רובע המארה - פלאפל וגייז אצל מלך הביצה

כאן תמצאו את מלך ומלכת הפלאפל, דגלי גאווה המתנוססים לצד חנויות כשרות והרבה מטעמים פריזאים, חנויות בוטיק, מסעדות ואחוזות עתיקות. בעבר היה רובע המארה ביצה של ממש וכיום הוא הפך לביצה אופנתית ושיקית. ויש כאן גם המון מוזיאונים. ביקור אצל מלך הביצה.
יעל כפיר מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: רובע המארה - פלאפל וגייז אצל מלך הביצה
Depositphoto/Encrier

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-27/10/2021

• נכון לתאריך עדכון זה, צרפת הוגדרה כמדינה כתומה.
  • מי שחוסן במנה השלישית ועבר שבוע, או מי שהחלים או חוסן במנה השניה בחצי השנה האחרונה, פטור מבידוד בחזור צרפת.
  • כל השבים צרפת שאינם עונים על קרטריונים אלו, נדרשים לבידוד של שבועיים, אותו ניתן לקצר לשבוע לאחר שתי בדיקות קורונה שליליות.
  • חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת באופן מצומצם
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים, תחת הגבלות.
  • עסקים פתוחים, אך תחת הגבלות.
  • כל החוזרים מחו״ל צריכים להציג בכניסה לארץ בדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות ולעשות בדיקה נוספת עם חזרתם ארצה (תקף גם למחוסנים ומחלימים).
לוגו וירוס קורונה
גולשים יקרים, אנו עושים כמיטב יכולתנו להציג כאן את המידע העדכני ביותר האפשרי. כיוון שהמצב משתנה באופן תכוף, המידע המוצג כאן הוא להתרשמות בלבד ואינו מחייב. לקבלת מידע מחייב על מצב ומגבלות הקורונה ביעד הנסיעה שלכם, יש לפנות אל חברת התעופה/חברת הנסיעות או רשויות המדינה ביעד הנסיעה שלכם. תודה!

בין בתי כנסת וגייז בכמויות נמצאת ביצה של שיק פריזאי

בין הרובע השלישי לרובע הרביעי של פריז, נמצא אחד האזורים המרתקים ברובעי פריז - רובע המארה (Marais), שמרכז יחד מוזיאונים נחשבים, חנויות ובוטיקים אופנתיים, סימטאות צרות וקסומות וגם אזור אחד קרוב ללב - הרובע היהודי. המארה, שפירושו הביצה, היה בעבר ביצה של ממש עד שיובש לגמרי וכיום הפך לביצה אופנתית מלאת שיק וגליק. בעת סיור בסימטאות הרובע ההיסטורי, תוכלו להבחין, כי לצד הפלאפליות הכשרות, שמתחרות אחת בשניה וטוענות למלכות הפלאפל הבלעדית, מסתובבים ברחובות גם עוברי אורח לא צפויים, צבעוניים והיפסטרים למדי. לצד המבנים העתיקים והחנויות הכשרות, קמו גם מספר אזורים חדשניים וצעירים, שהביאו להתפתחות חיי לילה מתירניים עם אזור שוקק גייז שמתעורר בלילות.

זה קסם של ממש להסתובב בין סמטאות מימי הביניים, בתים קלאסיים ואלגנטיים, גלריות, בוטיקים אופנתיים ושפע בתי קפה, ביניהם תוכלו לעצור במאפיות, קונדיטוריות ומעדניות מלאות כל טוב. אם חוש הריח שלכם לא יוביל אתכם לשם, בוודאי תמצאו את עצמכם טועמים קרפ באחד מדוכני הקרפים הרבים באזור. מארה הוא המקום בו נולד סגנון אדריכלי בשם אוטל - כינוי לבית אחוזה גדול ומטופח, עם חצר ירוקה ומרפסת. חלק מהבתים מאפשרים הצצה לתוכם. בין לבין תיכנסו לרחובות צרים שלאורכם תוכלו למצוא הפתעות קולינאריות שונות. סביב רחוב סנט קרואה דה לה ברטונרי (Sainte-Croix de la Bretonnerie), שפונה בעיקר לאוכלוסיה הגאה יש מגוון חנויות מעניינות. לאורך רחוב שארלוט (Rue charlot) תמצאו בתי קפה ומקומות כייפיים לעצירה.

