מסע בעקבות הלב - בקולמר אלזס עם קפיצות לגרמניה,

חופשת פסח האחרונה אני עם חברות , מקבלת מייל מבעלי . במייל אישור הזמנה לשבעה כרטיסים לבאזל עם איזי גט בדיוק בחופשת חנוכה מנר שני עד שמיני מה 26.12-1.11. בקיצור הפתעה.

כמובן ששמחתי ובעיקר כי רציתי לחזור קצת לסבתא שלי עליה השלום, לזכרונות ולפגוש את דודתי האהובה ואת אחי.הגר בפאריס.

בהמשך אספר קצת עליהן ומי שרוצה לדלג על חלק זה מוזמן.

החלטנו הפעם לישון בקולמר כמה שיותר קרוב לבית בו גרה סבתא שלי ובו ביליתי בילדותי ואחר כך ביקרתי עם בעלי.

הדירה ממוקמת ממש במרכז העיר , מהצד השני של בית הכנסת ודקה הליכה משוק חג המולד, לדירה חניה צמודה וסגורה.

הילדים בהתחלה קצת כעסו כי רצו ללון ביער השחור, אבל בסוף החופשה אמרו שאכן הבחירה הייתה מצוינת.

פוסט על הזמנת דירות לחופשה .

בעלי הספיק כבר להזמין רכב שבעה מקומות בצד השווצרי על מנת להבטיח גלגלי חורף המחיר היה לא זול 2800 ש״ח לשש לילות , אבל זה היה המחיר הזולביותר. אני הזמנתי מיד אחר כך רכב שבעה מקומות מהצד הצרפתי ב1950 ש״ח , אבל לא ידענו עדין אם אפשר יהיה להזמין גלגלי חורף ולכן לא ביטלנו אתהשווצרי.

כמה חודשים קודם יצרתי קשר עם סוכנות הרכב בשדה התעופה והזמנתי גלגלי חורף במחיר מופקע של 15 אירו ליום, אבל עדין יצא זול יותר מהשווצרי ומה שהיהזמין.

הטיסה התקרבה ואז התברר שהבן החיל שוב לא מקבל שחרור מהצבא ולא בא איתנו. וכמעט שגם התאום שלו.

מתברר שאפשר למכור את הכרטיס ומשלמים רק דמי שינוי שם ולא את תוספת המחיר למושב. אבל לא הצלחתי למכור.😩

גם קיווינו שהוא עוד יגיע.

הבת בת ה16 הרגישה מאוד רע יום לפני הטיסה וחטפה משהו שנראה כמו שפעת רק בלי חום, בכל זאת החליטה לטוס .

הטיסה הלוך הייתה מצוינת אבל הבת הרגישה רע .

טיפ לגבי אריזה- בטיסה הראשונה עם איזי גט קנינו לכל אחד מזוודת טרולי בגודל המתאים לעליה למטוס. אז גם הזמנו 3 מזוודות!!! מאז למדנו לא לקחת הרבהציוד, וכיום גילתי שהכי נוח שכל אחד נוסע רק עם הטרולי שלו ואורז בעצמו כך שאני לא צריכה לחפש כל היום לכל אחד את הציוד שלו.

בבאזל קיבלנו רכב מרווח וטוב עם מרווח גדול לרגלים מאחורה וג.פ.ס מובנה ודיזל חסכוני בדלק ( שלמנו רק 65 אירו דלק לכל החופשה).

הנסיעה לקולמר קצרה ונוחה - אוטוסטרדה טובה , ובכלל קולמר ממוקמת טוב קרו. להכל.

בתכנון היה עצירה בדקלון קולמר להצטיידות , אבל הילדים הטילו ווטו וטענו שאנחנו כבר מצויידים ( מה שנכון, הרי הקיץ היינו בדקטלון וכן אנחנו הצטיידנו בזמנובלמטייל לפני טיסת החורף הראשונה לגנבה שעשינו כמשפחה , זו הייתה הטיסה השניה של איזי גט שיצאה מישראל גם כן בחנוכה , מאז היו עוד הרבה חופשותכאלו).

הגענו לדירה , הדלקת נרות חנוכה התחברות לאינטרנט- הילדים לא יכולים בלי וכנראה גם אנחנו😜 וארוחת ערב ( קנו לנו בגטים מראש והבאנו גם כמה דבריםכי הכל היה סגור באותו היום).

הילדים עייפים ולא רוצים לצאת ואני ובעלי מנצלים זאת לטיול זוגי ברחובות קולמר היפה, נזכרים בעבר והולכים לראות את הבית לשעבר של סבתא שלי ומצטלמיםשם. העיר מהממת והכל מקושט לכבוד הקריסמס. שוק חג המולד פעיל בקוצר עד ה30.12 כולל אבל נסגר בשבע בערב ועכשיו תשע ואנחנו כמעט חבד ברחובות.

קצת תמונות מקולמר המהממת-

יום ג בבוקר היום השני לטיול יועד לטיול בדרום היער השחור אזור שהיינו בו רבות עם הילדים. תכננתי דווקא יום זה לפי מזב האוויר שהיה בהיר באזור זה.

