כתבה וצילמה : אורטל צבר

זה היה טיול ספונטני לא מתוכנן ומלא הפתעות.. לנאפולי לסורנטו  ולדרך האמלפי- החלטנו ופשוט ארזנו מזוודות וטסנו לגלות את  אחד המקומות שומטי הלסת שראיתי מיימי.  מקום שהתברך ביופי בלתי נגמר ובסטייל כמו שרק האיטלקים  התברכו בו.

נאפולי-

תצפית על נפולי והר הגעש הווזוב

לא לחינם נאמר עליה - לראות את נפולי ולמות" – כך חשבתי  כשנחתנו בעיר החוף  המופלאה הזו  שנשביתי בקסמה -   עיר נמל גדולה  יפה ותוססת  מלאת אנרגיה עם חופים מהממים, מסעדות וברים  ותושבים מקסימים וחמים השונים כל כך מהאיטלקים בצפון, עיר בעלת עבר מפואר ופינות אפלות, אך בלתי נשכחת!

נאפולי  היפהפיה היא בירתה של מחוז קמפניה בדרום איטליה והשלישית בגודלה באיטליה   הממוקמת על מפרץ נאפולי ומשקיפה להר הגעש ווזוב. יש לה היסטוריה מפוארת שמתחילה  במאה ה 6 לפני הספירה בה היא היתה מרכז תרבות והשכלה הלניסטיים בתקופת השלטון הרומאי  אשר  החליפה שליטים  ומשטרים רבים  ועברה תהפוכות רבות. כיום משמשת  נאפולי כנקודת מוצא לאיים ואתרים רבים בסביבה.

בשבוע שבו הגענו לנאפולי, ציפו הנפוליטנים בדריכות למשחק כדורגל משמעותי  - משחק שבו זכו לבסוף  באליפות  השלישית בתולדות נאפולי והראשונה מאז עזב אותם מראדונה  ב1990.  הוייב המטורף ששרר בעיר היה מעורר התפעלות:  העיר כולה היתה מקושטת בדגלי מארדונה, רבים הסתובבו ברחובות עם חולצות מראדונה, צעיפים,  וכובעים ונופפו בדגלים שכולם ממותגים מראדונה.

דייגו ארמנדו מראדונה היה  שחקן ומאמן ארגנטינאי מהגדולים בעולם. הוא החל את הקריירה שלו בארגנטינה, אך בשנת 1984 -בהיותו בן 24 - נרכש על ידי קבוצת נאפולי  תמורת 7.4 מליון דולר. עם הגיעו לנפולי אמר: "אני רוצה להיות אלילם של הילדים העניים בנאפולי כי הם מזכירים לי את ילדותי בשכונת העוני בבואונוס איירס"ו

אם הגעתם לנפולי ללא הכנה מוקדמת כדאי לבדוק אילו סיורים יש לעיר להציע. יש סיורי אוכל וסיורי רחוב מעניינים שתוכלו למצא עליהם הרבה פרטים ברשת.  רצוי להגיע מוכנים כדי לתכנן היטב את הזמן העומד לרשותכם בעיר שיש לה הרבה מה להציע.

המלון בוטיק הקטן שלנו היה ממוקם ממש מעל גלריה אומברטו  במרכז נפולי.

זהו  אחד המבנים המרשימים ביותר בנפולי :מבנה יפייפה  ומיוחד במינו אשר נבנה במסגרת הריסאנמנטו  - בניה במסגרת התחדשות עירונית שחלה במאה ה19  לאחר שהשלטונות ביקשו להתמודד עם מגפת  הכולרה שהתפשטה בסמטאות הצפופות.  במסגרתו נהרסו 17,000 בתים  ו 64 כנסיות היסטוריות ושכונות עוני פונו מיושביהן ותחתן הוקמו מבנים מודרניים, בסגנון האדריכלות הבורגנית של שלהי המאה ה 19.  בתוך המבנה יש חנויות, ובתי קפה והמקום פעיל מאד והומה אדם. צורת הגלריה היא צורת צלב אשר במרכזו כיפה ומתחתיה יש לגלגל מזלות.

לאחר שהתמקמנו במלון הדבר ראשון שרצינו לנסות הוא את הפיצה המפורסמת הלא היא הפיצה נפוליטנה. מצאנו פיצריה קטנה באחד הרחובות הקטנים ברובע הספרדי  שלא איכזבה..

