זהו הפוסט החמישי והאחרון בסדרה על הטיול שלי במיאנמר. הקישורים לחלקים האחרים:

ינגון (Yangon)

אחרי נסיעה של 12 שעות, האוטובוס הוריד אותנו בתחנה המרכזית. משם לקחנו מונית למלון שהוזמן אתמול. הטיסה לארץ הייתה בערב אבל בכל זאת הזמנו חדר לחצי יום כדי שנוכל לטייל בינגון בחופשיות ונוכל להתקלח ולישון קצת.

כיוון שהגענו בבוקר, שמנו את התיקים בחדר ויצאנו לארוחת בוקר. כמה פעמים כבר שמעתי על ארוחות הבוקר ברחוב בינגון. מדובר על דוכנים מוקפים שולחנות פלסטיק נמוכים וכיסאות (כאילו היה זה גן ילדים ממוצע), ועל השולחנות מונחים מאפים (סוג של בורקס גבינה), איזה בצק מטוגן ותה. אתה מתיישב שם ומתחיל לאכול מה שאתה רוצה. כשסיימת לאכול, בעל המקום רואה מה נשאר על השולחן ומחייב אותך על מה שאכלת. על התה לא צריך לשלם ויותר מזה, זה מקובל שם פשוט סתם להתיישב, לשתות תה ולהמשיך ללכת.

האטרקציה מספר אחד בינגון היא כמובן ה- Shwedagon Pagoda.

פגודה זו, המתנשאת לגובה של 99 מטר, נחשבת לאתר הדתי החשוב ביותר במיאנמר. אומרים שהפגודה בת 2600 שנה, מה שהופך אותה לפגודה העתיקה ביותר בעולם. הסטופה המרכזית מעוטרת בלא פחות מ-7000 יהלומים, אבני ספיר, רובי וטופז.

לצערינו בדיוק הסטופה עברה שיפוץ ולכן לא ניתן לראות את מלוא יופיה. רבים מעדיפים להגיע לכאן בשקיעה ובערב כי אז הפגודה מוארת והמראה מיוחד מאוד. לצערינו לא נשאר לנו זמן, אז עובדים עם מה שיש laugh.

המתחם מזכיר קצת את ארמון המלך בבנקוק מהבחינה שיש הרבה מבנים שונים וכל אחד מאכלס בודהה אחר וצריך להתפלל לכולם.

אחרי כחצי שעה של הסתובבות, התחיל לדבר איתנו תושב המקום שהציג את עצמו בתור מורה להסטוריה באוניברסיטה. הוא התחיל לספר לנו על המקום ואפילו ידע לא מעט הסטוריה של ישראל,ידע מי זה משה דיין ומלחמות ישראל. הוא ליווה אותנו במשך כחצי שעה נוספת ובסופה כמובן ביקש כסף laugh. שילמנו לו איזה 5 דולר כי סך הכל הוא באמת הסביר לא מעט דברים מענייניים. הוא התחיל מזה שהוא שאל אותנו באיזה תאריך נולדנו, הוציא ספר מהכיס ואמר לשנינו איזה יום בשבוע זה היה.

מסביב לסטופה הראשית נמצאים 8 פסלי בודהה כאשר כל אחד “אחראי” ליום אחר בשבוע וכל אדם מטפח את הבודהה של היום בשבוע בו נולד. למה 8 פסלים כשיש 7 ימים בשבוע? ביום רביעי יש שניים wink. אחד לבוקר ואחד לערב. אז אני נולדתי ביום חמישי ואבא שלי נולד ביום ראשון. הטקס אומר שאתה צריך לשפוך על הבודהה מים קדושים ולהתפלל. בעזרת הפרופסור שלנו הצלחנו במשימה.

אני נולדתי ביום חמישי לכן עשינו סיבוב סביב הסטופה המרכזית כדי למצוא את הבודהה שלי

המתחם מאוד מעניין, אפשר להסתובב כאן שעות ופשוט לצפות באזרחים ותיירים. יש מבנה ובתוכו טביעת רגל של בודהה, ופסלים של בודהה בצורת שודדים, יש מקום בו נותנים לבודהה לעשן וכו'.

כמו שאמרתי קודם, היה לנו רק חצי יום בינגון ולצערי לא יצא לנו להסתובב ברחובות העיר אבל ממבט ראשון זה מאוד מזכיר את בנקוק או כל עיר גדולה אחרת במזרח. יש המון דוכני אוכל, המון רוכלים שמוכרים כל דבר אפשרי, שווקים, תנועה סואנת ועוד. יש עוד המון מה לראות כאן אבל צריך להשאיר משהו לפעם הבאה angel.

אחרי הביקור ב- Schwedagon Pagoda אכלנו צהריים ברחוב וחזרנו למלון על מנת להתקלח, לארוז ולנסוע לכיוון שדה התעופה.

הטיול נגמר.

היה מדהים. מיאנמר היא מדינה מדהימה והחוויה מאוד חזקה. זה שונה ממדינות אחרות במזרח וזה מורגש ואני שמח שאני חוזר הביתה עם חיוך מאוזן לאוזן. ממליץ לכולם ואם אפשר ליותר משבועיים כדי שתחוו יותר.

עד הטיול הבא….

***************************************************************************************