הבלוג של הטיול לסיביר וסין אוקטובר 2011 חלק א סיביר

ההכנות

את הטיול בסיביר ארגנתי מראש באמצאות חברה אנגלית הנקראת  real Russia אשר ארגנה אותו בהתאם לבקשתי ללא מדריכים מקומיים,

כתובות דואר אלקטרוני:

travel@realrussia.co.uk

sales@realrussia.co.uk

האתר:www.realrussia.co.uk

ושלמתי מראש עבור כרטיסי הרכבת והמלונות וקבלתי לרכבות E-ticket
 אשר אני צריך להחליף לכרטיסים

קשוחים בתחנת הרכבת הראשונה

שאגיע אליה ברוסיה וכן קיבלתי למלונות Voucher והכול דפק כמו שעון.

כרטיס הרכבת שקיבלתי באינטרנט היה בשפה הרוסית כאשר מצורף אליו העתק באנגלית והכרטיס כלל את שעת היציאה מאיזה מקום לאן ושעת הגעה כמו כן מספר רכבת ,מספר קרון ומקום ישיבה,

להלן דוגמאות הכרטיסים

כרטיס אינטרנט בשפההרוסית
 Voucher

e-ticket

כרטיס רכבת קשיח בשפה הרוסית

R Ticket

עלויות עבור מלונות וכרטיסי רכבת כ-8000 שקל
 יום ראשון 2 אוקטובר 2011

המראנו מנתב"ג בסביבות השעה 1400 למוסקבה בבואינג 757 משך הטיסה קרוב ל-4 שעות, נחתנו במוסקבה בסביבות השעה 1800 נגשתי למודיעין ושאלתי היכן הטיסה ל-אומסק [כאשר טסים לרוסיה ורוצים להמשיך בטיסת פנים חייבים לעשות Chick in מחדש] ועברתי ביטחון [כאן כול הנוסעים חייבים לחלוץ נעליים ולהעביר אותם בדיקה,]ועברתי לטרמינל הפנים
ארצי,המראנו לאומסק בשעה 2300 משך הטיסה כ-3 שעות, נחתנו בשעה 0530 [אומסק מאחרת ב-3 שעות את זמן מוסקבה],ירדתי במלון Tourist Hotel שהיה מוזמן עבורי,ירד כאן גשם,לאחר שהתארגנתי במלון שאלתי כיצד מגיעים לתחנת הרכבת, הוציאו לי מהמחשב מפה וציירו לי את נתיב ההליכה וכן מספרי אוטובוסים שמגיעים מרחוב קרל מרקס יצאתי מהמלון עליתי עד רחוב לנין כאשר בפינה נמצא מלון איביס והמשכתי עד רחוב קרל מרקס ושם עליתי על אוטובוס מספר 51 המגיע לתחנת הרכבת

תחנת הרכבת

בתחנה החלפתי את כרטיסי הרכבת שקבלתי מהחברה האנגלית לכרטיסים קשיחים ולצורך זיהוי הראיתי את הדרכון,לאחר מכן הלכתי חזרה ברגל ברחוב קרל מרקס די הרבה ירדתי ממנו לרחוב לנין הלכתי עד מלון איביס וחזרתי למלון.
 מפת העיר העתיקה והמרכז
מפת העיר העתיקה

בינתיים הגשם פסק הסגל במלון מאד אדיב ועוזר וחלק מעובדות הקבלה מדברות אנגלית.

