אז נסענו להולנד בפעם השלישית אמא אבא ובת מצווש , דודה ואחיינית. לילדות פעם ראשונה , המבוגרים היו כבר כמה פעמים ( שלוש או יותר , כי בהולנד לא באמת סופרים...) . חיפשנו לשלב קצת טיול ,קצת קולטורה עם נופש אטרקציות וכיף לבנות. surprise

לינה – לנו 3 לילות באמסטרדם ואחר כך שבוע בכפר הנופש דה – אמהוף של סנטר פארקס.

הדירה באמסטרדם הייתה במיקום מעולה, אך לא חפה מליקויי תחזוקה. מנוהלת ע"י ישראלים שמתגוררים בהולנד. טיפה השקעה וניתן להפוך אותה לבונבוניירה. תקלה במים חמים במשך יום שלם, והפסקת חשמל בת כמה שעות ( קצר שקשור בדוד המים) , השאירה אותנו לא ממש מרוצים. נכון , הבחור שמחזיק את הבניין השתדל מאד לעזור וחיפש פתרונות, אבל בשביל 250 יורו ללילה ציפינו ליותר. הגעתי אליה דרך אתר סבבה.

הדירה מפורסמת גם ב airbnb. https://www.airbnb.com/rooms/785244http://iamsterdam.me/Service/KingZadikApartment/

בדיעבד , היו עדיפים 2 חדרי מלון.

דה אמהוף - בכפר הזה כבר היינו בעבר עם הבנים הבוגרים. הוא רק נהיה יותר נחמד. בהחלט ניתן לאמור שהשתבח עם השנים. הבנות היו כל כך מרוצות שהציעו שנשאר לגור שם. הייתה תכנית כללית שנשארה על רצפת חדר העריכה. הספקנו מה שהספקנו ולכולנו ברור שעוד נשוב להולנד. התחלנו מהעיר הגדולה.

השתמשנו בשירותיו הטובים של ארנון אבן צור שאסף אותנו מהשדה והביא אותנו עד לדירה באמסטרדם. ארנון חיכה לנו והיה נחמד , אדיב ויעיל. את הדרך לעיר , תיבל בתיאורים והסברים על אמסטרדם. ארנון מדריך סיורים פרטיים בהולנד. אנחנו טיילים מנוסים, אך למי שרוצה לטייל ולא מתכוון לשכור רכב , או לא יודע לטייל עצמאית , אני בהחלט ממליצה לטייל עם ארנון. http://www.bizi-tours.com/

אז מה בכל זאת עשינו בהולנד ? לא באתי לחדש. אתאר בקצרה ואוסיף תמונות לאווירה.
אמסטרדם – יום 1
התחלנו מכיכר דאם והכנסייה החדשה. שם קנינו את כרטיס המוזיאונים. סיירנו קצת בכנסייה . בכנסיה המשמשת מוזיאון, מוצגת תערוכה על הכתרתו של מלך הולנד החדש שהייתה לא מזמן. נחמד. לא משהו שאי אפשר בלעדיו , אבל כבר היינו במקום , אז על הדרך..
הסתובבנו קצת בכיכר דאם , ראינו את האובליסק ואת ארמון המלכה והמשכנו על מדרחובkalverstraat, גן עדן לקניינים.
אמסטרדאם חיה ותוססת אך לא צפופה. עיר שכייף להסתובב בה. ככה בדיוק זכרתי אותה. תענוג!
המשכנו עד לכיכר ספאו, נכנסנו לבחיינהוף והתרשמנו מהחצר הנינוחה. משם לשוק הפרחים. קונים מזכרות ראשונות , ארוחת צהריים קלה על הדרך וחוזרים לדירה.
התארגנות ראשונה וקניית מצרכים לדירה ויוצאים לתור את הסביבה הקרובה.
בדרך ,הבנות מכירות לראשונה את תופעת הבנות העומדות בחלונות. מסתבר שהן חורגות מתחומי רובע החלונות האדומים וגם בקרבת תעלת סינגל , אפשר למצוא כבר לא מעט.
צחקוקים קטנים של מבוכה וסקרנות טבעית של ילדות וממשיכים הלאה.
