היום הראשון כמעט בכל מסע טרק בנפאל הוא היום הראשון בו נוחתים בקטמנדו, כדי לסבר את האוזן, קטמנדו עיר הבירה של נפאל, נוסדה בסביבות המאה ה 8 לספירה ומונה בשנת 2022 כ 1.5 מליון תושבים.

העיר נמצאת בעמק קטמנדו בגבוה של כ 1400 מטר מעל פני הים ונהנית ממזג אויר נוח בחודשי התיירות שהם סתיו ואביב, שהם גם החודשים הפופולרים לטרקים בנפאל, קיץ וחורף הן העונות שפחות מומלץ להגיע לקטמנדו ולנפאל בכלל.

בקטמנדו אפשר להנות מסיורים במבנים היסטוריים של העיר, בעיקר בככר דורבאר וכן לבקר במקדשים, ערי לווין וכמובן בשכונת הטאמל החביבה מאוד על תרמילאים בפרט ותיירים בכלל.

שכונת הטאמל, הינה שכנה צפופה בעלת סמטאות רבות שלעיתים יכול לעבור בהן רק רכב אחד בכל כיוון, הסמטאות עמוסות חנויות מזכרות, ציוד לטיולים, מסעדות מכל הסוגים, בתי קפה וכמובן בתי מלון, בתי הארחה, גסט האוס, מוטלים, סוכנויות תיירות, וכל מה שתייר ממוצע צריך בחו"ל.

אז הגענו לקטמנדו והתמקמנו במלון פשוט שהזמנו בבוקינג ויצאנו להסתובב, לאכול ולהשלים ציוד שהיה חסר לנו לטיול, בקבוקי שתיה, כפפות וכו'.

אני ממליץ מאוד על שתי חנויות שנמצאות בטאמל:

• החנות של קרמבו - Krembo Everest Outdoor Trekking Store

קרמבו בחור ממש זהב, מדבר עברית ואמין מאוד, סחורה לא מקורית ברמה גבוה מאוד, תכלס חוץ מתרמיל ונעליים הייתי קונה שם הכל.

• GoRetro - חנות טובה, צוות אדיב, ציוד לא מקורי ברמה גבוה.

מומלץ לרכוש בקבוק שתיה אישי עם סנן מובנה, כך לא תצטרכו לרכוש מים במהלך הטרק ותוכלו למלא בכל כפר שיש בו מים זורמים, בכפרים הגבוהים המחיר יכול להרקיע עד ל 100 ו 120 רופי לבקבוק.

מעבר לקניות אני ממליץ להתפנק ולאכול במסעדות שוות כי האוכל לאורך הטרק לא ממש מגוון.

את הטיולים בקטמנדו וסביבתה כולל קניות הייתי משאיר לימים שלפני החזרה לארץ כך יהיה לכם פחות מה לסחוב בטרק.

מה שנשאר זה לישון טוב ולהתכונן לנסיעה לתחילת המסלול.