אתונה בעיקר מנוחה ובילוי.

כרגיל לפני כל טיול, אני סורק את הבלוגים והטיפים המתפרסמים באתר זה ודומים לו, מסמן ומעתיק את הנדבכים המעניינים ומעלה אותה על מפות גוגל, מוסיף תמונות וטקסט על כל אתר שכזה על מנת שאוכל לחזור אל המפה ופרטיה אלו.

בקישור מצ"ב המפה ולמעשה לחיצה על כל איקון (סמליל) תפתח את הטקסט והתמונות שהעתקתי פנימה.

הטיול שלי כלל 5 לילות וימים מלאים ולהערכתי למי שאינו חובב קניות, ניתן להסתפק ב 4.
 סדר היום שלי כלל קימה לקראת צהריים (הסברים בהמשך), ארוחת בוקר בד"כ בבית, סיור, ביקור וכד' להיכרות, של מקום מוגדר מראש, שנת צהריים בבית (סביבות 18:00) , יוצאים החוצה לארוחה "גדולה" / טברנה. (חוזרים אחרי חצות)

לטובת המתעניינים באטרקציות הארכיאולוגיות מסומנים 2 מסלולים שנמשכים לאורך של כ-3 ק"מ כל אחד, אני זגזגתי ביניהם מבלי להיכנס למוזיאונים - במשך יום אחד. (כמובן לא כולל לילה)

יום נוסף סיירתי בין הנמלים/מעגנים של פיראוס, יש שלושה כאלה, היפים ביותר הינם הקטנים מכיוון שמארחים יאכטות מפוארות וסירות דייג. המעגן הגדול, משמש מעין תחנה מרכזית של מעבורות לטובת תושבי האיים והמטיילים אליהם.

אבל לאתונה יש הרבה מה להציע מעבר לכל אלה.

באתונה מסעדות נפלאות ומועדונים נפלאים שמציעים בילוי לילי שלא נישכח ובזול, ובכייף. וזה מה שעשינו במחצית השנייה של היום, לאחר שנ"צ יומי .

המועדונים (טברנות) מציעים תמורת 5אירו לכל היותר, בדר"כ בחינם , הופעות חיות של אמנים, בכל סוגי המוזיקה היוונית, עכשווית, מסורתית, עממית מתקדמת ופופ.

ברובם האוכל די סטנדרטי , שלא תתבלבלו, פשוט טעים וזול.

במפה מסומנים מספר מועדונים, אני הייתי בגזרטה, בקלימטריה וב 1002 לילות. שלושתם מצויינים, עונג אמיתי, מומלצים ואני בטוח כי יש עוד כאלה ש'פספסתי'.

לגבי אוכל ומסעדות. המחירים הינם קצת יותר ממחצית המחיר המקביל בארץ. זוג שיושב לארוחה 'כבדה' ייפרד מכ 40 אירו כולל מנות ראשנות, יין וקינוח.

ארוחות בוקר עשינו בדירה כייפית, ממוקמת מצויין שהגעתי אליה באמצעות airbnb.

מתחמים , רבעים ששווים ביקור (מעבר לארכיאולוגיה) :

• הפלקה, לא התרשמתי, נחמד, בתי קפה, אבל צפוף והמוני, להערכתי, הפחות מעניין. הזכיר לי לא מעט את אלנבי וסביבתו, ויסלחו לי הנפגעים.
  • פסירי, הרובע שמצא חן בעיני יותר מכולם, הרובע הכי 'שיקי', בתי קפה כייפיים, לא צפוף, אם רוצים להבין כיוון אזי זה בכיוון פלורנטין ומתחמים 'שיקיים' דומים.
  • תחנת מטרו קרמייקוס, זה מתחם מודרני עצום שהיה בעבר איזור תעשייה, של בילוי ליילי , בדגש על צעירים, שוקק חיים. המון מבני תעשייה שהוסבו לחיי לילה ואמנות.

המון בתי קפה, ברים, מוזיקה מכל כיוון, הופעות חיות בחוץ ובפנים, ה'מקום' הכי חם כיום לבילוי ליילי. לידו ישנה גם טברנה מפורסמת ( במקום שהיה פעם בית חרושת לגז), אבל האמת לא נראה לי כי בשביל זה באים למתחם זה.

• רובע אקסרסיה, רובע שקט, אינטימי , רגוע, מספר בתי קפה ומסעדות, כל מקום שנכנסתי, נהניתי.

לגבי המסעדות המסומנות במפה.

ביקרתי Όξο Νου וב aka laxei. מצויינת , צריך להגיע מוקדם, מתמלאת במהירות.

Cinque לא הייתי, כי לא השגתי מקום, זה בר יין עם פלטות של גבינות מדורג 1 בטריפאדווייזר.

אם זה הקטע שלכם, אל תוותרו, דרך האתר של המקום ניתן להזמין ממקום.

הכי טובה שהייתי בה מספר פעמים היתה ליד הדירה Σεϋχέλλες‏ שזה סיישלס (ע"ש האיים האקזוטיים)

מצאתי אחת כזאת, בעל הדירה הינו רופא אמיתי, חמד של בחור שעונה לווטסאפ מיידית, לבקשתי, נתתי לו מספרי טלפון של טברנות, מסעדות וכד', והוא הזמין בעבורי מקומות , כנ"ל לגבי המלצות וכד' (הסים שלי תמך רק בטקסט ולא בשיחות).

לגבי הדירה – בד"כ אני בוחר דירה לפי המיקום ושיהיה קרוב לתחנת מטרו או אוטובוס, וזו במרחק הליכה , מכל המקומות המעניינים שציינתי, מסומנת במפה – רח' פיראוס 68A.

הדירה משופצת, מודרנית כוללת הכל מה שצריך (מיטה נוחה, מטבח מאובזר, סלון עם טלוויזיה וכבלים, וויפיי מהיר, מקלחת נפלאה ואפילו מדיח ומכונת כביסה.

לבעל הדירה קוראים איוניס (ioannis) מס' הטלפון / ווטסאפ שלו +30-694-704-8527 והדוא"ל ikaxri@yahoo.gr

עלה לי סדר גודל של 200 ₪ ליום, להערכתי – פנייה ישירה יכולה להפחית קצת את העלויות.

היה מאוד חיובי ועזר לי המון, למעשה, היה זמין עבורי בכל פעם שפניתי אליו.

תקשורת : הדבר הראשון שיש לעשות, אם אפשר, מייד לאחר נחיתה עוד בשדה התעופה. קונים סים מקומי, אם אפשרות ל- DATA בלבד, החברה עם הקליטה הכי טובה (נכון , נכון) הינה cosmote, ולכן לקחתי סים שלה שעלה לי 10 יורו , תקף חודש ומספיק "מעל הראש" – 1.7 גי'יגה של DATA.

תחבורה : כרטיס המאפשר שילוב רכבת תחתית ואוטובוס – למשך שעה וחצי, עולה 1.4 אירו.לא צריך יותר מזה, כאשר נעים במרחק שעולה על מרחקי הליכה. אני השתמשתי במפת גוגל, שהקישור אליה מצורף מעלה ואיתה הכל מאוד פשוט.

אגב, לא נתקלנו במפקח , מבקר כרטיסים אפילו פעם אחת בכל הביקור......(-:

האמת היה כייף של ביקור, אני בטוח אחזור לשם – לחוות חוויות דומות עוד פעם.