הדירה שלנו מאד מרכזית. 5 דק' מכיכר דאם. 10 דק' מבית אנה פרנק. נושקת לגבולות יורדאן המקסימה. כמעט לכל מקום הגענו ברגל. רק לרובע המוזיאונים ונמו נעזרנו בתחבורה ציבורית.
ארוחת ערב "נפילה" במלכודת תיירים ליד התחנה המרכזית ( לא היה כוח לחפש משהו אחר) והביתה למיטה. תם היום הראשון.

כמה תמונות לא מייצגות מהיום הראשון
תעלת הביתחצר הבחיינהוף.JPGקבקבים בשוק הפרחים.JPGהכנסיה החדשה וכיכר דאם.JPG
דלת הבחיינהוף.JPG
אמסטרדם – יום 2.
היום מתחיל ככה ככה... אחת הבנות קמה עם חום. לא מרגישה טוב. מתלבטים מה לעשות.. אם להתפצל או בכל זאת לצאת כולנו לעיר.
אוכלים ארוחת בוקר , נותנים לקטנה קצת להתאושש ומחליטים לצאת למוזיאון ואן גוך.
נסיעה בטראם 2 ואנחנו שם. תור ארוך משתרך בכניסה למוזיאון. לנו יש כרטיסים מוזמנים מראש. הזמנתי מבעוד מועד והדפסתי בבית. ההזמנה ללא עלות , רק מציינים כרטיס מוזיאונים.
אנחנו נכנסים חיש קל בכניסה המיוחדת למחזיקי כרטיסים. מבקשים את המשחק "מחפשים את המטמון". הבנות נכנסו למשחק בכל הרצינות. לא פספסו אף שאלה ואף תמונה שהוזכרה במשחק. אז נכון שהייתי מעדיפה להסתובב בניחותא , אבל אם כבר לקחת ילדים למוזיאון כזה , זו דרך חווייתית ומצוינת. כולם נהנו. אפילו החולה שתפה פעולה.
משם ממשיכים דרך הגן היפה המוביל למוזיאון ריקס. ממול המוזיאון השלט iamsterdam המפורסם. היום חם. חם מאד אפילו. למעשה בכל עשרת הימים שלנו בהולנד היה מזג אוויר קייצי לחלוטין. כל הארוכים נשארו בארון והצטערנו שלא הבאנו יותר קצרים.
אנחנו שחיכינו למזג אוויר אירופאי קריר ושיווענו לקצת גשם , המשכנו גם שם את הקיץ הישראלי.
ההולנדים שכנראה מחכים לשמש , מתפשטים מיד וקופצים לכל מזרקה.. ילדים משחקים במים והמוני תיירים מצטלמים עם השלט. גם אנחנו , איך אפשר שלא ? למעשה ניסינו את כל האותיות..
לא רק אנחנו...JPGיותר מרשים במציאות... אחת החמניות.JPGמנסים את האותיות.JPGעוד משם.JPGחם באמסטרדם.JPG
עכשיו כבר צהריים אוכלים גלידה וחושבים מה הלאה.. לחולה קשה להסתובב אבל מוכנה לשייט.
לוקחים שוב את הטרם לכוון התחנה המרכזית. שייט של חברת גריי ליין מספק הסברים בעברית. השייט נחמד . עורך שעה. דרך נחמדה נוספת לראות את העיר. אנחנו נחים ומתרשמים אבל הבנות ישנות רוב הזמן. לא נורא..
אחרי השייט טועמים קצת קרוקטים ממכונה ( עוד פלא הולנדי) וחוזרים לדירה למנוחה.
אוגרים כוחות , הקטנה טיפה מתאוששת ויוצאים לבית אנה פרנק. הליכה קצרה ברגל ואנחנו שם. בדרך רחובות קטנים וחמודים , תעלות יפות ובוטיקים קטנים. יורדאן יפה.
גם כאן הוזמנו כרטיסים מראש למחזיקי כרטיס מוזיאונים. זה היה שיחוק , כי התור היה ארוך ארוך... רק לראות את היאוש בעיניים של הממתינים. בהחלט ממליצה להזמין מראש.
אני הייתי בבית הזה לפני 30 שנה. הוא כמעט לא השתנה , מלבד החלק המוזיאוני שנוסף והתרחב. היה מאד מרגש לכולנו. בעיניי - ביקור חובה.
