באחד הבקרים של סוכות 2021 ישבנו לארוחת בוקר במנטה-ריי, אמא  ושלוש בנות. היינו בגל הרביעי של הקורונה והתחלואה היתה בשיאה ויחד עם זאת יותר ויותר אנשים התחילו לנסוע לחו"ל. אחותי האמצעית חגגה 50 והחלטנו שהפעם לא נחגוג בארץ ובאותה העלות נטוס לחו"ל.

היתה לנו התלבטות בין שתי אפשרויות רומא או וינה והפור נפל על וינה בשל שווקי חג המולד הנהדרים שלה. מי חשב שההחלטה הזו תעמיד את הטיול בכזה סימן שאלה.

מספר ימים לאחר שניקנו הכרטיסים החליטה אחותי לצרף את בתה לטיול כך,  שיצא שהיינו חמש.

כרטיסים, לתאריכים 19.11-23.11, טיסת הלוך בשישי ב- 11:00 בבוקר וחזור בשלישי ב- 6:00, סה"כ שלושה ימים ומחצה, ניקנו עם ריינאיר במחיר של כ- 1700 ₪ כולל טרולים ושתי מזוודות.

המלון - HOTEL ROYAL – הוזמן לבקשתה של כלת יום ההולדת. היא שהתה בו לפני מעל לעשר שנים וזכרה את המיקום מנצח שלו במרכז העיר.

במהלך נובמבר עלה מספר חולים באוסטריה באופן משמעותי ואף הוטל סגר על לא מחוסנים. התלבטנו רבות האם לטוס אם לאו, כאשר ההחלטה השתנתה חדשות לבקרים כמו מטוטלת. בסופו של דבר החלטנו לטוס ולנסות להישמר עד כמה שניתן.

יום שישי 19.11.21

הגענו לשדה התעופה בשעות הבוקר, בידיעה שממשלת אוסטריה אמורה לקיים דיון על סגר כללי במדינה. הנחנו שגם אם יוחלט על סגר שכזה, הוא יתחיל כשנחזור ולכן לא תהיה לו השפעה עליינו. כמובן שטעינו.

תהליך הצ'ק –אין עבר במהירות יחסית ומצאנו את עצמינו בדיוטי פרי, שהיה עמוס למדי. התפצלנו ואני ואמי נכנסנו לג'יימס ריצ'רדסון, בחרנו מספר קרמים ובשמים ופנינו לעמדות התשלום. התברר שהתור הוערך בכ- 20 דקות ולאחר מספר דקות של המתנה הבנו שהוא לא מתקדם כלל. עזבנו את הדברים וחברנו לאחיותיי ואחייניתי. בסופו של דבר למעט מים לא הספקנו לקנות כלום.

עלינו לטיסה שיצאה באיחור קל, עברה בקלות יחסית ונחתה בזמן. מיד עם הנחיתה בסביבות השעה 15:00 שעון אוסטריה, התחברו חלק מהנוסעים לאינטרנט וכך הבנו שיש החלטה על סגר החל יום ראשון בחצות, כלומר יום שני הוא יום של סגר. בשלב זה עדיין לא הבנו מה המשמעות והחלטנו לנצל את היומיים וחצי עד הסגר באופן הטוב ביותר.

היינו בין הראשונים בביקורת הדרכונים ויצאנו מהשדה במהירות. פנינו לעמדת המוניות ולקחנו מונית לחמישה בעלות של 50 יורו למלון. נהג המונית נתן לי כרטיס ביקור שלו, ובסופו של דבר תאמנו איתו כי יחזיר אותנו לשדה לטיסה לארץ.

הגענו למלון בשעה 16:00. כאשר שאלנו מה המשמעות של הסגר נאמר לנו שהחנויות ואתרי התיירות יהיו סגורים, אולם ניתן לטייל ברחבות, לאחר מיכן פקידת קבלה אחרת אמרה לנו שאסור לצאת מהמלון, כך שכל הזמן שאלנו את עצמינו מה המשמעות של הסגר. קיבלנו את שני החדרים, הנחנו את הציוד וב- 16:30 כבר יצאנו לטייל, או יותר נכון לקניות.

