סירקוז

סירקוז נמצאת על חוף הים הדרום מזרחי של סיציליה. בעבר המאד רחוק היתה אחת ממעוזי היוונים, ולמרות ששורשיהם ביוון פיתחו זהות עצמאית ולא נכנעו לאנשי אתונה. מאוחר יותר גם ניהלו מאבק עיקש ודי מוצלח נגד הרומים.
הביקור בעיר דורש ירידה קצרה מהאוטוסטרדה דרומה. לדעתי ירידה ששכרה בצידה. מצד שני אל תצפו למצוא שם את הזוהר המודרני של טאורמינה, או את ההדר הבארוקי של נוטו.
מה יש:
1.מוזיאון ארכיאולוגי מדהים. בעצם היחיד הגדול והמודרני בסיציליה כיון שזה של פאלרמו סגור לשיפוצים, נכון לקיץ 2013.
מהמוזאון הארכיאולוגי בסירקוז

כעת אתם כבר רואים שמה שבעינינו יפה ללא צבע, היה בעצם צבוע.
 וזו מפלצת חביבה. בעיני מתאימה להיות סמל יותר מהמדוזה עם שלושת הרגלים.
במוזאון בסירקוז

המוזיאון מדהים מכל בחינה. מבנה יפיפה בתוך גן מרהיב עם עצי דקל בשדרה המכניסה לאוירה קסומה. במוזיאון חמש מחלקות ורובן אינן מיוצגות במוזיאונים שבארץ אם כי חלק מהכלים אפשר לראות במוזאון הים תיכוני שבקבוץ ניר דוד ( הידעתם?).
גן המוזאון בסירקוז
2.קתדרלה יחודית ויפה.
הקתדרלה בסירקוז
3.בכרטיס אחד, ויש גם שירותים:
a.תאטרון - מה שאצלנו קוראים אמפיתאטרון – מדהים החצוב ממש לתוך הסלע.
התאטרון בסירקוז
b.בסמוך לו מערות כמו של בית גוברין רק גבוהות יותר. לגדולה ניתן השם האוזן של דיניסוס על ידי הצייר קארוואג'ו.
האוזן של דיוניסוס
c.אמפיתאטרון שמור היטב.
4.חצי האי אורטיגה. שהוא להרגשתי פנינה של פעם. עוד לא ממש ניקו ו"שיקמו" אותו. אבל להרגשתי זה רק לטובה. אני מעדיף את זה על חנויות המזכרות של צ'אפלו.
בחצי האי אורטיגה
יש עוד: מקום המשמר את עשיית הפפירוסים, מזרקת ארכימדס. אבל אלו לא ממש מיוחדים אלא אם כן אתם בתחום.

לפי מה שמצאתי בחיפושים באינטרנט, החוף צפונית לסירקוז, בערך כ 5- 10 ק"מ מפורץ בצורה מדהימה. אך לצערי לא הצלחתי להשיג קישור או מיקום מדוייקים.