טסנו להולנד בחודש אוגוסט 2014 למשך שבועיים עם 4 ילדים בגילאי – 11, 8, 6 ופעוטה בת שנה. לטייל עם ילדים אנו כבר רגילים אבל טיול עם תינוקת בת שנה זאת בהחלט חוויה מאתגרת, זה בדיוק הגיל שהם חושבים שהם כבר יכולים לעשות הכול ובעצם לא יכולים לעשות הרבה.

יום 1- יום חמישי - טסנו בטיסת בריסל איירליינס לבריסל. חברת תעופה מאוד בסיסית, המטוס היה ללא מסכים אישיים מה שלא כל כך הפריע כי הטיסה בכל מקרה יוצאת לדרך באמצע הלילה. הילדים מצליחים קצת לישון, אני פחות (בכל זאת ישנה עליי תינוקת כל הטיסה). האוכל מוגש מיד בהמראה ואחריו מכבים את האור וכולם מוזמנים לישון. נוחתים בשלום בבריסל. שדה התעופה נוח ולא גדול, הכול הולך מהר וחלק. שילמנו תוספת תשלום (25 דולר) כדי לקבל את הרכב מוקדם יותר (נוחתים בחמש בבוקר וסניפי השכרת הרכב נפתחים רק בשש וחצי) מה שהיה מאוד משתלם ונוח, הפקידה חיכתה רק לנו ומאחר והיינו ראשונים זכינו באפשרות לבחור איזה רכב אנו רוצים מתוך מספר אפשרויות. קיבלנו מרצדס ויטו אוטומטית ובה 9 מקומות, רכב מרווח ונוח מאוד. יציאה לדרך ואנו מפליגים להולנד. מזג האוויר הסגרירי מלמד אותנו שכאן הקיץ הוא בגדר המלצה בלבד. אנו מבינים שנצטרך לתמרן בין גשמים מזדמנים ולהיערך למעברים חדים בין חום (יחסי) וקור. גם לזה התרגלנו.

אחרי שעתיים נסיעה אנו מגיעים לצימר המקסים. זאת שעת בוקר מוקדמת יחסית והצימר עדיין לא מוכן. אנו מורידים את המזוודות ומאחסנים אותם במקום שבעלת הדירה פינתה לשם כך. זמן הכניסה אמור להיות 15:00 אך למזלנו הכניסה תתאפשר מוקדם יותר.

מילה על הצימר- הושקעה הרבה מחשבה בבחירת הצימר והוא אכן היה מדהים.

הצימר נמצא באזור מקסים לא רחוק מאוטרכט, קרבה נוחה למרבית האתרים אליהם רצינו להגיע. 10 דקות נסיעה מאוטוסטראדה. מדובר בבית בן 2 קומות המתאים לארח עד 7 אנשים. צמוד אליו יש יחידה קטנה נוספת המתאימה לאירוח של עד 3 אנשים. אנו התארחנו ביחידה המשפחתית הגדולה הכוללת בקומה הראשונה- סלון, מטבח מאובזר, פינת אוכל, חדר שירותים וחדר שינה. בקומה השנייה – שני חדרי שינה, מקלחת, אמבטיה ושירותים. גודל הדירה כ 140 מ"ר, ענקית, מעוצבת בטוב טעם ומאובזרת בכל מה שצריך לטיול. לדירה יש חצר מקסימה עם מספר מתקנים (טרמפולינה, ארגז חול, נדנדה ומגלשה) וכמובן כבשים ואופניים. החיסרון היחיד הוא שגרם המדרגות המחבר בין הקומה התחתונה והעליונה צר ומאוד מפחיד ועבורנו עם פעוטה קטנה זה לא היה מאוד נוח. מלבד זאת הכול היה מושלם, בעיקר האירוח המאוד נעים ומכבד. התבקשנו לשלם מקדמה אך כשהסברנו שהעמלות מאוד גבוהות ויתרו על עמלה ושילמנו את התשלום במזומן בעת הכניסה לדירה. המקום מבוקש מאוד (מקבל גם ציון גבוה מאוד בבוקינג) ולמעוניינים יש לשריין הרבה זמן מראש.

