צרפת עם המשפחה 2014 – עמק הלואר

אנחנו משפחה עם 3 בנים (בגילאים 15, 11 ו-7). יצאנו ביוני לטיול בן 11 יום בצרפת, מתוכם יומיים בפריז (בלוג), 4 בנורמנדי (בלוג) ו-4 בעמק הלואר. כולנו נהנו מאוד מהטיול, מהנופים, מההיסטוריה ומהאטרקציות ואנחנו מאוד ממליצים על צרפת בתור יעד לטיולי משפחות, אולם לא בתור טיול ראשון. (היינו כבר באוסטריה, איטליה והולנד, שהיו פשוטות יותר למטייל). הנה מסלול הטיול שלנו, וכל המסקנות והטיפים שלנו מהטיול. על פריז ונורמנדי תוכלו לקרוא בבלוגים האחרים שלנו.

יום ש' 16/8 - צימר

לאחר שעזבנו את נורמנדי, הגענו אל הוילה שלנו בלואר שהושכרה באתר airbnb. היא שוכנת באמצע שום מקום, בין הרבה שדות חמניות, מדרום לעיר טור. בעלת המקום, מרי, הייתה מאוד נחמדה, אולם רמת האנגלית שלה נמוכה (אמרה שמעדיפה לארח דוברי צרפתית, מכיוון שאינה בטוחה באנגלית שלה). הסתדרנו איתה יפה, כי חלקנו יודעים צרפתית. הוילה שקיבלנו הייתה ענקית: מטבח גדול, סלון ענקי עם תופים ואח ובקומה השנייה 3 חדרי שינה. יש Wifi ואפשר לבקש כביסה תמורת 4 יורו. המדיח היה מקולקל. הוילה מוקפת במרחבי דשא ענקיים ומאחורי הגדר רועות כבשים חמודות. בסך הכל המקום מאוד מומלץ.

כתובת: Traquenage, 37240 Cussay

מחיר: 80 יורו ללילה

יום א' 17/8 – אמבואז ווילנדרי

מתחילים לראות את טירות הלואר! הראשונה: טירת אמבואז Chateau Royal d'Amboise. הגענו לעיירה וחנינו על הרחוב בקרבת הטירה (ביום ראשון מותר). הגענו לטירה, ביקרנו בקפלה של קבר לאונרדו דה וינצ'י וסיירנו בגנים היפים. מהטירה עצמה נשקף ממנה נוף מדהים, אך היא פחות יפה מבפנים יחסית לטירות אחרות. הסיפור של הטירה וכיצד עברה לידיים שונות מעניין מאוד ומזכיר קצת טלנובלה. בסך הכל היא מומלצת מאוד, אבל פחות משאר הטירות שביקרנו בהן (וילנדרי ושנונסו).

בדרך לאתר הבא שלנו, בית לאונרדו דה וינצ'י, הנמצא במרחק 10 דקות הליכה, נתקלנו באחת התופעות המיוחדות בעמק הלואר, בתי הטריגלואידים Troglodytes. אלו בתים החפורים ממש בתוך הסלע. ברחוב שבין טירת אמבואז לבית דה וינצ'י יש רבים כאלו, והיה מאוד מעניין ומיוחד להתקרב ולהציץ קצת לסגנון חייהם של "אנשי המערות". לפני הטיול חשבנו ללכת לבקר באחד מאתרי הטריגלואידים האלה בתשלום (שקיבלו ביקורות פושרות ברשת), אולם לאחר החוויה הספונטנית הזו וויתרנו.

כאמור, האתר הבא בטיול הוא טירת קלוז לוש Chateau du Clos Luce, ביתו האחרון של לאונרדו דה וינצ'י. המקום למעשה מחולק ל-3 חלקים:

החלק הראשון הוא הטירה עצמה. הביקור בה קצר מאוד והיא נחמדה, אך לא מותירה רושם גדול.

החלק השני הוא מעין מוזיאון של דגמי המצאות של לאונרדו דה וינצ'י, שנבנו בימינו לפי שרטוטים שהשאיר. אנחנו מיצינו די מהר, חובבי הז'אנר יוכלו למצוא עניין.

החלק השלישי הוא מעין פארק מדע גדול ונעים, המלא בדגמי המצאות של דה וינצ'י, חלקם אינטראקטיביים. גם מהם לא כל כך התלהבנו, אבל אם יש לכם עניין מיוחד במכניקה, כנראה שתיהנו. אטרקציה נחמדה בפארק היא שייט בסירות פדלים על האגם (בתשלום סמלי). גם הגלידה בקיוסק מצוינת.

לסיכום, הביקור במקום לא הרשים אותנו במיוחד והיינו מוותרים עליו. הוא כן מומלץ למתעניינים בדה וינצ'י או במכניקה.