מאחר וביום ראשון החנויות סגורות וביום שני הן היו צפויות להיות סגורות בשל הסגר, היה ברור לנו שאת החלק הזה אנו צריכות לסיים היום ומחר.

בצמידות למלון היתה קתדרלת Stephansdom,  אחד מסמליה של וינה ולצידה שוק חג מולד קטן. עשינו בו סיבוב קצרצר, כאשר היעד היתה חנות בגדים שאין בארץ לקניות לאחייניתי. בסופו של דבר התברר שהחנות הינה על שדרות Mariahilfer Straße.התחלנו לכוון את עצמינו בעזרת GOGGLE MAPS, כאשר בשלב זה ההתמצאות היתה מאתגרת, לאחר מיכן התהליך היה פשוט יותר.

קתדרלת Stephansdom

התחלנו לצעוד לכיוון החנות במדרחובים של מרכז וינה, כאשר ראינו אין סוף אורות וקישוטים לחג המולד וכן חנויות מיוחדות ובהן חנות ריבות מיוחדת, חנות שוקולדים וסוכריות בה ראינו הכנת סוכריות, פסנתרים מיוחדים , ארמונות ופארקים ועוד ועוד.

בסופו של דבר הגענו לחנות ואחותי ואחייניתי נכנסו לסבב קניות אינטנסיבי, בינתיים אמי, אחותי השנייה ואנוכי נכנסו לחניות קונספט לפרטי חג מולד וקנינו שטרודל תפוחים וקפה בקונדיטוריה סמוכה, אותם אכלנו ושתינו על ספסל ברחוב. לאחר מספר שטרודלים שאכלנו בוינה, זה היה השטרודל המוצלח ביותר.

כאשר הסתיימו הקניות בחנות המשכנו לחניות נוספות על Mariahilfer Straße. בין היתר קנינו נעליים בדייכמן ובגדים נוספים. בין שבע לשמונה החנויות התחילו להיסגר ואנו התחלנו לחזור למלון. עברנו דרך שוק חג המולד השני שלנו, השוק שליד ארמון הופבורג, אותו בדקנו באופן אינטנסיבי,  ראינו בניין גבוה במרחק, ולא הבנו שזה למעשה בניין העירייה ועד כמה אנו קרובים לשוק חג המולד, אליו עוד נגיע. חצינו את הארמון ואת הכיכר הסמוכה אליו וצעדנו חזרה למלון. הרחובות היו מקושטים בתאורת חג מולד, כאשר כל רחוב מואר בקישוטי תאורה אחרים, מקסים!! עברנו ברחוב graben וראינו את עמוד הדבר. הגענו למלון, פרקנו את הקניות וחשבנו איפה נלך לאכול.

שוק חג המולד ליד ארמון הופבורג
עמוד הדבר

בסופו של דבר בחרנו לאכול ארוחת ערב במסעדה האיטלקית  של המלון, פתחנו במרקים, ועברנו לפסטה או ריזוטו.

במהלך הארוחה הזמנו לנו סיור חינמי בעיר ליום המחרת. קונספט בעשינו גם בטיולים קודמים ואנו אוהבים.

בשעה 22:00 לערך סיימנו את היום עייפות אך מאד מרוצות.

יום שבת 20.11.21

התחלנו את הבוקר בארוחת בוקר מצויינת ומגוונת במלון. החלטנו לצאת לסבב השלמת קניות קצר ואז להתחיל לטייל. שוב התפצלנו כאשר אחותי וביתה הלכו יחדיו ואילו אמי, אחותי השנייה ואנוכי הלכנו יחדיו. פנינו לחנות H&M, המועדפת עלינו על רחוב graben, לאחר שהבנו שאין בה מחלקת ילדים עזבנו ותכננו לפנות לסניף נוסף על רחוב karntner, אבל עוד קודם לכן, משכתי אותן לביקור קצרצר בכנסיית Peterskirche המרשימה. נכנסנו לחנות שוקולדים מהממת וכולנו קנינו מתנות וצעדנו ל-  H&M. עשינו קניות מהירות לנו ולילדים וחזרנו למלון להניח את הדברים ולחבור לאחותי ואחייניתי.