נפולי ידועה בפיצה נפוליטנה המפורסמת שלה העשויה מבצק עגבניות וגבינת מוצרלה . את הגרסה האיטלקית הקלאסית מכינים מעגבניות סן מרזנו  וממוצרלה "די בופלה קאמפנה", גבינת מוצרלה העשויה מחלב  תאו הגדל במחוז קמפניה.

ויה טולדו הוא הלב הפועם של העיר ורחובה הראשי. נדמה שברחוב הזה לא הולכים לישון.  יש בו  תנועה  אינסופית של אנשים וכלי  רכב כמעט כל שעות היממה, אמני רחוב,  רוכלים המוכרים מכל הבא ליד, לצד חנויות יפות, בתי קפה ומסעדות.

לאורך צדו המזרחי של הרחוב, שוכן הרובע הספרדי,  המאופיין בסמטאות קטנות וקסומות עם  מבנים עתיקים הבנויות שתי וערב אשר הפכו למדרחוב. הרובע נבנה במאה  ה 16 כמגורי חיילים בבנייה שהייתה ייחודית וחדשנית לתקופתה, המאופיינת ברחובות ישרים ובניינים בני חמש קומות ללא מעליות,- במטרה לייצר חיץ בין השכונות למבני השלטון, ובסמטאות רבות נותר ריצוף האבן המסורתי.

השכונה נחשבה במשך שנים לאזור פשע ועוני ואף מסוכן. אולם  בשנים האחרונות המקום שינה את פניו עם נדידת הפשע מחוץ למרכז העיר. כיום הרובע הספרדי, לפחות בשעות היום,  הוא מקום בטוח לשוטטות  ואף די מבוקש  בקרב תיירים. באזור הרובע הספרדי תוכלו למצוא מסעדות קטנות, פיצריות מקומיות מעולות ודוכני מזון שמוכרים פיצה מטוגנת.  כידוע נאפולי מצטיינת באוכל איטלקי משובח כולל קינוחים מטורפים ואם תרצו לגלות חלק מהטעמים הללו אז הרובע הספרדי נאפולי הוא מקום טוב לטעום בו כל מיני טעמים מיוחדים. תוכלו למצוא בשווקים גם מוכרי דגים וגם בעלי מלאכה מהדור הישן.

העיר מתחת לאדמה  ברובע נמצאת גם הכניסה אל נאפולי סוטראנה, רשת תת קרקעית של מנהרות וקטקומבות שהכניסה אליהן אפשרית רק עם סיור מאורגן. למעשה מדובר במערכת מנהרות מהגדולות והעתיקות בעולם אשר נבנתה ע"י היוונים והרומאים ושימשה למגוון מטרות כולל יצור יין אחסון מזון יצירת תעלות ניקוז ומקום מסתור במהלך מלחמות. חלקים ממנה נהרסו עם השנים אך עדיין קיימים עשרות קילומטרים של מנהרות הפתוחות לציבור. הכניסה לעיר התחתית היא רק במסגרת סיור מודרך אשר כדאי להזמין מראש.

ככר פלבשיטו - נמצאת במרכז העיר והיא מקום תוסס והומה אדם, תיירים  רבים ומופעי מוסיקה. הכיכר המרשימה ורחבת הידיים  כוללת  אתרים היסטוריים חשובים. פירוש שמה הוא משאל עם  על שם משאל שנערך בה ב 1860 -בו נקבע כי ממלכת בורבון וממלכת סאבוי יאוחדו דבר שעיצב את  איטליה במבנה הנוכחי שלה.

המבנה המרשים בכיכר  הוא בזיליקת סאן פרצ'סקו דה פאולה שנבנתה כחיקוי של הפנתאון המפורסם ברומא. מצידה השני של הכיכר יש את הארמון המלכותי סאן ומסביבה יש רשת של רחובות קטנים ומיוחדים עם בתי קפה וחנויות יוקרה. משני צידי הככר יש שני ארמונות נוספים צבועים בצבעי פסטל.

Palazzo della Prefettura

Palazzo Salerno

במרכז הככר בסמוך לבזיליקה ניצבים  שני פסלים מברונזה: האחד הוקדש לשליט הספרדי צ'ארלס ה-3 והשני לפרדיננד ה-1

מעברו השני של הרחוב שוכן תיאטרון סן קרלו שנבנה בשנת 1737. הכניסה אליו  רק במסגרת סיור מודרך.

