מסעדות כשרות בפריז

הקהילה היהודית בפריז גדולה מאוד ולכן, בזמן החופשה בפריז סביר שתתקלו במסעדות כשרות רבות, אם במקרה ואם באמצעות המלצה של מקומיים. להלן סקירה חלקית של מוסדות קולינריים שומרי כשרות בבירה הצרפתית
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: מסעדות כשרות בפריז
צילום: איתמר ברק

מסעדת L'As du Fallafel

מסעדה זו, ששמה "אס הפלאפל" בצרפתית, מומלצת מאוד – ולא רק לישראלים. למרות שמדובר, למעשה, בסוג של פלאפליה/שווארמיה, זוהי מסעדה עטורת שבחים, שתמיד עמוסה בתיירים מכל העולם. השירות מהיר, יעיל ונחמד, אך קחו בחשבון שאם תגיעו בצהריים – ככל הנראה לא יישאר לכם מקום לשבת ותוכלו פשוט לקנות פיתה "לקחת" ולאכול אותה בדרך. המקום מציע פלאפל, שווארמה מעולה, צ'יפס טוב, סלטים, חומוס, טחינה, סחוג וכל מה שאתם עשויים להתגעגע אליו מהבית.

• כתובת:  32-34 Rue des Rosiers
  • שעות פעילות: ימי שבת בין השעות 18:30-23:00, בשאר ימי השבוע בין השעות 12:00-23:00
  • אתר אינטרנט: l-as-du-fallafel.zenchef.com

מסעדת Miznon

הסניף הפריזאי של מסעדת הפיתות של אייל שני עושה חייל גם בצרפת, כך שאם אתם בחופש ומתחשק לכם לטעום את אחת ממנות הפיתות המפורסמות והמושקעות של השף – תוכלו לעשות זאת בקלות – ברובע מארה (Marais). המקום הומה אדם ובעל אווירה תוססת ו"עממית" יחסית, כולל תפריט שכתוב בגיר על לוח והזמנות מהדלפק. כל המנות נעות על ציר המתוחכם-פשוט ותוכלו לבחור בין קבב טלה טעים או סלט עוף פשוטים לבין רטטוי צמחוני מוצלח ואפילו ביף בורגיניון. אפשר גם לקבל אנטיפסטי (חצילים, בטטה וכרובית) בשקית נייר חומה. מומלץ ולו רק בשביל לראות תיירים מרחבי העולם מתלהבים מהאוכל.

• כתובת: 22 Rue des Ecouffes
  • שעות פעילות: בימי שבת המסעדה סגורה, בימי ו' פתוחה בין השעות 12:00-16:00, בשאר ימי השבוע פתוחה בין השעות 12:00-23:00
  • עמוד פייסבוק: www.facebook.com/miznonparis

מסעדת Les Ailes

מסעדת בשרים כשרה ברובע התשיעי, הנמצאת בסמוך לבתי כנסת ולמלונות המגישים מזון כשר. כאן ניתן ליהנות מארוחה עם שולחן סלטים מלא מכל טוב. יש למסעדה גם מספר מעדניות ומאפיות בעיר. המסעדה מקיימות סעודות שבת וסדרי פסח, מומלץ בעת סוף שבוע בפריז.

• כתובת: 34, Rue Richer - 75009 Paris
  • שעות פעילות: ארוחת הצהריים מוגשת מדי יום בין השעות 12:00-14:30, ארוחת ערב מוגשת בימים שישי ושבת בין השעות 19:30-21:30
  • אתר אינטרנט: restaurant-lesailes.com

מסעדת Osmose

אוסמוז מביאה את מטבח הפיוז'ן אל הרובע ה-16 היוקרתי של פריז, עם מנות מדוקדקות והשפעות מסביבותיה. המסעדה שוכנת בבניין הרדיו הצרפתי (Maison de la Radio) היפה וחלל המסעדה עצמה מעוצב בצורה ייחודית ומעניינת. מהות הפרויקט היתה להפוך את החלל ואת המנות להומוגניות עם די מקום לנגיעות בעלות דמיון ויצירתיות. בין המנות במקום תמצאו את הטארט סלמון בגואקמולה או נתחי בשר ברווז בקקאו מריר. המסעדה כשרה בהשגחת Beth-Din de Paris.

• כתובת: Avenue de Versailles 31
  • תחנת מטרו קרובה: Mirabeau
  • אתר אינטרנט: mrosmow.com

מסעדת Darjeeling

דמיינו מסעדה הודית אותנטית, עם מלצרים הודים וסרי לנקים בלב פריז. עכשיו דמיינו את זה בכשר! בדרג'ילינג תוכלו למצוא אוכל הודי מעולה (אבל לא חריף מדי, אם תבקשו), צוות נחמד, שירותי ומועיל ואווירה נעימה וקלילה. אם אתם מתגוררים בדירה, תוכלו לבקר בחנות השייכת למסעדה, ולהצטייד בה בכל המצרכים שתרצו על מנת להכין לעצמכם ארוחה הודית מוצלחת וכשרה למהדרין.

• כתובת: 1 Rue Des Colonels Renard
  • שעות פעילות: ארוחת הצהריים מוגשת בין השעות 12:15-14:45, ארוחת הערב מוגשת בין השעות 19:00-23:45
  • אתר: www.darjeeling-ontable.com

Bassar מסעדת

מסעדה כשרה טובה על טהרת התפריט הצרפתי, המוכר לכולנו. תפריט עשיר בטעמים, צבעים ואסתטיקה רבה. במסעדה מבקרים לא מעט מקומיים, כמו גם תיירים המקפידים על כשרות, המעוניינים לטעות מהמנות היוצאות מהמטבח ומוגשות הישר לסועדים. בתפריט תמצאו מנות בשר, דגים, סלטים שונים וכמובן קינוחים מתוקים.

• כתובת: 122 avenue de villiers, רובע 17
  • שעות פעילות: בימים א' עד ה, בין השעות 12:00-14:30 ובין השעות 19:30-22:30, בימי שבת בין השעות 19:30-22:30. המסעדה סגורה בימי שישי.
  • אתר אינטרנט: www.bassar-restaurant.com

מסעדות נוספות:

• Kavod – מסעדת בשרים ודגים, המציעה מנות ממיטב המטבח הצרפתי. כתובת: 26, Rue Jean Mermoz, אתר אינטרנט: kavod.zenchef.com
  • Le Rafael מסעדת שף צרפתית, שמציעה אוכל גורמה מעוצב וטעים. כתובת: 105, Rue de Prony, אתר אינטרנט: leraphael.com
  • Mipi El – מסעדה ישראלית, המציעה אוכל טוב באווירה נעימה. כתובת: 41, Avenue Secrétan,
  • L'Inte Caffe – מסעדה חלבית מומלצת, בעיצוב יוקרתי. כתובת: 22 Rue Cambacérès, אתר אינטרנט: www.lintecaffe.com