להמשך הטיול בעיקר בסלובקיה

יום ה- היום הראשון לטיול- הפארק בקטוביץ-Park of Silesia הליכה רגלית מהדירה + קניון קטוביץ הענק!!!

יום ו- הגעה לקרקוב + הליכה בעיר העתיקה של קרקוב +נסיעה למכרות המלח בעיירה Wieliczka-שבת – סיור רגלי ברובע היהודי, הגטו והמצודה ותצפית על הדרקון של קרקוב.

יום א- סיור השלמות בעיר העתיקה של קרקוב + נסיעה לאושוויץ בירקנאו.

יום ב- מוזיאון שינדלר +שופינג בדקטלון + נסיעה לסלובקיה-

חזרנו השבוע מדרום פולין וסלובקיה, אבא אמא וארבעה ילדים , הבן החייל נשאר באימונים בבקעה . הכרטיסים נקנו ב- wizz air לקטוביץ פולין ממש ביום פתיחת הלוחות. הסיבה – המחיר היה ממש זול וחשבתי להגיע משם לסלובקיה. חיסרון- לא תמיד ניתן לצפות הכל מראש , ואכן הבן החייל לא יכל לבוא והכרטיס שלו פשוט לא נוצל (שינוי מועד הטיסה או השם ממש לא היו משתלמים אז פשוט ויתרנו והלך הכסף על הכרטיס).

הדלק בפולין וסלובקיה זול מאוד כ-4.15 אירו לליטר בנזין , ובפולין מחיר דומה ואף זול יותר כ-4.4 שקל לליטר.

הסופרים זולים מאוד בעיקר סניפים גדולים.

מזג אוויר- הבנו שבדרך כלל גשום בסלובקיה. אנחנו נפלנו על תקופה יחסית חמה. בצהרים היה חם אבל ביער נסבל , בבוקר ובערב קריר ונעים. גשם ירד מעט ותמיד כשכבר היינו ברכב.

אינטרנט- בפולין הייתה גישה חופשית כולל שיחות ו-סמס הואיל והיא נכללה בחבילה של גולן טלקום. בסלובקיה הסתפקנו באינטרנט של הדירה, וכן התחברנו במקומות רבים בדרך לרשתות מזדמנות. ב- tesco (חניות סופר ענקיות + ביגוד ועוד) היה אינטרנרט חופשי!! שיחות לארץ עלו דרך גולן טלקום 35 אגורות לדקה.

ניווט- קיבלנו רכב עם GPS למרות שלא הזמנו. וכן השתמשתי במפה שציינתי בה את כל נקודות העניין ב-google maps, אני עקבתי דרך האפליקציה במסלול הנסיעה.

לאור המלחמה שהתרחשה שנה שעברה שחששנו שלא נוכל לצאת ואז כל הכסף ששלמנו על הדירות והטיסות מראש ילך לאיבוד , היה לי ברור שאזמין הפעם רק מקומות לינה שניתן לבטל קרוב למועד ההגעה ולכן הוזמנו הלינות בפולין דרך booking עם אפשרות ביטול ללא תשלום.

בזמן התכנון דרך הפורום היכרנו משפחה מקסימה ozzz מהפורום שהגיעה לקראת סוף הטיול למתחם הדירות בו היינו. טיילנו יום אחד יחד אין על הפורום.

רכב- הוזמן דרך arguscarhire.com. emoji

ההצעה שלהם ללא ביטוח ביטול השתתפות עצמי הייתה הזולה ביותר. 2150 שח ל-9 ימים. רכב של 7 מקומות ידני. החלטנו לוותר על ביטוח כזה הואיל וההפרש במחיר היה תוספת של מינימום 1000 שח בכל חברה אחרת!!! וכן לא לכולם הייתה אפשרות לקבל את הרכב בעיר קרקוב ולא בשדה התעופה. הרבה מקומות ביקשו תוספת גדולה על מעבר לסלובקיה. שימו לב ובדקו האם ניתן לעבור עם הרכב לסלובקיה ומה העלות הנוספת אם יש!! יש חברה שביקשה 200 אירו!! בדקו את הפרטים הקטנים ולכן במקרה כזה לא ממליצה להזמין דרך האינטרנט בלי לבדוק.

