הערה: כתבתי דברים אלו כטיפ. אבל לא ראיתי שקוראים אותם ולכן החלתטי להוסיף אותם גם לבלוג.

סיציליה נחנה ביופי מיוחד משלה. זו איננה איטליה, כפי שאמר לי בעל בצימר שלנו בו בנוטו. שבוע ימים שזהו הטיול הסטנדרטי לפי טיסות הצ'רטר מאפשר זמן קצוב לדברים. לכן לדעתי ( ורק לעניות דעת ) כדאי להתמקד במה שאי אפשר לראות בארץ. חלק מההמלצות הן לעטיל רק בחלק המזרחי, או המערבי. לבחירתכם.

למשל התופעות הוולקניות הפעיולות שהן הר האתנה והלוע הפעיל בסטרומבולי וגם בוולקנו ( שם לא הייתי). שלושתם נמצאים בצפון מזרח האי.

אתנה
 אם נחתתם בקטניה הרימו את עיניכם והביטו בהר האתנה. נקי מעננים - רוצו לשם. עדין יכול להיות קר ונשוב רוחות. אבל אם השמים בהירים סביר שאפשר לעלות ברכבל למעלה ומשם באוטובוסים המיוחדים על שלדות המשאיות. המחיר לא זול 58€. מי שרוצה להעפיל ממש על הלע הפעיל צריך להגיע מוקדם. נדמה לי עד 09:00 ולהיות מצויד להליכה ולקור. הטיפוס והירידה כ שלוש שעות.

סטרומבולי
הטיול האולטימטיבי הוא טיפוס על ההר. עליה של שלוש שעות וירידה. יוצאים רק עם מדריך בקבוצה מסודרת משום שהיו בעבר אסונות. אישית לא הייתי בגלל בעיות של מזג אויר ( ראו בבלוג). אבל לא תמיד הטיפוס מבטיח תוצאות טובות יותר מתצפית שנערכת מספינה בים ( קרוז ). באותו היום ששטנו דווקא אלו שעל ההר לא ראו דבר בגלל הצטברות עשן בשעות בהן שהו על הפסגה. אנחנו מן הים ראינו כבר בשעה 19:0-19:00 את הלהבות.
 לטיפוס אתם צריכים ציוד כמו לטיולים כולל קסדה ופנס ראש. את כל אלו תוכלו להשלים בחנוות לציוד טיולים הנמצאות באי תמורת סכום של 10-15 €. כמו כן כל הקבוצות, למעט אלו שהן התארגנויות פרטיות לנו באי וחזורות בספינה שיוצאת ממנו למחרת בשעה 11:30. כך שהסיבוב אורך יומים. קחו זאת בחשבון.
טאורמינה מקום שמקבל הרבה שבחים ונקודות בתאורים השונים. אכן אי אפשר להתעלם מהתצפית על החוף והמדרחוב היפיפה ( לא זול ) אבל אם באתם לראות אז רק התאטרון הצופה אל מול האתנה. להרגשתי שום דבר הוא סיצליאני . .

המרחקים
 הם לא נוראים וגם אם אתם לנים בלילה באזור סירקוז תוכלו למשל הגיע בשעה 11:00 למילצ'ו לקרוז, אם תסעו מהר באוטוסטרדה.