טיול לפרובנס,

כבר שנים שבעלי שיחיה, מתכונן לרגע הזה...כבר שנה הוא מתרגל ומתרגל צרפתית בדואולינגו,והנה הגיע היום הנכון. חגגנו 25 שנות "לא נישואים" וכמובן שהיעד המועדף נבחר; פרובנס. אלא מה, נפלנו על מזג אויר חריג לרעה, גל חום קיצונ י עובר על אירופה ובפרובנס , 40 מעלות. כמובן שלא ניתן לבטל, ניסינו להתאים עצמנו לנסיבות , בהצלחה חלקית בלבד.
להלן תיאור הטיול שלנו (בני 60 +) בפרובנס, סוף יוני 2019 ,חום של כ-40° .
הגענו לניס בלילה ולאחר המתנהמייגעת של כשעה בשדה התעופה, נסענו למלון קרוב, שלא כדאי להחביר עליו מילים. יצאהו בבוקר ב 8.30 לכיוון גראס ולאחר חצי שעה כבר היינו שם. אני רוצה להציע לנסוע למקום שויתרנו עליו בגלל החשש מהחום אבל נראה מעניין וכייפי, George de loupe בכפר Gourdon. בגראס היינו כמעט הראשונים, הסתובבנו בחנויות וברחובות הנחמדים, ביקרנו בכנסייה הראשית המקסימה ונהננו ממש. משם המשכנו לקסטלן, כשהגענו אליה כבר היה חם, עשינו סיבוב קצר, היה נחמד.. משם לגולת הכותרת קניון ורדון.... כתבו הרבה על האפשרויות השונות ומה ואיך.לראות, אדגיש רק שבעינינו ,אסור לפספס את כביש D23 שיוצא קצת לפני Palaud de Verdon. התצפיות על הקניון מלמעלה, שוות הכל. לא המשכנו את כל הכביש המעגלי כי היה לנו כבר מאוחר וגם....הכביש הופך תלול ומפחיד בהמשך. חזרנו לכפר, שנראה נחמד,והמשכנו בדרך המקסימה והמפותלת לmustieres saints
mary. הזמנו מקום במין צימר מחוץ לכפר ( (Les lauries , היו לו מספקר תשבוחות, אני לא ממליצה עליו כלל.
בערב, (אור עד 22:00) יצאנו למוסטיה סן מארי. כפר קסום ויפהפה, באמצע זורם נהר, חנויות קטנטנות ומסעדות רבות. אחרי שאכלנו ,נתקלנו במופע ג'אז מקסים שהתקיים בחוץ. מקום מומלץ , אל תוותרו.
למחרת בבוקר, לאחר ארוחת בוקר מאד "קונטיננטלית" יצאנו לדרכנו, מצטערים לעזוב את האזור.
נסענו לכפר המקסים saint croix de verdon באגם סנט קרואה , הסתובבנו קצת ברחובות נטושים ונהננו לשתות קפה במרפסת הצופה על האגם. משם המשכנו דרומה לאורך האגם בדרכנו לצפות על הסכר שיוצר בעצם את האגם המלאכותי, בדרכנו עצרנו במקום שהיה שביל גישה תלול לאגם והפגנו את החום הכבד ברחצה במימיו הצוננים. לאורך הדרך עברנו מאות דונמים של שדות לבנדר פורחים וריחניים.
משם לאחר התלבטות בחרנו לעבור דרך העיר Apt. לדעתנו זהו בזבוז זמן מוחלט. לא מומלץ.
 משם בדרך מתפתלת ויפה נסענו ללורמרין ,לצימר/ בית חוה ששכרנו ל- 3 לילות.

בערב , לאחר הגעתנו ולפי המלצת המארחת, נסענו לא. ערב בכפר סמוך Cadenet ולא בלורמרין, אכלנו ארוחה מצוינת ב la source, מסעדה בתוך חצר פנימית, הבעלים הם גם המלצרים, מומלצת.
 למחרת השכמנו ושמנו פעמינו לשוק בגורד. השוק מקסים, בהגיענו ב9.15 עוד לא היה עמוס ונהננו לשוטט, לטעום מהכל ולקנות גבינות, זיתים וכד' לפיקניק מאוחר יותר, ביוצאינו את השוק בסביבות 12.00 ראינו שיירות מכוניות ופקקי תנועה ...לכן, רצוי להגיע עד 10.00 . עצרנו באתר של ה boires , מבני אבן עתיקים. סביר, אם אין זמן וחם,עדיף לוותר. המשכנו ליעדינו הבא, פונטיין דה ווקלוז'.