קיבלנו סיאט אלהמברה דיזל אוטומטית מפנקת ונוחה. הייתה חסכונית ביותר בדלק. הדיזל גם זול מאוד בפולין וסלובקיה יחסית לארץ . רכב ממש חדש. ההשכרה הייתה מ- avis, משום מה אצלם בחברה היה רשום שיש לשלם יותר מהמחיר שהיה כתוב בווצ'אר שקיבלנו מ- arguscarhire. בעלי יתר קשר אתם ואף אחד לא הבין מה מקור ההפרש. סוכם שנשלם וארגיוס יחזירו לנו לאחר מכן לחשבון . מקווים שכך יקרה. בכל אופן הפסדנו עוד שעה עד לקבלת הרכב.

לינות – זול. בסלובקיה ובפולין

תובנות – פולין מודרנית יותר מסלובקיה להפתעתנו המרובה. הכבשים נוחים יותר ומהירים יותר מסלובקיה. המחירים יותר זולים בפולין. קרקוב וזקופנה מדהימות. אבל נסיעה בפולין היא שילוב של בכי וצחוק. בעיקר לאחר שהייתי בפולין מספר חודשים קודם במסגרת משלחת.

בסלובקיה ופולין כמעט לא מדברים אנגלית. גם השלטים לא באנגלית והרבה מאתרי האינטרנט. חלקם גם לא מעודכנים (למשל ניסנו להגיע למוזיאון בקרקוב. הסתכלנו באתר הרשמי של המוזיאון לפני כן, ולא היה רשום שם שהמוזיאון סגור לרגל שיפוצים!!). גם הכדור הפורח בקרקוב- האתר שלהם לא פעיל, עברנו לידו והא נראה נטוש. בתחנת המידע נאמר לנו שהם פותחים מתי שמתחשק להם. ואכן ביום א בבוקר ראינו אותו פתאום מרחף. אבל לא הספקנו לנסוע בו.

נופים – סלובקיה ירוקה ויפה. אבל ראינו יפים יותר (סקוטלנד , שוויץ , אוסטריה).

בלי רכב בקרקוב- מקרקוב יש אוטובוסים נוחים של חברות פרטיות מהתחנה המרכזית למקומות רבים בפולין וגם מחוצה לה בזול מאוד. למשל לזקפונה ולברלין וגם לאושוויץ. כך שניתן גם לנסוע מקרקוב לטיול בזקפונה בתחבורה ציבורית, אין צורך להזמין מראש. אנו נסענו כך עצמאית לאושוויץ.

שימו לב לב לדעת את שמות הכפרים והערים אליהם תרצו לנסוע בסלובקית ולא באנגלית אחרת תסתבכו.

בסלובקיה הכבישים בהרים קטנים ועוברים כל הזמן בכפרים בהם מהירות הנסיעה נמוכה מאוד. יש כל הזמן עבודות בכביש מה שמאט עוד יותר את הנסיעה. גם באוטוסטרדה היו כל הזמן עבודות בכביש.

קחו בחשבון זמן עודף בעיקר אם אתם מתכננים הגעה לשדה התעופה. קחו בחשבון שבשדה התעופה בקטוביץ הביקורת הביטחונית מאוד קפדנית. לי כמעט זרקו את המחשב הנייד כי לא יכולתי להדליקו ולהוכיח שהוא פועל (הסלולה שלי לא תקינה והמטען היה במזוודה ולא בתיק היד). גם הביקורת על גודל תיקי הגב ועל סחיבת שקיות נוספות הייתה גדולה והתבצעה בכניסה לבידוק תיקי היד.

