מיל נחמד שמגיע מוקדם בבוקר מבשר על יום ההולדת של האחת והיחידה חברת wizzair , לכבוד האירוע מעניקה החברה 30% הנחה לכלarrow-10x10.png היעדים. כבר מעל שנה שלא יצאנו לחופשה זוגית וזו סיבה טובה להציץ ללוח הטיסות של החברה.

אני “ מה אתה עושה בין התאריכים 7-11.6? “

הוא “אין לי משהו מיוחד”

אני “ מצוין, הזמנתי לנו כרטיסי טיסה לדברצן”

הוא “ומה נעשה שם?”

אני “ אין לי מושג מתחילה לחפור באינטרנט, פשוט עלה לי 50 יורו כרטיס אז הייתי חייבת”.

החיפוש באתרים השונים נותן מידע יחסית דל על העיר והמעט הזה ממש לא מפתה, כך שיחד עם הרצון שלי לצאת לטבע אני גולשת לי לטיול וירטואלי ברחבי צפון הונגריה בחיפוש אחר היעד המתאים. תוך כמה ימים מתגבשת ההחלטה להתמקם בשמורת הטבע BUKK שנמצאת ליד העיר מישקולץ. שני לילות הוזמנו לשמורה ושניים בדברצן. רכבarrow-10x10.png הוזמן מחברת AUTONOM דרך CARENTAL.

הטיסה ממריאה בזמן והכל עוברarrow-10x10.png בנעימים.

שדה התעופה של דברצן נראה יותר כמו סניף ישן של קופת חולים מאשר כמו שדה תעופה בינלאומי.

אנחנו מחפשים ביציאה את נציג חברת ההשכרה שאמור להמתין לנו שם. גבר עומד עם שלט Delit ואני בכלל Dalit לא נורא טעות נפוצה… אנחנו צועדים בעקבותיו ומגיעים למונית, קצת תמוהה. הוא מעמיס את המזוודות שלנו נכנסים לרכב ואני מנסה לברר לאן הוא לוקח אותנו אבל הוא לא מבין בכלל אנגלית, בסוף מגיע מישהו לסייע לנו ומסתבר שהוא כנראה חיכה למישהי אחרת ולא לנו.

אנחנו חוזרים לשדה ומוצאים בחור אחר שעומד עם שלט עם שם משפחתנו והוא אכן הנציג של חברת ההשכרה. הזמנו טויוטהarrow-10x10.png IEGO ושמחנו מאוד לקבל במקומה סיאט טולדו. מכיוון שצפינו שלא יהיה איפה לקנות סים בשדה התעופה הבאנו איתנו מכשיר GPS ומפות ואנחנו מתחילים לנווט לכיוון השמורה.

את שני הלילות בשמורה בילינו במלון  Hunguest Hotel Palota  , המלון נבנה לפני יותר מ 100 שנה בסגנון מבצר מימי הביניים , בחצר שלו נבנו גנים תלויים אשר מלווים את הדרך ממנו למפל המים הגדול ביותר בהונגריה. תחתיו יש מערות וליד המפל ישנה גם מערת נטיפים יפה (מערת אנה). בצידו השני של המלון נמצא אגם Hámori-tó היפה. מעל המלון ממשיכה שמורת הטבע עם גנים ושבילי הליכה רבים.

אנחנו מתמקמים בחדר הנחמד ובעיקר שמחים לראות שהוא פונה לאגם ויוצאים לטיול הכרות עם הסביבה.

לאחר מכן אנחנו הולכים לספא הנחמד של המלון ומבלים שם את שעות הערב המוקדמות.

המלון הוזמן עם חצי פנסיון וארוחת הערב הטעימה מוגשת בחדר אוכל יפה כאשר ברקע מנגן אקורדיון.

