שלושה ימים הקדשנו לפארקים הלאומיים סקויה ויוסמיטי. תמיד כייף לטייל בטבע, ובמיוחד לאחר ביקור בלאס וגאס אפופת עשן הסיגריות. בכל הימים בהם טיילנו בפארקים הבאנו איתנו ארוחת צהרים בצידנית ועשינו פיקניק. ממליצה.

פארק סקויה:

ראיתי בכתבות השונות שהרבה מדלגים על הפארק הזה, אבל אנחנו ממש אהבנו אותו. היינו בו יום שלם ולא נמאס לנו מלראות את העצים המדהימים הללו. הגענו לילה קודם למלון fairfield inn by marriott visalia sequoia הנמצא כשעה נסיעה מהפארק. צמוד למלון יש דיינר של רשת דניס, שם אכלנו ארוחת ערב. יש מסעדות טובות יותר אבל זה לא דרש נסיעה ברכב. אחרי נהיגה של יום שלם, השיקול הזה הכריע את הכף. המלון חביב, היינו בו לילה אחד בדרכנו לסקויה פארק והוא היה נוח ומתאים למה שהיינו צריכים.

התחלנו באזור ה"יער הענקי" Giant Forest, בסלע מורו. זהו סלע גרניט כיפתי גדול ומרשים ממנו נשקף נוף מרהיב של חלקו המערבי של הפארק. על מנת להגיע לפסגתו עליכם לטפס כ- 400 מדרגות תלולות, אבל הוא שווה את המאמץ, וגם תוך כדי העלייה כבר נהנים מהנוף. שווה שווה שווה!!!

בהמשך הכביש עברנו במנהרה החפורה בתוך גזע עץ שנפל Tunnel Log כמובן הצטלמנו כמו כולם. הכביש מסתיים במישור Crescent Meadow בו יש טיול מעגלי ברגל. נחמד ונעים.

עץ "גנרל שרמן" General Sherman Tree- שביל קצרצר מוביל אל העץ הגדול ביותר בעולם, הנקרא על שם גנרל ממלחמת האזרחים בארה"ב. גובהו- 83.9 מטרים והיקף בסיסו 31.3 מטרים. העץ נמצא 3.2 ק"מ צפונית ל- Giant Forest Village בהחלט מרשים.

כשעה נסיעה משם נמצא עץ "גנרל גרנט" General Grant- זהו העץ השלישי בגודלו בעולם. הוא הוכרז כ"עץ חג המולד" הלאומי של ארה"ב. שביל טיול קצר בן כ- 500 מטרים מוביל אליו. בדרך עוברים ליד בקתה היסטורית, עצי ענק נוספים וגזע ענק חלול. פעם אפשר היה להכנס לתוכו, אבל היום, כדי לשמור על עליו, הוא מגודר ולא ניתן להגיע עד אליו ממש.

ברחבי הפארק יש איזורים עם שלחנות פיקניק. עצרנו באחד לצהרים. ואז קראנו את השלט שהיה על השלחן. הוא הסביר שיש באיזור דובים, ואם הם אוכלים אוכל של אנשים הם עלולים להפוך לתוקפניים. לפיכך, אם מגיע דוב המטיילים מתבקשים לעשות קולות כדי להפחיד אותו, לאסוף את האוכל, ורק אז ללכת משם. נקרענו מצחוק. אם יבוא דוב נעשה לו קישטה, ונאסוף בנחת את האוכל לפני שנברח לרכב – ממש…

לצערינו לא ראינו דובים.

