החלטנו לקיים השנה טיול משפחתי בפסח והיעד שנבחר היה היער השחור בגרמניה. חששנו בתחילה שמזג האויר בתקופה זו לא יתאים אך לאחר שקיבלנו טיפים מחברים באתר וקיבלנו אישור ממספר אטרקציות בגרמניה שהכל פתוח ועובד מתחילת אפריל חששותינו הוסרו.
 שתי משפחות חברים נוספות מישראל הצטרפו לתכנית (משפחות עזרא ונמש מרמת-גן) וביום רביעי יומיים לפני ליל הסדר, הגענו בשעת בוקר מוקדמת לנתב"ג לטיסת אל-על לפרנקפורט. כתבתי באחד הפוסטים הקודמים על היתרונות בטיסה לחו"ל לאו דווקא בתחילת חג/חוה"מ אלא כמה ימים לפני/אחרי וגם הפעם הדבר הוכיח עצמו כאשר הבידוק והרישום לטיסה עברו באופן חלק ומהיר בשל מיעוט הנוסעים בשדה באופן יחסי.

יום רביעי 4.4.12 - יום 1 לטיול: נחיתה בפרנקפורט ב 10:00 שעון מקומי. היעילות הגרמנית המוכרת עובדת היטב כאשר עוברים במהירות את המכס, אוספים את המזוודות אוספים ואת הרכב שהשכרנו (אופל זפירה) ולקראת 12:00 אנו בדרכנו לעבר היעד Hotel - Landgasthof Rebstock (מלון משפחתי מצוין, מומלץ) בעיירה נימבורג-בוטינגן המרוחקת כ 15 דק' נסיעה מפרייבורג. הגענו למלון לקראת 16:00 ופגשנו את תומס, מנהל המלון, שעשה ככל יכולתו כדי שנהנה בשהותנו בימים הבאים. לאחר התארגנות קצרה יצאנו לפרייבורג. יש לנו די שעות אור לטייל בעיר (בתקופה זו מחשיך ב 20:00) עד שהעייפות תתחיל להשתלט עלינו ונחזור למלון לשינה.
יום 2: התעוררנו לבוקר גשום אך זה לא הפריע לנו בתכנית. לאחר ארוחת בוקר מצוינת ועשירה במלון נסענו לכיוון הכפר סט. מרגן ומשם על"דרך השעונים" ל"חור המכשפה", מוזיאון השעונים בפורטוואגן, טריברג (טיול במפלים ובעיר כולל חנות 1000 השעונים) ושעון הקוקיה המקורי הגדול בעולם בשונאך. ויתרנו על ביקור בגוטאך גם בגלל מזג האויר וגם בשל השעה ונסענו לפרייבורג ומשם למלון. הבחירה ללון במלון בעיירה קרובה יחסית לפרייבורג היתה טובה משום שבעיירות באזור היער השחור רוב החנויות, האטרקציות והמסעדות נסגרות מוקדם יחסית (בין 18:00-19:00) ובפרייבורג מצאנו מסעדות ובתי קפה הפתוחים עד מאוחר. חור המכשיפהיום 3:
 היום ערב פסח ובמקור תכננו לטייל באיזור פרייבורג - טיטיסי ולפנות ערב להתחיל בהכנות לליל הסדר. אך מזג האויר הנאה גרם לנו לשנות תכניות ונסענו לפארק אירופה. כפי שתואר באתר "למטייל" - מדובר בפארק גדול ויפה עם המון אטרקציות וחובבי רכבות הרים למיניהן יהנו בו מאד. אך מי שביקר בפארקים דומים בעבר (גארדלנד באיטליה, אפטלינג בהולנד ובמיוחד הפארקים של דיסני באורלנדו ולוס אנג'לס) עשוי/עלול לנחול קצת אכזבה. דוגמא אחת: בפארקים קודמים שביקרנו בהם הסתובבו המון נציגים של הפארק שהיו נכונים לסייע בכל שאלה. לעומת זאת כאן היינו צריכים להתאמץ כדי לאתר נציג מקומי שיכוון אותנו לכיוון התהלוכה, שבסופו של דבר לא זכינו לצפות בה (או שהיתה מינורית או שבוטלה, לא ברור עד עכשיו...). פרט לאטרקציות, מכל המופעים צפינו במופע של קרב האבירים במדינת ספרד - מופע מומלץ ביותר!