לפני היציאה הלכנו שוב בזוגי לקנות באגט וקצת פרות וירקות בסופר הקרוב לדירה. היה כיף להסתובב שוב יחד בעיר המקושטת והיפה עם אוויר קר ומרענן.

כולם במצב רוח טוב , הבת מרגישה קצת יותר טוב אבל לא לגמרי , הילדים רוצים נוסטלגיה לחוויות היער השחור שלנו.

והנה טיפ קטן לטיול בחורף - קחו אתכם תרמוס טוב!! אנחנו קנינו אחד מעולה בלמטייל המחזיק שעות רותח ומחלווה אותנו בכל הטיולים עם שקיות מרק מהארץותה וקפה בעל מקום.

תחנה ראשונה רכבל שאוסילנד שעלינו עליו פעם אחת לפני מספר שנים רב כשהתארחנו אצל דודה שלי שגרה בכפר מקסים באלזס , אז רכשנו כרטיס יער שחורעם פארק אירופה ועשינו גיחה נוספת פעמיים ליער השחור. זו הייתה תקופה שלא ראו ישראלים באזור וכשנפגשנו בפארק אירופה ישראלי התלהבנו מאוד וממששמחנו.

אז היה ערפל כבד על ההר ולא ראינו כלום , אבל זה זכור לנו כחוויה. הפעם דווקא בחורף היה ממש בהיר וכל הנוף התגלה. למעלה בתחנה יצאנו לטיול רכלי קצרעד למגדל התצפית. שם היתה שמש ובהיר בזמן שבארץ הייתה סערה. משום מה תמיד מזג האוויר הפוך.

משם המשכנו בדרך יפה עד למגלשות טודנאו שם אחד המפעלים דומה למישהו שאנחנו מכירים ולכן אנחנו תמיד מחפשים אותו ויש לנו כבר בדיחות פנימיות עלהמקום. גם הסופר מתחתיו כבר מוכר לנו.

הגענו למגלשות כבר די מאוחר והיה קר בחוץ כך שלרוב לא התחשק לצאת מהרכב. האמיצים הלכו לקופות על מנת לגלות שלמרות שבאינטרנט כתוב שהם פתוחותהרי שרק רכבל הכסא פועל וה מגלשות סגורות עקב קרח. לעלות ולרדת ברכבל כסא בקור לא עשה לנו חשק וויתרנו.

ירדנו לסופר ולא להאמין הייתה חוויה לקנות איתם ...

משם חזרנו לדירה. המרחקים לא גדולים , לרכבל לקח כשלושת רבעי שעה מקולמר ומה מגלשות שעה וחצי .

יום ד - פארק אירופה!!!

היום הגדול , הפארק בחורף פתוח רק בחלק מהזמן ורק משעה 11:00 יש מתקנים שסוגרים בחורף

בעיקר רכבות הרים מסוימות ומתקנים בהם נרטבים. מצד שני כל הפארק מקושט מהמם ומלא אורות וגם מדורות קטנות להתחממות. יש מתקנים מיוחדים לחורף כגון לימוד סקי לילדים ואופנועי שלג לילדים, ומתחם ענק מקורה ומחומם עם משחקיה ומשחקי וידאו ועוד.

יש מופעים כגון קרקס ועוד… המופעים במקומות סגורים ומחוממים.

הדרך לפארק אירופה הייתה מכושפת, כל העצים מכוסה כפור וכן השדות והאדמה, הטמפרטורה ברכב נעה בין מינוס ארבע למינוס חמש מעלות. הכל היה מכוסה ערפל.

היה קר בפארק אירופה אבל היינו לבושים היטב ונכנסנו להתחמם בסרט ארבע מימד המעולה, (היו שני סרטים אחד בבוקר ואחד אחה”צ). וכן במתקנים סגורים ומופע בועות.

התחממנו גם עם משקה חם ומול המדורות.

מתקן מהמם וכפי שנפתח לאחרונה ארתור זכה למרב התשואות אבל התורות בו היו ארוכים מאוד.

מכוון שהפארק היה יחסית עמוס הודיעו שהפארק יסגר רק בתשע במקום בשבע. נשארנו עד הסוף ואז הספקנו הרבה מתקנים כמעט בלי תור.

יום ה- חום אלזס.

גם היום מתחילים את הבוקר עם בגט טרי, השלמת קניות בסופר.

היום הבן נדבק מאחותו והתחיל להרגיש רע. הבת כבר טוב יותר. מזל שיום ד היינו בפארק אירופה בדיוק כשהבת הרגישה טוב יותר ולפני שהאח התחיל להיות חולה.

ומשם נסיעה לעיירה מקסימה בשם רקוויר.

גם היום הכל ערפילי אפילו יותר כפור ואפילו מינוס שש ברכב.

בדרך עוצרים באינטרספורט לקנות נעלים. ויוצאים עם ארבעה זוגות. גם זוג לבן החייל שנשאר בבית.