לסיום היום ושינוי אוירה - עוברים לאיזור ליידספלין. ארוחה מצוינת בקפה דה קלוס ומופע רחוב בכיכר. קצת קניות ב h&m ( היחיד שהיה פתוח מאוחר) מאוששות את כולן וחזרה לדירה.
בסוף יצא דווקא יום מוצלח..
מופע רחוב.JPGשבעת הגשרים.JPGצלעות בקפה דה קלוס.jpgפקק תנועה על התעלה...JPGחלק מהתור לבית אנה פרנק...JPG
אמסטרדם היום ה 3 -
אנחנו שוב יוצאים מאוחר . לוקחים אוטובוס מס' 22, 3 תחנות לכוון מוזיאון נמו. אפשר גם ברגל... ממש לא נורא. הכניסה חינמית עם כרטיס מוזיאונים.
המוזיאון הזה הוא חגיגה עבור הבנות. מעוצב כל כך יפה ומספק שעות של עניין. מאד מאד אהבנו.
עוברים את המוצגים , משחקים ומתנסים. עושים גם כמה ניסויים מדעיים. בחלק שמספר על התבגרות מינית במבוכה מצחקקים. את הביקור מסיימים על הגג המקסים. קצת משחקי מים , גלידה וממשיכים. האמת , ממש קשה לגרור אותן משם .
אחרי נמו , קפיצה קטנה למוזיאון הספנות. שוב חינם עם הכרטיס. לא עוברים את כל הקומות ( לא הייתה מוטיבציה ) אבל מבקרים בספינה העתיקה היפה. לכבוד הקיץ כדור זורבינג חינמי להנאת המבקרים. מה רבה הייתה השמחה. כיף גדול !!
מי נכנס לתוך בועה...JPGמוזיאון הספנות.JPGשעשועי מים בנמו.JPGIMG_3171.JPGזורבינג...JPG
בצהריים ממשיכים לכוון לאזור הרובע היהודי. צריך לטעום משהו , אז מנסים את מסעדת המרקים שהומלצה בספר של שלומית. soup en zo.
אם לאמר את אמת , נחמד אבל לא התלהבנו. אולי בגלל שהיה יום חם , אולי בגלל שהמוכר הזכיר את זה מסינפלד ( סופ נאצי). בכלל , הולנד מאד נחמדה , אבל ההולנדים.. זה סיפור אחר.
אם חיפשנו קרירות היא נשבה מההולנדים. לא רוצה לצאת בהכללות, אבל אלה שפגשנו היו קורקטיים על גבול האנטיפטים. זו הייתה ההתרשמות וביותר ממקרה אחד. וגם "קמצנים". אפילו הם מודים.
המדריכה בטירת מיודן – אליה עוד נגיע , סיפרה לנו על כיסא מיוחד בתוכו היו מטמינים בעבר את הכסף. כי ההולנדים "אוהבים לשבת על הכסף שלהם", כך היא אמרה בהרבה הומור עצמי וכנראה היא יודעת על מה היא מדברת...
קטשופ ומיונז במקדונלד עולים חצי יורו כל אחד. היכן המוני הרטבים שמקבלים כאן בארץ חינם אין כסף....??? גם השירותים בתשלום. כמעט בכל מקום , אפילו במקדונלד או בהוחה פלואה. כן , למרות שאתה לקוח ושלמת דמי כניסה. נכון שמדובר על כסף קטן ובכל זאת..
אחרי המרק הזה , היה צריך באמת לאכול משהו , אז עברנו לשוק ווטרלופליין הסמוך ואכלנו צ'יפסים , נקניקיות וקרוקטים. צריך למלא במשהו את הבטן.. angry
השוק חביב למדי. מצאנו תיקי עור מצוינים במחירים טובים וגם קצת שמונצ'ז לבנות. מי שמחפש נעלי בית דמויי קבקבים ( יפה ונוח) , אז השוק הוא המקום הזול ביותר לרכוש אותם. 8 יורו. יותר זול מזה לא תמצאו.
אחרי הסיבוב בשוק ,ביקור בבית רמברנדט הסמוך. חינם עם כרטיס מוזיאונים ומעניין לכולם.