מקרא למפה

יצאתי לטייל חציתי את הגשר על הנהר ופניתי שמאלה לרחוב פרטיזנסקיה אשר בצידו חורשה וזה מאין מדרחוב הלכתי עד הסוף בדרך עברתי מוזיאון צבאי ולאחר מכן הגעתי למבנים שבעבר היו בתי סוהר ושם היה אסור הסופר דוסטוייבסקי

המקום היום משמש כמרכז תרבותי היסטורי, על המבנים מצוירת מפה היסטורית של העיר העתיקה של האזור וכן ציורים רבים,
 המפה והציורים ברחוב פרטיזנסקיה
המפה והציורים של העיר העתיקה על קירות
התחלתי לחזור באותו רחוב אך בצד השני הגעתי עד הפסל של לנין ופניתי שמאלה והלכתי במאין שדרה עד שהגעתי לכנסייה גדולה בסגנון רוסי ומאד יפה בשם קתדראלה Uspensky
קתדראלה Uspensky

וחזרתי למלון

יום שלישי 4 אוקטובר 2011

לאחר ארוחת הבוקר הלכתי לבית הכנסת חציתי את רחוב לנין לאחר מכן את רחוב קרל מרקס באותו כיוון נכנסתי לרחוב אוצ'נטוביה חוצים את רחוב פושקין עד רחוב מרשל ז'וקוב פניתי בו שמאלה ולאחר כ-10 מטר ראיתי את בית הכנסת במספר 53 ,פגשתי כאן את הרב נציג חב"ד והוא אמר לי כי מספר היהודים המזוהים הוא כ-7000 אבל יש עוד כאלה שהם מעורבים וחלקם אינו מזדהה הערכה כי במקום כ-20 אלף שקשורים ליהדות.

בית הכנסת

הוא נתן לי לוח שנה של חב"ד כדי למסור לרב אירקוטסק. חזרתי דרך רחוב Lermontova לרחוב קרל מרקס ובדרך ראיתי את אולם

המוסיקה,והמשכתי עד פסל לנין

אולם המוסיקה

פסל לנין

חזרתי למלון אחר הצהריים הלכתי לטייל חציתי את הגשר והמשכתי ישר ברחוב לנין בדרך עברתי את הארמון מהמאה ה-19 ולאחר מכן פסל האיש שיוצא מהביוב [שלמעשה מסמל את אותם פליטים כולל יהודים שיצאו החוצה מהביוב בגמר מלחמת מעולם השנייה] ואחריו הגעתי לתיאטרון דרמה שהוא יפה ומרשים.

פסל האיש שיוצא מהביוב

האיש שיצא מהביוב
תיאטרון דרמה

חזרתי מצד שני של הרחוב ועברתי ליד הפסל של לובה אשת המושל המקומי מהמאה ה-19 שקוראת את פושקין ולידה פסל של עובד על ספסל,

הפסל של לובה הקוראת את פושקין
הפסל של לובה אשת המושל

המשכתי ללכת ברחוב עברתי את מלון איביס ולאחר כ-5 דקות הגעתי לכנסיית ניקולבסקיה Nikolskaya שהיא העתיקה בעיר וראיתי שם זוג שבא להתחתן עם לימוזינה לבנה ארוכה מסתבר שהם מחקים את האמריקאים..

כנסיית ניקולובסקיה
כנסיית ניקולבסקי

חתן כלה ולימוזינה ליד הכנסייה
חתונה בסגנון אמריקאי

כאן הסתים הטיול היומי וחזרתי למלון

יום רביעי 5 אוקטובר 2011 הנסיעה ברכבת ל- Krasnoyarsk

נסעתי במונית לתחנת הרכבת, הרכבת הגיעה עליתי בדקו כרטיס ודרכון נכנסתי לתא של 4 איש נדמה לי כי כאן התא פחות מרווח מהתא ברכבת שנסעתי ביוני,הבוקר התחיל לרדתגשם לאחר יום וחצי של מזג אוויר יפה.זאת למעשה רכבת איטית מאסף

את הלילה עברתי ברכבת.

יום חמישי 6 אוקטובר 2011

קרסנויארסק

מידע בסיסי על העיר

קרסנויארסק (ברוסיתКрасноярск), היא עיר ברוסיה, השלישית בגודלה בסיביר ובירת מחוז קרסנוירסק. העיר ממוקמת בדרום סיביר, משתרעת על שתי גדותיו של הנהר יניסיי ומהווה תחנה במסלול מסילת הברזל הטרנס-סיבירית.

