לחלק א- דרום סקוטלנד וטיפים לתכנון הטיול

לחלק ג – האי סקאי המשך

לחלק ד- לונדון

לחלק ה- לונדון והסביבה

בחלק זה אספר על הטיול שערכנו קרוב ללונדון אך מחוצה לה.

בעקבות העלויות הגבוהות של מונית גודלה או שני מוניות כך שנוכל להגיע כולנו (7 נפשות) לשדה התעופה לוטון לפנות בוקר, החלטנו לשכור רכב ליומיים האחרונים ראשון בבוקר- שלישי בבוקר. המחיר כ-20 פאונד יותר ממונית ללוטון. והרווחנו רכב ליומיים (גם עלה לנו דלק אך מצד שני לא עלתה לנו תחבורה ציבורית בלונדון).

בבוקר יצא בעלי לתחנת ויקטוריה לקחת את הרכב. מכוון שהיה יום א רק התחנה שם הייתה פתוחה ולא תחנה במרחק הליכה מהדירה.

ליד הדירה הייתה חניה בתוך המתחם הסגור חינם כך שזה לא היווה בעיה.

דרך אגב ביום א אין מס עומס וניתן להגיע ברכב למרכז לונדון ברכב ללא תשלום. גם בכל יום בערב משעה מסוימת אין מס עומס.

בעלי מגיע עם הרכב ואנחנו מאושרים – הרבה יותר כיף להתנייד ברכב עם משפחה.

מחליטים לנסוע לברייטון –

צמוד לדירה אנו פוגשים בסנאי- איזה כיף.

נוסעי לכיוון דרום לונדון – יום מקסים ראות טובה, כיף לראות כל כך הרבה ירוק ולנסוע שוב ברכב.

מגיעים לעיר, בהתחלה עוברים ליד בתים גדולים ויפים, חונים ליד הטיילת הצמודה לים. ישנם שם מספר חניונים, נכנסו לראשון שבהם שלאחר מכן התברר גם כיקר שבהם (18 אירו ).

מה שמעניין שככל שחונים יותר זמן שעת החנייה מתייקרת .

כשיוצאים מהחניון מתגלה לעניינו נוף יפיפה, ים מדהים המון תיירים ובהמשך גשר הנכנס לתוך הים ועלין לונה פארק קטן.

בהמשך ראינו מפה של העיר, הצצה בה גילתה לנו שיש בעיר בית כנסת.

הלכנו לכיוונו. בית הכנסת נראה נטוש, אך יפה מבחוץ. כנראה שהייתה כאן בעבר קהילה יהודית.