מסלולי הליכה קצרים

באיסלנד מסלולי הליכה קצרים רבים (עד יום הליכה אחד). קיימים מסלולים מתויירים יותר וכאלה שפחות. בחלק מהמסלולים תמצאו עצמכם הולכים לבד לגמרי וזה בהחלט חוויה נהדרת. בחלק אתם הולכים בשיירה ארוכה של תיירים. פחות כיף.

אפרט כאן מספר מסלולים שהלכתי בעצמי וחלק שהלכה ענת ידידתי. שכתבה בלוג נהדר על טיול מלא באיסלנד. ברוב המקומות המסלולים מסומנים במקלות שהקצה שלהם צבוע בצבעים שונים.

כאמור הבלוג איננו מתאר את כל האטרקציות באי. למשל מעיינות חמים,מפלים וחיות בר באי אותם תוכלו לראות בבלוגים אחרים- מפלים-מעיינות -חיות בר

כמובן שאתם מוזמנים להוסיף עוד

המסלולים לאורך כביש מס 1 נגד כיוון השעון

מסלול הליכה למעיינות החמים ליד Hveragerði

המסלול יוצא מהחניה ועולה לרמה יפה בה הולכים עד הגעה לנחל מעיינות חמים. אורכו של המסלול ב3 ק”מ שבסיומו הדובדבן הוא המעיינות החמים

מצרף לינק לחניה של תחילת המסלול-Reykjadalur Hot Spring Thermal River

לא לשכוח להביא בגד ים. לאורך הבריכות מסלול עץ עם פינות החלפת בגדים

מסלול המתחיל ממפל Gluggafoss-also called Merkjárfoss

חונים ליד המפל והולכים אליו במסלול קצר מצידו השמאלי.

לאחר ההתבוננות במפל חוצים גשר קטן שחוצה ימינה ומתחילים בטיפוס לעבר הרכס שממנו מגיע המפל. הטיפוס לא קל אבל שווה בהחלט. מפלים נגלים ככול שעולים יותר גבוה. לבסוף לאחר כחצי שעה טיפוס מגעים אל הרכס

ה

מסלול הליכה באי וויסטמנייר

המסלול מתחיל מנקודת הירידה מהמעבורת. משם הולכים תוך כדי עקיפת הנמל לנקודה ממנה מתחיל המסלול. במקום שלט המתאר את המסלול

המסלול מתחיל בעליה בסולמות ומדרגות ובהמשך בשביל עד הפסגה(280 מטר) ממנה תצפית מרהיבה על כל האי. זו הנקודה הגבוהה ביותר באי

לאורך המסלול ניתן לראות פאפינים בתעופתם. אחד נחמד במיוחד נעמד לידי בתנוחת דוגמנות

משך העליה כשעה. ניתן גם לראות את הבית הבודד על האי הקטן שמימול

קיימים באי מסלולים נוספים למשל להר הגעש שהתפרץ וכמעת מחק את העיר והנמל

מסלול 26 המפלים

המסלול מתחיל ממפל סקוגפוס שמו של המסלול Fimmvörðuháls Hike

לאחר הטיפוס במדרגות ליד המפל בתחילת הדרך הולכים לאורך הנחל ועוברים מפלים רבים ומרהיבים.

הלכתי 5 ק”מ עד לרמה שם נמצא השלט המצורף. המסלול המומלץ במידה ולא הולכים עד הבקתה הוא של 7.5 ק”מ בערך עד הגשר. המסלול נהדר ובמזג אוויר טוב גם רואים את הקרחון הקרוב בהחלט תמונה נהדרת.