אוכלוסיית העיר מונה 980,600 תושבים (נכון למרשם אוכלוסין מה-1 במרץ2011).

השטח 172 קמ"ר.
 היסטוריה
 העיר נוסדה בשנת 1628 כאוסטרוג על ידי הקוזאקים של אנדריי דובנסקי כמבצר הגנה נגד פלישות הטטרים והקירגיזים הסיביריים. המבצר קיבל את השם קרסני יאר על שם שמו הטטרי קיזיל ג'אר-הגבעה האדומה. ב-1631 נחשב גודלו של המקום כאוסטרוג בינוני, ב-1659 כאוסטרוג גדול וב-1690 כעיר קרסנוירסק. מ-1630 עד 1679 המקום הותקף מספר פעמים על ידי הקירגיזים של יניסיי. ב-1773 נשרף האוסטרוג הישן ולעיר נשלח האדריכל פטר מואיסייב שבנה תוכנית חדשה לפיתוח העיר לפי דגם
הגענו ל -קרסנויארסק בסביבות השעה 0630

בתחנת הרכבת עליתי על אוטובוס שעובר ליד המלון נכנסתי לחדר לא מעשנים ליחיד מאד יפה ומרווח,אכלתי במלון ארוחת בוקר טובה.

מפת קרסנויארסק
ולאחר מכן יצאתי מהמלון והתחלתי להסתובב היה מאד קר ולבשתי את כובע הגרב,בקבלה קבלתי מפה של העיר המלון נמצא במרכז ולידו רחבה עם ספסלים ומולו
 אולם האופרה והבלט

ירדתי לכוון הנהר גם כאן פסלים ומזרקות וכן רואים את הגשר על הנהר

הגשר על הנהר

בינתיים מזג האוויר התחמם מעט נסעתי לגבעת התצפית על העיר ושם למעשה זה מקום בידור ושעשועים למשפחות וילדים ,הגעתי לשם באוטובוס מספר 37 שהוא היחידי שמגיע לשם וזאת תחנתו האחרונה משך הנסיעה כ- 20 דקות ירדתי קניתי כרטיס לרכבל 160  זה רכבל פתוח עם שני מקומות ישיבה עליתי למעלה מאד יפה ירדתי וחזרתי באותו מספר אוטובוס שהוריד אותי.

גבעת התצפית

יצאתי לטייל ברחבה מול המלון כבר החשיך המזרקות הופכות לצבעוניות והרבה מוסיקה והרבה אנשים ומשפחות מבלים כאן.

המזרקות הצבעוניות

יום שישי 7 אוקטובר 2011

נסיעה ברכבת ל-אירקוטסק

לינה ברכבת

יצאתי מתחנת הרכבת ועליתי על אוטובוס שנוסע למרכז העיר ירדתי ברחוב לנין וצעדתי לרחוב קרל מרקס ומשם למלון Hart House שהזמנתי מהארץ כאשר נתתי

בקבלה את טופס ההזמנה האישה במקום לא ידעה אנגלית ובעזרת אורחת מהמלון שתרגמה אמרה לי כי אין לה נתונים עלי כמו

כן אין לה מקום והציע להזמין לי חדר במלון אחר לא הייתה לי בררה והסכמתי היא צלצלה למלון אנגרה והסדירה לי חדר כמו כן הזמינה לי מונית שתיקח אותי למלון,

המונית הגיע נסענו למלון אנגרה נרשמתי בקבלה, ושילמתי 2000

מפת אירקוטסק

לאחר מכן יצאתי לטייל מהמלון הלכתי ברחוב Sukhe Batora [על שם מנהיג מונגולי] עד שהוא נפגש עם רחוב קרל מרקס מול בניין 28 כאן פניתי שמאלה המשכתי עד למדרחוב והלכתי בו עד למסעדה בשרות עצמי[שהכרתי אותה בביקורי הקודם] ואכלתי צהרים לאחר מכן הלכתי לבית הכנסת ומסרתי לרב את לוח

השנה שהרב מאומסק ביקש מימני למסור לו וחזרתי למלון.

