הולנד היא יעד פופולרי יחסי בקרב משפחות עם ילדים.
בקיץ 2013 היינו בהולנד עשרה ימים עם חמישה ילדים.
מכוון שאנחנו נוסעים בתקציב נמוך השתדלנו לחסוך בכסף.
אנסה לשתף אתכם בתובנות מהולנד , הבלוג בבנייה וכל פעם שאתפנה אוסיף פרטים-
 טיסה- emoji

esy jet – פתחה קו חדש מישראל לאמסטרדם. הטיסות יתחילו ב- 16.10, כרגע יש הרבה תאריכים ממש זולים , החל מ-40 אירו כיוון.

מי שרוצה ויש לו גם זמן יכול להתפרע ולהמשיך בטיסה מאמסטרדם של easy jet לinvernss בסקולטלנד, ואז אפשר לחזור לארץ דרך מנצסטר או בטיסה ללונדון ומשם לארץ גם דרך אותה החברה.

חברה שטסה בזול לבלגיה – לבריסל , משם אפשר לקחת רכב ולנסוע להולנד.

germanwings – טסה לקלן בגרמניה, שם כדאי אם הגעתם עם ילדים ללון שני לילות וללכת לפארק השעשועים המוצלח מאוד פנטזיה לנד. ומשם לנסוע להולנד.

לינה-emoji
הרבה לנים בכפר נופש- גם אנחנו חשבנו בהתחלה. ניסיתי להזמין מוקדם מה שמוזיל עלויות , אפשרות אחרת לחכות למבצעי הרגע האחרון לפעמים זול יותר אבל סיכון בטח בחופש. החסרונות בכפר נופש- ימים נוקשים של הגעה לדיגה שני או שישי. אפשרות רק לשבוע מלא או חצי שבוע בהתאם לימים אלו. ובדרך כלל לא ניתן להגיע עם הרכב לדירה . ועלויות גבוהות יחסית. חסרון נוסף בדרך כלל תשלום על אינטרנט וכן על כביסה ויש צורך ללכת למקום מיוחד לכבס.
יתרונות- פארק המים ומתקני נופש נוספים.
 עקב חסרונות אלו הלכנו על דירת נופש.

טיפים לשכירת דירה דרך אתר האינטרנט airbnb – כולל שובר הנחה

שכרנו בית מדהים - קוטז של שני קומות מעוצב ומאובזר ברמה של חמש כוכבים פלוס עם גינה משגעת בסגנון גינת ארמון. תריסים חשמליים , ועוד.
הבית מחולק לשני יחידות קרקע. אחת קטנה ואחת גדולה שלה שני קומות. הגינה משותפת. אנחנו שכרנו את הבית הגדול יש בו חדר שינה למטה ועוד שני חדרי שינה למעלה. 7 מיטות נוחות מאוד. ומיטת תינוק נוספת. יש מחסן גדול עם משחקים לילדים וגם המון משחקים בבית. הבעלים גרים בקוטז הסמוך והם מקסימים ונחמדים מאוד. יש חניה צמודה. רוב התקופה היינו לבד וחלק קטן הדירה הצמודה הייתה מושכרת.
במחסן יש גם מקפיא גדול. יש מכונת כביסה ומייבש ללא תשלום ואינטרנט מהיר ללא תשלום.
אפשר לשכור מהם אופניים. בחצר יש גם מכלאה עם עזים. מהצר נשקף נוף של שדות ללא בתים , בצד השני של הבית יש תעלת מים עם סירות ששטות שם. האזור כולו מרווח כמעט ללא בתים, והכל ירוק. המיקום מעולה לטיול כוכב קרוב לאוטרכט ולגאודה. אנחנו התמקמנו כל הטיול 10 ימים בבית זה ומשם טילנו בכל הולנד כולל צפון הולנד.
החסרונות- יתושים- היו המון. סיוט. חסרון נוסף לשומרי כשרות היו הכרים החשמליות הכל כך מודרניות שניתן להשתמש רק בסירים מיוחדים שיש בדירה ולא בסירים הכשרים שהבאנו איתנו. ממש התבאסנו והשתמשנו רק בתנור ובמיקרוגל מה שהגביל אותנו קצת.
חסרון נוסף המדרגות לקומה העליונה מאוד צרות.
אין מזגן- בדרך כלל ממש לא צריך בהולנד אבל אנחנו כשהגענו היה 40 מעלות , מאוד נדיר ומזל שנמשך רק יום ואחר כך היה מעולה אבל זה היה סיוט בחום הזה.
 הקישור לדירה-
www.jaarsveldhof.nl/

דירה בהולנד

אנחנו שילמנו 120 אירו ללילה, ל-7 נפשות.

כפרי נופש-

יש הרבה ואפשר להזמין ישירות דרך אתר האינטרנט שלהם. ככל שתזמינו מוקדם יותר בדרך כלל יהיה זול יותר. לפעמים יש מבצעים של הרגע האחרון. לא בעונה המחיר צונח. היתרון – בחלקם יש פעילויות לילדים וברכות שחיה או פארק מים, נמצאים הרבה פעמים בטבע.

כרטיס המוזאונים- emoji

אנחנו רכשנו את כרטיס המוזאונים של הולנד ושמחנו על כך מאוד. כך הוזלנו מאוד את עלות הוצאות על בילויים. כמובן שזה תלוי באופי המשפחה ולכן כדאי לעשות כמוני ולהכין טבלת אקסל של האתרים בכרטיס שתרצו לבקר בהם, עלותם לעומת עלות הכרטיס ואז להחליט אם לרכוש.

ניתן לרכוש את הכרטיס בכל אתר שתגיעו אליו.

אנחנו התמקדנו רק במקומות שהכניסה אליהם עם הכרטיס היא בחינם.

מקומות שהכניסה אליהם בחינם לבעלי כרטיס מוזאונים (רק מקומות שהינו בהם ואהבנו)-

1. מוזיאון פתוח באנקהאוזן – היה מקסים, השילוב עם הים הפעילויות לכולם השיט בסירה (כלול במחיר כרטיס הכניסה וחינם לבעלי כרטיס המוזאונים).
  2. בורסת הירקות- נחמד , הילדים שלי זכו בקישוא במכירה הפומבית, גם כאן יש שיט נחמד בחינם לבעלי הכרטיס או כלול במחיר כרטיס הכניסה.
  3. הבית של אנה פראנק – כדאי להימנע מתורים ולהזמין מקום מראש באתר האינטרנט ולבחור שם כרטיס לבעלי כרטיס מוזאונים.
  4. מוזיאון הרכבות באוטרכט – היה נחמד מאוד.
  5. מוזיאון תיבות הנגינה באוטרכט – חביב
  6. אוויאודרום – מוזיאון תעופה בלייליסטאד – ממש יום של כיף. יש שם סימולטורי טיסה עם הדרכה של טייס בפנסיה לבני הנוער, משחקיה שווה לפעוטות בתוך המבנה . בחוץ מקומות לאכילה ואטרקציות שונות לילדים ולנוער , וכמובן מטוסים ישנים וחדשים יותר שניתן גם להיכנס לחלקם וסרט תלת מיימד. מקום מאוד מומלץ.