ימים אחרונים לטיול, אנחנו חוזרים ללוס אנג'לס. ביום הראשון בו הגענו עצרנו במרכז העיר (איזור שדירות הוליווד, התיאטרון הסיני, תיאטרון דולבי וכו') לסיבוב קצר. האמת היא שבמרכז לוס אנג'לס אין באמת מה לעשות או לראות. חיפשנו מקום לראות את השלט של הוליווד. קראנו המלצות על מקום לצילום השלט אבל התברר שבקושי רואים חצי ממנו מהכתובת שנתנו. אז ויתרנו ונסענו לשדרות הוליווד. חנינו בחניון באיזור ויצאנו לסיבוב. ראינו את שדירת הכוכבים, את התיאטרון הסיני, נכנסנו לתיאטרון דולבי (היכן שמתקיים טקס האוסקר), וקראנו שיש מרפסת ליד שממנה גם רואים את השלט. הלכנו לשם, הבנו שזה למעשה הקניון בו היינו בערב הראשון כשנחתנו, רק בגלל שהיה חושך לא ראינו אז את השלט (משום מה לא מאירים אותו). אז צילמנו, ולמעשה די מיצינו את הקטע של שדירות הוליווד. אם לוח הזמנים שלכם צפוף ממש אפשר לוותר.

עמדנו בפקקים כשעתיים עד למלון באנהיים. לקחנו חדר במלון פרדייס פיר של דיסני. זו היתה הבקשה של ילדת הבת מצווה. העניין התגלה כאכזבה גדולה. מלון די יקר, חדר קטן וצפוף, וחוץ מלוגו של מיקי מאוס ותמונה של גופי בחדר אין שום סממני דיסני במלון. ציפינו שיהיו דמויות שמסתובבות לפעמים או באופן כללי לובי מרשים יותר בסגנון דיסני – אבל לא. סתם מלון. אפילו המגלשת מים בבריכה לא פעלה. ממש אכזבה. שני הדברים שהם בונוס בשהייה במלון של דיסני – אפשר להיכנס שעה לפני שעת הפתיחה הרישמית, ומקבלים שרשרת עם סיכה. מתברר שזה ממש סוג של משחק. בכל חנות / דוכן /מתקן לעובד יש כמה סיכות ואפשר לבקש להחליף איתו סיכה אם רואים משהו שווה. כיוון שאנחנו 5 ורק שניים היו בעניין אז היו להם סיכות להחליף, וגם כמובן קנו עוד. לסיכום – אם אתם מוצאים מלון אחר זול יותר במרחק הליכה מהפארק (ויש כמה וכמה כאלו) נראה לי שעדיף.

לגבי השעה המוקדמת:

1. שימו לב שבכל יום הכניסה המוקדמת היא לפארק אחר (דיסנילנד ודיסני קליפורניה אדוונצ'ר).
  2. אנחנו היינו באוקטובר. הכניסה הרגילה היא בשמונה. כך שכדי לנצל את השעה הזו היינו צריכים להיות כבר בשבע בפארק (כמה דקות הליכה מהמלון). מה שאומר השכמה מוקדמת.

דיסנילנד:

ביום הראשון היינו בדיסנילנד. מאוד דומה למג'יק קינגדום למי שהיה באורלנדו. ניסינו לתכנן מסלול אז זה מאוד קשה. בסוף סתם קפצנו ממתקן למתקן בהתאם לעומס ולפאסט פאסט שהצלחנו להשיג. המתקנים של מלחמת הכוכבים שווים ביותר. ובכלל שווה לעשות סיבוב באיזור. מושקע ברמות.

כיוון שהגענו מוקדם, החלטנו בסביבות 12 לצאת מהפארק לארוחת צהרים ומנוחה. אכלנו ב-mimi cafe היה נחמד וטעים. חזרנו לפארק לקראת חמש, הלכנו לאיזור של מלחמת הכוכבים, עמדנו 40 דקות בתור למתקן (אבל היה שווה).