הלכתי לטייל ברחוב sukhe Batora לכיוון נהר אנגרה זה אזור שלא הייתי בו בפעם הקודמת, עברתי בדרך כנסיות והגעתי עד לטיילת שלאורך הנהר והפסל של sukhe Batora מיסד אירקוטסק בשנת 1661 . מאד יפה כאן ולאחר מכן חזרתי למלון.

הפסל בטיילת

Email:hotel_angra@irtel.ru

web:www.hotek-angra.ru

אפשר להגיע למלון מתחנת הרכבת או לנסוע לתחנה באוטובוסים ומיניבוסים
 אוטובוסים N116 N16 מיניבוסים K-20-18-116 .

יום ראשון 9 אוקטובר 2011 הנסיעה ל-Chita

בבוקר נסעתי במונית לתחנת הרכבת עליתי לרכבת הטרנס סיבירית שמספרה 2 התארגנתי בתא עם עוד שני נוסעים ודיילת הקרון נתנה לי סדין כרית נעלי בית ומברשת שיניים כך שהיה על מה לישון, אחד מהם רופא צבאי שמדבר מעט מאד אנגלית אבל איך שהוא שוחחנו ואמר שהוא משרת בבית חולים צבאי,הבחור השני היה מ-Ulan Ude מדבר אנגלית מעט יותר טוב מהרופא ואמרתי להם שאני נוסע ברכבת עד Chita כמו כן אמרתי להם באיזה מלון אני מתאכסן והבחור אמר לי שהוא מכיר את Chita והמלון נמצא כ-300 מטר מתחנת הרכבת כך שלא אצטרך לקחת מונית כמו כן הוא אמר לי שהרכבות עם ספרה אחת או שתיים הן המהירות והנוחות יותר כמו01 ,02 , 08 וכמובן גם יותר יקרות,ובעלות יותר מספרים
 הגענו ל-Chita לאחר חצות נפרדתי מהרופא הצבאי והלכתי למלון ברגל לפי ההנחיות שקבלתי מהבחור הרוסי שהיה איתי בתא הגעתי למלון קבלתי חדר והלכתי לישון [במסגרת קנית הכרטיס שילמתי עבור Chick In מוקדם ועזיבה מאוחרת ]החדר עצמו סביר כולל המקלחת.ובקבוקי מים לשתייה ללא תשלום.

Chita היא מרכז אדמיניסטרטיבי במחוז Zabaykalsky Krai ממוקמת במפגש הנהרות Chitinka ו-Ingoda ועל קו הרכבת הטרנס סיבירית 900 קמ' מזרחית ל-אירקוטסק, מספרהתושבים כ-324000 אלף, לעיר שדה תעופה וכן נמצאת בה המפקדה הצבאית של מחוז סיביר.

האקלים הוא subarctic חורף מאד קר ויבש וקיץ חם ולח טמפרטורה בינואר 30 מעלות מינוס וביולי 25 מעלות+ .

מפת העיר Chita

הלכתי לאכול ארוחת בוקר ולאחר מכן להסתובב בעיר היה מאד קר ממול המלון רחבה עם פסל גדול של לנין ובסמוך נמצאת הקתדראלה המשכתי למוזיאון הצבאי וכן ראיתי מבנים מעניינים ברחוב,

פרטי מלון Zabaikalie

האנדרטה של לנין

הקתדראלה

יום שלישי 11 אוקטובר 2011 נסיעה ל-בירובידז'אן

הלכתי ברגל לתחנת הרכבת אשר באה בסביבות שעה 0110 ומספרה 08 עליתי עליה התארגנתי בתא עם סמל מהצבא הרוסי שלא ידע מילה אנגלית וכמובן קבלנו את המצעים והתארגנו לשינה קניתי אצל הקונדוקטור קפה 20 R ובצהריים קבלתי ארוחה במסגרת הכרטיס.