עזבנו את אמבואז ונסענו לטירת וילנדרי Chateau de Villandry, בעלת הגנים המפורסמים. נכנסנו רק לגנים (לא לטירה) ועקבנו אחרי המסלול המומלץ במפה. מטיילים בין גינות רבות מסוגים שונים ומגוונים. קשה לתאר במילים את היופי של המקום הזה, וגם התמונות לא לגמרי יצליחו להעביר את האווירה. הטירה הזו הייתה המהנה ביותר בטיול והיא אתר חובה לדעתנו.

יום ב' 18/8 – שנונסו ולוש

ביום זה טיילנו בטירה הפופולרית ביותר בלואר, טירת שנונסו Chateau de Chenonceau. לאחר שעברנו את התור הארוך לכרטיסים, נכנסנו והתחלנו לטייל בגני הטירה היפהפיים והמטופחים למשעי. לאחר מכן סיירנו בטירה היפה והמעניינת. שכרנו מדריך קולי, זה נחמד, אך קשה להתרכז עם כל ההמולה שמסביב. ביקרנו בכל חדרי הטירה היפים והתרשמנו מיצירות האומנות והסיפורים הפיקנטיים. גם המטבח העתיק הוא אטרקציה.

בטירה יש גם תערוכה המציגה את ההיסטוריה שלה, לא התעכבנו הרבה. מעניין לדעת שבתקופת מלחמת העולם השנייה הגבול בין צרפת הכבושה (שבשליטת היטלר) לבין צרפת של וישי עבר בטירה עצמה, ורבים ברחו דרך הטירה.

לאחר הביקור בטירה עצמה ביקרנו במקומות נוספים במתחם:

חדר המשחזר את בית החולים הצבאי שהיה במקום בזמן מלה"ע הראשונה, מוזיאון בובות שעווה של האצילים שחיו בטירה, מרתף יינות (המבוגרים טעמו), שחזור של חווה עתיקה, תערוכה של כלי הרכב ששימשו את דיירי בטירה וגם מבוך. כל האתרים הללו נחמדים, אך כמובן שלא משתווים לטירה ולגנים ואנו ממליצים לוותר עליהם אם אתם קצרים בזמן.

לאחר הביקור בטירה, נסענו אל העיירה לוש Loches. זוהי עיירה מנומנמת וציורית, עם הרבה היסטוריה עתיקה. חנינו בחניון של תחנת הרכבת והתחלנו לטייל בעיר. עלינו במדרחוב לעבר חומות העיר העתיקה, בדרך ראינו את המגדל הגבוה ועוד כמה מבנים יפים. בסוף המעלה נשקף לעברנו נוף מרהיב. נכנסנו בחומות העיר, שבתוכן אתרי העיר המיוחדים: כנסייה מרהיבה בת כמעט 1000 שנה ובית כלא חריג בגודלו, גם כן מלפני 1000 שנים. האווירה בעיר שבתוך החומות הייתה מאוד מיוחדת, מכיוון שבקושי הסתובבו אנשים ברחובות והיינו מוקפים במבנים העתיקים והגדולים.

חזרנו דרך הרחובות הציוריים למכונית והביתה.

יום ג' 19/8 – פוטורוסקופ!

ביום זה נסענו לפארק העתידני של עמק הלואר – הפוטורוסקופ Futuroscope. הפארק מזכיר מאוד פארקי שעשועים דומים, אולם במקום מתקנים קלסיים – רכבות הרים וכו', רוב המתקנים הם למעשה סרטי תלת מימד עם כיסאות זזים וגימיקים כאלה ואחרים. לפני שנכתוב על המתקנים, כמה טיפים:

• שימו לב שיש כרטיסים מוזלים למזמינים מראש ולכניסה אחרי 5.
  • בכניסה לפארק ישנו מעין משרד בו מחלקים מכשירים המתרגמים את הסרטים השונים. אל המכשירים האלה מחברים אוזניות, אפשר להביא בעצמכם או לקנות במקום תמורת יורו אחד.
  • ישנו מתקן בו יורים אחד על השני מים, כך שיכול להיות שתרטבו מאוד אם תעלו עליו.

המתקנים שאסור לפספס לדעתנו:

The Time Machine – זהו מתקן חדש ומצחיק בו מסיירים בתקופות ומקומות בהיסטוריה. בזמן שחיכינו בתור הארוך תכננו את מסלולינו בפארק.

Arthur, 4D Adventure – גם זה מתקן מצחיק, עם הרבה תזוזה מהירה.

iMagic – הוא מופע קסמים שנחמד לשלב באמצע היום

The Little Prince – סרט אנימציה מרשים, במיוחד לקטנים

Mission Hubble – סרט מאוד מעניין על תיקון טלסקופ החלל האבל

Budding Drivers – הקטן מאוד נהנה מהנסיעה במכונית

Spinner – הוא אמנם באזור הקטנטנים, אבל הגדולים מאוד התלהבו – נכנסים לכדור פלסטיק שמסתובב 360 מעלות.

הפארק לדעתנו מאוד מומלץ ליום שלם (לא יותר). לצערנו יצאנו לפני מופע הסיום.

למחרת עזבנו את עמק הלואר ונסענו לנמל התעופה בפריז.