אלסקה – ארה"ב 25.7.2018 -22.8.2018

הכנות:

בנית מסלול והזמנת טיסות

אלסקה הייתה יעד שידעתי שיבוא יום ואצא אליו. המרחק ומשך הזמן שצריכים להעדר מהבית בטיול כזה, דחו את הנסיעה. לפני מספר שנים קניתי ספר של נטע דגני, (הוצאה 2007) הושם על מדף הספרים במדור ספרי הטיולים.

כשבשלו התנאים, לפני כשנה פלוס, החלטתי שנצא לטיול. התחלתי לקרא, חומר כאן באתר, ובאתרים אחרים ברחבי הרשת. הבנתי, שיש המון מידע וחייבים להתמקד. ראיתי שישנם מתכנני טיולים הבונים מסלולים. אבל עבורי, חלק מהכיף הוא לבנות את המסלול באופן עצמאי. ומתוך קריאה הבנתי, אחרים עשו כך, אז זה אפשרי. קריאת ספרה של דגני נתן מסגרת למידע.

ריכזתי את המידע בשלבים, באקסל. כל אתר סומן בGoogle Maps.

ריכזתי את האטרקציות השונות המייחדות את אלסקה לפי צבעים, לצד שם החברות המפעילות. והערות רלונטיות של המטיילים.

כעבור 4 חודשים בניתי מסלול ראשוני, שכלל אטרקציה אחת מכל אפשרות שמתאימה לנו כמובן. רפטינג או דייג הן קטגוריות שלא בחרנו בהן. רצינו תצפית בדובים, שייט לויתנים, הליכה על קרחון, טיסת נוף עם נחיתה והליכה על קרחון, פארק דנאלי, שייט ימי.

ידענו שאנחנו רוצים להגיע דרך ניו יורק. גם היה ברור שככול שנקדים בהזמנת טיסות ובתי מלון המחירים יהיו פחות יקרים.

בסוף חודש ספטמבר הזמנו טיסות Air Franceלניו יורק הלוך חזור בכ700 $ לאחד עם קונקשן בפאריז. ואת הטיסה מניויורק לאנקוריג'.

המשכתי בבניית המסלול. הכוונה הייתה, לטייל כשבועיים באלסקה, כמה ימים בניו יורק כולל זמן טיסות, סך הכל לצאת לטיול של כ 3 שבועות. חשיבה נוספת, הביאה אותנו למחשבה, שאם כבר עוברים בסיאטל נבקר גם בעיר, ונשלב עוד יעד בדרך לניו יורק, סן פרנסיסקו. וכך בסופו של דבר בגירסה מס. 3 לטיול נבנה מסלול של 4 שבועות מזמן יציאה מהארץ ועד לחזרה.

עיון נוסף במסלול ובמפה העלה את הרעיון להגיע גם לכפר הילידים במקום הצפוני ביותר באלסקה ובארה"ב בכלל Barrow

תחילה הכוונה היית לעלות צפונה מאנקריג'. ההמלצה הייתה לתכנן מסלול לפי שעות הגאות והשפל לאורך Turnagain Arm כשימי ירח מלא טובים ביותר, אז שינינו וירדנו קודם דרומה. בדיאבד, השינוי לא עזר, לא ראינו גאות.

בנובמבר, אחרי שהזמנו את רוב האטרקציות, הזמנו את הטיסות הפנימיות באלסקה, וחזרה מז'ונו דרך סיאטל לסן פרנסיסקו וניו יורק.

הזמנת אטרקציות

קראתי על ספרי הקופונים, נכנסתי לאתרים והחלטנו להזמין אחד מהם. באתר היה קוד קידום מכירות לפתיחת המכירה בנובמבר בהוזלה. חיכיתי עם הזמנת האטרקציות עד שהספר הגיע. מחיר הספר עם הנחה וכולל משלוח 150$. בסופו של דבר, האטרקציה המשמעותית ביותר שהתאימה לנו הייתה טיסת נוף מעל הדנאלי עם הליכה על קרחון1+1. התקשרנו שילמנו 50% נאמר לנו שאם נביא את הכרטיסים מפארק דנאלי נקבל הנחה נוספת. שאר האטרקציות שהיו בספרון לא התאימו לנו או היו בעלות ערך שלא מצדיק את קניית הספרון.

חשוב להזמין את רוב האטרקציות מוקדם כי ישנם תאריכים שנתפסים על ידי אוניות הקרוזים ולא תמיד כל תאריך שנוח לכם פנוי.

התאמת האטרקציה לתאריך שהתאים לנו, חייבה לעשות שינוי במעבר הפנימי. וכשרוב האטרקציות הוזמנו הזמנו את מקומות הלינה.

את האוטובוס לפארק דנאלי הזמנו בחודש מרץ. מקריאה הבנתי שכאן פחות דחוף להזמין מוקדם. קצת אחרי את שייט הלויתנים מאותה סיבה.

לינה

באלסקה, חיפשנו במפה מקומות אפשריים ללינה. פנינו לרוב, לאתר המקום ברשת. חלקם היו צימרים חלקם מוטלים. לרוב ללא אפשרות ביטול. מחוץ לאלסקה מלונות הוזמנו עם אפשרות ביטול.

וטוב שכך. בחודש אפריל קבלנו הודעה שהטיסה מניו יורק לאנקריז' עם הקונקשן בסיאטל הוקדמה ובמקום שעתיים קונקשן יהיה לנו סביב 9 שעות קונקשן. דבר שהסתבר כמצוין. הסיבות לכך, א. לילה במלון בשדה התעופה בסיאטל היה זול יותר. ב. במקום לקום ב4 לפנות בוקר לטיסה, טיילנו יום שלם בניו יורק, היות והטיסה לסיאטל יצאה בסביבות 9 בערב, וישנו את הלילה. היות והזמנו את המלון עם אפשרות ביטול, לא הייתה בעיה לבטל את הלילה בניו יורק.

ניווט

שתי תוכנות Off line: OsmAnd, MAPS.ME צריך להוריד את המפות מראש, או לטעון אותן כשיש אינטרנט. וכמובן גוגל כשיש אינטרנט.

ביטוח

כשביקשנו לעשות ביטוח התברר שלטיול לאלסקה יש לעשות ביטוח אתגרי. היות ורק 16 ימים נהיה באלסקה, והשאר בערים שונות, ביקשנו שיפצלו את הביטוח לאתגרי, בתקופת השהות באלסקה, ורגיל לשאר הימים. באף אחת מהחברות שבדקנו,לא הסכימו לפצל, ורצו שנשלם עבור כל התקופה של 4 שבועות ביטוח אתגרי..בסופו של דבר, בדקתי את אופצית הביטוח כאן באתר, ואכן כאן, ניתנה האפשרות לחלק את הביטוח לפי הימים שנשהה.