לא רחוק מהגלריה אומברטו גילינו קונדיטוריה מדהימה שאנשים עומדים בתור להיכנס אליה  (PASTICCERIA POPPELLA )   תמצאו שם מאפים מטריפים ומתוקים מכל מיני סוגים שהידוע שבהם הוא הספוליאטלה  מעין בצק עלים ממולא הבצק והמילוי משתנים ממקום למקום .

קסטל נואובו

אחד מסימני ההיכר של העיר הוא קסטל נואובו החולש על נמל נאפולי. המבנה שימש כמקום מגורם של מלכי נאפולי עד לבניית הארמון בכיכר פלבישיטו,  הטירה הייתה מפוארת ביותר ומרכז תרבותי חשוב בתקופת שושלת אנז’ו שבנתה את הטירה ושלטה בעיר עד

שער הניצחון משיש המעטר את הכניסה לטירה הוא אחד השרידים המרשימים ביותר בטירה ובנאפולי בכלל, לעושר של ממלכת נאפולי ואחד מעבודות האמנות המרשימות בעיר מתקופת הרנסנאס. השער מתאר את כניסתו של אלפונסו החמישי לעיר, וכיבושה של ממלכת נאפולי על ידי ממלכת אראגון מספרד, בשנת 1443 . אלפונו החמישי עשה שינויים נרחבים בטירה ואחראי למראה הטירה הנוכחי.

המרינה של נפולי
אל מול השקיעה בחוף בנפולי

אולם האטרקציה בהא  הידיעה של העיר היא הטיילת המופלאה על חוף הים.  לעת ערב תפגשו שם  זוגות אוהבים,  תיירים ותושבי המקום  המטיילים לאורכה, או יושבים להם מול המים, נהנים מהבריזה, מהנוף, ומצבעי השקיעה. מהטיילת ניתן להשקיף על  הגעש וזוב ממזרח לעיר. ההר שהתפרץ  לראשונה בשנת 79 לספירה והחריב מספר ערים במפרץ נפולי ובהן פומפיי וגבה קורבנות רבים. העיר כוסתה בטוף בעובי של כ־4 מטרים ונותרה קבורה עד לגילויה ולחשיפתה ב־ 1748.

לימים הקימו למרגלות הר הגעש  את העיר פומפיי החדשה. מאז התפרץ ההר עוד עשרות פעמים ונחשב לאחד מהרי הגעש המסוכנים בעולם עקב צפיפות האוכלוסין הגבוהה סביבו.

מהטיילת היפה ניתן להשקיף גם על קסטל דל'אובו- טירת הביצה

הטירה היא מבנה ביצורים עתיק ביותר בעיר. היא  שוכנת כיום על חצי אי המחובר ליבשה בגשר  בעבר היה זה אי אשר היה מקום ההתיישבות הראשוני באזור של היוונים. האגדה מספרת שהטירה נבנתה בן לילה על ידי ורגיליוס אשר טמן ביסודותיה ביצה מכושפת  שלפי האמונה -אם תישבר – תקרוס הטירה  ויפלו  אסונות על העיר נאפולי.

טירת הביצה

תצפית על העיר שאסור להחמיץ- מהמבצר סנט אלמו

טירת נאפולי ממוקמת על ראש גבעת Vomero (כתובת: Via Tito Angelini, 20/A). הדרך הקלה ביותר היא להשתמש באחד משלושת הפוניקולרים העולים להר וומרו, ש'Funicolare di Montesanto' יעצור הכי קרוב. רכבל זה יוצא מתחנת המטרו 'מונטסנטו' ומוריד אותך בראש ההר בתחנה 'מורגן'; זה נמצא במרחק של 5 דקות הליכה מטירת סנט'אלמו וממנזר סן מרטינו. הפוניקולר פועל מדי יום בין השעות 7:00-22:00 ועובד באותה שיטה  כמו כרטיסי המטרו.

ממבצר קסטל סנט אלמו יש תצפית מאד מרשימה על העיר נאפולי. המצודה ממוקמת על ראש גבעת וומרו ומציעה לכם תצפית יוצאת דופן המשתרעת מהעורף לאיים ומחצי האי סורנטו ועד להר הוזוב. המיקום הגבוה וצורת הכוכב המשושה הופכים את המבצר הזה לאטרקציה תיירותית בנאפולי.