רובע מארה. צילום: Bolshakov/Flickrרובע מארה. צילום: Bolshakov/Flickr

ניתן להמשיך גם לשוק המקורה העתיק ביותר בפריז Le Marché des Enfants Rouges (שוק הילדים האדומים), שקרוי כך על שם בית היתומים ששכן בסמוך, והילדים שגרו בו לבשו מעילים אדומים. השוק הוקם אמנם בתחילת המאה ה-17, אך נותר עד היום מרכז מסחר ועניין ברובע המארה. המבנה המקורי הוחלף במבנה חדש, אך תחת קורת הגג עדיין אפשר למצוא סוחרי גבינות, נקניקים, יינות ועוד. בנוסף, תוכלו למצוא מסביב שפע של מסעדות קטנות, מעדניות, מאפיות ועוד. אם תמשיכו בצידו השמאלי של הרחוב, תוכלו לעמוד מתחת לכנסיית סן פול סן לואי ולהרגיש הכי קטנים שאפשר, כי כיפת הכנסייה העצומה, מנקודה זו, מגיעה כמעט עד לשמיים.

• שעות פתיחה: שלישי-חמישי 13:00-8:30, 19:30-16:00; שישי ושבת עד 20:00; יום ראשון 14:00-8:30.
  • כתובת: 39 Rue de Bretagne, הכניסה מרחוב שארלוט

מה קורה כשלויקטור הוגו מתחשק פלאפל?

למי שחושק בפלאפל, חומוס או דוברי עברית מקומיים, את מבוקשכם תמצאו ברחוב Rosiers, שנמצא בלב הרובע. יש כאן גם מסעדות, מאפיות ועוד בתי עסק כשרים. אפשר לבקר בבית הכנסת ברחוב Pavée 10, שנבנה ב-1913 בסגנון אר-נובו. רחוב מרכזי נוסף הוא Rue des Francs-Bourgeois, המוביל לכיכר ווז (Place des Vosges), המהווה את מרכז הרובע וכמו כל כיכר עם כבוד, היא מטופחת בעצי ערמונים ירוקים ופראיים ומספר מזרקות המוקפות בבניינים מרשימים. יש שם גם פינות ישיבה נעימות. בפינה הדרום מזרחית של הכיכר נמצא ביתו של ויקטור הוגו, שם אף כתב את יצירתו המפורסמת עלובי החיים, כיום משמש הבית כמוזיאון לזכרו. אתר הבית: www.paris.fr. בביקור בפנים, תוכלו לצפות על העיר מהמרפסת. במרחק קטן מהכיכר תועלו להבחין בבניין מוזר עם צנרת חשופה והרבה ברזל בצבעים שונים. זהו המרכז המפורסם לאמנות מודרנית מרכז פומפידו ורבים בוחרים לבקר בו, אך זיכרו, כי בלי להזמין כרטיס מראש תאלצו להמתין זמן רב בתור בכניסה. אתר אינטרנט: www.centrepompidou.fr.