כנסיית Peterskirche

נכנסנו ל- Stephansdom לסיבוב קצר, כאשר ראינו מקהלה שרה שירי חג מולד. נכנסנו ל-  ZARA להשלמת קניות, אותם שמנו שוב בחדר, מנפלאות המיקום המרכזי ויצאנו לטייל. פתאום מצאנו את עצמינו ליד קונדיטוריית  DEMEL, בכניסה היה תור ועמדנו בו, כאשר בחלון ניתן היה לראות הכנת קייזרשמרן. ניסינו להבין כיצד מבצעים  TAKE-AWAY, אבל בסופו של דבר מצאנו את עצינו יושבים בקונדיטוריה, לאחר המתנה לא מאד ארוכה. הזמנו שלוש מנות לכולן – קייזרשרמן, שטרולד תפוחי עץ ומנה נוספת. הקייזרשרמן היה  נפלא, הטוב ביותר שאכלנו לאורך כל הטיול, ותאמינו לי שניסינו אותו בעוד מקומות. כאשר רצינו לשלם, הופנינו לחנות אחורית שמוכרת ממוצרי החנות, וכל הבנו את גודל המקום. יצאנו והתלבטנו האם נספיק לבצע בדיקת קורונה בסמיכות לבית העירייה או שנפנה לסיור חינמי, שהזמנו, והיה אמור לצאת ב- 14:15 בסמיכות לבית האופרה. לאחר שהבנו כי לא נספיק לבצע עכשיו את הבדיקות התחלנו לצעוד לבית האופרה. העיר היתה עמוסה בתנועת משטרה, כאשר בשלב זה טרם הבנו את הסיבה. ככל שהתקרבנו לכביש הטבעת התברר לי כי ברחבי העיר מתנהלות הפגנות ענק כנגד החלטת ממשלת אוסטריה לחייב התחסנות.

Stephansdom
קונדיטוריית  DEMEL
בית האופרה

בדרך למקום המפגש לסיור עברנו ליד האורוות של בית הספר לרכיבה, ליד מוזיאון אלברטינה ומבינים מרשימים נוספים. את הסיור הדריך יאן, שסיפר לנו שבמקור הוא נורווגי. הסיור שערך כשעתיים היה קצר במרחק אבל מרתק ומעשיר. התחלנו בבית האופרה ושמענו את סיפורו. הנקודה השנייה היתה באנדרטה נגד מלחמה ופשיזם, שם נתן יאן הסבר רחב ומשמעותי לסיפור יהדות אוסטריה ושואת יהודי אוסטריה, כיהודיה וישראלית בסיור רב לאומים זה היה מרגש ביותר, עברנו ליד חלק מהמבנים של ארמון הופבורג ובהם הסיפרייה ובית הספר לרכיבה, תוך כדי קבלת הסברים על משפחת המלוכה. פנינו לכיוון העיר ועברנו שוב ליד  DEMEL, שם קיבלנו הסבר על משמעות בית הקפה בוינה, פנינו לרחוב  graben ולעמוד הדבר ולאחר מיכן לקתדרלת Stephansdom. נכון שאת רוב המקומות ראינו כבר קודם לסיור, אולם ההסברים המפורטים עם ההקשרים התרבותיים וההיסטוריים נתנו למבנים השונים פנים אחרות.