בשארית הכוחות נסענו לשוק הגבינות בגאודה המתקיים בימי חמישי בין השעות 10:00-12:30 החנינו בחניון Nieuwe Markt כתובת: Lem Dulstraat 3 2801 AND Gouda מדובר בחניון תת קרקעי עם 400 מקומות חנייה. מרחק 5 דקות הליכה מהמרכז. צמוד לחניון בכתובת: Nieuwe-Marktpassage 19 נמצאת חנות צעצועים של bart smit (ימי חמישי 9:00- 19:00)

בכיכר השוק הצגה קטנה בהולנדית ונשים לבושות הולנדית מחלקות דוגמיות של גבינת גאודה לצופים. היינו די מותשים אז הסתובבנו מעט בשוק המקומי שלא מאוד הלהיב אותנו מה שיותר הלהיב אותנו הם ה- stroopwaffel שטעמנו לראשונה בגאודה ממתק מקומי ונפלא. מומלץ. עשינו קניות והתמקמנו בצימר. אחרי שינה של 12 שעות רצופות קמים בבוקר עם כוחות מחודשים להתחיל את הטיול.

יום 2- יום שישי - יוצאים לגן המשחקים הגדול ביותר באירופה- http://www.linnaeushof.nl/

כתובת: Glipperweg 4c, Heemstede, Nederland (חנייה בתשלום. החניון על כרי דשא רחבים לא מקורה)

אין לתאר כמה המקום מקסים ומתאים בדיוק לצרכים של כל הילדים מהקטנה לגדול. אנו חווים פתיחה מקסימה ונהדרת לטיול. כשאנו מתכננים לסיים וכל ילד בוחר לעצמו סיבוב נוסף במתקן אותו הוא הכי אהב מתחיל גשם ואנו מברכים שהוא התחיל רק עכשיו ולא פגע ביום הנפלא שעבר עלינו. על הפארק הזה לא ראיתי המלצות רבות ואני רוצה לחדד את ההמלצה עליו. מדובר בפארק מדהים בו יותר מ 350 אטרקציות מיוחדות במינן כמעט כולן מופעלות בצורה מכאנית ויש משהו מאוד נעים וטבעי בחוויה כזו. בפארק גם חלק של מתקני מים נחמדים. ילדים עד גיל 12 מאוד ייהנו בפארק הזה והמבוגרים ייהנו הן מהקרבה של האטרקציות זו לזו מה שמאפשר נוחות רבה והן מההנאה של הילדים. נקודת התורפה היחידה הייתה שבכל הפארק יש רק שתי עמדות למזון ובשעת צהריים העומס היה רב והתורים ארוכים. הצטיידו מראש במזון לפיקניק (יש שולחנות פיקניק לנוחות האנשים) או נסו להימנע מהתורים.

יום 3- יום שבת - בבוקר אנו יוצאים ל De Hoge Veluwe - פארק האופניים הלבנות. אני רוכבת עם התינוקת (שנרדמת מאחור בשלב מסוים), בת השש ואבא שלה רוכבים באופני טנדם אותם ניתן לשכור במתחם המרכזי ליד מרכז המבקרים בעלות של 10 יורו. הבנים מסתדרים עם האופניים הלבנים. אנו רוכבים מספר שעות בשבילים נפלאים, בתוך היערות, חוויה משפחתית מקסימה. מגיעים לטירת Jachthuis Sint Hubertus השוכנת לצד אגם עם ברבורים ועושים שם פיקניק קצר. לאחר מספר שעות מחזירים את האופניים מבלים קצת בגן המשחקים הנחמד שיש במקום וממשיכים לארמון הט לו. הארמון מרשים, בעיקר את בת ה 6 שלנו, ניתן לסייר בו ללא הדרכה ובנתיב מסומן. לשמחתנו ניתן להיכנס עם עגלה לארמון דרך המעליות. לארמון גנים מקסימים ומזרקות מים מצננות. לנוסעים בחודשי הקיץ שווה לשים לב שבימי רביעי מתקיים בין השעות 18:30-22:30 הפנינג בגני הארמון שנראה לפחות בתמונות מקסים אך לצערי לא מתאים להרכב שלנו בטיול הנוכחי לפחות.