תכנון הטיול-רעיון חדש שיישמתי הפעם-

סימנתי מראש את כל נקודות העניין ב- google maps. לפני הנסיעה הורדתי את האפליקציה של google maps לנייד וגם של google docs ושמחתי לגלות שכל פעם שאני נכנסת לאפליקציה בנייד או דרך מחשב הוא זוכר את כל הנקודות שסימנתי. דבר נוסף – גליתי שגם כשאני מחוברת לאינטרנט המפה עם הנקודות שסומנו זמינה באפליקצית גוגל מפאס בפלאפון שלי וכן שהוא מזהה היכן אני נמצאת שוב ללא חיבור לאינטרנט. כך יכולתי לעקוב גם דרך אפליקציה זו ולדעת אם אנחנו בכיוון הנכון בהליכה ובנסיעה. כמו כן היה קל לשנות ולתכנן את היום כשאני יכולה לראות את נקודות העניין ביחס למיקום שלנו ולזכור כיצד לכתוב אותם. גם ניתן ללחוץ על נקודת העניין ויש מיד קישור לאתר האינטרנט של המקום אם יש , תמונות וכתובת מדויקת. טיפ חשוב- בסלובקיה רשמו לכם את שמות המקומות בסלובקית על מנת שהgps ברכב יזהה אותם.

כמו כן הכנתי במקביל מסמך גוגל דוק עם התכנון, וגם אותו ביקשתי שיהיה זמין ללא חיבור לאינטרנט, כך יצא שלא הסתובבתי עם הדפים שהכנתי אלא רק עם הנייד.

מהרץ הבאנו הפעם חטיפים ואבקות מרק ושקדים שהילדים אוהבים. טוסטר ולחם פרוס לימים הראשונים מהבית. גם הבאנו שניצל טבעול קפוא ומנה מוכנה ל-6 סועדים של בשר מוקפץ קפוא של מבושלת מבוא חורון לשבת הראשונה. ליום הראשון הבאנו מאפים מוכנים שהילדים אוהבים. גם עוגות מוכנות של אוסם. סך הכל שמחנו שהבאנו לילדים מה שהם אוהבים שידרג.

מכוון שבעלי לא היה בפולין מעולם וגם הגדולים לא יצאו למסע פולין הוחלט שאם כבר נוחתים בקטוביץ נתחיל את המסע שם ונשלב גם קצת שואה . כמו כן רצינו להיות בשבת בקרקוב שהיא גם עיר מדהימה ויפה וגם יש שם תפילות ומזון כשר החלטה זו הייתה מעולה אחזור לשם שוב בשמחה.

התלבטנו האם להקדיש יום לקטוביץ ביום הראשון לטיול – הדיווחים בפורום היו שהמקום נחמד ויש שהמליצו לצאת ישר לקרקוב. לאחר מעשה היה עדיף לנסוע ישר לקרקוב.

נחתנו ברביעי בלילה מאוחר מאוד. מונית גדולה שבעל הדירה בקטוביץ הזמין עבורנו ב-110 שח בלבד ל-6 איש חיכתה לנו מייד ביציאה ולקחנו אותנו לדירה. שכרתי 2 דירות קטנות אך יפיפיות ממש מול הפארק של קטוביץ. הדירות מצוינות אך קטנות. לנו זה היה מעולה ל-2 הלילות הראשונים. הבעיה הייתה שהינו בלי רכב ולא ידענו כיצד להזמין מונית משם ולא התמצאנו בחבורה ציבורית.

יום ה היום הראשון לטיול

הפארק בקטוביץ-Park of Silesia  הליכה רגלית מהדירה + קניון קטוביץ הענק!!!

כתובת הקניון-

Silesia City Center

Chorzowska 107
40-101 Katowice

הפארק יפה וענק , יש בו יער , פרחים , דשא , פסלי בע”ח מפוסלים בצמחייה בדומה למה שיש באי מנאו. הכניסה לפארק חופשית.

