צרפת עם המשפחה 2014 – פריז ותכנון הטיול

אנחנו משפחה עם 3 בנים (בגילאים 15, 11 ו-7). יצאנו באוגוסט לטיול בן 11 יום בצרפת, מתוכם יומיים בפריז, 4 בנורמנדי (בלוג) ו-4 בעמק הלואר (בלוג). כולנו נהנו מאוד מהטיול, מהנופים, מההיסטוריה ומהאטרקציות ואנחנו מאוד ממליצים על צרפת בתור יעד לטיולי משפחות, אולם לא בתור טיול ראשון. (היינו כבר באוסטריה, איטליה והולנד, שהיו פשוטות יותר למטייל). הנה מסלול הטיול שלנו, וכל המסקנות והטיפים שלנו מהטיול.

תכנון הטיול

תכננו מראש את רוב הטיול. הכנו דפים עם לוח הזמנים של כל יום, מידע על האתרים המתוכננים (שעות פתיחה, מחיר, כתובת אינטרנט, כתובת ל-GPS ומידע על חניה בכל מקום). בנוסף - המייל והטלפון של מקומות הלינה. אנחנו ממליצים מאוד לתכנן מראש את כל הפרטים בטיול, זה חוסך המון זמן וכסף. המידע על מקומות חניה עזר מאוד, בכך שה-GPS כיוון אותנו מיד אל מקום החניה ולא היינו צריכים להסתבך בנושא הזה. (את החוברת העלנו כבלוג נפרד).

לפריז, נעזרנו כמובן בספר מסדרת "המשפחה המטיילת". לשאר המקומות, נעזרנו בעיקר באינטרנט ובספרי טיולים כלליים על צרפת (רוזמרין, לונלי פלנט וכו').

למציאת מקומות הלינה נעזרנו באתר http://www.holidaylettings.co.uk/ של TripAdvisor, אולם לבסוף הזמנו באתרים המוכרים יותר Booking ו-airbnb.

ניווטנו בכבישים בעיקר באמצעות waze עם חבילת גלישה שקנינו בארץ וגם עם ה-GPS המובנה שהגיע עם הרכב השכור.

יומיים בפריז

רבות כבר נאמר על טיול בפריז עם ובלי ילדים, ואין לנו הרבה להוסיף, אך בכל זאת נספר על מספר חוויות:

טיול רגלי בעיר, הוא החלק שתפס אצלנו הכי הרבה זמן במשך הימים הללו. ככה זוכים להכיר את העיר ואת בניינה המפוארים מקרוב ותמיד כיף לעצור באמצע היום במכולת ולעשות פיקניק בגן ציבורי למרגלות מגדל כנסייה עתיק או על גדת הסן. (הלכנו לאורך הרובע הלטיני דרך אוניברסיטת הסורבון לגני לוקסמבורג וגם מהמונמרטר דרך מולן רוז' לרובע האופרה)

האיים – איל לה סיטה ואיל סן לואי, הם אתרי חובה בעינינו. על הסיטה Ile de la Cite - אין צורך להרחיב. סן לואי Ile Saint Louis הוא מדהים בעיננו, הלכנו לאורך הרחוב המרכזי שלו, כל חנות יותר יפה (ויקרה) מהשנייה ומאוד נחמד להימלט לשם מגדודי התיירים שבאיל לה סיטה.

גני לוקסמבורג Jardin du Luxemburg הם מושלמים לסיום יום הליכה מעייף: אפשר פשוט לשבת על אחד מכיסאות הנוח ולהשקיף על הארמון, האגם, והערוגות המטופחות. כשאנחנו היינו שם היה גם מופע ריקודים מיוחד.

ביקרנו גם במונמארט Monmartre – עלינו בפוניקולר לקתדרלת סקרה קר Sacre Coeur המרשימה, השקפנו על הנוף וטיילנו בשוק התיירים המגניב שבכיכר טרטר Tertre (יש לציין שהקרפ שהוכתר כטוב ביותר בטיול נקנה כאן). נוסף, נכנסנו למוזיאון דאלי Espace Dali. אומנם זהו איננו המוזיאון הכי נחשב בפריז, אבל הביקור היה מעניין מאוד וכולם נהנו.

הביקור בבית האופרה Palais Garnier הותיר רושם טוב על כולנו, ובאופן מפתיע, במיוחד על בן ה-7, שהכתיר אותו כאתר הכי כיפי (עד שהגענו לפוטורוסקופ). הקפנו את האתר מבפנים ומבחוץ, הכל מוזהב ומדהים - זהו ללא ספק אתר חובה.

לגלרי לאפייט Galeries Lafayette נכנסנו לא בשביל הקניות, אלא בשביל האווירה והתצפית – מומלץ מאוד!

לנו בפריז בבית של מכרים ברובע ה-20 באזור כיכר Nation. המקום מצוין מבחינה תחבורתית, אך לא בטוח שנעים להסתובב שם בלילות (יש הרבה מהגרים).

ביום השלישי לטיול נסענו במטרו עם כל המזוודות לתחנת הרכבת Gare du Nord – בהחלט לא חוויה פשוטה ושכרנו שם רכב, איתו נסענו ליעד הבא שלנו – נורמנדי ובריטני!