יום 4- יום ראשון- למרות חששות כבדים ממזג האוויר אנו יוצאים בדרכנו לעיר הגדולה, אמסטרדם, מקווים שהיא תקבל את ילדינו הרכים בצורה יפה. התלבטנו רבות באיזה יום לנסוע לאמסטרדם ובסופו של דבר הגענו לאמסטרדם פעמיים פעם אחת ביום ראשון (הפעם הנוכחית) ובפעם השנייה ביום שני. אנו ממליצים בחום להגיע לאמסטרדם ביום ראשון! החניון היה כמעט ריק, ללא תורים, הכניסה לעיר והיציאה מהעיר התנהלו בקלות וללא פקקים והעיר עצמה שוקקת חיים בצורה דומה בשני הימים. החיסרון היחיד של יום ראשון הוא שהחנויות נפתחות רק בשעה 12:00 בצהריים אך מי שמתכנן לבקר בהתחלת היום בכיכר המוזיאונים או כמונו בבית אנה פרנק ימצא את עצמו בכל מקרה מגיע לאזור הקניות רק בשעת צהריים.

מחנים בחניון האצטדיון האולימפי וממנו טראם 24/16 עד לכיכר דאם. מכיכר דאם הליכה של 10 דקות לבית הפנקייק המפורסם לחוויה מתוקה ומשם הליכה קצרה לבית אנה פרנק. יש לנו כרטיסים מוזמנים ולכן פוסחים על תור אינסופי ונכנסים פנימה. החוויה בפנים מאוד משמעותית, מרגשת וחשובה. הילדים המומים ומתעניינים מאוד. רושם עז נותר מהחלונות החשוכים, תמונות הקיר שנותרו מאותם ימים והארונית מאחוריה הכול התרחש. התלבטתי לגבי הביקור של הילדים במקום ולטעמי זאת הייתה חוויה חשובה בסופו של דבר. דיברנו הרבה על הספר ועל אנה פרנק לפני כן, קנינו את הספר וקראנו חלקים ממנו ואני חושבת שגם עבורם הייתה חוויה משמעותית. משם ממשיכים (למרות שיודעים שזה מיותר) לשייט תעלות. הוא אמור להימשך כשעה ורבע אך אנו נחלצים ממנו אחרי שלושת רבעי שעה ויורדים בתחנה המרכזית. הליכה קצרה ואנו במדרחוב הקניות להליכה קצרה עד לכיכר דאם. טראם מוביל אותנו מכיכר דאם אל כיכר המוזיאונים המקסימה. שוטטות קצרה וטיפוס על שלט האותיות הענקיות מהווה אטרקציה לילדים ומופע ברייקדנס נחמד שמתקיים במקום מוסיף לאווירה. טפטוף הגשם הופך למטריד ואנו בורחים להפסקת אוכל קצרה ומשם למוזיאון ואן גוך. לא תכננו להיכנס לתוכו אך הגשם הכריע ולמזלנו זאת הייתה חוויה מקסימה. חוברת חפש את המטמון מעסיקה את הילדים והם עוברים בכל הקומות ומתרשמים מהתמונות. פתרון פשוט ומקסים שמאפשר להורים ולילדים ליהנות מחוויה תרבותית ומרשימה. מהמוזיאון טראם מוביל הישר חזרה אל האצטדיון האולימפי.

יום 5- יום שני - יוצאים לנסיעה קצרה יחסית לאוטרכט ומגיעים למוזיאון הרכבות בדיוק בשעת הפתיחה. כתובת: Spoorwegmuseum, Maliebaanstation, Utrecht, Nederland

