סין - טיול מבוגרים ביאנגשו וטרסות האורז בלונגג`י

יאנגשו וגווילין הן עיירות נעימות ופופולאריות, שמהוות נקודות מוצא לסיורים בטרסות האורז ולאטרקציות כמו שייט ברפסודות במבוק. המסלולים הם קלים והנופים מרהיבים וכוללים גבעות ירוקות וטרסות חקלאיות צבעוניות.
עמי ואילנה
תמונה ראשית עבור: סין - טיול מבוגרים ביאנגשו וטרסות האורז בלונגג`י
© Depositphoto

מגיעים ליאנגשו ומטיילים באזור

אנחנו זוג מטיילים בני 45, שזמננו לטייל באזור הנ"ל היה מוגבל (שבוע) וברצוננו להמליץ על מספר מלונות ומסלולים. התחלנו את הטיול בנחיתת ערב בגווילין, שם חיכתה לנו נהגת מונית שהסיעה אותנו ישירות ליאנגשו. ביאנגשו שהינו במלון Morningsun Hotel. המלון חביב מאוד (הגענו אליו מהמלצות באתר הנוכחי) ואת הסדר הנסיעה משדה התעופה עשינו דרכו. המלון עלה 190 יואן ללילה והנסיעה משדה התעופה עוד 220. במלון שרותי כביסה זולים מאוד וטובים. רצוי להצטייד בתכשיר דוחה יתושים כי המלון מלא בהם. אתר המלון: www.morningsunhotel.com

ביום הראשון ביאנגשו טיילנו עם מדריכה בשם ג`יין, שסידרו לנו מהמלון. המדריכה היתה ממש טובה ונחמדה! שמנמונת וחביבה, שנראה כי מכירה את כל שוכני הנפה! והיה אם פגשה, תוך כדי טיול, מישהו שלא הכירה, תוך דקות ספורות נהייתה ידידת נפש שלו. היא שמחה לספר לנו כל מה שחשבה שיעניין אותנו, מהסבר על החקלאות המקומית, מנהגים, מאכלים ועד אפילו דברים אינטימים (טוב, את זה היא סיפרה לזוגתי בלבד). אנו ממליצים עליה בחום!

טיולנו ביום הראשון היה על גבי ווספות חשמליות (אין צורך ברשיון והנהיגה קלה). השכרת ווספה עלתה 100 יואן (שכרנו שתיים, אחת לנו ואחת למדריכה) ושירותיה של ג`יין גם עלו 100 יואן, כך שכל הטיול עלה 300 יואן ליום שלם. ביום זה נסענו נסיעה רגועה בשדות אל נהר Yulong, לכיוון מקום שממנו מתחיל שיט ברפסודות במבוק. ניתן להעמיס את הווספות (או אופניים) על מכונית שתסיע אותן לקצה המסלול. אנחנו, שאיננו חובבי שיט, ביכרנו להמשיך לנסוע לאורך הנהר. סוף השייט הוא באזור הקרוב לגבעת הירח. העליה לגבעה כרוכה בטיפוס מדרגות רבות, אך היא אינה קשה והיא מוצלת! (זקנות חביבות- Water Women - עולות וירדות את המסלול שוב ושוב, כשתרמיל מלא בקבוקי מים וקולה על כתפם) והתצפית מלמעלה מדהימה! למרגלות הגבעה יש מסעדה מצוינת וזולה. לאחר הטיפוס המשכנו בנסיעה נינוחה בכפרים בסביבה לעבר יאנגשו. בכללותו, היה יום מהנה עם נופים מדהימים (גבעות הסיד הירוקות פשוט מדהימות בייחודן ויופיין וכן משבצות החקלאות: אורז, בטטות, סויה, עצי הדר קטנים, משובבות נפש).

