אחרי טיול בחוף המזרחי, הפעם אנחנו מבקרים במערב.
אנחנו: זוג + שלושה בנים . מתבגר 1 בן 17+, מתבגר 2 בן 12+, בן הזקונים אוטוטו בן 9.
המחשבה הראשונה הייתה על שילוב של אלסקה וקליפורניה. אילוצים של בגרויות ומסיבות סוף שנה, גרמו לאלסקה לחזור למגירת החלומות ועלתה אופציה לטייל בהוואי. אליפות העולם בתחרות
ה Ironman בקונה ב15.10 סייעה ללוח הזמנים להתחיל בקליפורניה ולהשאיר את הוואי לפינלה.
למעשה מדובר בשני יעדים רציניים שמהווים כל אחד טיול גדול בפני עצמו. שני יעדים שכל אחד מהם דורש לוגיסטיקה ותכנון מוקפד.
שלא כמו בטיול הקודם, בו היה ברור שנתחיל בניו יורק, כאן לא היה מובן מאליו היכן לנחות ולהתחיל (לוס אנג'לס?, לאס וגאס?, סן פרנסיסקו?..).
אחרי חודשים ארוכים של קריאה, למידה, טיוטות של דפים לבנים וניסיונות שונים לנסות לנתב מסלול מיטבי, הוחלט שנתחיל בסן פרנסיסקו.
רצינו לשלב את כביש 1, רצינו גם את סן דייגו אבל לוח הזמנים קצר ולכן המסלול שהחלטנו והתקבענו עליו היה המיטבי עבורנו.
ברגע שהיינו שלמים עם המסלול, התחלנו לחפש טיסות.
כבר בשלב ההתלבטויות ראינו טיסות זולות יותר (למשל ללוס אנג'לס), בדקנו אפשרויות של קונקשיינים (כמשפחה לא טסנו מעולם עם קונקשיינים והיה חשש להתחיל להתנייד עם הילדים ולעבור טרמינלים. בדיעבד הקונקשיינים שלנו היו מצוינים ואפשרו ריענון ).
מסלול הטיול שאותו הרכבנו נראה בסופו של דבר כך:
נחיתה ביום רביעי בשש בבוקר בסן פרנסיסקו
רביעי- שישי – סן פרנסיסקו (לקריאת הפוסט על סן פרנסיסקו)
שבת- נסיעה ליוסמיטי ובדרך רפטינג
ראשון – יוסמיטי (לקריאת הפוסט על הפארקים הלאומיים)
שני בוקר יוסמיטי ובצהריים נסיעה לקינגס קניון
שלישי – נסיעה לסקויה ובערב חזרה ללינה בקינגס
רביעי – קינגס קניון ובצהריים נסיעה למורו ביי
חמישי – נסיעה צפונה על כביש 1 עד לשמורת פילי הים ומשם מדרימים ללוס אנג'לס
שישי- שלישי – לוס אנג'לס , הוליווד. (לקריאת הפוסט על לוס אנג'לס וכביש 1)
רביעי- חמישי – לוס אנג'לס (אנהיים)
שישי - בצהריים נסיעה ללאס וגאס
שבת – ראשון – לאס וגאס (לקריאת הפוסט על לאס וגאס)
שני בבוקר – המראה לאוהאו, הונלולו
שני – ראשון – אוהאו, הונלולו. לינה בוויקיקי (לקריאת הפוסט על Ohau)
ראשון צהריים המראה למאווי
שבוע במאווי. לינה בNapili Bay (לקריאת הפוסט על Maui)
ראשון צהריים – המראה לביג איילנד.
שבוע בביג איילנד. לינה בWaikiloa (לקריאת הפוסט על הBig Island)
טיסה ארוכה חזרה לארץ מקונה שבביג איילנד (48 שעות door to door)
טיסות
מנועי החיפוש בהם נעזרתי- kayak, google flights
הפור נפל על יונייטד. הזמנת הטיסה הבינ"ל וטיסות הפנים להוואי וממנה, כמקשה אחת , חסכה לנו תשלום על מזוודות בטיסת הפנים (כ200$).