חנייה קרובה ואנו נכנסים. שימו לב כי חניית המוזיאון נסגרת בשעה 17:00. במוזיאון מספר אזורים נחמדים עם אטרקציות כגון "מעלית הזמן", "רכבת הרים" וסימולאטור של נסיעה ברכבת. מסביב כמובן המון רכבות כולל רכבת שהובילה יהודים בתקופת השואה למחנות ההשמדה. הילדים די נהנים, אם כי לטעמי המוזיאון חביב ולא יותר. בשעת צהריים אנו ממשיכים לכיוון מוזיאון תיבות הנגינה. יש טפטוף קל ולכן אנו נוסעים עם האוטו לחניון הוג קתרין ומחנים שם (חנייה יקרה מאוד) בדיעבד עדיף ללכת הליכה קצרה ממוזיאון הרכבות ולא לבזבז את הזמן בנסיעה בתוך העיר ומציאת חנייה חדשה. מגיעים למוזיאון תיבות הנגינה להפתעתי הסיור המודרך מתחיל כל אמצע שעה (כלומר 13:30, 14:30 וכן הלאה) בניגוד למה שהיה כתוב באתר המוזיאון. שווה לברר לפני שמגיעים. בכל מקרה יש מה לעשות במוזיאון ואנו מטיילים בו לפני הסיור בין תחנות שונות בהן ניתן להכניס לחריץ כרטיס שמקבלים בכניסה למוזיאון ולשמוע מנגינות שונות. הסיור המודרך נחמד בהולנדית ובאנגלית. המדריכה מסבירה על כל תיבת נגינה ומדגימה את הפעלתה. הסיור נמשך לאורך שני חדרים- החדר הראשון בו מספר תיבות וביניהן אחת מתיבות הנגינה נקראת "האקרובט" ובה דמות של אקרובט המבצע תרגיל בעת הפעלת התיבה, תיבה אחרת ניתנת להפעלה על ידי המשתתפים (יש לבצע סיבוב של גלגל הנמצא בצד התיבה, לא קל לילדים קטנים). בחדר הראשון יש שני ספסלים הניצבים מול התיבות נוח לשבת בהם ולצפות. מהחדר הראשון עוברים לחדר השני שהוא חדר הריקודים. חדר ובו תיבות הנגינה הגדולות ובעת הפעלתן הקהל המשתתף בסיור מוזמן לרקוד. גם בחדר זה כיסאות ישיבה סביב שולחנות או אפשרות לשבת על הרצפה ולצפות בהדגמה. הסיור נמשך כשלושת רבעי שעה והוא בהחלט מרשים. במקרה שלנו הפעוטה השובבה מאוד הפריעה בחדר הראשון שהוא השלב היותר שקט ו"רשמי" ולכן הצטרפה רק בשלב הריקודים באולם הנשפים. אחרי שני מוזיאונים אנו זקוקים למתוק, אוכלים גלידה מצוינת ומטיילים לאורך התעלות המקסימות של אוטרכט. מציצים אל הקתדראלה הגדולה והמרשימה וממשיכים בדרכנו הביתה.

יום 6- יום שלישי- נרגשים וחדורי מטרה אנו יוצאים לכבוש את אפטלינג. כרטיסים הוזמנו מראש באינטרנט. כתובת: Europalaan 1, 5171 KW Kaatsheuvel

מתייצבים בפארק כבר בתשע וחצי ותופסים חנייה קרובה ונוחה. הפארק פתוח לכולם כבר משעה 9:00 אם כי המתקנים לא פעילים, אבל מופע המזרקות כבר עובד ואפשר להתחיל לטעום מהפארק הנפלא הזה. אני ממליצה בחום להגיע מוקדם לפני זמן פתיחת הקופות מה שמאפשר לעשות מספר מתקנים ללא תור. אנו מתחילים באזור ANDERRIJK בו הולכים לרכבת הרים bobban המדמה מזחלת הרים בשלג. ההולנדים מאפשרים לעלות לכל המתקנים למעט 3-4 מתקנים ללא הגבלת גיל ולהפתעתי מתאפשר לנו לעלות למתקן זה גם עם הפעוטה (בתנאי שהיא הולכת, והם אכן בודקים שהיא הולכת). היא לעומת זאת לא ממש מתרשמת לטובה מהמתקן ובאופן לא מפתיע די מפחדת. ליד כל מתקן יש אזור להשאיר בו את העגלות והטיולונים.

