יום רביעי 1.8שייט במי שמורת הטבע הלאומית קינאי פיורדס

ארוחת בוקר מאחורי דלפק במטבח. בעל הבית מעברו השני מכין ביצה מטוגנת, קציצות מטוגנות, תוך כדי שיחה. בעלת הבית דואגת בינתיים להגיש עוגת לחם שתייה, פירות. אין לחם. בעל הבית מבקש שנראה לו במפה מיושנת( גבולות המדינה מלפני 67) את הישוב בו אנו גרים.

יצאנו בסביבות 9 לחניה מאחוריMarina Hotel משם שאטל מסיע למשרדי קנאי פיורד. שם קבלנו פתק שחור לאוניה שתקח אותנו לשייט של 8.5 שעות. מזג האוויר בבוקר מעונן. עננות מאפשרת תנאי צילום טובים.

בשעה 10 יוצא השייט לדרכו. יושבים בתוך האוניה. ובכל פעם שהקפטן וצוותו מזהים חיות בסביבה הספינה מאטה ועוצרת ואנחנו יוצאים לסיפון לתצפית.

כאן המקום לציין שכדאי לבא בשכבות לסיור. גם גופיות טרמיות וגטקס עזרו. כי על הסיפון קר. בעיקר אם נמצאים שם בזמן שהספינה שטה. מעיל פליז ומעיל רוח, כמובן מגן אוזניים. העננים התפזרו והשמש הייתה נעימה. הים היה שקט ולא היה צורך להשתמש בלימון שהבאתי ובסוכריות הג'ינגר שהמארחים נתנו לנו בבוקר.

ראינו עיט, פאפינים מסוגים שונים, קורמורנים, לוטרות, כלבי ים, אריות ים, לויתנים, דולפינים ועז הרים. האתגר היה למצא לויתנים. ספינות בסביבה נמצאות בקשר עם הקפטן ומדווחות היכן נצפו והיכן ובהתאם השייט מתבצע.

הקפטן כל מוסר הרבה מידע ממש מענין ולא מעיק. מזג האויר התבהר, העננים התפזרו.

הגענו לקרחון Aialikבדרך ראינו קרחונים נוספים. במקום ראינו מסוקים שערכו טיסות נוף, שיטי קיאקים וספינה נוספת.

במהלך השייט קבלנו ארוחת צהריים קלה, וארוחת ערב בFox Iland .

חזרנו בסביבות 18:30-19:00 בערב. הספקנו ללכת למרכז החיות. היה לנו קופון בספר הקופונים. היה מענין אבל מאכזב, כי קטן ביותר.

היום, בטיול קצר לאורך החוף, ראינו את לוטרת הים שוכב לו במים. זהו אפשר לחזור לחדר.