הטיסות הוזמנו כשלושה חודשים מראש ועלו כ1600$
בהלוך - ישיר לסן פרנסיסקו עם מטוס הדרימליינר
טיסת פנים להונלולו – מלאס וגאס (קונקשיין של 45 דקות בסן פרנסיסקו)
טיסת חזור – מקונה (קונקשיין של 30 דקות בסן פרנסיסקו ו 9 שעות בניו יורק). ידענו שזו תהיה הטיסה הקשה ביותר אבל הילדים צלחו אותה בגבורה.
טיפים לטיסות פנים:
טיפ #1 - להגיע עם אוכל. האוכל שמוכרים במטוס בלתי אכיל . ניתן לרכוש בשדה פיצה/ המבורגר/ כריכים / קפה ולעלות איתם למטוס
טיפ #2- להוריד מראש את האפליקציה של יונייטד. בטיסה התחברנו לאינטרנט האלחוטי (בחינם בטיסות פנים) ויכולנו לצפות בסרטים ובתכנים שהם מציעים.
טיפ #3 – הורדנו בארץ סרטים בדיבוב עברי /עם תרגום לקטנצ'יק בחבורה.
טיפ #4 – להביא מהבית אוזניות אישיות, שמיכה וכרית צוואר. בפורום המליצו על אטמי אוזניים הייר טק ואני מצטרפת בחום להמלצה (נמכרות בסופר פארם)
כל הטיסות שלנו יצאו בזמן, למעט הטיסה האחרונה מקונה שהתעכבה כשעה אבל זה קיצר את הקונקשיין , אז הכל לטובה. דרך האפליקציה של יונייטד, ניתן לקבל עדכונים on line .
הדיילים היו נחמדים ואדיבים, כל המזוודות הגיעו בשלום ובסה"כ אנחנו מרוצים.
הטיסות בהוואי
טסנו עם חברת mokulele מהסיבה שהמלון שלנו במאווי היה במרחק של 10 דק' מהשדה הקטן בו הם נוחתים. בעבר נקראה החברה Go . מדובר במטוסי ססנה, בהם כ10 נוסעים.
הטיסה עברה בשלום, אודות למזג האויר הנוח (כחצי שעה עד 45 דקות טיסה בין אי לאי).
סוג של חוויה לשבת ליד הטייס כשלרגליו קלסר הבדיקה ולוח הזמנים
השכרת רכב
נזקקנו לארבע השכרות רכב בנקודות שונות.
ההשכרה הארוכה יותר הייתה בדר' מערב ארה"ב. שכרנו בס"פ והחזרנו בלאס וגאס.
העדפנו לעבוד מול חברת השכרה אחת ובחרנו באלמו. לא לכל החברות היו נציגויות בשדה שבו נחתנו במאווי. דולר היו יותר זולות אבל חששנו מרכבים מיושנים יותר.
העדפנו לשכור את הרכב בסן פרנסיסקו עצמה ולא בשדה כיוון שלא נזקקנו בימים הראשונים לרכב. בדיעבד לא בטוח שזה היה נכון.
המבחר בעיר עצמה לא היה גדול וקיבלנו דודג' גראנד קרוון לא מאובזר במיוחד. בנוסף, נאצלנו לחכות שעה עד שיסיימו לנקות וגם אז גילינו ברכב לא מעט שאריות חול. הציעו לנו שבהמשך נגיע לנקודה אחרת של אלמו ונבקש להחליף.. כן, בטח.
משרד אלמו במאווי היה סגור כשנחתנו. מה שגרם לנו להגיע למלון במונית ולהמתין לצהריי היום למחרת לקבל את הרכב.
מאחר ובעצם השכרת הרכב נעשית מול גורם שלישי (אלומה) ולא מול אלמו ארה"ב, בכל טענה או בקשה, הם הפנו אותנו לחברה ממנה בוצעה ההזמנה. קחו את זה בחשבון.
מכיוון שהיו לנו לא מעט התלבטויות על סוג הרכב, אפרט את הרכבים שהיו לנו :
בדרום מערב ארה"ב קיבלנו דודג' גרנד קרוון. רכב גדול שהספיק להכיל את שלושת הילדים, ארבע מזוודות וטרולי. תצורה: שניים, שניים ומאחור ישב ילד שלישי כשכסא אחד מתקפל לטובת המזוודות (כל הילדים רצו לשבת מאחור אז עשינו תורניות).