באתר האינטרנט צוין שהפארק נסגר ב 18:00 ובהתאם לכך תכננו את היום, אך בסופו של דבר הוא נסגר ב 19:30. בכל מקרה אנו מיהרנו למלון לעשות ליל סדר באופן עצמאי בחדר אוכל פרטי שסופק לנו ע"י תומס, מנהל המלון. השתדלנו להקפיד ולקיים ליל סדר כהלכתו עד כמה שניתן וללא ספק היתה חוויה מיוחדת, שלא לציין את המשמעות הסמלית לחגוג את חג החירות על אדמת גרמניה.

יום 4: גם היום השמים האירו פניהם אלינו ונסענו לפרייבורג לככר הקאתדרלה, בה מתקיים מדי שבת בבוקר יום שוק. השוק מאד צבעוני ומלא בדוכני פירות וירקות, פרחים, נקניקים, גבינות, מזכרות ועוד. המחירים סבירים. מפרייבורג נסענו כחמש דקות לכפר בוהרר לתחנת הרכבל התחתונה להר שאונסילד. הנסיעה ברכבל ארוכה (20 דק' לכל צד) אך בדרך צופים בנוף מרשים במיוחד במזג אויר בהיר כמו שהיה לנו. בתחנה העליונה על ההר ניתן לבחור במספר מסלולי הליכה או ישיבה במסעדה המשקיפה לנוף. מעבר לכך אין במקום יותר מדי אפשרויות לפעילות. בחרנו ללכת במסלול של כ 700 מ' עד למגדל תצפית בפסגת ההר, שממנו נשקף נוף פנורמי יפה של כל האיזור. לאחר הירידה ברכבל מההר נסענו דרך "עמק הגיהנום" לטיטיסי. מכיוון שהיינו רעבים הלכנו ישר לאכול במסעדה הסינית JADE שהומלצה כאן באתר. במסעדה מחירים זולים לארוחות עסקיות עד 15:00 אך מצד שני גבו מאיתנו 2.4 יורו עבור כוס מים (!) יש לקחת בחשבון שאנשי צוות המסעדה דוברים רק סינית וגרמנית. לאחר הארוחה הסבירה שוטטנו קצת בעיר על שפת האגם אך מכיוון שכל האטרקציות נסגרות ב 18:00 בתקופה זו, מיהרנו לנסוע משם כמה דקות לפארק המים "באד פרדייז". כל מילה טובה שנכתבה על הפארק - נכונה. מדובר בפארק מים מקורה בעל 3 אגפים: בריכת גלים עם מגלשות המיועדת לילדים ומבוגרים (14 יורו לשעתיים, ו 2 יורו נוספים עבור כל שעה נוספת), בריכה ענקית עם זרמים שחלקה תחת כיפת השמים למבוגרים בלבד, ואגף ספא שגם הוא מיועד למבוגרים. מעבר מהבריכה הראשונה לבריכת המבוגרים או לספא כרוך בתשלום נוסף. בכניסה מקבלים שעון עם שבב שמאפשר מעבר לאגפים הנוספים (בהתאם לגיל) ומאפשר גם נעילה ופתיחה של לוקר אישי ומשלמים את התשלום עבור בריכת הגלים. ביציאה משלמים את היתרה בהתאם. הפארק שנסגר ב 22:00 היה שינוי מרענן ומגוון לכולנו (בפרט לילדים שבחבורה) והיה שווה כל סנט למרות שבחישוב סופי מחירו לא זול (עלה 70 יורו לארבעה). אגם טיטיסייום 5: יום שלישי רצוף של שמש, יום זה הוקדש לחבל אלזס ו"דרך היין" בצרפת. עברנו בלי להרגיש כמעט את הגבול לצרפת (אין ביקורת גבולות) ונסענו לקולמר ומשם ב"דרך היין" ל Kayesersberg, רקיאוויר ובהמשך לשטרסבורג - בה ביקרנו ב"צרפת הקטנה", במרכז העיר ובאזור הקתדראלה. כל הערים והעיירות שביקרנו בהן מקסימות אך התרשמנו בעיקר מקולמר.