לקח לי שלוש שעות בהליכה נינוחה ועצירה בכל מפל בדרך. בחזרה לקח לי שעתים

מסלול הליכה יומי בשמורת Landmannalaugar

מכיוון שהלכתי את הטרק כולו לא עשיתי מסלול יומי במקום- לינק לטרק כולו

אני ממליץ בחום על המסלול היומי בשמורה כפי שענת עשתה-ראו לינק לתאור המסלול

קיימים מסלולי הלכה נהדרים גם בקצהו השני של הטרק בשמורת פורסמרוק. בהחלט מומלץ לבלות שם יום

קרחון Sólheimajökull

מכביש 1 יוצא כביש קצר מס 221 לאחר חמש דקות נסיעה מגעים לחניה ממנה יוצא שביל לקרחון

10 דקות הליכה ורואים את אתר

ניתן לרדת לבריכה ולגעת במים. מקפיא

חוף המטוס- Solheimasandur Plane Wreck

קצת אחרי הכניסה לכביש 221 לקרחון תראו דרומית לכביש חניה ובה הרבה מכוניות. משם הולכים 3 ק”מ לשרידי מטוס. משום מה זה הפך לאטרקציה וגם כאן כלות מצטלמות

מסלול הליכה בקניון השחור Fjaðrárgljúfur

הקניון השחור הוא אחד המקומות המפורסמים באי לאחר שגסטין ביבר צילם שם קליף לשיר שלו

לאחרונה סידרו אותו המקומיים וסימנו את השביל. בכל מקום מבקשים לא לרדת מהשביל לטובת שימור הטבע. לוקח 15 דקות להשלים כיוון אחד תוך כדי עליה קלה עד המפל בסופו של המסלול

מסלול מפל Systrafoss

אני מצרף לינק להסבר מצויין של ענת על המסלול. חונים ליד המפל ומשם יוצא מסלול מעגלי שעולה על הרכס ליד המפל וממשיך ליד אגם יפה וחוזר דרך רצפת הכנסיה העתיקה

רצפת הכנסיה

מסלולים ב Skaftafell / Vatnajökull National Park

מסלולים רבים באתר.המסלול המוכר ביותר הוא למפל יפה ששמו Svartifoss

מסלול של שעה הליכה לכל כיוון.

מצרף מפה של כל המסלולים

מסלול קניוני חבוי

מסלול פחות מוכר אך לדעתי אחד המקומות היפים באיסלנד נמצא ליד הלגונות הקרחניות

מהחניה יוצא שביל מסומן במקלות העולה אל הקניון. 45 דקות ואתם באחד המקומות היפים באיסלנד

לבקשתם של האיסלנדים הורדתי את המיקום.מי שבכל זאת רוצה שיפנה אלי בפרטי.

מסלול הלגונות הקרחוניות

מצרף שוב לינק לתיאור המסלול של ענת . מדובר ב15 ק”מ בו הולכים בין שתי הלגונות הקרחוניות בהם מבוצע שייט. בעיות מזג אוויר קיצרו לי את המסלול אך ענת ביצעה עם משפחתה את המסלול כולו ומאוד נהנתה

מסלול Guesthouse Stekkatun

אומנם שמו של המסלול שונה אך מכיוון שרק כשהגעתי אל המלון הקטן והחמוד הזה נודע לי על המסלול החלטתי לקרוא לו בשם המלון

המסלול יוצא ממש ממנו ואורכו כ7 ק”מ נהדרים שכרגיל מתחילים בעליה אל הרכס הקרוב ובהמשך המסלול עובר ליד קרחון נהדר וחוזר לאורך הנחל הנמס ממי הקרחון

מסלולי הליכה בפיורדים המזרחיים

שוב אני נעזר בבלוג של ענת המתארת שני מסלולים באזור Vestdalur ובאזור Storurd

שימו לב שבאזור הזה יש גם תצפיות על פאפינים בעונת האביב והקיץ עד אמצע אוגוסט

מסלול קניוןÁsbyrgi

אחד המקומות היפים באיסלנד המשלב קניון מיוחד ויער נהדר שבחודש ספטמבר מלא פירות יער הניתנים למאכל

אנחנו הלכנו כשעה בשבילים של הקניון עד הבריכה היפה שבתמונה אך ניתן גם לעלות מעל הקניון לתצפית יפה