משם לקרוויאר. עיירה מקסימה, מזכירה טירת פלאמוביל, מקושטת כולה לקראת הכריסמס.

קנינו גם שם כובעים ובובות צמר. ביוקר כמובן😬

הילדים לא קיטרו על טיול בעיירה ונהנו 👏

היה כיף רק התחלנו לקפוא מקור וחזרנו לרכב להתחמם.

משם המשכנו לשטרזבורג , לבית קפה כשר .

וכאן מעט נוסטלגיה- גרתי בשטרזבורג כילדה קטנה, וגם חגגתי בה יום הולדת לסבתא רבא שלי.

שטרזבורג היא העיר בה גרה משפחתי מצד אימי מדורי דורות. כך שיש לי קשר רגשי לעיר.

אני גם דוברת צרפתית כמו שאתם מבינים מן הסתם.

אכלנו עוגות צרפתיות וגם הזמנו פיצה לצמחוני שלנו שגם התחיל באותו היום להיות חולה.

המשכנו למסעדה בשרית כשרה ונאמר לנו שהם כבר סוגרים ובערב מלאים כך שלא אפשרי, אז נכנסנו לחנות הכשרה וקנינו פטה (ממרח בשר) ונקניקים ועוד מטעמים לארוחה בבית. ויין לשבת. בגלל הבן החולה הוחלט לקצר את הטיול ורק הסתובבנו בצרפת הקטנה , בעלי נדאר עם הבן החולה ברכב ואנחנו טילנו לבד frown בחזרה לרכב הכל כוסה ערפל. למזלנו הגענו עם הרכב לכל מקום ולא חנינו מחוץ לעיר.

תמונות מרקוויר

תמונה משטרזבורג וונציה הקטנה-

חזרנו לקולמר להדליק נרות חנוכה , להחזיר את הבן החולה למיטה ולאכול.

ואז נסענו רק עם הבנות לקניות בc&a שסגרו מוקדם ואנחנו בעשר דקות הספקנו להעמיס תשעה פריטים שלא היה לי מושג אך אקח אותם לארץ😬

ומשם נסענו לערב מקסים אצל דודה שלי שגרה באזור. בבית שלה דלקה אח אמתית שתרמה לאווירה , הילדים שמחו לראות את הכלב שלהם שהיה בה לישון אתם כשהתארחנו אצל הדודה שבוע לפני מספר שנים.

שבת-

טיול בקולמר השארתי לשבת. כמובן שטיילנו קודם בעיר וצילמתי .

שבת בקולמר הייתה חוויה גדולה עבורי . כמו שכבר ציינתי סבתא היקרה שלי הייתה גרה בעיר. ם בקולמר היא לימדה אותי לסרוג, סיפרה לי סיפורים קסומים, ולימדה אותי שירי משחק. איתה ישבתי כל בוקר במטבח כשרק אני והיא ערות ושתינו שוקו חם עם קוביית שוקולד בפנים. ושוחחנו. היא הייתה מכינה לנו קרפים טעימים לארוחת ערב. ובקיצור סבתא מהסרטים.

לפני שש שנים בערך בתקופה זו היא נפטרה וכך מצאנו את עצמנו האחים טסים להלוויה לקולמר. הסבתא קבורה בעיר.

אחרי התפילה וסעודת שבת יצאנו לטייל בעיר. היה ה-30.12 וזה היה היום האחרון לפעילות שווקי חג המולד. הכל היה שוקק חיים מקושט ויפה עד מאוד. סבתי הייתה גרה ממש שם במרכז העיר קרוב לדירה בה שהינו.

למחרת היה מרגש לשמוע את התפילה בנוסח אלזס. כמו גם מנהגים שסבא שלי סיפר לי ויחודיים לקהילה זו.

שמענו סיפורים על בתי מבני הקהילה שאהבו אותה מאוד.

ואחרי סעודת שבת יצאנו שוב לטיול ברחובות העיר והפעם לכיוון ונציה הקטנה. שוב אהבנו מאוד את קולמר.

אחה”צ התפנקנו יחד הבנות במיטה והילדים התחילו לשיר בצרפתית את השירים ששרתי להם בילדותם וששרה לי סבתא שלי . לא האמנתי שהם זוכרים.

הביקור בקולמר היה לי מרגש מאוד אך גרם לי קצת געגוע גדול מדי.

מוצאי שבת אנחנו אורזים לקראת החזרה למחרת בבוקר. בחצות התעוררתי מרעש של זקוקים שנמשך שלושת רבעי השעה לכבוד השנה החדשה.

טיסת החזור הייתה מצויינת, מטוס חדיש הרבה מרווח לרגלים . תודה שטסתם איזי גט.

מה שחבל הוא שכשהיתי ילדה לטוס לבקר את הסבים והסבתות והדודים שלי היה סיפור יקר מאוד. והייתה תקופה בה שילמנו גם מס נסיעות!!!

לא יכולנו לנסוע הרבה.

איפה הייתה אז איזי גט ?????

ועוד לבאזל , קרוב כל כך.

אם זה היה אז הייתי נוסעת פעם בחודשיים לבקר אותה.