יום 6: לאחר שלושה ימי שמש התעוררנו ליום מעונן וגשום. בהתאם לתכנית נסענו לטודטנאו דרך מעבר פלדברג. ככל שהתקדמנו בנסיעה וטיפסנו להר הטמפרטורות החלו לצנוח עד שלפתע הגשם התחלף בשלג. בהתחלה שלג קל שלא "תפס" בקרקע אך ככל שהתקדמנו החלו לרדת פתיתים רבים וגדולים של שלג על הקרקע עד שהכל סביבנו היה לבן. זו היתה חוויה מיוחדת לכולנו: יצאנו מהמכוניות והתחלנו להשתולל ולזרוק כדורי שלג אחד על השני. מד החום הראה טמפרטורה של 1- בחוץ אך לא הרגשנו כ"כ קר, אולי בגלל החוויה. זה לא דומה כלל לשלג "הקשה" שאנו מכירים מהחרמון: השלג ה"טרי" הוא רך ונעים ומזכיר במגעו משי, או צמר גפן. לאחר ש"נרגענו" מהחווייה התחלנו לחשוש שאולי הכבישים יסגרו ולא נצליח להמשיך הלאה והתחלנו לרדת בנסיעה מההר. החלטנו לשנות את תכנית הטיול ולנסוע לאגם שלוכסי. בשלוכסי עצרנו ואכלנו מרק נהדר במסעדה KURHAUS ליד לשכת התיירות. משם נסענו לעיירה סט. בלאסין, ביקרנו בכנסייה עם הכיפה הגדולה ואכלנו את עוגת היער השחור במקום שהומלץ כאן באתר: Familie Huber Haupstrasse 15 79837 St. Blasien. אינני יודע אם זו "העוגה הטעימה ביותר ביער השחור" אך העוגה טעימה מאד. אגב, בקונדיטוריה יש עוד מיני עוגות ומאפים טעימים לא פחות. מסט. בלאסין נסענו לטודמוס ומשם הגענו בסביבות 17:00 לטודטנאו. המגלשות'מזחלות בעונה זו נסגרות ב 16:00 כך שלא נותר לנו אלא לטייל קצת במרכז ולאכול במסעדה איטלקית מצוינת "Bella Italia" - ראו טיפ נפרד באתר. משם חזרנו למלון כאשר רוב הדרך היתה לבנה מהשלג שירד בבוקר.
יום 7: הבוקר אנו נפרדים (בצער) מתומס ומהמלון שלנו בו בששת הימים האחרונים ונוסעים צפונה לבאדן-באדן. נסענו לכיוון פרוידנשטאט ומשם באוטוסטראדת היער השחור (Schwarzwald-Hochstrasse) למקום הלינה הבא והאחרון שלנו בטיול: Gasthaus Linde בעיירה שטיינבך הסמוכה לבאדן-באדן. לאחר התארגנות קצרה במלון נסענו לבאדן-באדן. טיילנו במרכז העיר ונכנסנו למרכז המרחצאות Caracalla Therme. במקום יש בריכה ענקית מחוממת עם זרמים שונים, חלקה מתחת לכיפת השמיים והכניסה היא למבוגרים וילדים מגיל 7. בקומה העליונה יש אגף נפרד המיועד לסאונות למיניהן ובו מסתובבים גברים ונשים יחד בעירום. לאחר כשעתיים במקום הרגשנו שמיצינו ונסענו למלון.

יום רביעי 11.4.12 - היום האחרון לטיול: לאחר ארוחת בוקר בסיסית נסענו לכיוון היעד האחרון בטיול - העיר היידלברג. עצרנו בלשכת התיירות כדי להצטייד במפות וכרטיסי כניסה לארמון ונסענו למרכז. עלינו ברכבל לארמון ואח"כ טיילנו בגשר הישן, בככר מרקט ובמדרחוב HAUP. העיר יפה מאד והיינו שמחים לבלות בה יותר, אך לקראת 15:00 נאלצנו לנסוע לכיוון פרנקפורט כדי להגיע לטיסה היוצאת ארצה ב 19:30.
 בסה"כ הספקנו לראות את כל מה שתכננו, הזמן היה סביר והחוויה של השלג ללא ספק תישאר חרוטה אצלנו לזמן רב. כעת ניתן להתחיל לתכנן את הטיול הבא.