יום רביעי 12 אוקטובר בירובידז'אן

הרכבת הגיע ל-בירובידז'אן בשעה 1600 ירדתי לקחתי מונית למלון בקבלה מסרתי את ההזמנה בתחילה הם לא מצאו אבל בסוף זה הסתדר והתארגנתי בחדר בהחלט טוב.

מידע בסיסי על העיר והרקע היהודי שלה

זאת עיר ומרכז של מחוז יהודי אוטונומי סמוך לגבול מנצ'וריה שבסין,שטח המחוז 36000 אלף קמ"ש,המחוז נמצא מצפון לנחל אמור מצפון למחוז נמצאים הרי בוריה ובמזרחו שפלה. העיר המרכזית במחוז היא בירובידזג'אן ,השטח העירוני 200 קמ"ר ומספר התושבים כ-78000 אלף,

האקלים חורף מאד קר בינואר מינוס 16 וקיץ חם ולח וביולי 26 מעלות.

היסטוריה

החלטה על הקמת מחוז יהודי אוטונומי התקבלה בשנת 1930 ובשנת 1934 המחוז הוקם. על פי מדיניות זו כל לאום קיבל טריטוריה בה יוכל לשמור על אוטונומיהתרבותית במסגרת סוציאליסטית. יחידות אלו יצרו את ברית המועצות הסובייטית.

האזור הוקם בתגובה לשני איומים על המדינה הסובייטית:

היהדות שהיוותה איום על האתאיזם. הציונות שכתנועה לאומית היוותה איום על החזון הבינלאומי הסובייטי

·השפה הרשמית באזור הייתה יידיש ולא עברית. סמל האזור הוא מגן הרלדי ביחס של 8:9. צבע המגן הוא ירוק כהה. בתחתית ובראש הסמל נמצאים פסים רוחביים בצבעים לבן-כחול-לבן כאשר כל אחד מן הצבעים הוא באורך של 1/50 מאורך הסמל. הפסים הכחולים מסמלים את הנהרות בירהובידז'אן. במרכז המגן נמצא טיגריס סיבירי בעל פסים שחורים כצבעיו המקוריים. הטיגריס פונה ימינה כאות לעבר של האזור וסמל לעתיד בהתפתחות של המקום.
 האקלים הבעייתי הקשה על ההתיישבות באזור. על המתיישבים היה להקים ישוב מאפס. למרות זאת הם הצליחו בכך. כאשר האוכלוסייה היהודית במקום גדלה, החלה להתפתח בו תרבות יהודית. יצא עיתון ביידיש בשם בּיראָבּידזשאנער שטערנ (כוכב בירוביג'ן). רחובות העיר נקראו על שם סופרים יידים כמו שלום עליכם וי.ל. פרץ. הכתיב היידי שונה, בתחילה תוך ביטול האותיות הסופיות
·(למשל: ביראבידזשאנ) ובהמשך נעשה מאמץ לכתוב יידיש באותיות קיריליות ולא עבריות.

·התוכנית קיבלה מהלומה כאשר סטלין החל ברדיפת היהודים באמצע שנות השלושים. מנהיגים יהודים נעצרו והוצאולהורג, בתי ספר ביידיש נסגרו. מלחמת העולם השנייה הפסיקה את הניסיונות להעביר את היהודים למזרח.

·לאחר מלחמת העולם השנייה היה ניסיון לחדש את ההתיישבות כפתרון לפליטים, אולם הרעיון לא צלח. באותו זמן מספר היהודים הגיע לשיא של כשליש מהאוכלוסייה המקומית. הקמת מדינת ישראל, משפט הרופאים וגל הרדיפות השני של סטלין סתמו את הגולל על התוכנית. במהלך גל הרדיפות השני שוב נעצרו מנהיגים יהודים ואוסף היודאיקה שהיה בספריה המקומית נשרף. בשנים שלאחר מכן רעיון האזור היהודי נשכח.