אנדרטה נגד מלחמה ופשיזםה
בית הספר לרכיבה
ארמון הופבורג

עכשיו הגיע הזמן לבדיקת קורונה. יאן הסביר לנו כיצד להגיע למתחם קרוב למלון שבו לא צפויים תורים כפי שיש ליד מתחם העירייה. עלינו לחדר למספר דקות של התרעננות והתחלנו לצעוד. בדיעבד מתחם הבדיקות נמצא ליד STADTPARK, הפארק המרכזי של וינה אליו עוד נגיע ביום הסגר. בדיקות הקורונה בוינה הינן חינם גם לתיירים. לאחר כעשר דקות של הליכה הגענו למתחם שלא היה עמוס במיוחד. הסתייענו באחת מהעובדות במתחם לסריקת הברקוד, שמחייב אינטרנט זמין ומילוי פרטים. אנו ביצענו חמש בדיקות באמצעות שני טלפונים עם גישה לאינטרנט. ההתחייבות הינה למתן תשבות בטווח של 24- 30 שעות. בפועל התשובות לא הגיעו יחדיו, והן נשלחו אלינו בטווח של כ- 20 עד 36 שעות. הבדיקה מתבצעת בגרגור בפה, כאשר לאמי ולאחרותי, שאכלו שעתיים לפני ביצוע הבדיקה, ביצעו בדיקת מטוש רגילה באף. לאחר ביצוע הבדיקות התלבטנו לאן ללכת האם לשוק חג המולד ליד בניין העירייה או ל- PRATER. בסופו של דבר החלטנו על שוק חג המולד. התחלנו לחזור לכיוון המרכז ומשם שמנו פעמינו לכיוון השוק. בדרך עצרנו לארוחת ערב במסעדה מתחת למוזיאון אלברטינה, שהומלצה ע"י יאן. תחילה נכנסנו למקום שהיה שומם וחשבנו שטעינו. לבסוף הבנו שזו המסעדה שלה מספר חללים, כאשר המארחים הופתעו שלא הזמנו מקום. בשל השעה המוקדמת יחסית, קצת לפני 19:00 נמצא לנו מקום, כאשר המסעדה שהיתה כמעט ריקה עם הגיענו התמלאה לה אט אט. אחייניתי ואני חלקנו שניצל עגל וינאי ובכלל המנות כולן היו מצויינות.

לאחר ששבענו המשכנו לצעוד לשוק שליד העירייה. הדרך היתה קצרה משציפינו. בכניסה לשוק בדקו אישורי חיסון למול דרכון, דבר שעשו כמעט בכל המקומות אליהם נכנסנו. השוק היה גדול, מואר ומקושט ועמוס. קנינו יין חם, שלי לפחות היה ממש לא טעים, אבל שמרנו את הכוס הייחודית, והרי זו היתה המטרה. הסתובבנו בין הדוכנים ואחייניתי קנתה תיק מיוחד. ביציאה מהשוק היה עמדה לצילומים, כאשר העמידו מסגרת גדולה, וכאשר עומדים בה רואים ברקע את מגדל העירייה ועץ חג המולד. כמובן שהצטלמנו. היה מקסים. יצאנו מהשוק והתלבטנו האם נלך ברגל או ניקח מונית. בסופו של דבר אחיותיי צעדו למלון ברגל ואמי, אחייניתי ואני לקחנו מונית. הנהג היה אירני שמנסה לקדם את שפת האספרנטו וכל הדרך דיבר ואף טעה בה. בסופו של דבר הגענו למלון כאשר אחיותיי הגיעו לפנינו. בדיעבד המרחק למלון לא הצדיק את הנסיעה.

שוק חג המולד ליד בניין העירייה

שוב התרעננות קצרה בחדר ויצאנו לשתות שוקו באחד מבתי הקפה על הרחוב. בסופו של דבר הקור והעייפות הכריעו וחזרנו לחדרים.

יום ראשון 21.11.22

בימי ראשון החנויות בוינה סגורות, כך שאפשרות של קניות לא עמדה על הפרק.

אמי ואני פתחנו את הבוקר בהליכה של מספר דקות לאנדרטה לזכר יהודי אוסטריה שנרצחו בשואה, שהיתה מרוחקת מרחק קצר מהמלון. בדרך חזרה ראינו שוק חג מולד נוסף וחנויות מפוארות הצטרפנו לאחיותיי ואחייניתי לארוחת הבוקר הטובה של המלון.

