מנהלות:
המסלול מתחיל בתחנת הרכבל Trockener Steg ומסתיים בתחנת הרכבל Scwarzsee, נקודת היציאה מצרמט היא בתחנת (Zermatt (Matterhorn Talstat שנמצאת כ20 דקות הליכה מתחנת הרכבת של צרמט, ממנה עולים ברכבל לתחנת Furri ומשם ממשיכים ברכבל נוסף ל Trockener Steg.

המסלול מוגדר ברמת קושי בינונית, עיקר הקושי לטעמי מתרכז בגובה תחילת המסלול(כמעט 3000מ') ובירידה בדרדרת אל העמק שדורשת משנה זהירות מעבר לזה אין בו שום בעיה למי שמנוסה בטיולים בשטח, אורכו לפי המדידה שלי 7.5קמ' ועשיתי אותו ב3.5 שעות כולל הרבה עצירות לצילום ובהיה בנוף, מומלץ בחום.

מסלול ופרופיל גבהים:

אני מפנטז שנה שלמה על המסלול הזה וכשבדקתי את הסטטוס שלו שבוע לפני הנסיעה הוא עדיין לא היה פתוח למטיילים, למזלי יומיים לפני ההגעה שלי לצרמט הוא נפתח, השלג הרב שירד בחורף עיכב את פתיחת המסלול בכמה שבועות ועדויות לזה היו לאורך המסלול.

אני יוצא מהמלון ב5:30 כדי לתפוס את הרכבל הראשון לTrockener Steg והזריחה מהממת.

העליה ברכבל לTrockener Steg מלווה בנופים מהממים של המטרהורן בזריחה ואגם אלפיני מושלג פרוס לפני כשאני יוצא מתחנת הרכבל, אני מתקשה למצוא את תחילת המסלול ומחליט לפחות להגיע לשפת האגם ושם אני מאתר את המסלול.

המסלול מתחיל בגובה של 3000 מטר האויר קר ודליל אבל הנופים מהממים ואני מתקדם לפי הסימונים באיזורים שבחלקם השלג טרם הפשיר וצופה במחזה של הפשרת השלגים.

הפירמידה של המטרהורן מלווה אותי לאורך כל הדרך ובזווית הזו היא שונה מהצורה המפורסמת שלו והיא הולכת וגדלה ככל שאני מתקדם במסלול, למטיילים שאינם מטפסי הרים זו הנקודה הקרובה ביותר למטרהורן שאפשר להגיע אליה.

נופים אלפינים מתגלים לאורך המסלול ואני מרגיש בר מזל שהגעתי לפני שהשלג הפשיר.

בניגוד לתחילת המסלול שלא הייתה מסומנת המשכו מסומן היטב בסימוני אדום לבן או עמודים לבנים אדומים וקל לניווט.

המסלול בשלב מסויים מתחיל לרדת לעמק שבעבר איכלס את הקרחון, באמצע הירידה אני מוצא שלולית עם השתקפויות מקסימות.

זוג שוויצרי נחמד שאני פוגש ליד השלולית מציע לצלם אותי ואני בשמחה מסכים.

ככל שיורדים לעמק ניגלה קרחון המטרהורן שאומנם חלק גדול ממנו הפשיר בשנים האחרונות אבל עדיין המחזה מרשים.

הירידה לא קלה והדרך מלאה בדרדרת אבל הנופים מפצים.

בתחתית העמק זורם לו נחל שמוזן מהקרחון ומהפשרת השלגים.

עליה קלה כדי לצאת מהעמק וחיים מתחילים להתגלות.

אני נפרד מקרחון המטרהורן ומתחיל בירידה לכיוון Scwarzsee ירידה לא קלה אבל המונטה רוזה והקרחון שלו שפרושים ממול מפצים על המאמץ.

בשלב מסויים היעד הסופי נגלה מתחתיי, נראה קרוב אבל עדיין רחוק.

ולקראת סיום הנוף של האגם השחור מהמם.

והמטרהורן חוזר לזוית אותה אנחנו רגילים לראות בתמונות.