בחום של 38° חיפשנו בפונטיין דה ווקלוז' את האפשרות לפיקיניק צונן על שפת המים הקפואים ואכן מצאנו, מקום מקסים ,סמוך לכניסה למלון,יש מגרש למשחקי פטנאק ואחריו ניתן להמשיך ולרדת למים הקפואים ומרעננים, לפקנק על הדשא ולהוריד קצת את מפלס החום. לאחר מנוחה הלכנו כ 1 ק'"מ לנביעה של המעיין, בבור עמוק ביותר שרק לאחר שנים רבות הצליחו לרדת עד קרקעיתו.
 בדרך עוברים בסוג של חנות/ תצוגה של מפעל נייר, מעניין לראות .
משם נסענו ל rusillion כדי להתפעל מהכפר האדמדם, בדרכנו עצרנו לטעימות יין ביקב TARA הסמוך לרוסיון וכשהגנו למסלול האוכרה ברוסיון, הוא נסגר מול עינינו, ב18.30. הצטערנו על כך ולא נותר אלא להמשיך בנסיעתנו חזרה ללורמרין.בדרכנו, עברנו את הכפר היפה bonnieux ועצרנו לאכול במסעדה טובה, L'Heure Bleue.
למחרת שמנו פעמינו לכפר התלוי Les baux de provence .הדרך מזמנת נופים שונים ומגוונים.
בהגיענו לכפר , קרוב ל 11.00 כבר עמדו הרבה מכוניות בחניות הרבות. עלינו בחשש מה לכפר הכה תיירותי הזה, נראה שזוהי בעיקר אטרקציה תיירותית ולא מקום המשלב גם מקומיים המתגוררים בו. למרות זאת ,היה נחמד להסתובב ברחובותיו הציוריים, לעלות למצודה ולצפות על הנוף המרהיב. משם ירדנו למייצג על וואן גוך שהוצג במחצבות הישנות carriers lumiere. התרשמנו ביותר ואנחנו ממליצים בחום. (כדאי לקנות כרטיס משולב לטירה ולמחצבות וכך נחסך זמן עמידה בתור הארוך).
לאחר מכן המשכנו לסן רמי דה פרובנס. מקום מקסים. העיר העתיקה קטנה ופסטורלית, ביקרנו במוזיאון שבו מסופרת ההיסטוריה של ואן גוך באזור ובנוסף יש בו עוד 2-3 תערוכות מתחלפות. החום העז הבריח אותנו לאוטו ולמיזוג. חזרנו הביתה לערב האחרון אותו בילינו בלורמרין המקסימה. זהו כפר שטוח ובכך שונה מרוב הכפרים שתלויים על גבעה . הוא כולל מס' סמטאות, רחוב ראשי ,המון בתי קפה ומסעדות ,אינו עמוס מדי..בקיצור,כפר מקסים.
לאחר שכל יום "הצלחנו " לפספס את הביקור בטירה בלורמרין , חזרנו בבוקר למטרה זו. הטירה מרשימה ומאד ממליצים לבקר בה. היא שמורה היטב ומרוהטת ברהיטים עתיקים. משם החלטנו, עקב החום הנורא לחפש נחל עם מים צוננים לטיול במקום להגיע לאקס אן פרובנס. לפי מלצות.קודמות,
שמנו פעמינו למסלול ליד הכפר beaux . נוסעים לכיון הכפר וכ1.5 ק"מ לפני שמגיעים יש פיצול ימינה, למלון השוכן בהתחלת המסלול..יש סימני חנייה רבים, אל תתפתו..המשיכו בנסיעה עד לחניה של המלון ,משם מתחיל המסלול הרגלי. כ 150 מ' לאחר שהולכים בשביל מגיעים לפיצול שביל אחד עולה לכפר siveurge והשני ל beaux. אם ממשיכים לכיוון beaux, כמה עשרות מטרים אחרי יש שביל שיורד ימינה לנחל. פנינת חמד שלווה, מי קרח היוצרים בריכות ומפלים והמקום המושלם לנפוש מהחום. לא המשכנו מעבר לכך. לאחר התרעננות חזרנו לאוטו והמשכנו לאקס אן פרובנס.
 אקס אן פרובנס הינה עיר מקסימה, המרכז העתיק משובץ סמטאות,בתי קפה ומסעדות , מקומיים ותיירים, במידה סבירה ולא עמוסה מדי(אולי עקב החום כולם ברחו?). לא ניכר על הצרפתים שהחום מפריע להם, כולם יושבים בבתי קפה ומסעדות בכיכרות, אין מקומות ממוזגים כמעט. פשוט להסתובב ברחובות ולהנות מהכל. ממליצים על מסעדה מצוינת בכיכר Place Ramus/ שם המסעדה :
Compitoir des barons . מעניין לדעת שיש תחבורה פנימית,זולה מאד בדמות ריכבי גולף קטנים, כשהם עוברים פשוט מניפים יד והם עוצרים. יש להם מסלול בתוך הלב העתיק היכן ששום תחבורה אחרת אינה נוסעת וכשחם , זה מאד יעיל(למרות שלא ממוזג). בעזרת אחד מהם נסענו למוזיאון Garnet. די משעמם ותצוגות לא מאד מעניינות, המבנה מרשים. מבחינת תמונות של סזאן, האמן המפורסם של העיר, יש במוזיאון רק 3-4 תמונות שלו.
בצער רב נפרדנו מאקס לכיוון הריביירה וניס. נעזרנו בהמלצות שקראנו ונסענו בכביש החוף בריבירה (קורניש ל'אסטרל), עצרנו לרחצה באחד המפרצים הרבים בדרך ונהננו מאד לצפות על ההרים האדמדמים הגולשים לים התיכון שכאן הינו צלול להפליא וכחול. המשכנו לכיוון ניס ,מקווים שעוד נספיק להסתובב בה קצת לפני הערב ,אך..כל מה שהספקנו היה להגיע לעיר העתיקה ולאכול במסעדה מצוינת,
Bar des oiseaux . למחרת נסענו לשדה התעופה של ניס ו...חזרנו בצער הביתה.