הדודג' בסן פרנסיסקו לא היה מפנק מבחינת האבזור. במאווי קיבלנו רכב דומה, יותר מפנק. לא היו אופציות אחרות כיוון שנחתנו בשדה הקטן באי ולא בשדה הראשי.
באוהאו קיבלנו שברולט טאהו שהיה נהדר, אם כי הילדים היו מאוכזבים שאין דודג'
באי הגדול קיבלנו פורד אקספדישן, שהיה משוכלל ולקח לנו זמן להבין איפה הכפתורים לכל דבר
רישיון נהיגה בינ"ל וממסי
למרות שהיה בידנו רישיון נהיגה בינ"ל, שאותו עשינו דרך ממסי, אף אחד לא ביקש לראות אותו .
בממסי נתנו לנו כרטיס AAA. למרות שבחלק מהמלונות , הלינה תומחרה לפי הנחת AAA, לא התבקשנו להציג את הכרטיס.
יש מקומות בהם ניתנת הנחת AAA ונדרש להקליד 6 ספרות, אז דעו שזה לא רלוונטי לכרטיס הישראלי אלא לאמריקאים בלבד. במקומות בהם יש הנחה לכרטיס הישראלי, למשל סיקס פלגס / יוניברסל , הייתה לנו ממילא הנחה דרך האינטרנט.
Sim
רכשנו שלושה דרך T MOBILE . שניים למתבגרים ואחד עבורנו.
למעט יוסמיטי וקינגס, הייתה קליטה מצוינת. המתבגרים לא הבינו איך אפשר לחיות במקום ללא אינטרנט..
ניווט
דרך google maps. שהיה מצוין. הורדתי מראש מפות לא מקוונות, דבר שהיה יעיל ביותר במקומות ללא קליטה כמו יוסמיטי וקינגס.
Lift
אפליקציה שדומה להובר וגט טקסי. שימש אותנו בסן פרנסיסקו, במאווי (באחד מהימים ויתרנו על הרכב וטילנו המון ברגל אז בחזור כבר לא היה לנו כח והתפנקנו) וגם בניו יורק.
מאוד נוח וזול מתחבורה ציבורית (כי אנחנו חמישה).
האפליקציה שומרת את פרטי כרטיס האשראי, כך שלא צריך כסף מזומן.
אפליקציות וספרים
דר' מערב ארה"ב - הספרים של נטע דגני מצוינים ונעזרתי בהם.
הספר על קינגס ויוסמיטי עשה לי סדר במסלולים ונתן לי מבחר אופציות טובות, למרות שלמעשה ניתן להגיע לכל ריינג'ר בבוקר ולקבל מפה עם מסלול, אבל אני מאלה שחייבת לדעת מראש מה האופציות שעומדות בפניי.
מידע איפה לאכול ומה לעשות - yelp , foursquare
הוואי – הספר של סיגלית בר ממש סבבה. יש אי דיוקים אבל בסה"כ עושה סדר
Oahu revealed, Maui revealed – אפליקציות בתשלום, מצוינות וברורות. הרבה טיפים והמלצות על מקומות לינה, חופים, מה מומלץ לעשות ועוד..
GyPsy Guide- אפליקציה מצוינת ששימשה אותנו במאווי, בדרך להאנה. סוג של מדריך דרך ללא צורך בDATA. אפרט בהמשך בחלק על מאווי
כסף מזומן
יצאנו מהארץ עם 1000$ והשאר בכרטיסי אשראי. יש לוודא שיש מסגרת מספיקה.
ה כ ל ניתן לשלם בכרטיס אשראי – מדלק ועד טיפ.
דלק: מאחר ואין לנו כרטיס אשראי אמריקאי, מעמידים את הרכב ליד המשאבה. נכנסים לתחנה ומשלמים מראש את הסכום. למשל 40$. ממלאים את הדלק וחוזרים פנימה לקבל קבלה. במידה והסכום בפועל נמוך מ40, מקבלים זיכוי ישר לכרטיס.
כבישי אגרה: לא נתקלנו בכבישי אגרה
לינה
הזמנו ישירות דרך אתרי הבית של המלונות, אחרי שקראתי המלצות באינטרנט. כל המלונות הוזמנו עם אופציה לביטול , אף שלמעשה לא בוטלו והמחירים לא ירדו.
ועכשיו לטיול..(ראו המשך פוסט סן פרנסיסקו >>)