ככל שהקיץ הולך ומתקרב עוד ועוד חברות תעופה מודיעות על תוכניותיהן לחזור ולהוציא טיסות לישראל. האם טיסות אלה תצאנה לפועל? נצטרך להמתין ולראות, שכן הודעותיהן של שתי חברות מהיום מצטרפות לחברות נוספות שהודיעו קודם לכן על תוכניות החזרה שלהן אך הטיסות לא ממש יצאו אל הפועל, בשל המשך חובת הבידוד לחוזרים ומגבלות במדינות היעד. אלו החברות שהודיעו היום על תוכניותיהן:

קבוצת לופטהנזה

האחרונה להודיע על תכניותיה לחידוש הטיסות היא קבוצת לופטהנזה. על פי הודעת החברה, החל מתחילת יוני, יופעלו טיסות מפרנקפורט ומינכן לנמל התעופה בן גוריון, בשלב זה עם 6 טיסות שבועיות. את טיסות אלה ניתן להזמין כבר מהיום (14 למאי) בכל הערוצים.

טיסות לופטהנזה בקו ישראל – במהלך חציו הראשון של חודש יוני:

• מתל אביב לפרנקפורט, ימים רביעי, שישי וראשון. המראה ב-08:00 בבוקר ונחיתה ב-11:30
  • מפרנקפורט לתל אביב, ימים שלישי, חמישי ושבת, המראה בשעה 14:00 ונחיתה בשעה 19:05
  • מתל אביב למינכן ימים שני, חמישי ושבת, המראה בשעה 06:45 ונחיתה ב-09:45
  • מינכן לתל אביב, ימים רביעי, שישי וראשון ,המראה בשעה 12:15 ונחיתה בשעה 16:55

בלופטהנזה מדגישים ללקוחות כי “על נוסעים אשר מתכננים טיסה לשקול את תקנות ההסגר של היעדים אליהם הם מתכננים להגיע. יתכן ויהיו מגבלות במהלך הנסיעה עקב תקנות היגיינה קפדניות ותקנות ביטחון, כגון זמן המתנה ארוך יותר באזורי הבידוק הבטחוני בשדות התעופה.” כמו כן, מלופטהנזה נמסר כי שירותי הקייטרינג בטיסה יוגבלו עד להודעה חדשה וכי הנוסעים יתבקשו לעטות מסכת אף ופה לאורך כל זמן הטיסה.

עופר קיש, מנכל קבוצת לופטהנזה ישראל: "אנו נרגשים לחדש את הפעילות שלנו בקווי הטיסות לישראל. ישראל היא בין היעדים הראשונים שקבוצת לופטהנזה חוזרת להפעיל, וזו הבעת אמון בחשיבותו של השוק הישראלי לקבוצה. אנו נפעיל את הטיסות תוך הקפדה על הנהלים שיקבעו ושמירה על בריאותם ובטיחותם של הנוסעים ואנשי הצוות".

בנוסף, בעקבות ההקלות ההדרגתיות הצפויות באזהרות המסע והגבלות הנסיעה ברחבי העולם, קבוצת לופטהנזה מציגה את לוח הטיסות של חודש יוני עבור חברות הקבוצה. חברות התעופה בקבוצה יחזרו להפעיל טיסות ליעדים רבים, בנוסף לטיסות קונקשיין בין-יבשתיות שיוצעו שוב בחודש יוני.

חברת SWISS מתכננת לחדש את הטיסות ליעדים שונים באזור הים התיכון. יעדים באירופה כגון פריז, בריסל ומוסקבה יתווספו בהמשך. בנוסף יוצעו גם טיסות ליעדים ארוכי טווח, נוספים בחודש יוני, בנוסף לשלוש הטיסות השבועיות לניו יורק: שיקגו, סינגפור, בנגקוק, טוקיו, מומבאי, הונג קונג ויוהנסבורג. חברת בריסל איירליינס מתכוונת לחדש את פעולות הטיסה שלה למספר יעדים מצומצם החל מה- 15 ביוני. אוסטריאן איירליינס מאריכה את השעיית הפעילות בשבוע נוסף, החל מ -31 במאי עד 7 ביוני.

אייר סרביה

בלגרד, בירת סרביה, הייתה בשנה שעברה יעד פופולרי בקרב הישראלים, לנופשון עירוני קצר. היום הודיעה חברת אייר סרביה כי תחדש את טיסותיה מבלגרד למבחר קווים, החל מחודש יוני 2020 .

מחברת אייר סרביה נמסר כי בשלב זה מדובר בתוכניות בלבד, בכפוף למצב התפשטות הוירוס ביעדים השונים והמגבלות הקיימות ושיהיו בהמשך (כגון חובת הבידוד שטרם הוסרה, נהלי התנהגות מהטרמינל ועד הנחיתה ביעד וכו').

על פי התכנית, בשלב הראשון, החל מה -18 למאי, תערוך אייר סרביה טיסות מבחן מבלגרד למספר יעדים באירופה (לונדון, פרנקפורט, וינה וציריך). במידה והכל יילך כשורה, תחל החברה בטיסות מסחריות למבחר יעדים מאמצע חודש יוני. בשלב זה טיסות החברה לתל אביב מושעות עד ה-14 ליוני אולם הניסוי יצליח, הקו אמור לשוב לפעולה לאחר מכן.