·לאחר מכן יצאתי מהמלון לטייל ברחוב שלום עליכם צילמתי כתובת באידיש ולאחר מכן את שם הרחוב
 תמונה של שם הרחוב
רחוב שלום עליכם

·המשכתי ללכת ומצד שמאל היה קיר עליו צילומים כמו מנורה וכתובות הקשורות בקהילה היהודית

הקיר עליו שמות אנשי הכבוד היהודים של העיר
 קיר אנשי הכבוד היהודים

ועברתי ליד יער לזכר נטבחי מלחמת העולם השנייה וכתוב שם לא נשכך

,מצאתי את בית הכנסת היו שם מספר יהודים זקנים ששיחקו דומינו לא היה רב ודברתי עם אחד מהם באידיש

·הוא סיפר לי שבעיר מספר אלפי יהודים חלקם משפחות מעורבות ולא הרבה באים לבית הכנסת,
 בית הקהילה היהודית
מתחם הקהילה היהודית

·לאחר מכן המשכתי ללכת וצילמתי את הפסל של שלום עליכם ליד המלון.

פסל שלום עליכם ודוד
ליד המלון יש שוק ירקות וגם מינימרקט כמו כן

ברחוב שלום עליכם התיאטרון שתוכנן ע"י

ארכיטקט יהודי.
 יום חמישי 13 אוקטובר 2011 הנסיעה ל-ולדיו וסטוק ובשעה 1550 זזנו בתא היו איתי שני רוסים בדרך עברנו את נהר אמור שהוא מאד רחב ועצום,
ומהרכבת ראינו כפרים ושטח חקלאי מיוער

יום שישי 14 אוקטובר 2011 ולדיווסטוק

הגענו לתחנת הרכבת ב-ולדיווסטוק בשעה 0615 לקחתי מונית למלון Versailles עלות 300 R מחיר מופקע במלון קבלתי חדר טוב ותלושים לארוחת בוקר.
 ולדיווסטוק מידע כללי ולדיווסטוק היא עיר גדולה במזרח הרחוק הרוסי ברוסיה על חופו של הים היפני והיא משמשת כנמל הבית של צי האוקיינוס השקט. כמו כן העיר היא בירת מחוז פרימורסק. תאריך יסוד 1860 . והיא קרובה לגבולה של רוסיה עם סין ועם קוריאה הצפונית. היא בקצה הדרומי של חצי האי מוראביוב אמורסקי, שאורכו 30 קילומטר ורוחבו 12 קילומטר. שטח העיר הכולל הוא 600 קילומטר רבוע.מספר התושבים בעיר כ-592000 אלף במטרופולין כמליון. הנקודה הגבוהה בעיר היא הר חולודילניק ("הר מקרר")
שפסגתו בגובה 257 מטר מעל פני הים. הנקודה הגבוהה ביותר במרכז העיר היא על "הר קן הנשר" שגובהו 199 מטר.

המרחק מ-ולדיווסטוק למוסקבה בקו אווירי הוא 6430 קילומטר, והמרחק בנסיעה ברכבת הוא 9,302 קילומטר.