תצפית על העיר מסן אלמו

יש עוד המון דברים לעשות בנפולי ואפשר לבלות בה שבוע שלם מבלי להשתעמם. כדאי להגיע אליה בתקופה שאינה מוצפת בתיירים, קצת לפני הקיץ בחודשים אפריל- יוני , כשמזג האויר נעים או בסתיו אחרי החום הגדול. אולם נפולי מדהימה תמיד ובכל עונה שתגיעו תישבו בקיסמה של העיר.

סורנטו

תחנתנו הבאה היתה סורנטו עיירת נופש במחוז קמפניה  אליה הפלגנו במעבורת מנאפולי בעלות סמלית של 10 יורו והפלגה  נעימה שארכה פחות משעה.

כשהגענו עם המעבורת לחוף סורנטו – קיבלה את פנינו לגונה יפהפיה עם מים בגווני טורקיז  שנצנצו כמו יהלומים ומעליה התנשאו צוקים גבוהים ובראשם עצי אורן  הצנובר מיוחדים  המשקיפים אל הלגונה.

סורנטו מהחוף

אחרי נסיעה באוטובוס המקומי  הקטן במעלה ההר נגלתה לנו   עיירת נופש עוצרת נשימה ביופה הצופה אל המפרץ ומיימי טורקיז שממש התחשק לי לקפוץ למים.

בסורנטו שהינו 4 לילות ו5 ימים ולתחושתי אפשר להקדיש גם שבוע למקום. מעבר ליופיה היא היתה עבורנו נקודת מוצא לטיולי כוכב למפרץ נאפולי ולאמלפי .התמקמנו לנו בדירת איר בי אנד בי  מרווחת הקרובה למרכז ל2 לילות אותה החלפנו  כעבור יומיים לדירה יפהפיה  אחרת ממש בלב השוק ל 2 לילות נוספים. בסורנטו תמצאו הרבה דירות כאלו ברמה גבוהה ובמחירים נוחים.  מכיוון שרוב היום שוטטנו וטיילנו, הגענו לדירות רק מאוחר בלילה לשינה וקמנו מוקדם בבוקר והסידור הזה היה מאד נוח ובמחיר סביר ביותר לעונה.

סורנטו ידועה בקו החוף המדהים שלה  ומימיו הצלולים של הים בגוון טורקיז. החוף מעוצב במפרצים קטנים ובמערות והרבה סירות עוגנות במרינות.

הנה כמה דברים שלא כדאי לכם להחמיץ בביקורכם בסורנטו:

לטייל לאורך הטיילת של סורנטו ולהינות מהנוף של הים הטירני. ניתן לרדת אל החוף ברגל בשביל סלול ומתפתל היורד מהטיילת באזור הוילה  או  בעזרת מעלית  בתוך ההר שמגיעה ישירות אל החוף.  על החוף תמצאו  דקים עם כסאות שיזוף על דקים, ובתי קפה מול הים. אין שם כמעט חופים חוליים כמו אצלנו בישראל  ולכן תמצאו שפחות רובצים שם על החוף.

אל תחמיצו את השקיעה מוילה קומונאלה על הטיילת- עשרות תיירים מגיעים מדי ערב לצפות בשקיעה הנפלאה. ליד הוילה יש מלון מפואר שמשמש גם מקום לחתונות בשל מיקומו המדהים

שקיעה מוילה קומונלה

לשוטט בעיר העתיקה במרכז סורנטו  שם תמצאו סמטאות ציוריות כנסיות עתיקות ובתים בסגנון בארוק. כיף ללכת לאיבוד בין הסמטאות היפות בהן חנויות, סדנאות אמן, מסעדות ובתי קפה. במקומות רבים בעיר תמצאו עצי לימון מהם מכינים את משקה הלימונצ'לו הנמכר בכל מקום בעיירה,  שהוא משקה העשוי מקליפות לימון, אלכוהול, מים וסוכר, המיוצר בסורנטו יחד עם פירות הדר, יין, אגוזים וזיתים . סביב הלימונצ'לו נבנתה תעשייה שלמה של מוצרים  כמו סבונים,  בצבעי הלימון, שוקולדים  ומוצרי טקסטיל שונים  בהדפסים של לימונים.