מופע הסיום: קודם כל, איך שמגיעים בבוקר לפארק צריך ללכת למתקן של הפאסט פאס ליד ספינת הנהר ולהוציא FF למופע. זה נותן אפשרות לשבת קרוב יותר למים ולראות יותר טוב. המופע בתשע וצריך להגיע כבר בסביבות 8 לאיזור של האגם. יש חיבלול שרק למי שיש FF מותר לעבור. לנו היה קטע גדול עם זה. הגענו לאיזור ולא ידענו לאן צריך ללכת. שאלנו עובדת אחת והיא אמרה לנו להמשיך עם השביל ולשאול עובד שנמצא בהמשך. הגענו לעובד שעמד ליד החיבלול, אדם מבוגר (יחסית לכל הצעירים שהיו שם) שאלנו אותו לאן ללכת והוא אמר לנו ללכת לאיפה שהבחור הצעיר 2 מטר ממנו עומד. הלכנו לשם, וחיכינו שהאנשים שלפנינו יכנסו. פתאום הגיע ה”שומר” המבוגר ואמר שנבוא איתו. הלכנו אחריו. הוא שאל מאיפה אנחנו ומתי חוזרים הביתה וכו' אמרנו לו שמישראל ועוד יומיים טסים חזרה. אז הוא אמר שהוא ידאג לנו לסיום שנזכור. חשבנו שהוא רוצה טיפ שמן ולכן מוביל אותנו. בסופו של דבר הוא הכניס אותנו לאיזור VIP ליד הקונטרול של המופע.. בניגוד לכל האחרים שעמדו מאחור, או אלו עם ה-FF שישבו על הרצפה לפנינו, ישבנו עם כסאות על במה מעט מוגבהת. היינו שם לבד. רצינו לתת לו טיפ ולא היה לנו כסף קטן. התלבטנו מה לעשות, ואז הבן שלנו אומר לנו – תראו, השומר יושב ליד הקונטרול ונותן הוראות. מתברר שזה היה מנהל המופע (מזל שלא היה לנו 10$ עלינו… זה היה יכול להיות מביך...).

המופע עצמו מהמם!!!!!! חייבים להשאר לראות אותו!!!!!!! דיסני כמו דיסני עושים את הכל בגדול. הקרנות על מסך של מים, אוניות נהר עם כל הדמויות מהסרטים, מזרקות ואש. בקיצור, בלתי ניתן לתיאור. בדר”כ בסוף יש זיקוקים, אבל אנחנו היינו לפני ליל כל הקדושים (הלווין) אז היה מופע קצר נוסף לחג במקום.

כמו שהוא אמר לנו – אכן עשה לנו את הסוף של הטיול כזה שלא נשכח.

דיסני אדוונצור פארק:

ביום השני היינו בפארק הזה. גם כן הגענו כבר בשבע. אבל בצהרים הבנו שאנחנו כבר לקראת הסוף (זה פארק קטן יותר) אז כבר המשכנו, וסיימנו בסביבות שתיים.

גם הפארק הזה מחולק לכמה איזורים. האיזור של “מכוניות” עם תפאורה מהממת. המתקן של מרוץ המכוניות מומלץ מאוד וכדאי להוציא FF בשבילו. לחובבי האקסטרים יש באיזור של הוליווד מתקן של מעלית עם נפילה חופשית. יש גם רכבת הרים שחובבי הזאנר במשפחה עלו עליה פעמיים (בניגוד לרכבות אחרות שמתחילות לאט ואז נופלות וכו' פה מתחיל בקטע שטוח אבל עובר למהירות מטורפת תוך כמה שניות). כמובן המתקן שצריכים לירות על מטרות, והמתקן של בת הים ועוד.

חזרנו לחדר. ארזנו בעצב את חפצינו והתארגנו לטיסה.

בבוקר אכלנו בבית קפה ליד המלון (5 דקות ברגל) בשם Coco's Restaurant & Bakery. היה ממש נחמד. מומלץ. ואח”כ כבר יצאנו בנדידה חזרה לישראל. חבל שנגמר… אבל כבר נתחיל בתכנון הטיול הבא.