שנים שאני מגיעה לחוף פלמחים בימי ששי בבוקר... אבל הפעם התפעמתי. מנהל השמורה  סיפר לי שני סודות: שהם סידרו מסלול הליכה יפהפה ומסודר מהחנייה של החוף אל עבר תצפית ממצוק העיר העתיקה "יבנה-ים",  ושיש שם המשך וחיבור לחוף הפראי, הטבעי שמעבר למצוק, מדרום לו...

יבנה ים הוא צוק הסלע הגדול החודר לים בקצה הדרומי של הגן הלאומי חוף פלמחים, השריד הבולט ביותר מעיר הנמל העתיקה יבנה-ים שנבנתה, כך כתוב בשלט ההסבר – כבר בתקופה הכנענית. אם יום אחד יחשפו וישמרו את העיר מוקפת החומה, ואת הנמל, נהנה אנחנו ממבני הציבור המפוארים, רצפות הפסיפס, ולדברי מנהל השמורה המוכשר: "תקום כאן אפולוניה ב'".

תצפית מצוק העיר העתיקה יבנה ים

איך מגיעים לחוף פלמחים: שמורת הטבע פתוחה כל השנה. וויז: חוף פלמחים גן לאומי. (החנייה בתשלום - חורף – 10 ₪).

לבחירתכם שני מסלולים שהם למעשה מסלול מעגלי אחד.

שביל הסוללה - מתחיל מהפינה הצפונית של החנייה - ראו מפת תרשים בהמשך. השביל מתחבר לשביל האטד ולשביל המצוק.

"שביל האטד" - יוצא מהפינה הדרומית ביותר של החנייה. ניתן להתחיל מכאן ולסיים בשביל הסוללה, זהו מסלול מעגלי. שביל האטד יוצא מתוך פינת החנייה הדרומית ביותר, מתפתל בתוך סבך צמחייה דרומה (אטדים ורתמים לרוב) על רכס הכורכר. אורכו כ-500 מטר עד למצוק הנישא של יבנה ים.

מהתל ההיסטורי יש נקודת תצפית קסומה, שכל מילה נוספת שאכתוב תפספס...

ההפתעה הגדולה היא שמעבר לתצפית סודר ונוקה חוף רחצה נוסף אליו אפשר להגיע רק ברגל... חוף בתולי ופראי, ואל תספרו לאף אחד כי בינתיים מעטים גילו אותו....וחשוב: אשפר לשחרר שם כלבים…

חוף בתולי מדרום לתל יבנה ים עם גישה ברגל... ועם כלבים גם.
מפת תרשים עם המסלול המעגלי
מבט מהתל אל החוף

שתי המלצות בקטנה בדרך לחוף פלמחים או בחזרה:

חניון פירות המושב (נטעים) - כך בוויז! ירקות ופירות שלא טעמתם וכולם אורגנים ובמחירים זולים מהסופר. פתוח רביעי - שבת. בששי עד 14:00.

מלבי אליהו - ולא אף מלבי אחר בדרך!!! תקחו הביתה באריזה או תאכלו במקום ותודו לי!!!