ממשיכים למתקן הקרוב Piraña מסלול אבובים. אחד מילדינו משוגע על מסלולי האבובים הללו ולשמחתנו עדיין אין כלל תורים. למרות החששות והאזהרות לא נרטבנו בצורה משמעותית. ניתן לקנות תמונות מהמסלול. כעת עוברים לאזור RUIGRIJK בו יש שלוש רכבות הרים סמוכות זו לזו –

Joris en de Draak - גובה מינימאלי 1.20 (מגובה 1.10 ניתן לעלות עם מבוגר) שתי רכבות הרים היוצאות לדרך במקביל, כמו בתחרות, ישיבה בזוגות, ללא היפוכים למיניהם. נסיעה מאוד מהירה ובאמצע מעבר ליד דרקון יורק אש ותותחי מים (לא נרטבים). זאת הייתה הרכבת האהובה ביותר על בני ביתי.

De Vliegende Hollander ההולנדי המעופף- מינימום גובה 1.20 סיפורה של ספינה שקוללה והפכה לספינת רוחות. כניסה לטירה מדהימה (בה מתחילה ההמתנה המקורה בתור) נסיעה מתחילה בחושך נסיעה ברכבת מהירה כולל נפילה (מגובה לא מאוד רב) למים.

Python- רכבת הרים הארוכה והמפחידה ביותר בפארק, נסיעה של 2.5 דקות כולל שני סיבובים מלאים. מינימום גובה 1.20

בחלק מהאטרקציות עדיין אין תורים ארוכים ואנו מצליחים לעשות בהם מספר פעמים. כעת ממשיכים ומבלים יום מקסים בפארק בין רכבות הרים, אבובים, קרוסלות ומסעות מקסימים בעולמות נפלאים. לא מוותרים על צ'ורוס (סוג של סופגנייה מדהימה) כמנהג המשפחתי שלנו בפארקים השונים ומסיימים את היום מעולפים לקראת סגירת הפארק בערב. למי שפחות חובב רכבות מפחידות ממליצה בחום על:

PandaDroom –סרט תלת מימד של מסע בטבע המתנהל מבנה מקורה. בהתחלה יושבים באולם המתנה גדול על הרצפה ורואים סרט טבע רגיל. ואז מגיע החלק ששווה את ההמתנה ונכנסים לאולם בו יושבים בכיסאות (לא זזים) ורואים סרט תלת מימד מאוד מושקע ומקסים.

Raveleijn – מופע בארנה (לא מקורה) עם אפקטים מרשימים המספר את סיפורם של אחים ואחיות הנלחמים במפלצת עם 5 ראשים במטרה להציל את הנסיכה. מופע עם לחימה, רכיבה על סוסים, אש ודרקונים. אורכו של המופע 20 דקות והוא חינם, אך יש צורך בכרטיסים ממכונת הכרטיסים. יש לשריין כרטיסים מספיק זמן מראש בימים עמוסים.

יום 7- יום רביעי – אחרי אפטלינג בתכנון יום קליל יותר. נסיעה קצרה יחסית להאג ואנו במוזיאון פנורמת מסדאך. ניתן לחנות בחניון- Parking Mauritskade מרחק 50 מטרים הליכה מפנורמת מסדך. החניון ממוקם בין מלון הילטון ובין מוזיאון פנורמת מסדאך עצמו.

הילדים למודי אומנות אחרי שביקרו במוזיאון ואן גוך ואני מתמוגגת לשמוע אותם משווים בין האומנות של מסדך ובין הציורים של ואן גוך. עולים לקומה השנייה וחוזים בפלא הפנוראמי הזה. חוויה מדהימה. גם לילדים. העלייה לקומה השנייה בה נמצאת היצירה המרשימה אינה אפשרית עם עגלה (מדרגות תלולות) אך ניתן להשאיר אותה בתחתית המדרגות.

משם נוסעים למדוראדם (מיני הולנד) אך החניה של המקום מלאה והוא נראה עמוס ואנו מוותרים. נראה שרצוי להגיע בשעה מוקדמת (אנו הגענו לקראת 12:00) או יותר לקראת שעות אחר הצהריים (המקום פתוח עד 21:00). נסיעה קצרה לליידן המקסימה (העיר שאני הכי אהבתי) ואנו מחנים ליד טחנת הרוח הגדולה בהולנד. חנייה במדחן.