משם ברגל דרך הרובע הסיני והכנסיה הישנה בחזרה לכיכר דאם. עוד סיבוב קטן במדרחוב קלורסטרט , ארוחת ערב טובה ב la place ותם היום השלישי. מחר יוצאים לכפר..
הבית העתיק של שומר התעלה.JPGמגדל הכנסיה הישנהספינה עתיקה.JPGבית השקילה
יום שישי – 19/7
הבוקר עוזבים את אמסטרדם. העיר הנהדרת הזו שלבטח נשוב אליה. רק משאירה טעם של עוד..
אוספים את הרכב בתחנה של סיקסט שנמצאת במלון הילטון ליד התחנה המרכזית.
קיבלנו פורד גלקסי – 7 מקומות עם gps מובנה. היה נוח ומרווח ואיפשר לבנות להתפזר בין המושבים.
נוסעים לכוון כפר הנופש ועוצרים בדרך בטירת מיודן. חנינו לפי טיפ של IRPA בחניון חינמי בפאתי הכפר. הליכה נינוחה בת 10 דק' ואנחנו בטירה. בדרך עוברים בין בתי הכפר הקטנים והמטופחים. כמה יפה הכפר ההולנדי . ככה זכרתי.
בכניסה לטירה מעבירים את כרטיסי הכניסה במכשיר אוטומטי שנותן פתקית לסיור מודרך. הסיור בחלק מחדרי הטירה מוגבל לסיור מודרך ונעשה בקבוצות קטנות. עד שעת הסיור , אנחנו מסתובבים חופשי. הבנות ואנחנו נהנים להתחפש בבגדים תקופתיים ולשחק במשחקים שונים. מאד נחמד.
לגבי הסיור המודרך – יכולה לומר שהבנות השתעממו. היינו מעט דוברי אנגלית בתוך הקבוצה והמדריכה החליטה שתנהל את הסיור בהולנדית. לנו חילקה דפי הסבר מודפסים באנגלית. בקשתי להוסיף לטובתנו מספר מילים באנגלית בכל חדר. היא אמרה שתשתדל , אבל לא ממש השתדלה. כבר דברנו על הקרירות ההולנדית... סתם דוגמא קטנה. אז בסיור הולנדי , לא פלא שהבנות יאבדו עניין אחרי זמן קצר.
עוברים בין חדרים שונים ומרוהטים כאשר כל חדר , היא פותחת וסוגרת במפתח... כך שאי אפשר אפילו לפרוש. הסיור לוקח בערך 30 דק'. אחרי הסיור כבר לא הייתה מוטיבציה לבקר בגנים או אצל העופות הדורסים. כולם כבר רק רצו להגיע לכפר הנופש...
אבל לפני שמגיעים לכפר – אנקדוטה קטנה. בדרכנו חזרה למכונית אנחנו עוברים מעל גשר שמשמש גם ציר תנועה לכלי רכב. אנחנו הולכים בניחותא , מביטים על כלי השייט בנהר. לא שמים לב לרמזורים אדומים , מחסומים מורדים וצפירת אזהרה.emoji
אחד העוברים ושבים מזהיר אותנו שמשהו עומד לקרות. אנחנו חושבים שהגשר הולך להתרומם , כפי שראינו בכמה מקומות בעבר ופותחים בריצת אמוק מלווה בקולות בהלה לעבר אחת הגדות. מחזה מלבב כזה , לא חושבת שתושבי מיודן ראו בעבר. אין ספק היינו האטרקציה היומית בכפר המנומנם. laugh
תוך שניות הגשר מתחיל להסתובב. לא להתרומם , אלא לסוב על צירו 90 מעלות ועובר למצב מאוזן... מנותק בשתי קצבותיו. אני אנסה להוסיף תמונות להמחשה. אנחנו מצליחים להירגע ולצלם.
ועכשיו לכפר המקסים ולבריכה.. emoji
גשר מסתובב.JPGבמצב אופקי...JPGטירת מיודן.JPGמיטת ישיבה.JPG
כפר נופש דה אמהוף –
מקסים , מקסים , מקסים. המון סופרלטיבים נכתבו. הכל נכון . מאד אהבנו. את הבתים הקטנים הטובלים בירק , הדירה נוחה ומאובזרת , פארק מים מקסים , המון פעילויות לילדים. הופעות בידור נחמדות בערב. בכל יום טיילנו עד לשעה שש לערך ואת יתרת הערב בילינו בפארק המים.
