סלובקיה מאי 2016
נתחיל בקצת נתונים:
סיבה :
טיול ליום הולדת 70 לאימי היקרה!
משתתפים :
4 משפחות, גילאים 72 עד גיל 10 חודשים סה"כ 16 איש.
משך הטיול : 7 לילות.
טיסה:
כרטיסים הוזמנו 8 חודשים מראש עם חברת UP , מחיר 200 דולר לכרטיס לפני מזוודות.
תחבורה:
שכרנו דרך חברת אוטו שי 3 רכבים, 2רכבים של 9 מקומות ורכב אחד משפחתי סטיישן.
לברת ההשכרה הייתה טריפטי/דולר.
לינות:
4 לילות ב Liptovský Mikuláš בפנסיון Penzión Via Mara.
3 לילות בבודפשט Senator Apartments Budapest
הצימר:
יום שישי
שעת בוקר מוקדמת המראנו עם טיסת UP לבודפשט,
לאחר התארגנות וקצת עיכוב בקבלת הרכבים התחלנו בנסיעה לכיוון סלובקיה
לא לפני ארוחת צהריים מוקדמת בסניף מקדונלד ביציאה מהשדה תעופה.
לאחר מעבר הגבול הסלובקי המשכנו לתחנת הדלק הקרובה ושם שילמנו אגרת
כבישים, האגרה משולמת לפי מס הרכב ומוזן במערכות שלהם.
לא קיבלנו מדבקות.
התחנה הראשונה הייתה בבאנסה ביסטריקה.
את הרכב חנינו באחד הרחובות הסמוכים למוזאון המרד,
את הטיול בעיר התחלנו בחצר מוזאון המרד, יש מגוון מוצגים של כלי נשק מתקופת מלחמת העולם השניה , ברחבת המוזאון התקיים שוק למוצרי גינון ושתילים.
שרותים: ניתן להיכנס לשירותים במוזאון המרד, נקי מאוד ומסודר.
המשכנו לכיכר המרכזית של הכיר, כיכר יפה מאוד עם פריחה של צבעונים .
הכיכר לא גדולה ומוקפת בתי קפה ומסעדות.
במרכזה יש מזרקה.
עשינו הפסקה קלה בגלידריה שלמרגלות מגדל השעון.
מגדל השעון מכונה בפי המקומים פיזה של העיר בגלל הזוית הקלה שהמגדל נוטה.
אני והבן שלי עלינו לתצפת ממרומי המגדל.
ניתן לראות את העיר והרי הטטרה הנמוכים.
גלידה:
הגלידריה במקום מומלצת ביותר , מגוון טעמים טעימים ביותר ומחירים ממש מצחיקים,
יורו לגביע.
סיימנו את הביקור והמשכנו לכיוון הצימר שלנו.
הצימר
הצימר שלנו היה VIA MARA
במקום יש מספר צימרים, משופצים וגם כאלו שלא משופצים,
רוב היחידות הן בקומת קרקע אבל יש גם בקומה שנייה.
הצימר נמצא 2 דקות נסיעה ממרכז העיר Liptovský Mikuláš.
במקום יש דשא עם מגלשות טרמפולינות ועוד, וכמו כן יש יחידה משותפת סגורה
שיש במקום סאונה, כדורגל שולחן פינג פונג ועוד, מתאים לימים קרים.
בעל המקום בחור בשם ויקטור מדבר אנגלית דיי טובה,
ניתן לרכוש דרך המקום כרטיסים מוזלים לפארק המים טאטרהלאנד המרוחק 5 דקות נסיעה.
יום שבת
יצאנו בבוקר לכיוון הרי הטטרה הנמוכים.
עצירה ראשונה הייתה ב FUN PARK ZIARCE נסיעה של 15 דקות.
במקום יש מיגוון פעילויות לילדים צלוי בעונות השנה, כאשר ביקרנו רק המגלשות הרים היו פעילות.
במקום לא היו תורים בכלל, נסיעה בהחלט מהנה.
הילדים עשו מספר סיבובים.
סה"כ היינו במקום שעה לערך.
המשכנו לכיוון הרכבל לטטרות.