בערב מסתבר שהמקלחת בחדר שלנו סתומה והמים מציפים את כל המקלחת, הפקידה בקבלה נותנת לנו מפתח לחדר אחר ומציעה שנעבור אליו אבל החדר ההוא יותר קטן והנוף ממנו פחות יפה. מכיוון שהחדרים סמוכים אנחנו נשארים עם שני חדרים האחד לשינה ונוף והשני למקלחת. למחרת בבוקר המקלחת תוקנה.

מוקדם בבוקר אנחנו יוצאים לטייל סביב האגם, אנחנו מקיפים אותו בהליכה נינוחה ונעימה מאוד , פוגשים בדרך דיגים וכמה נקודות להשכרת סירות.

חוזרים למלון לאכול ארוחת בוקר טעימה בליווי נגינת גיטרה.

הכי אני מתרגשת לראות בארוחת הבוקר שיש “בונדש” (כולם מכירים אותו כלחם מטוגן אבל פה קוראים לו בונדש כמו אצלנו בבית). הארוחה בהחלט עשירה וטעימה.

אנחנו עולים ברגל לתחנה של רכבת היער ונוסעים איתה לתחנת גרדניה שהיא האחרונה במסלול שלה. קראנו שיש שם מוזיאון יער אז הלכנו לבדוק אותו, המלצה שלנו תוותרו.... בבית הקפה בגרדניה עשרות זקנים הונגרים יושבים ומוזיקה קולנית מתנגנת ברקע, לא ממש הבנו מה אנחנו עושים שם. שמחנו שהגיע הזמן לעלות על הרכבת חזרה.

נראה לי שרעיון טוב יכול להיות לנסוע כיוון אחד עם הרכבת ולחזור ברגל דרך היער והאגם.

במקור תכננו לנסוע עכשיו למערת הנטיפים אגטלק על גבול סלובקיה אבל אנחנו מתקשים לצאת מהיער היפה ומחליטים להמשיך ולטייל בו. אנחנו נוסעים קצת במעלה היער עד לרכבל הכיסאות עולים איתו למעלה ויורדים ברגל. בבוקר הצטיידנו בטוריסט אינפורמישן המצוין שליד תחנת הרכבת במפה של האזור, כולל מסלולי הליכה ובחרנו לרדת במסלול הירוק צהוב. קצת אחרי שהתחלנו ללכת גילינו שאיבדנו את המפה, התלבטנו אם לחזור ולחפש אותה אבל התעצלנו… לא ממש אחראי אבל מצד שני הכל היה נראה די ברור (וגם היתה לנו מפה כללית יותר של האזור). בדרך נעזרנו מדי פעם במטיילים אחרים.

סטינו מהמסלול לנקודת התצפית היפה וחזרנו ללכת בו עד למטה. הדרך לקחה לנו כשעתיים ומאוד מאוד נהננו ממנה.

לאחר שעשינו היום כבר שני מסלולי הליכה הגיע הזמן למנוחה ולכן נסענו כחצי שעה

ל Miskolctapolca Cave Bath בעיר מישקולץ. קצת התקשינו להבין איפה חונים באזור ולבסוף החנינו במלון סמוך. שילמנו על כניסה לשלוש שעות וקבלנו שעון ללוקר. להפתעתי גיליתי ששכחתי במלון את החלק התחתון של בגד הים שלי ונאלצתי לקנות לי בגד ים בחנות של הספא. המוכרת היתה מקסימה ועזרה לי למצוא חלק תחתון שיתאים לבגד הים שלי ובמחיר ממש סביר.

בן הזוג עשה בינתיים סיבוב במקום ומצא לי את הברכות שהיו עבורי מספיק חמימות, כעקרון מרבית הברכות היו לי קרות מדי. מדובר בבריכות חמימות הנמצאות בתוך מערה אמיתית, המקום מאוד יפה ושווה לבקר בו למספר שעות.

חזרנו למלון שלנו לעוד ארוחת ערב מוצלחת ולאחריה בילוי ערב בספא.