כתובת : De Valk, 2e Binnenvestgracht, Leiden, Nederland

ליד טחנת הרוח תעלה מקסימה עם מזרקה וברבורים מקום מקסים לפיקניק. יש אפשרות לשייט תעלות ומכל המקומות האפשריים לשייט בערים בהן היינו זאת נראית לי האפשרות הנעימה ביותר לשייט עצמאי. נכנסים לסיור בטחנת הרוח, עלייה תלולה מאוד במדרגות צרות למשך 7 קומות. את העגלה משאירים כמובן בקומת הכניסה. בקומה 5 ניתן לצאת למרפסת יפה והילדים מתלהבים לראות את כנפי הטחנה מסתובבות ברוח ממש קרוב אלינו. ממשיכים לעיירה, בימי רביעי ושבת מתקיים בה שוק נחמד (9:00-15:00) קונים בשוק דגים מטוגנים למיניהם והולכים לעשות פיקניק במצודה של ליידן.

כתובת : Castle of Leiden, Burgsteeg 14, Leiden

המצודה העתיקה נמצאת בלב העיר וממנה ניתן לצפות בנוף. הכניסה חינם. דרך הכניסה למצודה עוברת סמוך למסעדה מקומית וממנה טיפוס במספר מדרגות רב עד למצודה עצמה. מקום עצירה קטן ונחמד בליבה של עיר.

יום 8- יום חמישי

התחזית מראה על יום ללא גשם, ואנו מחליטים לנסוע לדולפינריום. בסופו של דבר היו קצת טפטופים שלא ממש הפריעו, מה שהפריע היה עומס האנשים המטורף. נהנינו לראות שלושה מופעים מקסימים של דולפינים, כלבי ים ואריות ים, המקום בוודאי נחמד יותר ביום עמוס פחות וחם יותר.

בשעת צהריים אנו יוצאים מהדולפינריום וכחוויה מתקנת מגיעים למסעדת פנקייקים מקסימה שכולה מותאמת לילדים - Hans en griet ובנויה כולה כמו בית הממתקים של עמי ותמי. שווה להציץ באתר ולראות דגימה מההפתעות המחכות לילדים שם.

כתובת: Sternweg 2 a, Zeewolde (חנייה חינם, הדרך למקום נראית כמו הדרך לשום מקום) שעות פתיחה: באוגוסט בכל יום 11:00-20:00

אין לתאר את המקום המדהים הזה- טרמפולינות ענק בחצר, מכוניות קרטינג, מתקני משחק. אנו מבלים שם כמעט 4 שעות ונאלצים לגרור את הילדים בסוף. יש במקום טרמפולינת ענק שכמוה באמת לא ראיתי מימי. חוויה מדהימה. זה המקום אליו הילדים הכי מבקשים לחזור.

יום 9- יום שישי- נפרדים מהצימר בבוקר ויוצאים בדרך למקום הלינה שלנו בשבוע הקרוב. כמה לא מפתיע שגם אנחנו בחרנו להתארח בכפר הנופש De eemhof . בחירה שהתגלתה כנבונה מאוד בעיקר לאור מזג האוויר הנוראי והגשום המחכה לנו בימים הבאים ופארק המים המוצלח היה הצלה משמעותית. על כפר הנופש הזה נכתב רבות והוא אכן עמוס בישראלים. אוסיף שגם אנחנו בממליצים ובהחלט ניצלנו את כפר הנופש ולמעשה 3 ימים מלאים מתוך השבוע בו שהינו בכפר הנופש בילינו בפארק המים. בטיול עם ילדים קטנים ובעיקר עם פעוטה ששונאת נסיעות יש נוחות רבה בשהות במקום קבוע ובימים בהם היא לא צריכה לבלות באוטו.

קבלת החדרים בשעה 15:00 אך ניתן ליהנות ממתקני כפר הנופש עוד לפני קבלת החדר. אנו מנצלים זאת ומבלים שעות ארוכות בפארק המים לומדים להכיר כל פינה בו ומהר מרגישים בבית.

יום 10-יום שבת- יום רגוע בכפר הנופש. בתוכנית חשבנו לנסוע לתהלוכת פרחים שמתקיימת בעיירה Leersum בשבת השלישית בכל חודש אוגוסט אך הילדים כל כך נהנים בכפר הנופש ובפארק המים שאנו מחליטים לוותר ולתת לעצמנו יום רגוע ומקסים.

