את בודפשט המדהימה כולנו מכירים, כך שהגיע הזמן לצאת קצת מחוץ לעיר, ואם אפשר עם מבצר או סיפור היסטורי אז מה טוב. מפה לשם נפלנו על מבצר וישגראד.

מבצר וישגראד, מלבד היותו מרשים בכל קנה מידה, הוא גם חשוב במלחמה היסטורית, שכן בשנת 1335 נערכה בו פסגת מלכים, צ'ארלס רובר מלך הונגריה אירח את מלכי פולין וצ'כיה לפגישות סולחה ביניהם. בשנת 1991 נוסדה הועידה מחדש, כאשר גם סלובקיה חברה בו. ועידת וישגראד 2018 הייתה אמורה להיות בישראל, נדחתה ל 2019, ובסוף עקב מתיחות עם פולין בוטלה.

התכנית הראשונית שלנו הייתה להפליג בספינה בדנובה מבודפשט, אך אז גילינו שההפלגות יוצאות רק אחרי מאי, היות שאנחנו עדיין באפריל הבנו שנצטרך לקחת את הרכבת, שיוצא פעם בשעה מ Nyugati. הרכבות חדישות עם 2 קומות, ולמעשה נקנו במימון האיחוד האירופי.

לאחר 4 תחנות היגענו לתחנת nagy maros-visegrad, התחנה ממוקמת בסמוך לגדת נהר הדנובה, כאשר העיר וישגראד וכמובן המבצר הנכסף שוכנים בצידו השני של הנהר. מתכנני התחבורה ההונגרים חשבו כבר על הבעיה הזו, ולכן תיאמו את לוח הזמנים של המעבורת שחוצה את הנהר ללוח הזמנים של הרכבת, כך שמרגע הירידה מהרכבת יש משהו כמו עשר דקות ליציאה של המעבורת, המעבורת הבאה רק בעוד שעה.

אם משהו שקורא את הפוסט הזה מעוניין גם כן לבצע את המסלול אז כדאי לדעת שאת הכרטיס למעבורת קונים בקיוסק סמוך, עם כיתוב Lotozo.

אם עד כאן הכל הלך חלק, אז כאן התחלנו להסתבך קצת. מסלול הליכה רגלי למצודה לוקח יותר משעה, ואוטובוס יש רק בימי שבת. (לוח הזמנים מעודכן לאפריל, אולי בקיץ יש נסיעות בשאר ימי השבוע, לא בדקנו). לשמחתינו פגשנו זוג הונגרים שרצו גם כן לעלות למצודה, והיה להם מספר טלפון של נהג מקומי, שתמורת 3500 פורינט הגיע לעלות את כולנו, ברכב 9 מקומות, כך שזה מתאים גם לקבוצות. קצת קשה לנו להמליץ על הנהג כי בהלוך הוא היה מבוסם מעט, וכשחזרנו איתו הוא היה מבוסם יותר, לא יודע מה המצב שלו בשעות אח''כ, קיבלנו מימנו גם המלצה לבית מרזח מקומי... בכל מקרה זה מספר הטלפון שלו, לשיקול דעתכם 0626397372. כמו כן, אני לא יודע אם הוא דובר אנגלית, אבל מאמין שברמה מינימלית כן, אנחנו פשוט דיברנו איתו בהונגרית.

יחד עם זוג המבוגרים ההונגרים עלינו לעבר מצודת וישגראד, וכאשר במהלך הנסיעה התברר לנו שבהמשך הכביש יש אתר מסלול שקצת קשה לי להסביר מהו, אבל הרעיון שלו הוא ירידה במסלול מתכת בסוג של מכונית, ביקשנו מהנהג שיקח אותנו לשם, ובסיום האטרקציה ירדנו רגלית פחות מ 10 דקות אל המצודה.

המצודה עצמה משתרעת על פני שטח גדול, והנוף של הדנובה שנשקף מימנה מרשים בטירוף. באחד החדרים ישנו שיחזור של הועידה ההיסטורית מ 1335 משעווה, בו יושבים סביב שולחן ערוך פירות ובשר.

בוישגראד ישנו ארמון מלכותי נוסף, שאליו מקוצר זמן לא הספקנו להגיע. התקשרנו אל הנהג המבוסם שלנו, והוא הוריד אותנו חזרה אל המעבורת, ומשם, לאחר חציית הנהר, ברכבת חזרה לבודפשט.

ואי אפשר בלי תמונות לסיום, אז הנה כמה כאלה...