הפוסט שלי יחולק לשניים: הכנה לפני הטיול והטיול עצמו. אנחנו זוג + 3: בן 11, בן 8, בת 6 (גילאים מושלמים לטיול שכזה, אגב) - מוזמנים לקרוא את כל הפרטים: איפה ללון (כולל החווה שמושלמת של לוסיה!), דגשים חשובים וכל התמונות והפירוט בבלוג - למה שאהנה לבד?

כנה לטיול: בעיני, החלק הכי חשוב בטיול עם ילדים, זה התכנון. בטח בטיול כזה. רכשנו את הספר המשפחה המטיילת (לעיתים נקרא התנ"ך), הצטרפנו לקבוצת פייסבוק, נעזרתי המון באתר של היער השחור של קליקו והתחלתי לדלות מידע ברגוע משהו כמו שנה לפני. הסיבה היא שאנחנו עסוקים מאוד בחייים האלו, וכדאי שכל המידע הזה ישקע לאט לאט וכל יום קצת מאשר מלא שעות מטורפות של תכנון לפני. בקיצור, חמ"ל.

הנה הפירוט של הימים שלנו בכלליות:

יום 1: המלון (Bierhausle Feldberg),מזחלות טודנאו (Hasenhorn Rodelbahn), מפלי טודנאו(Todtnauer Wasserfäll), פארק סטיינוואסן (Steinwasen park) ובאד פרדייז (Badeparadies Schwarzwalds)מזחלות: חובה להיות כבר בתור ברבע לתשע. חוסך שעות. מפלי טודנאו - ממש אהבנו! פארק שטיינוואסן - קסום, כיפי ושווה.

יום 2: רוואנשלוכט (Ravennaschlucht), אגם ושייט בטיטיזי (Titisee Lake), מיני גולף ובאד פרדייז (Badeparadies)רוואנשלוכט - קסום (מילה שחוזרת על עצמה הרבה), רגוע. שימו לב לגבהים, עלול להיות מסוכן. מיני גולף - נהננו מאוד! באד פרדייז - שלמות לילדים. יש שם אגף רועש בטירוף ויש אגף שקט למבוגרים. התפצלנו לכמה דקות כדי לראות מה יש שם וזה כמו חלק מסרט. שעוברים מכאוס ענק לגן עדן. מצחיק:)

יום 3: מזחלות טודנאו (Hasenhorn Rodelbahn), פארק חבלים פלדברג (Kletterwald), רכבל פלדברג (Liftverbund Feldberg), מסעדה בפלדברג, שביל אנתוני התרנגול (Der Wichtelpfa) ובאד פרדייז (Badeparadies Schwarzwalds)פארק חבלים פלדברג - מקום מהמם! צריך להזמין מקום מראש. תגיעו חצי שעה מוקדם יותר, אחרת יעכב אתכם. הבעלים מקסים, סיפר לנו על המקום ועל זה שבזכות שלומית מהמשפחה המטיילת, יש לו פרנסה מרובה:) שביל אנתוני התרנגול - אם מביאים את הספר של המשפחה המטיילת וממחיזים להם את הסיפור, זו חוויה קסומה. בדרך ראינו גן שעשועים במקרה והילדים בילו שם הרבה זמן לא מתוכנן. כל הגינות שלהם כל כך מושקעות, שאפילו הגינות הכי פשוטות כיפיות.

יום 4: הר בלכן (Belchen), שביל הפסלים (Schlühüwana Park Schlüchtsee) אגם שלוכטזי (Schlüchtsee), בית הוסלי (Husli), מסעדה טננמולה (Tannenmühle) הר בלכן - מאוד אהבנו. אגם שלוכטזי - נכנסו פנימה! חוויה שתיזכר לעוד הרבה זמן, כיף גדול. מסעדת טננמולה - וואו אחד ענק! חובה. לא רק המסעדה שהיא טובה (ואין הרבה כאלו), אלא כל הפעילויות שיש שם מסביב.