אנדרטה לזכר יהדות אוסטריה

היעד הראשון המשותף להיום היה ארמון השונברון. עוד טרם הנסיעה החלטנו שלא נשתמש בתחבורה ציבורית ולכן ביקשנו מפקידי הקבלה במלון להזמין לנו מונית לחמישה. לאחר נסיעה של כעשרים דקות הגענו לשונברון. בכניסה לארמון שוק חג מולד, כן הרביעי שלנו, אבל  מי סופר. התלבטנו האם להיכנס לסיור בחדרי הארמון אבל החלטנו שלא, שכן רצינו להיכנס למוזיאון סיסי שגם הוא כולל חדרי ארמון. טיילנו בגנים ועלינו לגבעת הגלורייטה. הגנים בשלכת, המקום לא עמוס, אבל בניגוד לפעמיים הקודמות בהם הייתי במקום, לא היו פרחים בערוגות מאחורי הארמון. לאחר הסתובבות בגנים, טיפוס לגלורייטה ותצפית על העיר יצאנו לשוק חג המולד והסתובבנו בו. גם בו טעמנו קייזרשרמן שהיה יבש ולא מוצלח. כאשר סיימנו את ההסתובבות יצאנו מהארמון וניסינו למצוא מונית לחמש. מונית שעצרה במקום התאימה לנו ונסענו חזרה למרכז לארמון הופבורג במטרה להיכנס למוזיאון סיסי. פיספסנו סיור באנגלית בדקות בודדות והשתמשנו בסיור אודיו. בחלק הראשון של המוזיאון רואים כלים של השושלת המלכותית, דבר ששעמם את כולם, אולי חוץ ממני. לאחר מיכן בקומה השנייה מגיעים למוזיאון שמספר על חייה של סיסי. אני יחסית הסתובבתי בקשב, אולם כל השאר התקדמו במהירות, כאשר הבנתי שאחייניתי לא התחברה. סיפור חייה של סיסי תפס כנראה תאוצה בשל מותה הטרגי, ועולה כאן השאלה עד כמה הפופולריות שלה הינה תוצאה של יחסי ציבור. בסופו של דבר לאחר קיצורי הקשבה שעשיתי באודיו יצאתי החוצה ופגשתי את אמי ואחותי שאמרו לי שהגיעו שתי תשובות לבדיקות קורונה מהן אחת שלי ואנו כמובן שליליות. אחותי השנייה ואחייניתי הלכו לקפה סנטרל ע"מ לעמוד בתור.

שונברון
שוק חג המולד - שונרון
מוזיאון סיסי

פנינו לקפה סנטרל, הצטרפנו אליהן לתור ותוך מספר דקות נכנסנו, אבל, החדר המרכזי היה מלא והפנו אותנו לחדר אחורי שהיה פחות מרשים, כך שאיבדנו משמעותית מייחודיותו של המקום. גם כשביקשנו להמתין עד שהתפנה מקום בחדר המרכזי לא נענינו. הזמנו קצת אוכל שהיה סביר וקינוחים שהיו פחות מוצלחים. בכלל השירות בקפה סנטרל לא היה טוב.

קפה סנטרל

יצאנו מבית הקפה כאשר אחותי ואחייניתי הלכו לחדר ואמי אני ואחותי השנייה פנינו לשווקי חג מולד שראינו בסמיכות לקפה סנטרל, אותם שווקים שראינו בבוקר. השוק הראשון דמה לשווקים הקודמים שראינו וכלל אותן מזכרות. השוק השני היה שוק ייחודי של דברי אומנות ושם כל אחת מאתנו קנתה תכשיטים. אני קניתי עגילים ממעצב ישראלי במקור שחי בוינה וגדל בעיר בה גם אני גדלתי. פיתחנו איתו שיחה קצרה על המצב ועל משמעות סגירת השווקים מבחינתו. חזרנו למלון, כאשר בדרך עברנו באנדרטה לזכר שואת יהודי אוסטריה ע"מ שגם אחותי תראה אותה.