פארק המים פתוח עד השעה עשר , מחשיך רק בסביבות תשע וחצי כך שבהחלט ניתן ליהנות מהכפר והברכה. יום אחד נשארנו בכפר , הבנות רכבו על אופניים , התנסו בטיפוס חבלים , במשחק לוחמה עם רובי לייזר. בילינו בכיף בברכה וראינו הופעה נחמדה של צוות הבידור בערב.
אני בחרתי בוילה לחמישה מסוג קומפורט . בחרנו ביחידה מספר 348. 10 דק' מהחניה אבל 2 דק' מעולם המים. בחרתי בה כי רציתי לאפשר לבנות עצמאות וגישה קלה ונוחה לברכה. היינו מרוצים מהמיקום.
גם זה בכפר...JPGפינה בכפר.JPGמתגלגלים...JPGהדרך אל הכפר...JPGעולם המים.JPG
שבת 20/7 - היום נוסעים לחיטהורן.
אחרי שבשישי לא עשינו הרבה , יש מוטיבציה לנסוע קצת יותר רחוק. אז נוסעים לחיטהורן. בדרך אני מספרת לחברה על המקום. ההרכב שלנו, שהיה רק לפני חודשיים יחד בצפון ספרד , ישר משווה לאמפוריוברווה. גם שם בתים בין תעלות וגם שם עשינו שייט עצמאי.
אז זהו שלא... בספרד מדובר בספק טירות / מפלצות בטון ענקיות , דומה יותר למיאמי.
בחיטהורן הבתים קטנים , הגינות מטופחות , השלווה , האנשים שרואים מציצים מכל עבר. מטפלים בגינות, חיים. את כל אלה לא ראינו בספרד. שם ראינו רק בתים. נכון , מרשימים ביותר אבל לא ראינו חיים.
אנחנו לוקחים סירה ממשכיר נחמד על התעלה הראשית . בית מס' 28.
15 יורו לשעה. שעה הספיקה לסיבוב יפה המקיף את התעלה , יוצא החוצה וסובב את האיים הקטנים וחזרה. בשלב זה של היום עדיין נעים. לקראת סוף הסיבוב השמש כבר קופחת ונעשה ממש חם.
אחרי השייט עשינו טיול קטן ברגל , נכנסנו למוזיאון הקריסטלים שנמצא ממש מול משכיר הסירות שלנו. למוזיאון צמודה חנות יפה ואפשר לקנות שם אבנים ותכשיטים יפים.
ארוחת הצהריים אכלנו כמיטב המסורת של באי הפורום במסעדה האיטלקית פרטלי במעבר 4. אנחנו לא מאד התלהבנו. במנת ספגטי בולונז , היה צריך לחפש במיקרוסקופ את הבולונז (הבשר).... עד כדי כך שחשבנו שהתבלבלו במנה.
הערנו למלצר שלקח את המנה , אך היא חזרה לשולחן כמו שיצאה.
כמה תמונות מהיום הזה -
תראו את הבתים עם גגות הקש. חשבתי שרק באנגליה יש כאלה. עבורי זו הייתה הפתעה לראות אותם כאן.
לסיום היום נסענו למרכז הקניות בטביה לליסטאד. הגענו די מאוחר והסתובבנו רק שעה. הקנייניות הצליחו למצוא יופי של מגפיים במחיר מציאה. לצערנו הספינה היפה כבר היתה סגורה.
הגזלן של חיטהורן- עדיין שם.JPGבטביה - לליסטד.JPGשמח על התעלה.JPGבתים עם גגות קש.JPGחיטהורן.JPG
יום ראשון 21/7
אחרי הנסיעה הארוכה של אתמול מחפשים משהו יותר קרוב. לבנות יש חשק לטיול אופניים.
אז נוסעים לפארק האופניים הלבנים הוחה פלואה . לבנות ולדודה יש ניסיון ברכיבה. גם הבעל מדווש לפעמים. אני עליתי על אופניים בפעם האחרונה בכתה ט'. גם אז זה הוגבל ליום כיפור.
