוצאים ומבקשים לחזור חזרה לכיס. המשכנו למרכז העיירה שם במגרש המשחקים על הדשא הגדול עשרות קנגרואים ומלא" קקי" על הדשא. כבר נהינו מומחים לקקי קנגרואים.

ארוחת ערב בחדרנו. ולילה טוב.

יום שישי 7.12.18

התעוררנו לקול שירת הציפורים מול חלוננו. עוד בוקר בשמורה. יצאנו להר וויליאם. השעה 9:00 בבוקר ושני קנגרואים קפצו לנו לכביש. מזל שיש באוטו כזה נהג מוצלח. העלייה להר בדרך נופית. המסלול הוא רק עם מדריך והוא להבנתנו למטפסי הרים. יש מסלול נוסף היורד .

אנחנו ערכנו תצפית ונפרדנו מגרנפינס.

בדרך לגרייט אושיין רוד GOR

קיבלנו המלצה באינפורמיי שן שבמרכז התרבות בדרך להכנס ל Tower hill.

אזור וולקאני הנמצא כ 20 קילומטרים צפונית ל וורנאבול warranabool.

ליד העיירה Koroit.

יצאנו מהפארק דרך Dunkeld. כשלאורך כל הדרך מלווים אותנו המצוקים.

אחרי דנקלד הדרך הינה דרך חקלאית .

הטאוור היל שמורת טבע בתוך לוע הר געש שבהלוע הענק מורכב ממספר אגמים.

מראה מרהיב בתצפית בה רואים את הלוע עם האגמים ואת האוקינוס מצידו השני.

עלינו לתצפית- עלייה קצרה אך תלולה. תצפית מרהיבה.

המשכנו למרכז המבקרים. ושם שאלתי את המוכרת ,האם אכן יש קואלות באזור כפי שרואים בתמונות. היא קראה לבחוא- אבוריגיני וביקה : פיטר תוכל להראות היכן יש קואלות. פיטר אלי: בואי אחרי. והוא אומר לי תראי כאן. על העץ ישנה לה קואלה מתוקה . שאלתי איפה עוד,פיטר אמר לכו בשביל הכחול. ומצאנו עוד אחת ואוו איזו שמחה. בין לבין האמו מסתובבים בשמורה ורצים במהירות.

משם אנחנו בדרך לגרייט אושיין רואד.

חלום שמתגשם

על הגרייט אושן רואד בפרק הבא.