איך מתכננים טיול בדולומיטים בצפון איטליה?

א. בוחרים אזור טיול:

הדולומיטים מחולקים לשני אזורים גדולים שבכל אזור ניתן לטייל כמה ימים. אם ברשותכם שבוע חבל לשוטט בין שני האזורים אלא עדיף לבחור אזור אחד בלבד. אנחנו בחרנו בדולומיטים המזרחיים,

ממזרח לכביש צפון דרום המחבר בין בולצ'אנו Bolzano לגבול עם אוסטריה.

עמק בדיה Badia הוא אזור מצויין להתמקם בו לטיולי כוכב. כמעט כל הרכבלים בו פתוחים וכמעט כל מסלול הוא במרחק נסיעה של עד שעה מהעמק.

בעמק פזורות מספר עיירות נעימות שבהן מלונות רבים הפתוחים לסקי בחורף ולטיולים בקייץ.

ב. בוחרים מלון:

מלון מאוד מומלץ אבל לא זול הוא:Naturhotel Miraval

זהו מלון בוטיק יפהפה הממוקם על הכביש ובו מספר חדרים בקומת קרקע עם מרפסת פרטית ונוף מהמם, ומספר חדרים עם מטבח לשירות עצמי. מומלץ מאוד לקחת חצי פנסיון כי בעל הבית הוא שף שכל ערב מכין ארוחת 6 מנות טעימות מהאזור. נהננו ונחזור. מצרפת מספר תמונות:

מהמרפסת של החדר:

כף לחזור לאחר טיול ארוך, להכנס לג'קוזי בדק העץ בחוץ, להתבונן בנוף ולדעת שבשעה 19:00 מחכה לך ארוחת שף.

מלונות נוספים: ניתן למצוא מלונות קטנים בכל העיירות בעמק בדיה. ממליצה מאוד על

העיירה LA Villa

בעיירה יש בתי קפה, שוק בכמה מימי השבוע, מרכז אינפורמציה לתיירים וגם אולם עם הופעות.

במרכז האינפורמציה ניתן לקנות את מפת הדולומיטים – 6 יורו. חינם תקבלו את מפת המסלולים של אלטה בדיה ובה הצעות רבות למסלולים ופירוט כל הרכבלים.

ג. בוחרים טיסה: טסנו לונציה! יש בקיץ טיסות עם חיבור מצוין באיסטנבול של טרקיש אירליינס. יצאנו בשעה 7:00 מישראל ונחתנו בשעה 13:00 בונציה.

השכרנו רכב בארץ משדה התעופה ותוך 3 שעות נסיעה צפונה היינו כבר במלון בעמק בדיה.

בתכנון – יומיים בונציה בסוף הטיול. שם לא צריך אוטו כלל.

ד. מתכננים מסלולי שילוב של נסיעה, רכבלים והליכה טובה:

כאן ההיצע עצום. השתמשנו ברכבלים כדי לעלות גבוה וכך יכולנו להמשיך ברגל עוד יותר גבוה בפסגות, או לשמור על קו גובה ולרדת ברגל לעמק.

מסלולים מומלצים:

1. Tre Cime di Lavaredo – מסלול מעגלי של 5 שעות עם קצת עליות וירידות ברמה מדיום. כף עם ילדים, כי יש הרבה מרחבים. מאוד רומנטי בזוג. מעט מטיילים. הנוף מהמם מכל עבר. יש 2 רפוחיו, פונדקים קטנים במהלך המסלול, שם ניתן לקנות משהו לאכול ולהכנס אם קר או יורד גשם. תחילת המסלול כמה קמ מהעיירה מיסורינה Misurina. מי שלא רוצה ללכת 5 שעות אלא שעה או שעתיים יכול לצאת מ Rifujio Auronzo ליד החנייה למסלול הלוך וחזור בדרך מסומנת ופשוטה.נוף סביב הטרה צ'ימה
  2. The Cinque Torri – חמשת המגדלים – מסלול של 4 שעות – 8 קמ, עם עליות של עד 400מ.
  3. לפסגת Piz Boe –  פיז בואה (3152 מ) – בלי לחשוש אחד מהמסלולים היפים ביותר באזור הדולומיטים. לא חובה לטפס לפסגה הגבוהה בכלל. מתאים למשפחות עם ילדים שהולכים טוב. הפיסגה ממוקמת בתוך הרכס המרכזי בדולומיטים המזרחיים – רכס סלה - SELLA. תחילת המסלול: הרכבל יוצא מפאס פורדוי Passo Pordoi. יש במקום חנייה, בית קפה הצופה על ההר עם שוקו חם סמיך ומעולה….משם עולה הרכבל מאוד גבוה (2950 מ) ומאפשר למעלה יציאה למסלול תצפיות יפה קרוב לרכבל ובחירה במספר מסלולים: אל הפסגה וירידה – 3 שעות. אל רפוחיו Boe שעה וחצי לכל כיוון (הלוך וחזור). הנוף כמו על הירח!!!מבט על הנוף בפיז בואי Piz Boe
  4. מסלול הכרות שמתחיל בבית הקפה ג'ימי – Jimmy בגובה 2222 מ'. המסלול מתאים לפתיחה ולהכרות עם האזור כי הוא קצר ומרשים. יש חנייה ליד בית הקפה או לחנות ולעלות ברגל (חצי שעה עליה לתחילת המסלול) מפס ואל גרדנה Val Gardena, או ברכבל ארוך שיוצא לא רחוק מקולפוסו Colfoso ועולה בעמק היפהפה. עולים ברגל מבית הקפה ג'ימי בשביל מסומן ולאט לאט נפרש נוף יפהפה עד שנכנסים בתוך עמקים קטנים בהר. ראו תמונה. מסביב כל הזמן פסגות משוננות מצוקיות. חוזרים באותה דרך חזרה לבית הקפה. כל המסלול הוא שלוש שעות. המסלול עולה ל Forcella Cier Charte בגובה 2469 מ.
  5. מסלול לפיז סורגה: מתחיל בעיירה הציורית סן קסיאנו San Cassiano (מומלץ לברר ימי שוק בעיירה). עולים על רכבל לפיז סורגה 2077 מ. Piz Sorega. ממליצה לקנות רק כרטיס בכוון אחד. יש למעלה מסלול מעגלי גבוה עם תצפיות נפלאות של 360 מעלות. משם חוזרים בירידה קסומה ברגל לכפר. טיול של 4 שעות.
  6. רכס המרמולדה – לא להחמיץ – רכס המורמלדה הוא הגבוה ביותר בדולומיטים – 3342 מ'. חשוב: אין טעם לעלות ביום מעונן! בחרו רק יום יפה ובהיר. התארגנו לכך שלמעלה יהיה קר ויש שלג עד. אין מסלולי טיולים למעלה, רק חווית תצפיות מזויות שונות. שווה את הכסף (די יקר).

טיול בדולומיטים: המסלול, הנופים ומה עושים? - איטליה - הארץ

1. Lago di Breis – במרחק שעה צפונה ואחר כך מזרחה מעמק בדיה נמצא אחד מהאגמים היפים באיטליה – אגם ברייס, בעמק פוסטריה (Pusteria). פנינה!!!! אגם יפהפה שמצדיק את הנסיעה אליו. מותר לשחות בו...מתאים לחצי יום פיקניק, מנוחה, שיט בסירות משוטים (לפחות שעה פלוס). יש מסלול רגלי הקפי מקסים כשעה וחצי-שעתיים. (הקפה שלמה כוללת הרבה מדרגות ולא מתאימה לנכים). אין צורך לחזור לעמק בדיה באותה דרך וניתן ליצור מעגל נסיעה חזרה דרך קורטינה ד'אמפצ'ה...

יש עוד מסלולים רבים יפהפיים!!!! תהנו!!!! ותוסיפו לייק.