לשתות קפה בככר טסה היא הכיכר המרכזית של סורנטו השוקקת חיים עם חנויות בתי קפה ומסעדות והרבה תיירים.

לבקר בגנים הבוטניים של וילה קומנלה גנים מטופחים עם צמחייה אקזוטית ונוף מרהיב על מפרץ נאפולי ולשם מגיעים מדי ערב התיירים לצפות בשקיעות המרהיבות

לרדת לכפר הדייגים במרינה גרנדה –פינת קסם שחובה  להגיע אליה.  קרובה למרכז העיר. הולכים מהוילה  קומיונלה בשביל ארוך היורד לנמל דייגים קטן בו תמצאו חוף מקסים  עם בתי קפה קטנים ואוירה אותנטית  ריח ים ודגים המון סירות דיגים ו על חוף חולי מקסים המוקף בסלעים גבוהים.

חוף הדייגים בסורנטו

לחפש את עמק התחנות – לא רחוק מהדירה שבה לנו,  סמוך לככר הראשית של העיר, גילינו אתר היסטורי  עוצר נשימה –  עמק עמוק  צר וירוק ממנו התנשאו מבנים גבוהים מתחתנו לעומק של כ 80 מ' מתחת למפלס הכביש. הסתבר לנו שבמקום פעלו בעבר מספר טחנות קמח בערוץ הנהר שזרם בעמק. עם בנייתה של הכיכר הראשית פיאצה טאסו הפסיקו לזרום מים לעמק והטחנות ננטשו. היום כ 80 שנה לאחר נטישתן  המבנים נראים כלקוחים מסרט ישן עטורים בצמחיה ותיירים מגיעים לצפות בפלא המיוחד.

עמק התחנות

לטבול במים במרחצאות המלכה ג'ובאנה- בקצה העיירה הציורית סורנטו שוכנת לה בריכה טבעית מוקפת צוקי אבן וצמחיה ירוקה . מדובר בפנינה נסתרת ואתר היסטורי שנקרא על שמה של מלכה אגדית מהמאה ה 14 ג'ובאנה מלכת נפולי.  ההגעה לחוף מאתגרת  בירידה תלולה אבל שווה ביקור . החוף הוא קטן אבל מימיו נהדרים ומתאימים לשחייה ושנורקלים ואידיאלי לימי הקיץ החמים.

לבקר ב    CHIOSTRO DI  SAN FRANCESCO

לרגע נדמה היה לנו שהגענו למקום מהאגדות. הקלויסטר של סן פרנצ'סקו של סורנטו הוא פינת חמד ומבנה מרשים ביופיו  בקרבת העיר ההיסטורית.  המבנה  מבטא סגוגונות אדריכליים שונים  שתחילתם עוד לפני התקופה הרומית והוא מוקדש לפרנציסקוס הקדוש מאסיזי. למבנה יש  כמה מאפיינים בארוקיים והחזית הלבנה הפשוטה שלו נבנתה מחדש בשנת 1926. הגנים השלווים שלו מלאים בבוגנוויליה וגפנים המטפסים על פני ארקדות מקושתות.

תמונה מתוך אתר למטייל

לבקר במוזיאון קוריאלה די טרנובה

פינת חמד לשוחרי אמנות אך גם לאוהבי נוף וגינון.

בלב סורנטו  בתוך מטע הדרים  ופרחים שוכן לו בתוך וילה  מהמאה ה 18 השייכת  למשפחת אצולה איטלקית בשם קוריאלה  מוזיאון מופלא ובו יצירות מהמאות ה 16 - 19. בוילה 4 קומות ובהן יצירות של גדולי האמנים של התקופה שנאספו במשך השנים ממוזיאונים ברחבי העולם.  וכן אוסף הכולל ציורים פסלים כלי חרסינה כלי נשק כלי נגינה ועוד.  בין היצירות החשובות באוסף ניתן למצוא את "המדונה עם הילד" של ג'ובאני בליני, "הבתולה והילד עם סנטה מריה מגדלנה" של ג'יובני בונצי ועוד הגן הוא חוויה בפני עצמה פרדס לימונים  עם פרחים מיוחדים כמו אירוסים . כשהמשכתי בשביל גיליתי פתח כמעט סמוי שהוביל אותי למרפסת נפלאה הצופה על נוף מדהים למפרץ נפולי. נודע לי שהמקום משמש לארועים וחתונות בגלל הנוף היפה.