בחורף המקום הוא אתר סקי ובקיץ ניתן לטייל באזור.
העלייה היא לגובה :
בכדי להגיע לפיסגה יש לעבור 3 רכבלים:
- רכבל כסאות המתאים ל 3 אנשים.
- רכבת שיניים.
- רכבל סגור.
בתקופה שאנו ביקרנו הרכבל עובדים עבדו אחת לחצי שעה.
בתחנה התחתונה יש מספר חנויות, בית קפה ומסעדה
בין הרכבל השני לשלישי יש בית קפה / באר עם כסאות נוח.
בתחנה העליונה יש בית קפה ומסעדה עם נוף פנורמי.
סה"כ היינו במקום כמעט 4 שעות.
חזרנו לכיוון Liptovský Mikuláš
לכיוון קצת קניות ב STOP SHOP
יום ראשון
נסענו למערת הנטיפים : bystrianska-jaskyna
הדרך עצמה יפה מאוד עוברת ליד עיירות קטנות ודרך ההרים.
היתרון במערה זו היא הנגישות, ניתן לטייל במערה עם עגלות, והיא מותאמת גם לאנשים יותר מבוגרים מכיוון שמספר המדרגות נמוך מאוד.
המערה עצה יפה אבל לא מרשימה במיוחד, חוויה נחמדה, מאזור זה ניתן לעלות לפסגת הטטרה מהצד הנגדי דרך תחנת Srdiečko
בסיום הביקור נסענו לאכול צהריים במסעדת Route 66
מסעדה טובה בסגנון דיינר אמריקאי, מחירים סבירים אבל לא נמוכים מאוד, אוכל טוב אבל אנחנו נתקלנו בשרות איטי ומבולבל.
חזרנו מצימר להתארגנות, משפחה אחת עם ילדים קטנים נסעה לפינת חי , במקום יש נקודות ליטוף לילדים , כולל ליטוף של חיות בר (כאשר אחותי ביקשה ללטף כפיר , נאמר לה שהוא לא במצב רוח טוב אבל זה לשיקולה)
שאר המשפחה נסעה לטאטרהלנדה.
מדובר באחד בפארקים הנעימים והטובים שהיינו בו גם ביחס למקומות דומים באוסטריה,
ביינו בחודש מאי ולכן המגלשות בחוץ היו סגורות , אבל זה לא הפריע לכולם להנות מהמתחם כולל מגלשות פנימיות וברכות מחוממות חיצוניות ופנימיות.
בהחלט מקום מומלץ ביותר!
סיימנו בארוחת ערב משפחתית צימר.
יום שני
את היום התחלנו בפעילות לקטנים ב VILLA BETULA יש מרחב שעשועים עם מגלשות, פינת חי, טרמפולינות מתנפחים ועוד בתשלום סימלי.
במקום יש מתחם להורים עם מזנון,
מתאים לילדים עד גיל 10.
בילינו שם 3 שעות.
שעות הבוקר היו שימשיות מאוד 21 מעלות.
בשעות הצהריים התחלנו לנסוע לכיוון אגם Štrbské Pleso ועלייה לטטרות הגבוהים.
ככול שהתקדמנו השמיים נהפכו לשחורים וסמוך לאגם התחיל מבול שהטמפ בחוץ ירדה ל 7 מעלות.
המשכנו לכיוון Tatranská Lomnica.
הגשם אמנם פסק אבל השמיים היו אפורים, הספקנו לעשות כמה סיבובים במגלשות ההרים עד שהגשם חזר.
את היום סיימנו בארוחת ערב מוקדמת במסעדה KOLIBA KAMZIC .
תודה למי שהמליץ על המקום (אני חושב שרחל אבל לא בטוח...)
מסעדה נעימה מאוד, יש אזור קטן לילדים עם כמה משחקים ודפי צביעה.
אוכל טוב מחירים סבירים.
חזרנו לכיוון הצימר להתארגנות לפני חזרה לבודפשט.
יום שלישי
יצאנו מוקדם לכיוון בודפשט, באחד הכבישים עצרו אותנו לביקורת אגרה,
עשינו הפסקה קלה במרכז מסחרי פתוח בעיר Zvolen
עוד נחזור לסלובקיה.