ניסיון קטן לחזור לזה בתחילת השנה נגמר בנפילה - אז מה לעזאזל חשבתי לעצמי ??
הפארק נחמד , אבל היה יום חם. המרחקים גדולים. את הרכב השארנו בחניה הרחוקה וזו הייתה טעות , כי אם מחליטים לוותר על הרכיבה ( כמו שקרה לי) , המרחק לחניה הופך עצום.
בזכות כרטיס המוזיאונים מקבלים כרטיס 1 + 1 חינם לפארק. מוזיאון קרולר מולר גם הוא חינמי עם הכרטיס.
לוקחים אופניים ומתחילים לדווש. נוסעים לכוון מרכז המבקרים. בהתחלה הכל טוב ויפה.
הקושי שלי מתחיל כשיש עומס על השביל והיו רגעים שהיה.
אז מסתבר שלרכב על אופניים לא שוכחים , אבל לעצור זה כבר סיפור אחר.... האופניים פשוטים מאד. בלם רגל בלבד. בלי הילוכים וגם הברקסים לא משהו. cool
נפילה ראשונה לפני מרכז המבקרים הסתיימה במכה קטנה ביד. אח"כ כמעט נכנסתי ביפנית שעמדה באמצע השביל וצילמה. ( מי זה עומד באמצע השביל ???).
עצרתי ממש סנטימטר וחצי ממנה. crying
מפספסים את הפניה למוזיאון וממשיכים לעבר בית הצייד. כאן כבר המרחקים גדולים יותר. שוב עומס על השביל. אני כמעט נכנסת ברוכבת שבאה מולי. אני מצליחה לעצור , אבל היא עפה לתעלה. ... בשלב הזה אני כבר מבינה שכדאי שאני והאופניים נפרד , אבל אנחנו רחוקים ממרכז המבקרים או מהחניה.
טוב , אז ממשיכים. עוד משהו הפריע לי בדרך והפעם אני בתוך שיח. האופניים עלי.
אכן , מראות קשים. העניין הסתיים בקרע במכנסיים ומכה איומה בברך ולאורך השוק. פציעה שסחבתי כל שאר הטיול ואני סוחבת גם עכשיו.
אז מה עושים ? ברגל הולכים ? על בית הצייד והאגם כבר מוותרים. איכשהו מצליחה להמשיך למוזיאון.
במצב שלי אין הרבה חשק או אנרגיות ליהנות ממה שיש לו להציע , ויש !!
סיבוב קצר במוזיאון ובגנים ואנחנו מחליטים לחזור לחניה. המרחק הגדול מכריח אותי גם הפעם לרכב. את הדרך הזו כבר הצלחתי לסיים בחתיכה אחת. הפעם לא נרשמו פגיעות.
אין הרבה צילומים מהיום הזה וטוב שכך. חוץ מזה הפארק נחמד... devil
אני את הרומן עם האופניים כנראה גמרתי.
אכן - מראות קשים....JPGאחת שיודעת... לדווש.JPGעוד מהמוזיאון.JPGגן המוזיאון - קרולר מולר.JPG
אנחנו עדיין ביום ראשון. שעת צהריים מאוחרת. אחרי נפילה כזו היה כדאי לחזור לנוח בכפר , אבל אז הפולנייה שבי קופצת... ככה , לוותר על חצי יום טיול ? עד שכבר מצליחים לגרור אות החבר'ה מהכפר ?
אז מתברר שיש מוטיבציה לעשות עוד משהו היום. אני מתגברת על הכאב והפדיחה ( בכל זאת חור במכנסיים..) ונוסעים לגן חיות בורחר. הגן לא רחוק מהוחה פלואה. חצי שעה בערך ואנחנו שם.
הגן יפה ומטופח אבל חם היום וגם לחיות חם.... הרבה מהן שוכבות מעולפות , מחפשות קצת צל.
הכי אהבנו את הגורילות ( הייתה שם אחת מניקה שהסתובבה עם גורים ונתנה יופי של הצגה) והפיל .
מצרפת כמה תמונות. את תמונות החיות צלמה הבת והן יצאו קצת מטושטשות..
הסתובבנו כמעט עד לסגירה וחזרנו הביתה , לכפר ולברכה.