סורנטו הוא נקודת מוצא נהדרת ונעימה לשהות בה ומשם לצאת לדרך האמלפי- כביש צר ומפותל באורך כ 50 ק"מ  מדהים ביופיו לאורך הצוקים הגבוהים מעל הים הטירני. מכביש זה ניתן להגיע לעיירות היפהפיות פוזיטאנו,  אמאלפי רוולו וסלרנו.

דרך האמלפי

חוף אמלפי, הידוע בנופים עוצרי הנשימה ובנוף הציורי שלו, הוא גן עדן לחובבי צילום. נוף החוף המדהים מציע אינספור הזדמנויות ללכוד את היופי של האזור הקסום הזה.

מהבתים המקסימים בצבעי פסטל הניצבים על צוקים ועד למי הטורקיז הצלולים למטה, כל פינה בחוף אמלפי היא תענוג ויזואלי. הצוקים הדרמטיים וקו החוף המחוספס מספקים רקע מדהים לצילום תמונות מעוררות השתאות.

ניתן לעשות את המסלול ברכב, באופנוע, עם נהג  או בתחבורה ציבורית . אנחנו בחרנו לסוע בתחבורה הציבורית – אוטובוס שמחירו 10 יורו בלבד לקח אותנו אל התחנה הראשונה ועוצרת הנשימה- פוזיטאנו.

פוזיטאנו –

פוזיטנו היא עיירה יפהפייה על חוף האמלפי כ 40 ק"מ דרומית מנפולי וסורנטו. היא ממוקמת על חצי איצרולינן, וצופה על מפרץ סורנטו. פוזיטנו היא אחת העיירות המפורסמות והפופולריות ביותר באיטליה, והיא מהווה מוקד תיירותי מרכזי. היא ידועה בסמטאותיה הצרות והתלולות בבתיה הצבעוניים  (שנצבעו במגוון צבעים כדי להקל על האנשים למצוא את בתיהם.)  וגם  ובחופיה היפים עם החול הלבן והמים הצלולים והכחולים וגם בחנויות ותעשיית הבדים והאופנה שלה.

פוזיטאנו
פוזיטאנו מהחוף

אחד האתרים הבולטים הוא כנסיית סנטה מריה אסונטה, עם כיפה מצופה קרמיקה צבעונית.

שוטטנו בסמטאות התלולות שעות ארוכות עד שהגענו לקו החוף שם סעדנו את לבנו במסעדה טובה , צופים אל החוף המופלא ומלא המתרחצים. המטבח המקומי כולל מאכלי ים טריים, פיצות ופסטה. המנה המפורסמת היא ספאגטי פוזיטאנו עם רוטב עגבניות טרי.

החוף בפוזיטאנו

לאחר ארוחת הצהרים  המשכנו בדרכנו מעבורת אל היהלום שבכתר – האמלפי.

אמלפי – היהלום שבכתר אמלפי היא עיר יפיפייה על חוף הים הטירני, בדרום איטליה והפנינה שבכתר. אל תחמיצו אותה אם אתם מגיעים לדרום איטליה.

היא ממוקמת על חצי האי סורבנטו, וצופה על מפרץ סורנטו. אמלפי היא אחת הערים המפורסמות והפופולריות ביותר באיטליה, והיא מהווה מוקד תיירותי מרכזי.

העיר נוסדה על ידי הרומאים במאה ה-1 לפנה"ס, והייתה במשך שנים רבות תחת שלטון ביזנטי, סורי, ונציאני, וספרדי. אמלפי הייתה עיר עצמאית במהלך ימי הביניים, והייתה אחת הערים החשובות בתקופה זו. העיר הייתה מרכז של סחר ימי, והייתה ידועה בזכות ספינותיה החזקות ובימאיםיה מיומנים.

אמלפי
תצפית מלמעלה על אמלפי

הנה כמה נקודות עניין באמלפי:

הקתדרלה של אמלפי היא קתדרלה קתולית רומית הממוקמת במרכז העיירה . הקתדרלה נבנתה במאה ה-12 בסגנון רומנסק-גותי, והיא מוקדשת לקדוש אנדריאס הקדוש. הקתדרלה היא אחת המבנים המפורסמים ביותר באמלפי, והיא מהווה חלק מאתר המורשת העולמית של אונסק"ו.