מסלולים באזור Myvatn

שוב אני מצרף לינק לבלוג של ענת שהיטיבה לתאר את המסלולים באזור היפה הזה

מסלול Hvitserkur

רוב המטיילים הולכים אל הצוק בלבד ולא יודעים שדרומית לצוק נמצאת מושבת כלבי ים

ניתן לחנות בחניה של הצוק ומשם ללכת דרומה למושבה או לחנות במלון הנמצא ממש לפני הצוק ומשם לרדת לחוף שם נמצאת המושבה ומשם ללכת צפונה עד הצוק וממנו לחזור על הדרך למלון- מסלול של 30 דקות לערך

לא רחוק משם בהמשך דרך 711 נמצאת נקודה נוספת ממנה יוצא שביל אל סוכת תצפית על מושבה נוספת של כלבי ים. 15 דקות הליכה מהחניה לסוכה

מסלול מפל Valagil

המסלול הבא נימצא בחלקם המזרחי של הפיורדים המערביים דרומית לעיירה Súðavík ושמו Valagil

אל המפל יוצא מסלול של 2 קילומטר

הדרך למפל יפה מאוד כשממול רואים קרחון שמימנו יורד מפל. המפל שלנו נימצא מימין לשביל והוא מתגלה רק לקראת ההגעה אליו.

המפל שלנו

מסלול צוק Látrabjarg

הצוק מוכר כנקודה המערבית ביותר באי אך המקום מיוחד במינו והצוק בהחלט מצדיק את הנסיעה הלא קלה אליו

מהחניה יוצא מסלול לאורך המצוק בו ניתן ללכת כמה שתרצו. אני הלכתי ב30 דקות עד לנקודה בה רואים את צידו השני של הצוק

המסלול הבא נמצא גם בפיורדים המערביים לא רחוק מהמעבורת והוא מולך לאורך נחל יפה עם מפלים רבים לאורכו. אחד המפלים נקרא מפל נוני ומאניס NONNI AND MANNIS או מפל ללא שם

הוא נמצא 3 קילומטר לפני צומת הכבישים 60 וכביש 62

אל המפל יוצא שביל עפר מהכביש שניתן להיכנס בו גם עם רכב קטן ולחנות בנקודה האחרונה שהשביל מאפשר ומשם ללכת ברגל. יש לידו שביל מסומן נוח להליכה. מדובר במסלול של 30 דקות לערך

המים נקיים אך קרים. ביום חם ניתן להיכנס

מבט מראש המפל אל הפיורד הקרוב

מסלול Skarðsvík Beach

לאורך החוף מסלולים רבים ובנוסף מסלול יפה שניכנס פנימה אל קבוצת הרי געש כבויים

ניתן לטייל באזור שעות רבות .אני טיילתי כשעתיים במסלולים שבמקום

מסלול החוף בין Hellnar ל Arnarstapi

מסלול נחמד העובר בין שתי העיירות לאורך החוף למי שזמנו בידו

חמש דקות נסיעה מארנטספי נמצאת נקודה יפה ששמה Rauðfeldsgjá ravine אליה הולכים כ10 דקות .ניתן להכנס לתוך המצוק וללכת כ100 מטר לתוכו. בהחלט מרשים

מסלול מפל Glymur Waterfall

המסלול הבא הוא אל מפל השני בגבהו באיסלנד

שמו של המפל גלימור (Glymur)

אל המפל מוביל טרק של שעה הליכה בו חוצים את הנחל על קורה

.לקראת המפל יש עליה לתצפית על המפל.

מסלול Esjurætur - Hiking Center

לא רחוק מעיר הבירה נמצא מסלול נחמד המתחיל ממרכז הטיולים במקום. המסלול עולה עליה תלולה אל הרכס שמעליו. ניתן ללכת כמה שרוצים. אני הלכתי חלק קטן מהמסלול

סוף דבר

צירפתי מספר מסלולי הליכה באי. כאמור הבלוג איננו מפרט את כל האטרקציות באי אלה רק מקומות שנידרש ללכת אליהם והייתי בהם או שענת תארה אותם