בבוקר לאחר ארוחת הבוקר הלכנו לסיור במערת הנטיפים אנה שליד המפל. במערה יש סיורים רק בהונגרית, חשבנו שזה לא ממש נורא אבל בפועל זה היה ממש מתסכל , היינו היחידים שלא דברו הונגרית והמדריך לא ממש התחשב במצב. נגררנו אחרי כולם ובעצם התרשמנו מהמקום היפה אבל לא הבנו בדיוק מה ראינו. (זו מערת נטיפים מסוג שונה מהמערות המוכרות לנו ולכן ההסברים היו חשובים).

עכשיו נאלצנו להיפרד בצער מהמלון היפה שלנו.

נסענו דרך היער לעיר אגר שנמצאת בצידה השני של השמורה, הדרך פתלתלה מאוד ומקסימה. בדרך ראינו את עקבות החורף הקשה שעבר על האזור ומוטט עצים רבים.

באגר חנינו בחניה חינם שנמצאת לא רחוק מהמרכז. צעדנו דרך הרחובות היפים אל המבצר המרשים. מכיוון שלא היה סיור מודרך טילנו לבד במבצר וניסינו להבין את הסיפור המעניין שהיה שם. חשוב לבוא מוכנים עם חומר מודפס כי הכיתוב באנגלית הוא רק בחלק קטן מהמקומות.

בדרך חזרה מהמבצר עצרנו לאכול ב מסעדת פלצ'ינטות מוצלחת חוץ מהפלצ'ינטות הטעימות המקום גם ממש יפה. על כל קיר ישנו אוסף אחר.

משם צעדנו לכיוון האוניברסיטה במטרה לבקר במגדל ובספריה אך לאכזבתנו הגדולה המקום נסגר למבקרים בשלוש וחצי. שוטטנו עוד קצת ברחובות היפים של אגר וחזרנו דרך הפארק לרכב שלנו.

נסיעה של שעה והגענו לדברצן.

בדברצן הזמנו חדר בפנסיון מאוד מרכזי אבל ממש לא משהו ששווה להרחיב עליו את הדיבור. באופן מאוד מעצבן הועברנו לחלק של הפנסיון שנמצא ברחוב סמוך וממש לא היה נעים להיות בו.

קבענו מראש עם נציג חברת ההשכרה שנחזיר לו את הרכב באותו הערב למרות שהוא יכל להיות ברשותנו עד למחרת. הנציג הגיע אלינו למלון ולקח את הרכב, הוא סרב לקבל תשלום על השרות בטענה שזה תפקידו. זה היה ממש נחמד!

יצאנו לשוטט ברחובות דברצן ולחפש מקום לאכול בו ארוחת ערב. העיר מלאה בפאבים אבל מקום לאכול לא היה פשוט למצוא בשעה מאוחרת.

בבוקר יצאנו לטייל בעיר, חפשנו מקום לשתות קפה והכל היה סגור עד עשר. בסוף שתינו קפה לא רע במקדונלדס.

טילנו עוד קצת בעיר אבל ממש לא התלהבנו ממנה. מכיוון שרצינו לקנות קצת מתנות לילדים הלכנו לקניון פורום וקנינו קצת בגדים ושטויות. הצצנו גם לקניון ארנה שהיה ממש ליד הפנסיון שלנו, הוא ממש עלוב ואם אתם לא בעניין של סרט או קזינו אין לכם מה לחפש שם.

מכיוון שנשאר לנו הרבה זמן פנוי ולא מצאנו בעיר משהו שעניין אותנו נסענו למרחצאות מוצלחים שנמצא בפארק העירוני. הספא מוצלח ביותר, יש בריכה חיצונית חמה וחמש בריכות פנימיות בטמפרטורות שונות. הזרמים בבריכות מעולים וחזקים במיוחד.

בשלוש וחצי בבוקר עלינו על מונית שהזמנו מראש דרך הקבלה בפנסיון ונסענו לשדה התעופה ההזוי.

נגמרה חופשה קצרה, נחמדה מאוד וזולה מאוד.