יום 5: מעבר לחווה של לוסיה: נסיעה לגלוטרטל (Glottertal), שביל צמרות העצים (Baumkronenweg Waldkirch), שונאך (schonach), טרייברג (Triberg) העייריה והמפלים (Triberg Waterfalls) שביל צמרות העצים - ALERT ! עלייה מאוד קשה. להכין את עצמכם נפשית. לא נראה לי שזה מתאים לעגלות, אלא אם כן אתה איש הברזל או הרקולס. אבל שווה מאוד!! גם כי יש שם פארק חבלים חמוד ונוף, יש תחנות חמודות ומעניינות בדרך, אבל בעיקר כי יש שם מגלשה מטורפת!! שונאך - מביך. לא לחשוב אפילו לראות שעון קוקיה:)

יום 6: מפלי הריין (Rhine Falls), שטיין אם ריין (Stein Am Rhein) ואי הפרחים (mainau flower island) אי הפרחים - וואו!!! יש שם גינה שמשלבת נדנדות, רפסודה על מים, פארק חבלים ועוד! חוץ מכל הפרחים, הארמון והשאר.. תפנו חצי יום לזה.

יום 7: פארק אירופה (Europa Park)שוב, תגיעו לפני 9 + השתמשו ב Baby Switch ותהנו יותר. לא לוותר על ארתור, Blue Fire, Silver Star, voletarium . מדובר על הגדולים שלי. לקטנה יש מיליוני מתקנים מתאימים. תקנו חניה מראש.

יום 8: חור המכשפה (Hexenlochmuehle), מזחלות גוטאך (Sommerrodelbahn Gutach), שביל החושים גוטאך (Park mit Allen Sinnen) ומסעדת Höhengasthaus Landwassereck. חצי היום השני הוקדש למנוחה וטיול בחווה עם לוסיה. גם לנוח חשוב.חור המכשפה - סתם כי היה לנו זמן, בגדול זה סתם. המסעדה Höhengasthaus Landwassereck קסומה עם נוף מושלם ואוכל פצצה. שביל החושים (שביל הרגליים היחפות) - תחנות מקסימות בדרך. לא לפספס

יום 9 : שטרסבורג, צרפת (Strasbourg)מסעדה מעולה בשטרסבורג עם נוף מקסים לאווירה מעולה La Corde à Linge 2 Place Benjamin Zix, 67000 Strasbourg, צרפת ‏‪+33 3 88 22 15 17‬‏

יום 10: פארק הנשרים והקופים (Vogel Park Steinen), מוזיאון המכוניות במולוז'(The Cité de l'Automobile, Mulhouse), באדנוילנד (Badenweiler) וספא קסיופאה (Cassiopeia Therme Badenweiler)ספא - החניון טיפה רחוק (רשום בספר), באדנוילנד - עיירה מהממת ביופיה

יום 11: חבל אלזס (Alsace): קולמאר (Colmar), טירת או קוניגסבורג (Haut-Koenigsbourg), ריבוביל (Ribeauvillé) וריקוויר (Riquewih)

חשוב מאוד: לקחת לנו הרבה זמן למצוא מסעדה פתוחה ועם אוכל שמתאים לילדים. בסוך מצאנו ושמה: L'Ami Fritz Alsace Ribeauvillé

יום 12: פארק אירופה (Europa Park)

יום 13: מעבר למלון בשדה התעופה: צפון היער השחור: שביל הלינקס - חתול הבר (Luchspfad), אגם מומולזה (Mummelsee) ופארק במליסקופף (mehliskopf)

שביל הלינקס - מקסים. לקח שעתיים. כדאי להתחיל עם הפארק, כי הקופה של החבלים נסגרת בשלוש נדמה לי.

תהנו! כי למה שאהנה לבד? לפוסט המלא - כנסו לבלוג :)