היעד עכשיו היה ה- PRATER. שוב ביקשנו מפקידת הקבלה שתזמין לנו מונית. במהלך הנסיעה במונית הגיעו תשובות שליליות לשתי בדיקות נוספות, כאשר רק התשובה לבדיקה של אמי לא הגיעה. בשלב הזה היא תחילה להילחץ קצת. החלטנו שאם התוצאות לא תגענה עד הבוקר נפנה שוב למקום עריכת הבדיקות לברר מה התשובה. נסענו למקום ועברנו דרך שוק חג המולד הקטן בכניסה ללונה פארק. זהו, זה היה שוק חג המולד האחרון שלנו. המתקן הראשון עליו עלינו היה הגלגל הענק העתיק של וינה. לשמחתנו היינו רק חמשתנו בקרון. המחיר 12 יורו לסיבוב אחד איטי, קצת שערורייתי, אבל מה לא עושים כיד לחוות היסטוריה. הסיבוב בגלגל אפשר לנו צפייה על כל הפארק ובחירת מתקנים להמשך. כאשר ירדנו מהגלגל הענק התחלנו לצעוד לפארק. אחותי ואחייניתי ואני עלינו על אחד המתקנים שנראה תמים יחסית והתגלה כאקסטרימי במיוחד עם סיבובים של 360 מעלות. לאחר מיכן אחותי ואחייניתי עלו על מתקן נוסף. העלות לכל מתקן היתה 5 יורו. אט אט המתקנים התחילו להיסגר והמקום שגם קודם לכן לא היה עמוס הפך להיות יותר ויותר דליל באנשים. למשל המתקן השני שעליו עלו אחותי ואחייניתי נסגר מייד לאחר שהן ירדו ממנו. התחלנו לצעוד לכיוון היציאה מהפארק וחיפשנו מונית בחזרה למלון. הפעם לא התמזל מזלנו ולא מצאנו מונית לחמש, כך שלקחנו שתי מוניות למלון. הגענו בסביבות 21:30 ואחותי ביקשה שננסה ללכת לשווקים אותם היא לא פקדה קודם לכן. הגענו לשווקים שהיו על סף סגירה, כאשר כל הדוכנים היו סגורים למעט דוכני המזון. חיפשנו מקום לאכול וכל המסעדות נסגרו. בסופו של דבר מצאנו את עצמינו אוכלות פיצה הפיצרייה בעלויות מצחיקות. חזר למלון.

PRATER הגלגל הענק

מחר יום של סגר נצטרך להבין את המשמעויות.

יום שני 23.11.21

היום סגר. בסופו של דבר הבנו שהחנויות תהיינה סגורות, המסעדות תהיינה פתוחות ל- Take Away   אבל ניתן להסתובב בחוץ.

התשובות לבדיקת הקורונה של אמי הגיעו גם הן, ובמובן הזה הלחץ ירד.

במבט החוצה  מהחלון ראינו אנשים מסתובבים ברחוב וחנויות שפתוחות באופן חלקי למסירת הזמנות שבוצעו און-ליין. צוותי תקשורת רבים עמדו במרכז צילמו את הרחבות וראיינו עוברי אורח.

ירדנו לארוחת בוקר מאוחרת. חדר האוכל היה ריק בהשוואה לימים הקודמים והאוכל שהוגש היה דל יותר, הסגר השפיע גם על ארוחת הבוקר.

יצאנו והתחלנו ללכת לכיוון STADTPARK. בדרך ראינו פה ושם חנויות לדברי מאכל  פתוחות למשל חנות מיוחדת למוצרי תה או חנות לשוקולד ומרצפן. כמובן שלא עמדנו בפיתוי ונכנסנו לחניות. לאחר מיכן נכנסנו ל- dm  שגם בה רכשנו מספר פריטים.

נכנסנו לפארק שהיה מקסים בצבעי השלכת שלו. מזג האוויר היה אפרורי דבר שטרם לאווירה המיוחדת. הסתובבנו בפארק, הצטלמנו וצילמנו. אין ספק שהפארק אינו מקום שהיינו מסיירות בו אם לא היה סגר, והרעיון הוא לעשות מהלימון לימונדה.