יום 11- יום ראשון- יום גשום (נוסף) ואנו נוסעים למוזיאון התעופה Aviodrome Lelystad

כתובת: Lelystad Airport, Pelikaanweg 50, 8218 PG Lelystad

המוזיאון הוא הפתעה ענקית ומקסימה עבורנו. כלול בכרטיס המוזיאונים. המוזיאון מעוצב בצורה ידידותית ומותאם היטב לילדים, החל מהדרך אל המוזיאון שמכניסה לאווירה בדמות 2 מטוסים ענקיים הניצבים בצידי המסלול, דרך רכישת הכרטיסים שמתנהלת בדלפק דמוי דלפקי הצ'ק אין בשדה התעופה. לאחר רכישת הכרטיסים במעלה צד ימין יש אולם קולנוע בו מוקרנים סרטים במהלך היום. אחד מהסרטים הוא סרט תלת מימד נחמד הקשור לתעופה. הסרטים מוצגים מספר פעמים ביום ואורכו של הסרט כחצי שעה. ברחבת הכניסה יש משחקיה קטנה לילדים (מקורה). ניתן לבחור אם רוצים לצאת לרחבה החיצונית (מיד אפרט מה יש בה) או להתחיל במסלול הנמצא בצד שמאל בו באולם ענק ומקורה עוברים לאורך ההיסטוריה של התפתחות התעופה. מההתחלה בה הציפורים היו מקור ההשראה למטוסים, דרך כדורים פורחים וכמובן מטוסים שונים. אפשר להיכנס למטוסים, ללחוץ על כפתורים ולשבת בתא הטייס. בתוך המוזיאון נמצאים שני סימולאטורים של טיסה (אינם זזים) אפשר לשבת בתא הטייס ולאחוז את ההגה. באזור החיצוני (שאינו מקורה) יש עשרות מטוסים, מסוקי קרב ומסוקים. בנוסף מטוס מעץ ומטוס רוסי. במקום הייתה טרמפולינה נחמדה לילדים, גן משחקים קטן ומבנה סימולאטור המדמה טיסה לתוכו נכנסים בקבוצת אנשים למסע האורך כחמש דקות ובו המבנה זז בהתאם להתרחשויות בסרט. מקסים. אחד הדברים המרשימים ביותר הוא מטוס בואינג 747 אליו ניתן להיכנס, לעלות קומה למחלקת העסקים לשבת בכיסאות הנוחים ולראות את תא הטייס. במקום גם שחזור מדויק של מבנה שדה התעופה סכיפהול משנת 1928. המוזיאון מקסים וידידותי מאוד לילדים ומתאים גם למזג אוויר גשום.

יום 12- יום שני - אחרי לילה גשום בו אפילו הפעלנו חימום בחדרים אנו מתעוררים לבוקר גשום ונוסעים לאמסטרדם. בתוכנית מוזיאון המדע "נמו". המסע למוזיאון רצוף פרקי גשם מעיקים מעט ובסוף אנו מצליחים להגיע בשלום יחסי. המוזיאון נחמד, ידידותי כמובן לילדים. הקומה החמישית של הגג ומשחקי המים מתפספסת עבורנו מעט כי הגשם והקור לא מאפשרים ליהנות ממנה. למרות זאת אנחנו מבלים במוזיאון יותר מחצי יום. במהלך היום שתי תצוגות נחמדות (בקומה הראשונה) המדגימות תגובת שרשרת. אהבנו דווקא את קומה 4 המתאימה למבוגרים יותר ובה מתקן הבודק את מהירות התגובה שלך ובו מספר מקלות התלויים ומחוברים במגנט ובעת הפעלת המכונה בכל פעם נופל מוט אחר הממוקם במקום אחר וניתן לבדוק עד כמה אתה זריז. הילדים עשו זאת שוב ושוב וניסו לשבור שיאים בכל פעם מחדש. באופן כללי המוזיאון לתחושתנו חביב, אך לא עולה בהרבה על המוזיאונים המדהימים שיש לנו בארץ. אסייג ואומר שהיינו ביום גשום מאוד ולכן הקומה עליונה המדהימה לא נוצלה על ידינו כלל מה שהפחית כנראה את ההנאה הכללית. ממוזיאון המדע נמו הליכה קצרה לביקור במוזיאון הימי הסמוך. תכננו לראות בעיקר את ההעתק המדהים של הספינה הנמצא שם והוא אכן מרשים. הגשם כבר מעיק ובכל זאת אנו מנסים להיכנס לספינה הענקית ועושים סיבוב קצר במוזיאון. יש הרבה מה לראות שם אך אנו כבר עייפים (אנחנו עייפים, הילדים לא). הליכה גשומה חזרה ואנו מתחילים את המסע חזרה לכפר הנופש. לילדים עוד יש כוחות והם מבקשים ללכת לפארק המים בכפר הנופש. אנו מסכמים שמחר נבלה יום נוסף בכפר הנופש. מבקשים למחר יום בפארק המים אותו לא ביקרנו היום.

