המטרה טרק בפארק הלאומי Jotunheimen הליכה מבקתה לבקתה .הטיסה בתאריך 16/07/2014 דרך איסטנבול הגעה לאוסלו בשעה 1125 בבוקר עלות 715 $. ישנה אפשרות טובה יותר לטוס דרך החברה הפינית אבל לנו לא הסתדר בגלל הזמנים .הטיסה הוזמנה חצי שנה לפני.  מנמל התעופה לקחנו רכבת למרכז העיר למשרדי DNT הקרובים כ -5 דקות הליכה.שם קנינו מפות (חשוב מאוד) ,מפתח לבקתות לא מאוישות משלמים דמי פקדון בעבור המפתח בסך 100 קרונות שמקבלים חזרה בכול משרדי dnt,בלון גז לגזייה שלנו להכנת קפה ומרק בדרכים(אפשר לוותר ,אני פשוט אוהב לשתות קפה שחור בבוקר), כרטיס חבר המקנה הנחות ואם תגידו שאתם גרים באותה כתובת תהיה גם הנחה משמעותית בכרטיס דמי חבר.זה לא תיכמון ישראלי כי זה מה שהם הציעו לנו ולא ידענו על כך לפי כן.

משם הלכנו לאכול במקדולנד וגם התחברנו ל-WIFI .לא לשכוח להביא כרטיס אשראי עם קוד מוצפן שמנפיקים בכול בנק.

משם הלכנו לתחנת האוטובוס שגם היא קרובה למרכז העיר בכדי לקנות כרטיסי נסיעה ,בימים קבועים יוצא אוטובוס מאוסלו עד לבקתת Gjendesheim

אך ביום בו הגענו (ויידענו זאת מראש) האוטובוס לא מגיע עד לבקתה אלה עד לעיירה קטנה קרובה כ-20 דקות בשם Beitosten שם לנו במלון מוזמן מראש במחיר יקר של 1430 קרנות עם ארוחת בוקר.

למחרת אחרי ארוחת הבוקר מרשימה שגם הכנו כריכים להמשך היום בשעה 0815 ליד המלון עלינו על האוטובוס עד לבקתת Gjendesheim לתחילת הטרק (נסיעה 20 דקות)

משם התחלנו לצעוד לכיוון ביקתת Memurubu לתחילת הטרק המפורסם Besseggen לפי המפה זה אמור לקחת 5-6 שעות לנו זה לקח 9-10 שעות עם 2-3 שעות של גשם בלי הפסקה.אבל הקטע של הצילומים היפים ברכס היה לנו מזל גדול והיתה שמש נפלאה מה שאומר שאם תלך מהר/לאט לא מבטיח שכאשר תגיע לקטע היפה(הקטע היפה זה מה שמפורסם בתמונות באינטרנט) יהיה לך מזג אוויר שמשי.

התברר לנו שכוונת הזמנים שהנורבגים מציינים במפה הוא לגבי מישהו/הי בכושר מעולה ללא מטען וללא הפסקה

הגענו תשושים ורטובים כולל בתוך הנעליים לבקתת Memurubu שהיא בקתה פרטית ולא שייכת ל dnt ולקחנו חדר לארבע באותו מבנה עם שירותים ומקלחת בתוך המבנה ויצא לטובה שרק אנו היינו בחדר .מה שלמדנו זה לא חשוב איפה נישן כשנגיע ,העיקר שיהיה קרוב למקלחות ושירותים כי לא בא לך לצעוד מסטול משינה באמצע הלילה לשירותים כשחשוך וקר .

למחרת בבוקר יצאנו לבקתת Gjendebu שם קיבלנו אוהל אינדיאני גבוה וענק שמיועד לעשרה אנשים אך היינו לבדנו עם כול המזרונים והשמיכות. אחרי מקלחת והתארגנו ישבנו לשתות בירה ולאכול משהו כמו תפוציפס.

למחרת המשכנו לבקתת Olavsbu הדרך היתה מישורית נעימה וארוכה הבקתה שייכת ל dnt ומוסדרת כך שיש אוכל במדפים כמו פסטות, קופסאות שימורים ,מרקים יש מספיק אוכל ואמצעי בישול ומיטות בחדרים

את המים לבישול ולשתיה מביאים מנהר קרוב כ -20 מטר אנחנו גם התרחצנו למרות שהיה קר אבל החוויה בטבע ממלאת אותך בחום (זאת היתה הבקתה הכי כייפית).למחרת בבוקר יש למלא טופס מה אכלת ודמי לינה ולרשום את מספר כרטיס האשראי ולשלשל לתיבה במקום וכך עשינו.

למחרת המשכנו בעוד יום נעים וחמים לבקתת Skogadalsbn יצא לנו לרחוץ ולנוח באחד הזרמים הקרים והנעימים שם פגשנו גם ישראלי שמטייל בנורבגיה לבד .משום מה לבקתה הזאת רציתי להגיע מאוד והיא היתה בשבילי אירוע מכונן ,איזה יעד להשגה.הבקתה הזאת היא די מרכזית בקרב המטיילים וההגעה לשם היא בהליכה רגלית.ישנו בדורם גדול מאוד ועלה כ-100 קרונות והיינו באולם עם עוד 4 מטיילים בלבד.

בכול הבקתות יש אפשרות לאכול ארוחת ערב טעימות וישנה אפשרות לקבל ארוחת ערב עבור מנה אחת או עבור שלוש מנות בתוספת תשלום.

למחרת בעוד יום מקסים צעדנו לכיוון בקתה האחרונה Krossbu

שמחנו מאוד לראות כביש ,עמודי חשמל וגישה לרשת סלולארית כאשר יום למחרת כבר היינו בדרך לODDA באוטובוס בכדי להגיע להתחלת טרק שנקרא Trolltunga

בכלל לאורך כול המסלול הנופים יפים מאוד ויש גיוון מפלים ,נהרות, עמקים, הרים אגמים והגעה עד לשלג ,חיות בכלל שלא ראינו וזה הפתיע אותנו חוץ אולי מחיה קטנה ויפה ופחדנית שדומה לעכבר פרוותי קטן ,כמעט ולא פגשנו מטיילים רבים חוץ מהיום הראשון

לסיכום:אין צורך להזמין מקום מראש בבקתות ,הטרק מאתגר פיסי שמגיעים בריאים תמיד הקושי שווה .בסוף אנחנו הראנו לנורבגים את מסלול ההליכה שלנו והם אמרו לנו כול הכבוד ולקבל מהם מחמאה זה סוג של גאווה מפני שיש להם כושר גופני מעולה והם נולדו ועושים טרקים כול חייהם(לפחות אלו שפגשנו) בגדול הטרקים קשים בפארק הזה הכוונה תוואי הדרך ,בחלק גדול הוא סלעי והמרחק בין הבקתות יחסית גדול .יש להביא ביגוד מתאים לשעות גשם.אנחנו סחבנו כ14-10 קילו על הגב ואפשר פחות,מנסיוני כאשר ישנים בבקתות או מקום מוגן מרוח וגשם (לא אוהל פשוט) אין צורך בשק שינה אני לקחתי סדין ושמיכת פייבר נעימה וקלה .לנורבגים יש כושר גופני מעולה.