שבועות ספורים לפני שהקורונה פרצה לחיינו והשביתה את התיירות כליל השקנו את הסיור הקולינרי שלנו בבוקרשט. הספקנו להעביר את הסיור כמה פעמים ואז הכל קרס. הסיור עבר בשוק המרכזי של בוקרשט, שוק אובור, וכלל טעימות של גבינות, נקניקים, אלכוהול, חמוצים, וגולת הכותרת - מיטיטיי - הקבב הרומני המפורסם, שהוא שמנמן רך ונוטף שומן, מוגש על צלחת קרטון, ולידו שליכטה של חרדל מתקתק ולחמניה. יש בשוק כמה מסעדות שמגישות אוכל רומני וחלקן מתחבאות בין הסמטאות, אז איך תדעו למצוא? לכו בעקבות הסימנים האלה - ערובת עשן, ותור ארוך. אני מפיקה סיפוק מיוחד מהבעות הפנים וקריאות ה"וואו" שמשמיעים אנשים אחרי שהם נועצים שיניים בביס הראשון של נקניקיית הבשר השומנית.

ככה מגישים קבב רומני במסעדת פועלים בשוק, צילום יעל פרי

הנה עוד תחנה מדליקה בסיור הקולינרי שלנו (לשעבר) בשוק של בוקרשט - חנות יינות. אלכוהול הוא מוצר חובה בקולינריה הרומנית שמתבססת על הרבה מוצרים מן החי שהם גם שומניים מאוד. בכלל, ברומניה ובשאר מדינות מזרח אירופה, הקפואות מאוד בחורף, אלכוהול הוא מוצר בסיסי בתפריט היומי. מהברזים שאתם רואים בתמונה ימזגו לכם איזה יין שיתחשק לכם בגביע אישי במחיר מופקע של 3 ליי לגביע.

חנות יינות בשוק אובור, ימזגו לכם שם יין ישר מהברז. צילום יעל פרי

ועוד כמה תמונות מחנות הגבינות החביבה עלי.

קיר אופייני בחנות גבינות בשוק, צילום יעל פרי
גבינות גאודה בטעמים, שוק אובור, צילום יעל פרי
גבינות בורדוף מחלב כבשים או עיזים, צילום יעל פרי

אתם בטח תוהים למה אני מגלה לכם את כל הסודות הקולינריים שלי. ובכן, בחודשי הקורונה שסגרה אותנו בבתים היה לי זמן לחשוב, וקיבלתי החלטה לשנות כיוון ולבנות סיור קולינרי חדש שיועבר במקום יותר מרכזי בעיר, כמו שרציתי מהתחלה, סיור שירחיב את מנעד הטעמים, וישלב לא רק מאכלים מהמטבח הרומני אלא בנוסף מאכלים ממטבחים אחרים. סיור שיציע גם כל מיני קינוחים שווים, אתרים יפים, ואפילו קצת חפירות היסטוריות. בשבועות האחרונים הרצתי פיילוט ושאלתי אנשים שטיילו איתי מה הם חושבים על המנות שטעמו בסיור וקיבלתי חוות דעת מצויינות.

אז מהיום אתם יכולים לצאת איתנו לסיור קולינרי החדש בבוקרשט. לפרטים נוספים כתבו לי הודעת ווטסאפ למספר 0040746683714 או מייל לכתובת RomaniaHereWeCome@gmail.com.

ואם אתם מאלה שמחפשים המלצות על מדריכים לפני שאתם סוגרים איתם סיור, ובצדק, בקישור הבאים תוכלו לקרוא חוות דעת של אנשים רבים שסיירו איתי בבוקרשט, וטרחו לכתוב בעמוד הפייסבוק של Travel With Yael או ממש כאן באתר למטייל.