בודפשט 2017

היינו בבודפשט עם 3 הילדים בגילאי 6-8 ביולי 2017 בין 4.7.17 עד 13.7.17.

4/7 יום ג':

נחיתה בלילה, הגעה עם מונית 40 יורו (מתואמת על ידי בעל הדירה).

5.7 יום ד':

טרופיקריום (דומה למצפה התת ימי באילת, אבל יותר מרשים),

נסיעה באוטובוס כחצי שעה דרומה ,נמצא בתוך קניון גדול עם הרבה חנויות.

קצת תקוע בשום מקום אבל שווה להגיע.

6.7 יום ה':

גן חיות (ליד תחנת מטרו Széchenyi fürdő), זה מקום ענק (בחצי השני של היום שכרנו עגלה גדולה לילדים..).

ומסעדת אבירים sir lancelot בערב (נחמד, אוכל טוב עם הופעות חלשות).
 כדאי להזמין מקום מראש (ההופעות מתחילות בערך ב20:00).

7.7 יום ו':

אקווארנה ( water park aqua-arena) - פארק מים בעיר ליד בודפשט (Mogyorod), הגענו עם אוטובוס ישיר כחצי שעה נסיעה (חזרה ב20:00 בערב).

בחצי השני של היום בפארק פתאום לא הרשו לילדים להתגלש עם מצופים ולא הרשו לי להתגלש עם הקטנים (אמרו שזה מסוכן לעשות ביחד) , אז הם המשיכו להתגלש על מגלשות קטנות יותר ובאבובים.

לשים לב למגבלת גובה כתפיים (110 ס"מ) בפארקים שבתוך בודפשט !!! (כמעט לא נשארות מגלשות רלוונטיות עבור הילדים קטנים).

תקראו את האותיות הקטנות והמגבלות של כל פארק מים.

כדאי להתעדכן בתחזית המזג אויר לפני יציאה (נחת עלינו מבול משום מקום...)

8.7 יום שבת:

רכבת הילדים, יש תחנות לאורך הדרך.

התחנה הראשונה נקראת Szechenyihegy Gyermekvasut ומשם יוצאים לדרך וחוזרים בחזרה לשם (אפשר גם לחזור מהתחנה האחרונה).

מצורפת תמונה עם המפה של התחנות עם מידע מה יש בכל תחנה (מסעדה, פארק חבלים,מצפה אליזבת, רכבל ארוך וכו).

עצרנו בתחנה האמצעית, Janoshegy , אכלנו ועשינו את הרכבל, תצפית אליזבת וסיימנו בחזור לקראת ערב בפארק החבלים Kalandpark בנקודת עצירה Csilleberc (שהיה כבר לקראת סגירה,נדרש לזה שלוש שעות לפחות ,אז חזרנו שוב ביום אחר והגענו לשם באוטובוס ישיר 21A).

לא הגענו עד התחנה הסופית של רכבת הילדים (יש בה מוזיאון רכבות נחמד).

9.7 יום ראשון:

קרקס נחמד בבוקר (בפארק צמוד לתחנת מטרו Széchenyi fürdő, ליד הגן חיות), סיבוב בטירה, סיבוב בפארק ,קפיצה על טרמפולינות, מרחצאות סצ'יני לקראת ערב ( יש בפנים גם בריכת סחף כיפית).

10.7 יום שני:

מוזיאון המדע (בחלק המערבי של הנהר),

סיבוב באי מרגיט עם סיבוב אופניים ומזרקות.

סיימנו במקדולנד שנמצא בקצה הגשר של האי

וטיול ערב קצר בעיר.

11.7 יום שלישי:

שופינג בעיר, חנות צעצועים קטנה זולה ונחמדה , מסעדה,טיול בטירת הבודה בצד המערבי של הנהר, גלגל ענק בלילה (נמצא ליד תחנת מטרו Deak ference).

לא הצלחנו להגיע לקניון west-end ולא למוזיאון הרכבות שנמצא צפונית לגן החיות.

12.7 יום רביעי:

פארק חבלים (סיבוב חוזר...הפעם עשינו יום שלם).

מרחצאות גלרט- בריכת גלים מטורפת.

13.7 יום חמישי:

המראה הביתה בבוקר, יצאנו בשעה 07:15 בבוקר לטיסה של 10:20.

יש נתיב תנועה אחד לשדה התעופה ,אז לקחנו ספייר כי יש לפעמים תאונות (בהמלצת הנהג).

בפועל הגענו תוך 30 דקות לשדה התעופה, וסיימנו ציק צאק את הבורדינג ואין מה לעשות בשדה...

טיפים נוספים:

1. ביום הראשון עשינו סירה על נהר הדנובה עם תרגום בעברית (יוצא קצת יקר) בפועל אפשר לטייל בסירה כחלק מהתחבורה הציבורית..
  2. הכי טוב לעשות כרטיס חופשי שבועי של BKK (כולל רכבות, מטרו, אוטובוסים, סירות).

עושים הכל בתחבורה ציבורית מצויינת וזמינה (ילדים עד גיל חמש ללא תשלום).

1. לא להשכיר רכב בשום אופן, אין חניה ואין טעם.
  2. כדאי להשתמש עבור תחבורה באפליקציה של BKK , היא יותר מדוייקת ומעודכנת מאשר google map (חסכה לנו הליכה מיותרת כי הראתה לנו שיש תחנה צמודה לפארק חבלים).
  3. שים לב להזמין מונית גדולה ולא רגילה
  4. כדאי לקבל רעיונות לאטרקציות בבודפשט מאתרים באנגלית (יותר מבחר מאתר למטייל).
  5. ישנו בדירת ענקית וממוזגת דרך אתר Abnb במרכז העיר, מעל התחנת מטרו של Ferenciek, קישור לדירה http://abnb.me/EVmg/YwLTDbGbVF