בפארק גם גן חיות קטן טבול בפרחים שנראה מאוד נחמד ועלותו ממש מצחיקה כ-35 שח למשפחה. יש גם לונה פארק ליד אגם דומה ברמתו ללונה פארק תל אביב רק שיש בו אגם ודשאים, יש גם פארק חבלים על עמודים גבוהים גם כן זול מאוד, אך אינו מוצל. פארק חבלים לילדים קטנים בו יש רשת מכול הצדדים המגינה עליהם כך שאינם זקוקים לרתמות ועלותו 15 שח. יש גם שיט בסירות פדלים במחיר מצחיק, ובריכת שכשוך בחינם. הסתובבנו בפארק אהבנו את דמויות החיות , השתגענו מהמחירים הזולים של שתייה ומזון, אבל היינו מאוד עייפים מהטיסה ולאף אחד לא היה כוח להיכנס לאף אחת מהאטרקציות שמניתי. (שלשם כך בכל הגעתי לקטוביץ)

בפארק גם פלנטריום ומוזיאון פתוח, ורכבל שנוסע לאורך הפארק.

מפת הפארק-

מפת הפארק בקטוביץ.PNG

אתר האינטרנט של הפארק

ניתן לרכוש באינטרנט או במשרדי הפארק כרטיס התקף לשנה לכניסה חד פעמית לאטרקציות רבות בפארק, 200 שח בלבד למשפחה 2+2.

החלטנו להקדים ולצאת לאושוויץ הגדולים בחבורה אך לא מצאנו את היציאה מהפארק כך שנהיה מאוחר. חזרנו לדירה הליכה של כעשר דקות. אכלנו צהרים ויצאנו שוב ברגל לכיוון הקניון הגדול של קטוביץ. כדי להגיע לקניון המשכנו עוד ישר אחרי הכניסה לפארק. הליכה די ארוכה.

הקניון ענק מעוצב, יש בו גם טסקו ענק וזול מאוד. מחירי הביגוד היו זולים אך לא משמעותי מהארץ. לא היו עדיין הנחות. עשינו קניות מזון בטסקו , בקניון נקנתה במחיר 20 שח בלבד הבובה הראשונה לאוסף בובת איה מקורית. היינו עייפים ועמוסים ולכן בחזור לקחנו מונית מהקניון לדירה.(מחוץ לקניות מחכות המון מוניות)

המוניות ממש זולות ואין בעיה להסתדר , הבעיה הייתה שליד הדירה שלנו לא הייתה תחנת מוניות ובקשות למונית דרך המייל לא נענו.

לא הצלחנו להזמין מונית לקרקוב וגם בעל הדירה לא ענה לנו (התברר שהטלפון שלו היה מקולקל) בסוף בעל הדירה הגיב והתנצל והזמין לנו מונית גדולה.

לסיכום- היה נחמד אך לא יותר מזה, מתאים אולי למשפחות עם ילדים קטנים. הדירה מצוינת לבעלי רכב,

ובעל הדירה נחמד מאוד ,חיכה לנו ליד הדירה מאוחר מאוד בלילה. ובבוקר כשעזבנו בא עם המונית ובדק שכל הציוד נכנס, והציע לנסוע איתנו ברכבו בחינם אם לא יהיה מקום במונית!

הדירה מעולה, מאובזרת ומעוצבת. קצת קטנה, בדירה גם חיכו לנו קפסולות למכונת הקפה, סוכר ותה. אבל לנו היה עדיף להגיע ישירות לקרקוב.

קישור לדירה- ActivPark Apartaments

מחיר הדירה היה ממש זול! מחיר סופי 570 שח! המחיר הוא עבור שני הלילות יחד, ושני הדירות.

בקטוביץ עוד אטרקציות של הלכנו למשל משחק רובי לייזר

מפת קרקוב עם הסימונים שלי

קרקוב יפיפה ומאוד אהבנו. המונית עלתה 250 שח.(בדקו היטב טווח המחירים שקיבלנו היה גדול)

בעל הדירה בקרקוב אפשר לנו להגיע מוקדם לדירה וגם לעזוב אותה בשתיים בצהרים!! כשחכנו בלובי ביום העזיבה לבעלי עם הרכב הוא פתח לנו דירה אחרת שנוכל ללכת לשרותים. הציעה לעזור בהעברת הציוד לרכב, בקיצור ממש שרות מעולה.