גן חיות בורחר.JPGצבאים בגן.JPGהמפל בגן החיות.JPGאמא מניקה.JPG
יום שני 22/7
בתכנית המקורית חשבנו לנסוע לאפטלינג , אבל הרגל שלי כואבת מיום אתמול ומאותתת לי שכדאי ללכת על משהו יותר נינוח היום. אז בחרנו במוזיאון הפתוח באנקהויזן. אמנם זה של ארנהיים יותר קרוב למקום הלינה שלנו , אבל מביקור קודם עם הבנים זכרתי את המקום בחיבה גדולה ורציתי להכירו לבנות.
אז שוב נסענו צפונה והגענו למוזיאון הפתוח אליו שטים בספינה. המקום לא גדול ואפשר למצותו במספר שעות. האמת , די התאכזבנו. בזיכרוני, היה המקום שוקק חיים. רבים מהמפעילים הסתובבו אז בתלבושות מסורתיות. כולו היה צבע , פולקלור וחגיגה.
אז או שהמקום השתנה או שהזיכרון שלי דהה. קודם כל היה חצי שומם. חלק מהפעילויות לא עבדו. הרבה מהבתים היו ריקים. רק התחנה שמאפשרת לבישת ביגוד מסורתי וכמה משחקי ילדות של פעם , הצילו את המצב. היה יום חם ( שוב!!). השמש קפחה. הבנות שכבר ראו כמה מוזיאונים פתוחים , לא ממש התרשמו. בקיצור , לא נחלתי הצלחה. אולי עדיף המוזיאון של ארנהיים ואולי מספיק ודי..emojiemoji
אחרי ארוחת צהריים קלה אנחנו ממשיכים לאחת מחוות הגבינות בדרך לוולנדם. מקבלים הדגמה קצרה עם דיבוב לעברית, קונים קבקבי עץ קטנים עליהם נרשמים השמות של הבנות בעברית ודוגמים כמה גבינות. הבנתי שכל החוות הללו דומות. בעיניי יותר חנות לתיירים מאשר חווה. מיותר לגמרי, מה עוד שהמחירים יקרים יותר מכל מקום אחר .
הדגמה דומה ראינו אח"כ גם בזנסה סכאנס. אם מתכוונים לבקר שם אפשר לדעתי לוותר לגמרי על חוות גבינות.
משם לכפר הדייגים וולנדם. הסתובבנו קצת ברחוב הראשי , קנינו מזכרות, אכלנו ארוחה נחמדה באחת המסעדות שעל הטיילת ויאללה לכפר... הבנות שוב רק רוצות להגיע לבריכה. הן אולי מחייכות בתמונות , אבל היום הזה היה הכי פחות מוצלח בעיני המשפחה.
מוזיאון פתוח.JPGוולנדם.JPGחוות גבינות - אלידה.JPGההולנדיות שלנו.JPGאנקהויזן.JPG
יום שלישי 23/7
היום נוסעים לאפטלינג.
ברוב הימים לא יצאנו לפני 11 בבוקר. אוהבים לישון אצלנו ולא ממש מתחשבים באמא שמשכימה.
אבל אפטלינג רחוק יחסית , אז עושים מאמץ ויוצאים ברבע ל 10 . ב 11 אנחנו שם.
הפארק מקסים כמו שזכרתי. הכול מעוצב כל כך יפה. כיף גדול לבנות. התורים לא היו נוראיים בכלל. ההמתנה הארוכה ביותר שהייתה לנו ארכה 20 דק'. ברוב המתקנים עמדנו הרבה פחות.
הדודה אמנם הרגישה רע אחרי שעלתה לסירה הגדולה והייתה מנוטרלת רוב היום , אבל הבנות נהנו מאד. הספיקו לדגום את כל מה שרצו וחלק מהמתקנים אפילו פעמיים שלוש. נשארנו עד למופע המים / מוסיקה / אש של השעה 7 , שמזכיר קצת את המזרקות המנגנות בברצלונה או המזרקות של מלון בלג'יו בוגאס למי שמכיר.
מאד מרשים. אני מתארת לעצמי שבימים בהם מחשיך יותר מוקדם, נוסף אפקט האורות והמופע מרשים עוד יותר.
מופע ערב.JPGאפטלינג.JPG

יום רביעי 24/7 - יום חופשי בפארק.