STADTPARK

לאחר שהייה ארוכה בפארק חצינו אותו והתחלנו לצעוד לכיוון sunnhof' פסאז' המטריות. המקום צבעוני וחביב כאשר למטריות התלוו קישוטים לחג המולד. יחד עם זאת אווירת הסגר התעצמה עם החנויות הייחודיות ברחוב שהיו סגורות.

sunnhof

משם המשכנו ל- Hundertwasserhaus. הבית מדהים ומיוחד ישבנו והסתכלנו עליו דקות ארוכות. גשם קל התחיל לטפטף וליווה אותנו במשך שעות. זה אינו גשם שהצריך הוצאת מטריות אלא יותר זרזיף קל שלא הפסיק לרדת.

Hundertwasserhaus

החלטנו להתחיל ללכת לארמון בלוודר, אולם במהלך ההליכה הבנו שהיא תהיה ארוכה מידי ולכן באחד השלבים פנינו לכיוון מרכז העיר והמלון במקום להמשיך לארמון. הינה הסיבה לחזור לוינה שוב פעם. חצינו שוב את הפארק וכאן נפרדתי מכולן. הן צעדו למנוחה במלון ואני פניתי לכיוון כנסיית קרל. הגעתי למקום וגיליתי שבמקום הבריכה לפני הכנסייה יש שוק חג מולד סגור. זה לא כ"כ נעים לראות שוק סגור. הקפתי את הכנסייה והתחלתי לחזור לכיוון המלון כשאני צועדת על כביש הטבעת ופונה לרחוב karntner. בדרך ראיתי חנות פתוחה של לינדט, לא עמדתי פיתוי וקניתי מהשוקולדים המצויינים האלו בטעמים מיוחדים.

במלון נחנו, שוחחנו ולאחר כשעה ירדנו למטה. ניסינו לבדוק האם מסעדת השניצלים Figlmuller, פתוחה למשלוחים, אולם לצערנו היא היתה סגורה. עצרנו בפעם השנייה בחנות וופלים של מאנר, ובסופו של דבר התפשרנו על ארוחת ערב של מקדונלד ואוכל אסייתי. ישבנו בלובי של המלון לארוחת ערב, צפינו בחלק מפרק של חתונה ממבט ראשון ויצאנו לסיבוב אחרון ברחוב. כל החנויות כמובן היו סגורות וגם המסעדות והדוכנים שהיו פתוחים לאורך היום נסגרו.

חזרנו לחדר לאריזות, התארגנות ושינה קצרה.

יום שלישי 23.11.21

בעבר התנסינו בטיסות  LOW COST, בהן דלפקי הצ'ק אין נפתחים מאוחר וחלק מהנוסעים לא מספיקים לעלות לטיסה. קראנו כי הדבר מתרחש גם בוינה. לפיכך, הזמנו את נהג המונית ל- 2:00 וב- 2:30 היינו בעמדות הצ'ק אין שכמובן היו סגורות. יחד עם זאת לא היינו הראשונות בתור ויש כאלו שהקדימו אותנו. עמדנו או ישבנו על הרצפה לסירוגין, כאשר התור הולך ומתארך. בשעה 4:00 התחיל הצ'ק אין. התהליך היה מהיר כאשר לא בדקו את תוצאות בדיקות הקורונה שביצענו. הטיסה יצאה בזמן ובמהלך רובה נמנמנו. נחתנו בארץ בסביבות 10:30, תהליך היציאה מהשדה היה מהיר וקל כולל ביצוע בדיקות הקורונה. תשובות קיבלנו שוב באופן מדורג בין 20:00 ל- 2:00 למחרת.

לאחר שהבדיקות הגיעו וכולנו חזרנו בריאות ניתן היה לסכם את הטיול כטיול מצויין. טוב שיצאנו, טוב שנהנינו והכי טוב שחזרנו בריאות.