יש הרבה דירות בבניין שהוא משכיר , ברמות עיצוב שונות וגודל שונה, גם המחירים שונים.

הדירה גדולה וממוזגת , פחות מעוצבת מזו בקטוביץ אך מצוינת. החיסרון אין וילון עבה ולכן בחדרים החיצוניים יש אור מוקדם בבוקר, כמו כן חדרים אלו נמצאים על כביש ראשי די רועש.

המחיר ממש זול- 1050 שח ל-3 לילות לכולנו.

קישור לדירה – שם הדירה-

Rossignol

יתרונות הדירה- ממוקמת מול תחנת מוניות!!! מיקום מעולה קרוב לכל בתי הכנסת בלב הרובע היהודי של קרקוב מרחק של מספר דקות הליכה מבית כנסת אייזיק Synagoga Izaaka

בבית הכנסת נמצאת מכולת כשירה קטנה ובסיסית מאוד. אפשרות לקנות חלות ולחם שהוזמנו מראש. (כתבנו מייל) ובצד האחורי של בית הכנסת ישנה חנות המוכרת פלאפל ופיצה וצ'יפס וגלידה במחירים טובים. המקום קשור לבית חב”ד.

אתר האינטרנט של בית חב”ד בו גם מידע מפורט על מקומות כשרים בעיר ומדריך טיולים מפורט באזור.

לאחר הצטיידות במזון בסופר שכונתי קטן, קניית החלות וארוחת צהרים בחנות הפלאפל החלטנו ללכת דרך העיר העתיקה לתחנת האוטובוס המגיעה למכרות המלח.

כאן עשינו טעות – לא זכרתי שהסיור במקום ארוך – 3 שעות. כמו כן נסענו בהתאם לטיפ כאן בתחבורה ציבורית וזו טעות נוספת הואיל ורק ההליכה לתחנה לקחה זמן רב והנסיעה עוד יותר ועלתה כ-24 שח. לקיחת מונית ישירות מהדירה הייתה עולה רק 35 שח וזמן הנסיעה קצר מאוד כ-15 שעה עד 20 דקות. ההליכה לכיוון התחנה עברה באזור העתיק של קרקוב , עברנו ליד המצודה היפה מאוד

Wawel Royal Castle

ומשם ברחוב Grodzka עד לכיכר המדהימה Central Market Square ומשם ברחוב Floriańska המומלץ מאוד עד לשערי הברביקן.(מבנה צבאי עגול ומבוצר שנבנה בשנת 1498 בכדי להגן על העיר).

חזרנו לשם בהמשך הטיול הואיל ולא הספקנו לראות הכל כי מאוד מיהרנו והיה ממש כיף לכת שם, המון תיירים ומפעי רחוב ועוד. הזכיר לנו את ההליכה ברחוב באדינברו.

לקח לנו זמן למצוא את תחנת האוטובוס שנמצאת ממש מול גלריה קרקוב Galeria Krakowska , ברחוב Kurniki. מדובר בקו 304. קראתי שיש גם מיניבוסים פרטיים משם אך לא ראינו. האוטובוס הגיע די מיד. יש בתחנה מכונה אוטומטית לקניית כרטיסים.

כרטיס עולה כ-4 זלוטי לאדם. בתוך האוטובוס יש גם מכונה לממכר כרטיסים אך היא מקבלת מטבעות בלבד. הכרטיסים תקפים לזמן נסיעה מסוים.

כמו שכתבתי לקח הרבה זמן להגיע והגענו מאוחר מדי מכדי להיכנס. התנחמנו בכך שהמקום ממש יפה גם מבחוץ, ישבנו בגינה המקסימה ואכלנו ולאחר מכן טיילנו בכפר היפה וקנינו מזכרות בזול.