יום 13- יום שלישי

בהתאם לתכנון יום שלם בכפר הנופש על כל יתרונותיו ונפלאותיו.

יום 14- יום רביעי

התחזית להיום מראה שמשעות הצהריים אמור להיות נעים ולא גשום ובהתאם אנו מתחילים את הבוקר בפעילות עבור הבנים (מתאימה מגיל 8) של מעין ראפטינג בפארק המים. הפעילות מתחילה בשעה 9 בבוקר לפני פתיחת הפארק ובה הילדים בהנחיית מדריך מקבלים סירות קטנות ויכולים לגלוש עליהן בבריכות הפארק השונות. המדריך מגוון ונותן להם משימות קבוצתיות למיניהן. הבנים נהנו מאוד.

לאחר מכן אנו יוצאים לכיוון וולנדאם. חנייה בחניון לא מקורה גדול מול ה-vvv (תחנת מידע) כתובת: Zeestraat 37, Volendam ומשם הליכה של כ 400 מטר (5 דקות) עד לטיילת (בדרך עוברים את החניון הקרוב יותר הסמוך לכיכר ובו חנות צעצועים נחמדה מרשת חנויות- bart smit). הטיילת עמוסה ומקסימה, אנחנו מאוד נהנינו מהביקור בה.

ניגשנו אל חנות הצילום Photo de Boer כתובת: Haven 82, Volendam http://www.fotoinvolendamkostuum.nl/

והצטלמנו לתמונה משפחתית מקסימה התלויה היום בבית ומזכירה לי בכל יום את הטיול הנפלא שעברנו יחד.

יום 15- יום חמישי

היום האחרון שלנו בהולנד הגיע ועדיין לא היינו בחיטהורן. שמחנו לראות שתחזית מזג האוויר לטובתנו ולא נפספס את חיטהורן. יצאנו לנסיעה ארוכה יחסית של כשעה ורבע. חניה במגרש חניה חינמי בכניסה לכפר: giethoorn hylkemaweg 1

לקחנו סירה לשעתיים בעלות של 25 יורו ונהננו מאוד. כמו שכולם מציינים חשוב לא לשכוח אוכל לברווזים ולשחפים. כמו כן חשוב להקשיב היטב להוראות השיט ולהצטייד במפה. הבאנו איתנו מצופים לפעוטה/ תינוקת בת השנה אבל לבעל הסירה היו מצופי גוף נוחים יותר. היציאה לאגם לטעמי פחות נעימה, יש רוח חזקה יותר והנוף פחות מרשים. עצרנו לפיקניק באי שבמרכז האגם, אך בדיעבד יותר נעים לעצור בתעלות הצרות בתוך הכפר.

יום 16- יום שישי

צ’ק אאוט מכפר הנופש בבוקר ואנו בדרכנו לבריסל. הטיסה הביתה בשעת ערב ויש לנו מספר שעות לבלות בעיר. אנו נוסעים לאטומיום, מצטלמים ליד האותיות הגדולות שמתחת לאטומיום (אותיות בפורמט דומה לאלו שבכיכר המוזיאונים באמסטרדם) ונכנסים ל”מיני אירופה” למסע של שעתיים בין ערי אירופה השונות. חוויה נחמדה.

משם לשדה התעופה והביתה לחום, ללחות ולכל הטוב שיש גם בארץ.