יום טיול לשינגפינג ויאנגדי

למחרת שכרנו שוב את שירותיה של ג`יין, הפעם נסענו באוטובוס לאורך נהר הלי לשינגפינג (Xingping). משם צעדנו בשדות לאורך הנהר לעבר יאנגדי (Yangdi). המסלול יפהפה, צריך לחצות פעמיים את הנהר עם מעבורת רעועה, אך התשלום סימלי. ארוחת צהרים אכלנו ב"מסעדה כפרית" קטנה. למעשה, אוהל של נוודים שהם קרובי משפחה של נהג המעבורת. התפריט כלל מרק עוף עם תרנגולת, ששוטטה עשר דקות לפני כן בשדה והמטבח היה גזייה באוהל. לסיר זרקו את התרנגולת הגרומה עם מספר עלים לא מזוהים שליקטו בשדה. הארוחה לא היתה מהנה במיוחד כי התרנגולת בסיר גם היתה גרומה ומסכנה וגם הטריד אותנו שהיא ממשיכה לצפות בנו מהסיר. את ג`יין, מאידך, הדבר לא הטריד במיוחד, והיא נהנתה מאוד ללקק את אצבעותיה (של התרנגולת). האיזור שהתהלכנו בו הוא חקלאי לגמרי ואין בו מסעדות, לכן אפשרויות האוכל הן כל מיני קומבינות של כפריים מקומיים, שמזמינים אתכם דרך המדריך לאכול אוכל אותנטי סיני. מי שמצפה לאוכל "גורמה" או לתנאים הגיינים נאותים, עדיף שיוריד ציפיות ויקנה מבעוד מועד ביאנגשו אוכל ליום זה. בכלל באיזור, הקומבינות חוגגות. המדריכים עם בעלי המסעדות, בעלי המעבורות, מוכרות זרי פרחים וכל מיני חקלאים שרוצים להצטלם עבור כסף. נסו להמנע עד כמה שאפשר מ"קשר-עין" ואז "ירדו" מכם מהר. חובה להתמקח על כל דבר, כולל עם נהגי המעבורות. למרות שאיננו חובבי שייט, בכל זאת, את הקטע האחרון של המסלול עשינו בשייט מקסים של כשעה ברפסודת במבוק (150 יואן). מיאנגדי חזרנו באוטובוס ליאנגשו.

סיור לטרסות האורז בלונגג`י

יאנגשו היא עיירה תוססת בלילות ויש במרכזה מדרחוב סגנוני וחביב. בנוסף, יש "מופע אורות" מרהיב שחובה לראות, עליו כבר הרחיבו אחרים את הדיבור (300 יואן כרטיס בשורה ראשונה, לתיירים, אך שווה!). מיאנגשו לקחנו סיור לטרסות האורז בלונגג`י (Longji). את הסיור לקחנו בעזרת סוכן נסיעות ששמו ביל ועליו המליצו באתר הנוכחי. הסיור במקורו הוא סיור של יום הלוך וחזור, אך אנו נשארנו שני לילות בטרסות האורז בפינגאן (Ping'An) וחזרנו עם הסיור, שיצא יומיים לאחר מכן. ביל ואשתו אכן חביבים מאוד, הם ענו באדיבות על כל שאלותינו (עוד מהארץ) ואף רשמו לנו מספר משפטי מפתח בסינית, אולם המלון שהם שכרו לנו בפינגאן היה יקר יחסית (220 יואן ללילה, גילינו שיש זולים יותר וטובים באותה רמה כשכבר היינו בו). המלצתנו היא לבקש מהם להזמין מלון, אך לא לשלם דרכם, אלא במלון עצמו, רק אם תחליטו בכל זאת להשאר במלון שהם המליצו עליו. הסיור הוא בעצם נסיעה לפינגאן ומחירו 180 יואן, מחיר הכולל את מחיר הכניסה לטרסות האורז (במידה ואתם מעוניינים להשאר בטרסות, זכרו לבקש מהמדריך את הכרטיס כדי שתוכלו לעבור בין הכפרים השונים מבלי לשלם שוב, ראו פירוט בהמשך). המחיר אינו כולל הופעה של ארוכות שיער למי שמעוניין (60 יואן). הנסיעה אורכת כשלוש שעות, זו נסיעה צפונה, כאשר עוברים דרך גווילין בדרך (כפי שיוסבר בהמשך, בדרכנו חזרה ירדנו בגווילין ולכן יצאנו לסיור עם כל מיטלטלינו, דבר שלחלוטין לא היווה בעיה). בטרסות האורז שהינו שני ימים ושני לילות (בתחתית הכתבה מצורפת מפה, שמגיעה עם כרטיס הכניסה).

ביום הראשון, כאמור, הגענו לפינגאן עם הסיור מיאנגשו. למעשה, האוטובוס מגיע עד למקום שמסומן במפה כ- ErLong Parking Lot, שם מחליפים למיניבוס מקומי שלוקח אתכם לפינגאן. בפינגאן סיירנו עצמאית עד נקודה מספר 2 (ראה מפה), קצת עלייה, אך לא נורא. את המזוודות סחבו למלון בשבילנו. סבליות שעטו עלינו עם רדתנו מהמיניבוס (20 יואן למזוודה). כאמור, המלון היה סביר אך יקר וכן קצת רועש כי קורותיו דקים ושומעים את הסינים בחדר הסמוך.