אין צורך להזמים מראש סיור במכרה. יש כמה מסלולים הרוב בוחרים במסלול התיירותי , חברים שהיו שם דיווחו שמאוד מומלץ. המחיר לא זול.

אתר האינטרנט של מכרות המלח

חזרו לקרקוב להתארגן לשבת..

שבת בקרקוב – סיור רגלי ברובע היהודי, הגטו והמצודה ותצפית על הדרקון של קרקוב.

התפללנו בבית הכנסת kupa, פגשנו שם גם אנשים שהכרנו מהטיסה לקטוביץ. בצהרי שבת טיילנו רגלית (המרחקים לא גדולים) התחלנו בבית הכנסת tample. מפואר ויפה מאוד. משם המשכנו לסיור ברובע היהודי – יש לציין שהרובע מוצף תיירים , יש גם מכוניות חשמליות קטנות שעורכות סיורים בקרקוב וברובע. יש מסעדות בהם מנגנים מוזיקת כלייזמרים ומדליקים חנוכיות (גם לא בחנוכה). מתברר שבעקבות הסרט רשימת שינדלר שהוסרט שם התחילה נהירה של תיירים . לא יודעת כיצד להתייחס לכך. משם המשכנו לאזור הגטו הנמצא מעבר לנהר לכיכר השילוחים , ולאנדרת הכיסאות שבמקום.

Plac Bohaterów Getta

היה ממש מדהים ומרגש.

חזרנו לדירה עייפים , ולאחר מנוחה קצרה הלכנו לטייל לגבעת וואבל, עלינו למצודה והשקפנו מלמעלה על פסל הדרקון וראינו אותו יורק אש. פסל הדרקון נמצא מתחת לטירה על שפת הנהר.

אנחנו רק עלינו לטירה והסתכלנו על הנוף והמבנים המיוחדים שבה. הכניסה לגבעה ללא תשלום, הכניסה לתוך המבנים כרוכה בתשלום.

יום א- סיור השלמות בעיר העתיקה של קרקוב + נסיעה לאושוויץ בירקנאו.

מכוון שלא הספקנו לחוות את העיר העתיקה כראוי. החלטנו להסתובב בה שוב, והפעם לנסות להגיע לדרקון. הסתובבנו והיה נחמד מאוד. ב-12:00 התחילו מופעים בבימה מרכזית ליד אולם הבדים אבל היה חם והיינו עייפים. כאן נקנתה הבובה השנייה לאוסף- בובת דרקון של קרקוב כמובן מפרווה, ועוד פסלון שלו לבן הגדול.

במהלך הסיור בעיר העתיקה ראינו תמונות רבות של יהודים למכירה שימו לב לכך שמוטיב היהודי עם הכסף חוזר שם הרבה.

חזרנו לדירה, אחד הגדולים נשאר עם הקטנה ואנו יצאנו לאושוויץ ברקנאו. היו הרבה התלבטיות אם לנסוע ואנחנו מאוד שמחים שנסענו. חוץ ממני אף אחד לא היה שם. משפחתו של בעלי נרצחה שם עם יהדות הונגריה. לקחנו מונית לתחנת האוטובוס בקרקוב (16 שח). ומשם אוטובוס לאושוויץ (יש כמה חברות לכו לשאול במודיעין בתחנה עצמה מתי ומהיכן יוצא האוטובוס הקרוב, התדירות גבוהה), האוטובוס נוח והעלות 15 שח לאדם לכיוון.

חשוב- אם תגיעו לאושוויץ לפני 10:00 או אחרי 15:00 לא תצטרכו להצטרף לקבוצה ולשלם על מדריך ותוכלו להסתובב חופשי. הכניסה היא בחינם. אנחנו ממש לא רצינו להסתובב בקבוצה ולכן הגענו אחרי 15:00. זמן הנסיעה כשעה וחצי ומגיעי עד שערי אושוויץ. משם יש אוטובוס חינמי בצבע שחור הנוסע בין אושוויץ ובירקנאו בחינם ובתדירות גבוהה.