הקתדרלה באמלפי

לשוטט ברחובות העיר ובסמטאות

תצפית מפתיעה על העיר- מעט אחרי הכניסה לעיר יש מעלית בתוך הסלע המובילה לתצפית מדהימה על העיר. לא הרבה מכירים את המעלית הזו ולכן לא תמצאו שם הרבה תיירים אולם הנוף הנשקף ממנה מדהים ביופיו.

יש לפנות שמאלה ממגרש החניה / מאזור המעבורת  עם הכביש ללכת  בצמוד לים ולפנות שמאלה בפנייה הראשונה ומיד ימינה שם קיים מבנה שבו גם מעבר תת קרקעי בו תמצאו  מכונה שם רוכשים כרטיס למעלית שתקח אתכם אל התצפית המדהימה.

אמלפי מנקודת התצפית

האי קאפרי

לאי קאפרי הנחשב לאחד היעדים התיירותיים הפופולריים והיוקרתיים ביותר בעולם הגענו בהפלגה במעבורת ביום סגרירי  בו הים היה גלי וטפטופי גשם קלים ליוו אותנו כל היום.  במשרד הכרטיסים הודיעו לנו שכדאי שנחזור לפני הגאות ולכן הזמן שעמד לרשותנו לא היה רב. מומלץ להקדיש יום שלם לקאפרי כדי למצות את האטרקציות באי.

רחבת הכניסה אל האי קאפרי
המערה הכחולה הנשקפת מהאי קאפרי
תצפית על המצוק והים מגני אוגוסטוס

קאפרי ממוקמת במפרץ נאפולי בים התיכון ומושכת אליה תיירים רבים בזכות נופיה המרהיבים, חופיה הלבנים, מימיה הצלולים ואווירת הנופש האירופאית.

הערים המרכזיות באי הן קאפרי ואנאקפרי. שתיהן מציעות למבקרים רחובות ציוריים עמוסי חנויות אופנה בוטיקיות, מסעדות איכותיות ובתי קפה תוססים. האתרים הפופולריים כוללים את גרוטו אזורה – המערה הכחולה , וילה סן מיקלה מתקופת הקיסר הרומי אוגוסטוס וגני אוגוסטוס המרהיבים.

כדי להגיע לאנאקאפרי יש לקחת רכבל "נדנדה" (לאמיצים בלבד) משם נשקף נוף יפהפה על הים..

בנוסף ליופייה הטבעי, קאפרי ידועה בחיי הלילה הססגוניים שלה, עם מועדונים וברים יוקרתיים רבים. האי מהווה יעד כמעט הכרחי עבור ידוענים ואנשי שם. קאפרי נחשבת לאחד היעדים התיירותיים המובילים והיוקרתיים ביותר באירופה ובעולם.

עם זאת, התיירות ההמונית מאיימת על עתידו האקולוגי של האי. שמירת הטבע הימי והיבשתי בקאפרי היא אתגר מתמיד עבור השלטונות המקומיים.

בדרך האמלפי יש עוד כמה עיירות יפות  שכדאי לבקר בהם אם מתאפשר. אחת מהן היא רוולו.

רוולו

רוולו היא עיירה היסטורית קטנה  ויפהפיה שנוסדה במאה ה9 הממוקמת על צלע הר, על דרך האמלפי, בדרום איטליה. היא ממוקמת כ-10 קילומטרים צפונית מפוזיטאנו, ו-20 קילומטרים דרומית לסורנטו.

בימי הביניים היתה  רוולו  מרכז חשוב של המסחר הימי.

העיירה ידועה בבתים הצבעוניים שלה, שנצבעו במגוון צבעים כדי להקל על האנשים למצוא את בתיהם. רוולו היא גם ביתם של מספר אטרקציות היסטוריות, כולל כנסיית סנטה מריה אסונטה, כנסיית סנטה קתרינה דל פלאטה וכנסיית סנטה מריה אנטוניאטה.

רוולו היא יעד תיירותי פופולרי, והיא מושכת אליה מיליוני מבקרים מדי שנה. העיירה מציעה מגוון אטרקציות, כולל חופים יפים, חנויות, מסעדות ומסלולי הליכה.

יש כל כך הרבה מה לראות בדרום איטליה והרגשתי שממש טעמתי על קצה המזלג את האתרים היפים ונשאר טעם של עוד..