המייל של ביל: yslighttravels@yahoo.com

הטרסות בכפר דזאהאי

למחרת התלבטנו אם ללכת ברגל ל- JinKeng Terrace Fields או לנסוע באוטובוס. בסוף שמענו לעצתם של זוג מטיילים ישראלים שפגשנו ושטענו ש"חבל על זמן ההליכה" כי הטרסות יפות מאוד בכפר דזאהאי (Dezahai). לכן נסענו באוטובוס, הנסיעה היתה קצת מעצבנת משום שיש לקחת מיניבוס ל- ErLong Parking Lot ומשם לקחת מיניבוס לג`ינקנג (JinKeng). המדריכה ששכרנו (לאור הנסיון הטוב עם ג`יין) לא עידכנה אותנו שהאוטובוסים מגיעים רק כל שעתיים (הראשון בתשע והשני באחת עשרה) ומכיון שפיקששנו את הראשון, נסענו במונית כי היה חבל לנו על הזמן. בג`ינקנג טיפסנו מדרגות רבות מאוד עד לנקודה מספר אחת. המדריכה לא היתה טובה, פשוט הראתה את המסלול והלכה (מרחק רב לפנינו) בזריזות לעבר היעד ואז חזרה לכפר ולמגרש החניה. מומלץ לוותר על הדרכה בטרסות, ניתן לטייל לבד, במיוחד אם עושים זאת בשעות האור ומתרכזים בכפר אחד ולא במעבר מכפר אחד למשנהו. הנוף אמנם מהמם, הטרסות יפות, אך לא יפות יותר מהטרסות בפינגאן והעליה והירידה מתישות. למעשה, הצטערנו שלא הלכנו ברגל מפינגאן, משום ששם הטרסות, כאמור, גם מדהימות ולדעתנו, אם מתעייפים או שהזמן קצר אין סיבה להגיע עד לדזאהאי.

חשוב לציין שוב, שמי שמעוניין בכל זאת לנסוע באוטובוס בין הכפרים, צריך לשמור את כרטיס הכניסה, משום שב- ErLongParking Lot ידרשו ממכם לשלם שוב. אנו דרשנו אותו מהמדריך שליווה אותנו מיאנגשו. הוא גם רשם לבקשתנו את הטלפון שלו על הכרטיס וציין שאנו מטיילים בין הכפרים. ב- ErLong Parking Lot הראינו את הכרטיס, ורק אחרי שהתקשרו למדריך שלנו, התרצו ונתנו לנו להכנס שוב מבלי לשלם.

ביום השלישי טיילנו בפינגאן בין נקודה מספר אחת לשתים, מסלול קל ומאוד יפה של כשעה שעתיים. לאחר מכן הצטרפנו לסיור, שהגיע באותו יום מיאנגשו (כמובן שתיאמנו זאת מראש בעת קנית הכרטיס מביל) וחזרנו לכיוון יאנגשו, אך ירדנו בגווילין.

לילה וחצי יום בגווילין

גוילין היא עיר לא גדולה במיוחד. האוטובוס הוריד אותנו במקום ממנו הגענו בעזרת מונית (10 יואן) למלון (כמובן שהכנו פתק בו כתוב בסינית שם המלון). המלון שבו שהינו נקרא Grand Hotel והוא היה מקסים! מעוצב יפה, מודרני, עם מחשב בכל חדר ואנשים אדיבים. הזמנו מקום דרך האינטרנט ושילמנו 30$ ללילה. כתובת: 31 WenmingRoad

גווילין עצמה היא עיר חביבה. טיילנו בה לילה אחד וחצי יום. בלילה בו היינו, הרחוב המרכזי היה מלא דוכנים, מעין שוק-מדרחוב, לכל אורכו. איננו יודעים אם שוק זה הוא קבוע או שהתקיים רק בתקופה בה ביקרנו. בחצי יום טיילנו בפארק שבעת הכוכבים, פארק חביב שבשבילנו האטרקציה המרכזית בו היתה זוג פנדות עצלות שלא ידענו על הימצאותן בו. מהמלון ניתן בקלות להגיע לשדה התעופה על ידי נסיעה באוטובוסים (לתחנה מרכזית ולשדה ביחד כ- 30 יואן לאיש), אך אנו לקחנו מונית (הוזמנה ב"מיידי" על ידי המלון ועלתה לנו 90 יואן). הנסיעה לשדה הינה כשעה.

בהמשך טיולנו שהינו בשנגחאי ובייג`ין עליהם הרחיבו אחרים את הדיבור, לכן רק נציין את המלון בבייג`ין בו שהינו: Harmony Hotel. המלון ממוקם ליד תחנת הרכבת המרכזית. קרוב מאוד לשתי תחנות רכבת תחתית ולעיר האסורה. מלון יפה ונקי ושילמנו חמישים דולר ללילה. הגעה אליו משדה התעופה קלה כי יש "שאטל" מהשדה לתחנת הרכבת. חמש דקות הליכה מהתחנה אליו גם עם מזוודות ותרמילים! כתובת: l59 SuzhouHutong Youtong St Beijung, CN, 100005, Henderson Center.