בהגעה לאושוויץ ניגשנו לקופות ומזל שכך. מתברר שיש לקבל כרטיסים לכניסה לאושוויץ (ללא תשלום) , אנו נסענו קודם לבירקנאו וכשחזרנו לאושוויץ הקופות היו כבר סגורות ובלי הכרטיסים לא היינו יכולים להיכנס.

מכוון שהייתי כבר שם עם משלחת יכולתי להדריך את משפחתי. לא לפספס באושוויץ את ביתן העדויות לפשע.

יום ב- שינדלר +שופינג בדקטלון + נסיעה לסלובקיה-

יום המעבר. התחלנו במוזיאון הנמצא במפעל שינדלר. צעדנו לשם רגלית היה די חם. עלות הכניסה לא גבוהה ולמגיעים ביום ב הראשון לאחר הראשון לחודש הכניסה חינם. (זה מה שעשינו).

היינו שם כמה שעות מדהימות!! כולל הקטנה. מוזיאון אינטראקטיבי, אתה נכנס לתפאורות המדמות את התקופה, יש סרטים שרואים בהם את היהודים ברובע היהודי לפני השואה, ראינו את האזורים בהם טיילנו בשבת והריקנות היום זועקת. כשעוברים לגטו אתה נכנס בין חומות הגטו ומרגיש שזה סוגר עליך.

בכניסה לכל תקוה יש עמדה בה ניתן לקחת דרקון ולהחתימו בחותמת התקופה. זה היה מאוד נחמד לילדים. טיפ חשוב- אם נכנסתם עם קבוצה גדולה של אנשים עיברו אותם או חכו עד שיעברו כך תהיו במקום בלי עומס.

ממש ממליצה ללכת למי שנמצא בקרקוב.

ביציאה נתקלנו בחנות זולה לפרות וירקות וקנינו המון פירות יער טעימים במיוחד וזולים.

יצאנו בהרכב חלקי ליד הדירה להיכנס לבית הכנסת Old Synagogue, Szeroka, קרקוב, פולין.

משמש היום כמוזיאון ובו חפצים שאספו הנאצים מהיהודים. יפה עצוב ומרגש. ביום ב גם בחינם.

בעלי הלך לאסוף את הרכב מאזור תחנת האוטובוס ואנחנו התארגנו ואכלנו בדירה. קיבלנו רכב מדהים וחסכוני מאוד בדלק.

לפני היציאה ניגשנו שוב לבית כנסת אייזיק למכולת של חבד שם לקנות הרבה לחם שישמש אותנו בסלובקיה. הלחם היה קפוא ובסלובקיה הכנסנו אותו למקפיא. הבאנו איתנו מהארץ טוסטר קופץ וזו הייתה החלטה מעולה.

לאור המלצות רבות יצאנו עם הרכב לקניות של ציוד ספורט ב- Decathlon.

Aleja Pokoju 46 31-564 Kraków פולין. יש שני סניפים ליד קרקוב אנחנו הלכנו לזה.

החנות ענקית והציוד מאורגן לפי מחלקות- יוגה, דיג, ריצה….

קנינו שם נעלים ועוד הרבה דברים. לא הצלחנו לצאת משם מה שגרם שנסענו לסלובקיה בחושך ולא עשינו כלום ממה שתכננתי ליום זה (הכנתי מפה עם נקודות עניין בדרך).

כשהגענו לחנות התחיל גשם שליווה אותנו בתחילת הנסיעה לסלובקיה.

לפני הגבול לסלובקיה אחרי השלטים היו 2 קיוסקים בהם רכשנו את המדבקה לנסיעה בכבישי סלובקיה עלותה 10 אירו ל-10 יום. חובה לרכוש!!!

אם אהבתם בבקשה ליחצו על המלץ מעל או מתחת לבלוג.

למעבר להמשך הבלוג על סלובקיה ויום בזקפונה פולין לחץ כאן.