פארק יוסמיטי:

סיימנו יום שלם בפארק סקויה – התפעלנו והצטלמנו – והמשכנו בדרכנו לכיוון פארק יוסמטי. את שלושת הלילות הבאים עשינו בבסט ווסטרן אוקהורסט – מומלץ. Best Western Plus Yosemite Gateway Inn חדר מרווח (3 מיטות זוגיות), נוף של דשא ועצים עם איילה ועופרים, ארוחת בוקר סבירה (העיקר שלילדים היה פנקייקים, אנחנו כבר הסתדרנו). באותו המקום של ארוחת הבוקר יש בערב מסעדה בשרית לא רעה בכלל בשם Oakhurst Grill. בהמשך הרחוב (ליד הרמזורים) יש גם מסעדה איטלקית עליה המליצו לנו במלון. גם היא היתה נחמדה. בקיצור, מקום נעים להתארח (וכמובן שיש מכבסה אוטומטית).

קישור לאתר המלון: https://www.yosemitegatewayinn.com/

טיילנו יומיים בפארק יוסמיטי. ביום הראשון היינו באיזור העמק. וביום השני באיזור של הגליישר פוינט. בגלל שהגענו באוקטובר, ובסופ”ש, קצת התאכזנו מהעמק. כמעט ולא היו מים – לא במפל ההינומה, ולא באגם המראה – אני מניחה שבעונה אחרת המקום הרבה יותר מרשים. כמו כן, היו המוני אנשים, היה קשה עד לא אפשרי למצוא חנייה, וכשהתייאשנו ורצינו לצאת מהפארק עמדנו שעה בפקק עד ליציאה. ביום השני מאידך, שכולל נקודות תצפית שונות על הפארק מאיזור גבוה יותר, מאוד נהננו. גם ביומיים האלו לקחנו איתנו אוכל לפיקניק בצהרים – וזה היה מעולה. קנינו בסופר ירקות, גבינ”צ, נקניק, לחמניות וכמובן קצת עוגיות. ביום הראשון פשוט אכלנו ברכב כשעמדנו בפקק. ביום השני מצאנו סתם נקודה לצד הדרך, פרסנו שמיכה וישבנו לאכול (כי שלחנות פיקניק לא ראינו באיזור).

ביום הראשון – עמק יוסמיטי:

עצרנו בכניסה בתצפית נוף מנהרה (Tunnel View) יש מפרצי חניה משני צידי הכביש. ואכן נוף נהדר של הפארק, ובעיקר של סלע אל קפיטן.

לאחר מכן המשנו למפל הינומת הכלה Bridalveil Fall– למרות שהיה רק זרם חלש יחסית במפל, עדין היה ממש כייף. הילדים התקדמו על הסלעים עד ממש קרוב למפל, והיו מאוד מרוצים.

ואז נסענו לאיזור אגם המראה Mirror Lake שאמור להיות מאוד מרשים. הלכנו איזה שעה במסלול, עד שהבנו שלמעשה חצי מהזמן אנחנו הולכים במקום שבו אמור להיות האגם. בסוף הגענו לשלולית מים (לא מגזימה. בקוטר של 2 מטר בערך). המסלול היה נחמד, והנוף בסביבה יפה, אבל אגם לא ראינו. מאכזב.

בשלב הזה הפארק נעשה עמוס לעייפה, והחלטנו להתקפל. כאמור, גם זה לקח הרבה זמן.

היום השני – תצפית על העמק:

Sentinel Dome– אחת החוויות הטובות בטיול! 3.5 ק"מ של הליכה (כשעה הליכה מסלול מעגלי) והסוף תלול יחסית, עד שמגיעים לקצה (קצת מתנשפים, אבל לא הליכה קשה או מסוכנת). שווה כל רגע. התצפית משקיפה על הפארק ב- 360 מעלות, פשוט מרהיב!

משם המשכנו לתצפית מ-Glacier Point – הנוף המתגלה בתצפית הזו הוא בין הנופים היפים ביותר שתראו בפארק. הנקודה הגבוהה הזו, שבפארק, תאפשר לכם לראות כמעט “מגובה העיניים” את ההרים הגבוהים והמפלים.

שתי התצפיות היו ממש מרשימות ומהנות. וכמובן שהן מקום מעולה לתמונות. סיימנו את הטיול ביוסמיטי בכייף, שלא כמו ביום הראשון.