קרנוולה, פיקאסו ומוזיאון מנעולים

ממש על אותו רחוב נמצא מוזיאון קרנוולה (Musée Carnavalet) המוזיאון לתולדות פריז. בפנים מסתתרת פינת חן של ממש, עם גינה מטופחת המוקפת בניינים מפוארים בסגנון הרנסאנס. אתר אינטרנט: www.paris.fr. למתעניינים, המוזיאון לאמנות והיסטוריה יהודית, אף הוא נמצא בסביבה, בבניין ששוחזר וכולל אוסף אמנות יפה. אתר אינטרנט: www.parismuse.com. מוזיאון חשוב שכדאי לסור אליו הוא מוזיאון פיקאסו, שממוקם ב-Hotel Salé מבנה מפואר בסגנון רנסאנסי ושוכן ברחוב Rue de Thorigny. המוזיאון כולל למעלה מ-3,000 יצירות אמנות של פאבלו פיקאסו לצד יצירות של בני תקופתו של פיקאסו, סזאן, מאטיס ועוד. אתר אינטרנט: www.musee-picasso.fr. מוזיאון האמנויות והחומרים (Musée des Arts et Métiers) שוכן בתוך כנסייה משופצת. בחפירות ארכיאולוגיות שנעשו תחתיו נמצא בית קברות גדול מהמאות ה-6 ועד ה-9 לספירה. באוסף מוצגים מכשירים היסטוריים שונים, כלי טייס מהמאה ה-19, מצלמות ישנות ועוד מכשירים מדעיים מהמאה ה-20. באוסף נכללה בעבר גם מטוטלת פוקו, אך היא הועברה לפנתאון וכעת מוצג בו העתק. אתר אינטרנט: www.arts-et-metiers.net.

במוזיאון המנעולים (Musee de la Serrurerie) המרתק יש תצוגה של מנעולים, מפתחות מברונזה ומברזל ועוד. בין השאר, מוצג במוזיאון מנעול שנועל את ידו של מי שמשתמש במפתח הלא נכון או מנעול שיורה במי שמנסה לפרוץ אותו. כתובת: 1 Rue de la Perle, אתר אינטרנט: www.futura-sciences.com.

אוטל דה וויל - צילום: איתמר ברקאוטל דה וויל - צילום: איתמר ברק

הוצאות להורג שמוסוות על ידי גנים יפהפיים

לא רחוק מכאן שוכן גם בניין העירייה Hotel de Ville ששוכן ברחוב ריבולי (שבהמשכו יש את מיטב חנויות האופנה והיוקרה של פריז). זהו ארמון מפואר בסגנון הרנסאנס והוא מעוטר ב-108 פסלים של דמויות פריזאיות ועוד 30 פסלים, שמייצגים ערים שונות בצרפת. החל משנת 1310 נקראה הכיכר שבחזית הבנין Place de Grève ובה נערכו הוצאות להורג. שם הכיכר הוחלף לכיכר Hotel de Ville עם סיום המהפכה התעשייתית. החל מרחוב ריבולי ועד אזור כיכר קונקורד והלובר משתרעים גני טווילרי (Le jardin des Tuileries), הגנים העתיקים והמפוארים, ששימשו בעבר את משפחת המלוכה וכיום מציעים פינות ישיבה נוחות, אטרקציות שונות לילדים ועוד.

לקנח במטעמים משוק פריזאי מלא טעמים

עתה, משסיימתם להנות מכל מה שיש לרובע להציע, תוכלו לצאת לסיבוב קצר בשוק מופטאר להצטייד במבחר מטעמים: נקניקים, לחמים טריים, גבינות, יין, פירות וירקות ולצאת לפיקניק. כדי להגיע לשוק מופטאר ניתן לקחת מטרו מספר 5 מתחנת הבסטיליה ליד כיכר דה ווז', לכיוון גאר ד'אוסטרליץ, משם קחו את קו מספר 10 וסעו שתי תחנות עד לתחנה הנקראת Cardinal Lemoine. אופציה נוספת היא להמשיך במטרו מספר 5 עד תחנת Place D'Italie, שם להחליף למטרו 7 ולהמשיך עד Cardinal Lemoine.

לפנייך כתבות שימושיות נוספות על טיול בפריז:

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-27/10/2021

• נכון לתאריך עדכון זה, צרפת הוגדרה כמדינה כתומה.
  • חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת באופן מצומצם
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים, תחת הגבלות.
  • עסקים פתוחים, אך תחת הגבלות.