אחרי היום המעייף באפטלינג אנחנו לוקחים יום של חופש בפארק. surprise
קמים מאוחר, הולכים לפארק המים. מדוושים על אופניים ( לא אני, אל דאגה...).angry
בצהריים הבנות משתתפות בפעילויות שהוזמנו מראש בתמורה ל TOPPINGS. הן בחרו להשתתף במשחק בו יורים ברובי לייזר ( דומה לפיינטבול , רק ללא הצבע) ובטיפוס אתגרי בפארק חבלים.
גם האבא מוזמן להשתתף במשחק הלייזרים ונהנה לדעתי יותר מהילדות.laugh
אח"כ אנחנו מטיילים למרינה emoji, אוכלים ארוחה טובה במסעדת הגריל של הכפר ובערב צופים במופע של צוות הבידור שהפתיע לטובה. היה יופי של יום – אחלה מנוחה.
פארק חבלים.JPGלוחמת לייזר.jpgמרינה דה אמהוף.JPGאבובים...JPGאתגר חבלים.JPG
יום חמישי - 25/7
אז מה עוד לא היה לנו ? לא ראינו שוק גבינות ולא מקבץ יפה של טחנות רוח.
אז זו התוכנית להיום , אחרי שהבנות פוסלות את אוטרכט ( לא יודעות מה הפסידו... אני כבר שמעתי את תיבות הנגינה הנהדרות) ומדורדם.
היות ואין סיכוי שנגיע לשוק בוקר ( עד שיוצאים הוא נגמר...) אנחנו בוחרים בשוק הצהריים של יום חמישי בהורן.
יונית אמרה שהוא מקסים והיא צודקת. זהו שוק קטן יחסית , אבל נותן הצגה נחמדה.
מתחיל ב 12.30 בכיכר בהורן. אנחנו מתמקמים בעמדה אסטרטגית בבית הקפה שממול רחבת השוק.
זה מאפשר לצפות , לשתות , לקום ולחזור . יש אנשים אבל אין צפיפות. בכלל, הולנד של סוף יולי לא צפופה. לא יודעת אם זה כך תמיד , אבל זה היה נפלא.
הכול צבעוני ויפה כל כך בשוק . מוכרים , קונים ותלבושות ססגוניות. יש כמובן גם טעימות.
הבנות נבחרות לשבת על המריצה ולעשות סיבוב מסביב לרחבה.
אחלה מופע !
אחרי שמסתיים , אנחנו חוזרים למדרחוב הנחמד. יש שם חנויות של כל הרשתות. את הקניות הכי מוצלחות עשינו בהורן.
שוק גבינה.JPGשוק בהורן.JPGהורן 2.JPGהורן.JPG
אחרי הביקור בהורן נוסעים לזנסה סכאנס או בעגה המשפחתית "דן חסכן " ( למה ? כבר הסברתי...) לראות טחנות רוח.
המקום תיירותי להחריד , אבל אין לזלזל במקבץ היפה של טחנות הרוח שיש שם. פשוט יפהפה.
הכניסה חינמית , אבל הכניסה לטחנות בתשלום. אנחנו בוחרים בטחנת החתול. מקבלים דף הסבר בעברית ומטפסים למעלה.
לקראת סוף הביקור , גשם שוטף. ככה פתאום ללא אזהרה. כל המוני היפנים וגם אנחנו , נדחפים בחנות מזכרות אחת בכניסה. מחכים קצת שיעבור , קונים משהו על הדרך ומסיימים את הביקור.
מחר חוזרים הביתה !
טחנת החתול.JPGטחנות יפות.JPGדן חסכן.JPGכמה יפה הכפר.JPGזנסה סכאנס.JPG
יום שישי 26/7
חוזרים הביתה.
טיסת צהריים של אל על יוצאת בשעה איחור. לא מאפשרת לטייל באותו היום , אבל חוזרים הביתה בשעה נוחה. הבנות מקבלות סיור פרטי כולל הסברים בתא הטייס. הצוות היה נחמד ושיתף פעולה עם הבקשה.
אנחנו חוזרים הביתה עם ראשון לציון... כמה סימבולי.
זהו. תם ונשלם. עשרה ימים חלפו ביעף ונשארנו עם הרבה טעם מתוק מהולנד היפה.