אקלים
  הטמפרטורה הממוצעת לאורך השנה: 4.3 מעלות צלזיוס הטמפרטורה הממוצעת בינואר: 13.7- מעלות צלזיוס הטמפרטורה הממוצעת באוגוסט:  20.2 מעלות צלזיוס  כמות המשקעים השנתית: 722 מילימטר  מפת ולדיווסטוק מפת ןלדיווסטוק
 לאחר ארוחת הבוקר הלכתי לקבלה לברר היכן ישנה סוכנות נסיעות קרובה הבחורה בקבלה בשם קטרינה הוציאה לי מפה מהמחשב וסמנה לי את מקום הסוכנות כולל כתיבת הכתובת ברוסית,הסתבר שסוכנות זאת בשם Dalintourist מופיעה במדריך אך לא מסומנת במפה,אבל לא רחוק מהמלון ברחוב Fokina-8 ,ניסיתי לבדוק את האפשרות
 להגיע ל-קמצ'טקה התברר שכרטיס הלוך ושוב עולה כ-700 $ צריך גם מלון ויש צורך לשכור מדריך עם רכב ומינימום זמן זה 3 ימים אז וויתרתי
לגבי הנסיעה לחרבין סוכנות זאת מטפלת רק באוטובוסים שנוסעים לשם ולא ברכבות וקניתי כרטיס
 לחרבין באוטובוס בעלות של 3000 Rכ-100 $. נאמר לי שאת הכרטיס אקבל אחה"צ.

ולאחר מכן הלכתי לטייל בעיר והיום מעט גשום,הלכתי עד רחוב סווטלנסקיה במקום מעבר תת קרקעי עם חנויות המוביל למספר רחובות עברתי דרכו והלכתי לכיכר המרכזית ששם אנדרטה לזכר לוחמי המלחמה ובכיכר גם שוק פירות וירקות,

מכאן רואים גם את הנמל אבל הראות היום גרועה,צילמתי עוד מספר מבנים עתיקים וחזרתי למלון.

אחה"צ הלכתי לחברת הנסיעות לקחתי את כרטיס האוטובוס אבל הפרוצדורה לקחה כשעה וחצי מאחר וגם עליהם יש ביקורת קבלתי את הכרטיס ונאמר לי שהאוטובוס יוצא מתחנת האוטובוסים שמעבר לנהר בשעה 0620 ומגיע לחרבין באותו יום בשעה 1700 לתחנת האוטובוסים הבין לאומי [דבר שהתברר כלא נכון]וחרבין מקדימה את ולדיווסטוק בשלוש שעות קבלתי גם את מספר הרכב שנוסע,חזרתי למלון

אחת מפקידות הקבלה שהיא סטודנטית במגמת תיירות עובדת חלקית במלון כחלק מרכישת ניסיון בתחום קוראים לה יוליה והיא הסכימה לטייל איתי מחר בעיר.

אכלתי ארוחת ערב במסעדה לשרות עצמי שנמצאת מול המלון העלות של220  .

שבת 15 אוקטובר 2011 הטיול בעיר

להפתעתי היה יום יחסית יפה הפקיד במלון הוציא לי מפה עם הרחוב של בית הכנסת הסטודנטית יוליה הגיע בשעה 1000 כפי שקבענו והתחלנו לצעוד ברגל תחילה לכיכר המרכזית בינתיים יוליה שאלה אותי אם חברה שלה בשם אנה שהיא מורה לאנגלית יכולה להצטרף אלינו וכמובן הסכמתי ,הלכנו לאורך החוף ראינו את הצוללת הישנה ושער ניקולאי השני ששוחזר [דמוי שער הניצחון]

שער של הצאר ניקולאי השני [שער הניצחון]
 שער הצאר ניקולאי השני

ממשיכים למוזיאון הצבאי של המזרח הרחוק, כאן צריך לשלם כניסה 30 רובל. חוצים אתהכביש לצד השני ונכנסים לכנסייה
 מכאן עלינו לרחוב פושקין אל תיאטרון פושקין והפסל שלידו. מול התיאטרון נמצאתהאוניברסיטה.
 תיאטרון פושקין

מכאן לתחנת הפניקולר. עולים בתשלום, אך בעלי כושר טוב יכולים לעלות ברגל.ירדנו מהפניקולר והמשכנו לעלות עד נקודת התצפית, שנקראת Eagle's Nest Hill, ממנה
 תצפית יפה על חלק מהעיר והנמל אבל הראות לא הייתה טובה.

