ולנטיינס דיי מתקרב, וגם בהונגריה הוא נהיה עניין די רציני בשנים האחרונות. לקראת חג האהבה מסעדות רבות מציעות תפריטים מיוחדים לזוגות נאהבים (חלקם במחיר מופרז). במסעדות הטובות המקומות אוזלים במהירה, אז מי שמגיע לבודפשט בתקופת הולנטיינס, מומלץ שכבר יזמין מקום!

בפוסט הזה בחרתי לספר לכם על המקומות הרומנטיים ביותר בבודפשט. הטיפים האלה יהיו מועילים לא רק לחג האהבה, אלא לכל עת שתרצו להגיע לעיר עם בן/בת זוג לחופשה רומנטית.

אז אלה הם המקומות:

1. התצפית ממצודת הדייגים (Fisherman's Bastion) בבודה. מצודת הדייגים נבנתה במאה ה19 בסגנון נאו-רומנסקי כנקודת תצפית על העיר. היא החליפה את החומה שהקיפה בימי הביניים את איזור הארמון. המצודה מורכבת משבעה צריחים, שמסמלים את שבעת השבטים המדיארים שכבשו את הונגריה במאה ה9, ונחשבים אבות האומה ההונגרית. למה המצודה נקראת מצודת הדייגים דווקא? אז אני לא אוכל לגלות את כל הסודות..בסיורים שלי בעיר הסוד הזה נחשף .
ומה רומנטי במצודה? הנוף של העיר הנשקף מכל כוך, מכל זווית הוא מעלף!!! לא נדיר לראות חתן וכלה שמגיעים לכאן לסט צילומים לפני החתונה, ויש סיבה! הארכיטקטורה של המקום והנוף הם ייחודיים, ואין שני להם. אפשר להגיע גם ביום וגם בלילה למקום. הנוף תמיד יפהפה.

מצודת הדייגים

2. מרחצאות סצ'ני – בודפשט נחשבה כבר מתחילת המאה ה20 כעיר המרחצאות של העולם. הונגריה התברכה ביותר מ1000 מעיינות תרמים, ורק בבודפשט יש יותר מ100. אחד מהמרחצאות המפורסמים והיפים ביותר הם מרחצאות סצ'ני שנבנו בסגנון נאו-בארוק בתחילת המאה ה20. יש בהם בריכות מקורות וחיצוניות בטמפרטורות שונות. אין כמו טבילה זוגית במים התרמיים, ואפשר גם להזמין מסאג' זוגי כדי להפוך את הבילוי למושלם. יש מרחצאות נוספים בעיר שמומלצים, כגון: מרחצאות רודאש, שיש בהם חמאם מימי התורכים ובריכות מקורות בטמפרטורות שונות, וג'קוזי עם נוף על הגג. גם מרחצאות גלרט עם הארכיטקטורה המדהימה שלהם מומלצים, אך הם יעברו שיפוץ בקרוב וייסגרו לכמה חודשים.

3. שייט בדנובה – מומלץ לצאת לשייט של כשעה בערב או כשהשמש שוקעת משום שאז נוסף עוד נדבך ליופי שלה – האתרים מוארים והעיר פשוט מדהימה. יש מספר חברות המציעות שייט, כמו: לג'נדה, סילברליין ו- DUNA CRUISES. בדרך כלל השייט כולל משקה והסברים על האתרים.

שייט בדנובה בחברה DUNA CRUISES

4. הגלגל הענק – במרכז העיר בכיכר אליזבט (Erzsébet Tér) נמצא ה- BUDAPEST EYE שמאפשר לראות את הנוף היפהפה של העיר מגבוה. מומלץ בעיקר לעלות על הגלגל הענק בלילה, כשהעיר מוארת.

5. ארוחה במסעדה טובה – כמובן שזה תמיד מומלץ. יש בבודפשט 6 מסעדות מישלן היום, ועוד כמה שקיבלו הכרה של מישלן. תחום המסעדנות פורח בעיר, וניתן למצוא מגוון רחב של מסעדות מכל הסוגים – איטלקי, צרפתי, הונגרי, ישראלי, אסיאתי ועוד... מומלץ להזמין מקום מראש למסעדות המבוקשות.

6. בר על הגג – הפופולריות של הברים על הגג הולכת ועולה בשנים האחרונות, וזה נובע מהנוף המדהים כל כך של העיר. אין כמו להסתכל על הנוף של בודפשט עם קוקטייל נחמד ביד. כמה ברים מומלצים: בר 360, HIGH NOTE SKY BAR, SAINT ANDREA WINE & SKY BAR, LEO ROOFTOP

HIGH NOTE SKY BAR

7. החלקה על הקרח – אתר ההחלקה הותיק והגדול ביותר בכל הונגריה (városligeti műjégpálya). פתוח מנובמבר עד סוף פברואר. אחד מהמקומות הנחמדים בעיר לדייט בחורף. האווירה במקום מהפנטת עם טירת ואידאהוניאד המדהימה ברקע. אפשר לשכור ציוד במקום.

városligeti műjégpálya

8. רכבל הכסאות – נקרא zugligeti libegő. נמצא בצד של הגבעות בבודה. מדובר על נסיעה של כ10 דקות ברכבל פתוח למרומי גבעת יאנוש הג'. לאחר שמגיעים לתחנה, ניתן ללכת עוד כרבע שעה ברגל עד לתצפית אליזבט היפהפיה ולראות את הנוף של העיר מזווית אחרת. במזג אוויר טוב נפתח באיזור גם דוכן לנגוש טעים (מאפה מטוגן שאוכלים אותו עם שמנת חמוצה וגבינה צהובה מגורדת). ניתן גם לבחור בכמה מסלולי הליכה באיזור שמובילים לאיזורים הירוקים של בודה.