גבעת התצפית עם יוליה ואנה

לאחר מכן, נסענו למרכז במיניבוס, שיש לו תחנה קרובה לגבעת התצפית והלכנו ברגל לבית הכנסת יש כאן
היום מספר עשרות יהודים אוכלים ארוחת שבת ואחד מהם דיבר עברית

Tel.: 7-4232-43-23-67
 Rabbi Yisroel Silberstein

כתובת הקהילה היהודית
 Name: Jewish Community of Vladivostok Address1: 3 Charkovskaya St. apt. 121 Address2
מכאן המשכנו לקתדראלה ולפארק  ולסיום הזמנתי אותם לאכול במסעדה הסינית שנמצאת ברחוב סווטלנסקיה לא רחוק מהכיכר המרכזית האוכל טעים ויחסית לא יקר. כנו כן הן נתנו לי את כתובת הדואר האלקטרוני שלהן.

יום ראשון 16 אוקטובר 2011 טיול בעיר

היום יום יפה הלכתי לטיל באזור תחנת הרכבת והכיכר המרכזית
תחנת הרכבת
תחנת ירכבת
הכיכר המרכזית
 כאן למעשה מסתיים חלק א ומתחיל חלק ב

כמו 076 הן יותר איטיות ויותר זולות, כמו כן כאשר נוסעים ברכבת הטרנס סיבירית ממוסקבה ל-ולדיווסטוק ברצף העלות היא 22000 R וכאשר הנסיעה היא בקטעים זה יותר יקר.הבחור ירד ב-Ulan Ude כאן הרכבת עוצרת ל20 דקות והנוסעים יורדים להתאוורר ולקנות דגים מעושנים ומצרכים ,בינתיים נעשה חושך וניסינו להירדם במיטות שלנו כמו כן קבלתי ארוחת ערב שהייתה משולמת בקנית הכרטיס.

יום שני 10 אוקטובר 2011

שהמספרים שלהם הם:

ומיניבוסים שהמספרים שלהם הם:

המלון בהחלט ברמה טובה וממוקם טוב.

מפת אזור מלון אנגרה ופרטי המלון

מלון אנגרה

תיאטרון הבלט והאופרה, המזרקות גשר מגדל השעון ותצפית על הנהר והגשר שמעליו.

אולם הבלט והתיאטרון

סנקט פטרבורג ומאז החלה התקופה המודרנית של העיר
 ב-1807 מת בעיר מייסד החברה הרוסית-אמריקאית הנסיך ניקולאי רזאנוב. בשנת 1822 הוקמה גוברניית יניסיי וקרסונירסק נהפכת לבירתה. ב-1826 נשלחו לעיר ראשי מרד הדקבריסטים נגד הצאר. ב-1835 כל תושבי העיר חויבו לגדל תפוחי אדמה, מי שסירב לצו נשלח לבנות את מבצר בוברויסק בבלארוס. ב-1895 החל להתפתח באזור ענף הזהב, ודרך העיר נבנתה מסילת רכבת ממוסקבה לסיביר
 ב-1896 הגיעה לעיר הרכבת הראשונה וב-1899 נבנה גשר הרכבת מעל יניסיי. בתערוכה העולמית של פריז (1900) קיבל פרויקט הגשר מדליית זהב כאשר בראש ועדת הפרס ניצב גוסטב אייפל. באוגוסט1905 הופיעו בעיר המכוניות הראשונות. בנובמבר1941 הועבר לעיר בית חרושת לבניית קטרים. בספטמבר1942 נבנה בו הקטר הראשון. ב-1995 החלה בניית רכבת תחתית בעיר שמתוכננת להתחיל לפעול בשנת 2014. יהודים

הקהילה היהודית בעיר נוסדה בשנת 1822. ב-5 בפברואר1891 נוסדה בעיר קהילת גמילות חסדים של אלכסנדרובסק. ב-7 במאי1916 התרחש בעיר פוגרום נגד היהודים.