לפעמים אני תוהה אם לנצור סודות כאלה או לפרסם....המכנה המשותף של כל המלונות הללו הוא שבכל יום היה יותר קשה לעזוב, ובכל יום אמרנו לעצמינו לכאן נשוב.

• המיקום הוא תמיד "וואו" כי הנוף מסביב מרשים...
  • עיצוב הפנים המושקע משרה אוירה נעימה...
  • היחס והשירות מוקפדים, מרגיש חמים ומקצועי...
  • מסביב יש הרבה טבע ומסלולי הליכה...
  • קשה לעזוב לאחר כמה ימים…

א. מלון בוטיק נפלא בלב הדולומיטים, בעמק בדיה, עם שף צמוד

Naturhotel Miraval

בלב הדולומיטים האיטלקיים, בעמק בדיה - נטורהוטל מיראוואל זהו מלון בוטיק בנוי ארכיטקטונית מעץ כחווה עתיקה. מכל עבר נשקף נוף נפלא והחדרים מפנקים מאוד. יש חדרים בקומת קרקע עם יציאה ישר לנוף, יש חדרים בקומה שניה וחדרים עם מטבחון. המחיר משתנה בהתאם לעונה. לא זול אבל שווה כל רגע של עונג. קשה להשיג מקום כי המבקרים חוזרים אליו כל שנה.

כל ערב, לאחר שחוזרים מהטיולים בדולומיטים מחכה הג'קוזי השוצף על דק העץ בחוץ, דרינק, ובשעה 19:00 כל ערב יש ארוחת שף עם שש מנות גורמה של המטבח המקומי.

ההזמנות הן רק ישירות באתר המלון ולא בבוקינג.

ממליצה לתכנן שם שבוע, לערוך טיולי כוכב לכל הפסגות והמסלולים של הדולומיטים המזרחיים. בבלוג שלי Revitalbj בלמטייל ניתן למצוא מסלולים מומלצים בסביבה. בהנאה!

ב. "גן העדן של חאריס"

באי קלימנוס ביוון

Harry's Paradise

״גן העדן של חאריס" ממוקם 30 מטר מהחוף, בכפר הקטן "אמפוריום" השוכן בקצה הכביש היחיד באי קלימנוס שביוון. הנסיעה אליו במונית מנמל פוטיה Pothia (ארבעים דקות נסיעה) היא חוויה בפני עצמה, בדרך מתפתלת בינות לחופים נסתרים, עיירות קטנות, בוסתנים רבים וכל העת מלווים את הדרך מצוקים גבוהים וחשופים.

הכפר הקטן מונה 100 איש. בבוקר מוקדם יצאנו להליכות ביחד עם העיזים היוצאות למרעה ומכל עבר נשקפים לנו מפרצים כחולים.

גן העדן של חאריס (Harry's Paradise) , כשמו כן הוא - פנינה! מנהלת אותו אבדוקיה, שהמקום ע"ש אביה, ומסייעים לה כל המשפחה. החדרים נקיים ומזמינים, במרכז, בינות לצמחי התבלין הרבים אותן מטפחת הסבתא, תמצאו פזורים שולחנות המסעדה. תחת היסמין וצמחי התבלין הרבים אכלנו את ארוחות הבוקר ושלוש פעמים בשבוע אבדוקיה ומריה חברתה מבשלות ארוחת גורמה לאורחי המלון ולקהל בסביבה ששמעה יצא למרחוק...

על החוף הסמוך מספר מסעדות המנוהלות ע”י משפחות מהכפר. התפריט בהן מבוסס על דגים טריים ומאכלי ים מהדגה היומית, וכמובן מאכלים מקומיים, וממולאים יוונים קלאסיים.

המקום מומלץ רק למי שמחפש שלווה, ים נפלא, הרגשה ביתית, והרבה זמן לקרוא ספרים, על המים.

איך מגיעים: טסים טיסה ישירה לקוס ומשם במעבורת לקלימנוס. מעבורת מנמל מאסטיחארי Mastichari שבאי קוס Kos יוצאת מספר פעמים ביום לקלימנוס. השייט היפהפה לוקח 40 דקות. מעבורת של חברת: Anek https://www.anek.gr/en/ אבל תבטיחו לי שלא תספרו לאף אחד על המקום הקסום הזה… https://harrys-paradise.gr/

ג. בקצה הפלופונז, ביוון, באווירת הספר "מר מאני" של א. ב. יהושוע נמצא מלון מבודד – Castello Antico Hotel

7 ימים טיילנו בחצי האי פלופונז ביוון. מתוכם 3 ימים בדרום חצי האי, לא רחוק מהעיירה גיטיו (Gythio) במלון מבודד על החוף , Castello Antico Hotel קסטלו אנטיקו" - המשמר את הארכיטקטורה של כפרי חצי האי מאני על מבצריה העתיקים. המיקום של המלון נפלא, ממש על הים, הארכיטקטורה מושקעת... יחס נפלא של כל העובדים. החדרים קצת רחוקים מהמים, אבל הבריכה והמסעדה הטובה ממש על החוף. חשוב לתכנון: בבקרים הים רגוע ואפשר לשחות עמוק פנימה, אבל אחרי צהריים מתחילות רוחות סוערות וסחיפה.

תמונה מתוך אתר למטייל

טיפ קטן: על החוף כ-150 מטר מהמלון יש קמפינג מסודר ובו מסעדה בה מבשל בחור יווני נחמד: מוסקה, ממולאים וכד'… מאוד מומלץ לבדוק ערב קודם ולהזמין מקום.

המלון הוא בסיס נהדר לטיולים בדרום חצי האי היווני. לדוגמה: א. לאתר הביזנטי ועתיקות מיסטראס (Mystras) שבאזור ספרטה העתיקה – 40 דקות נסיעה ב. לעיירה העתיקה מונמבסיה (Monemvasia) – שעה וחצי דרך עיר הנמל גיתיו. ג. לעיירה גיתיו (Gythio) ממליצה לטייל בימי שבת וראשון אחה"צ-ערב – כל תושבי העיר יוצאים לרחובות במרכז לרקוד ולשיר.

ד. בלב הפרינאים הספרדים: בסמוך לפארקים הגדולים – מלון קאסה סן מרטין -

Casa de San Martín

"קאסה דה סן מרטין" הוא מלון בוטיק בפירנאים הספרדים, שמומלץ לאוהבי שקט, אוירה וסטייל. המלון ממוקם בלב פארק אורדסה (Parque Nacional De Ordesa, ) על דרך עפר של חמישה קילומטרים המובילה מהכביש המחבר את טורלה (Torla) וקניון אניסקלו (Anisclo) . הדרך מטפסת גבוה לשלוחת יער הצופה על נוף מרהיב, ורק פעמון משרוקית העדר יפריע לשקט שסביב. במלון שמונה חדרים ומטבח משובח.

מריו (במקור מברזיל) בחר לשפץ בניין חווה עתיק ולשמר את ערכיו ומסורותיו. כל פינה במלון מושקעת באהבה ובמטרה לתת לאורחים להירגע, לנוח ולקבל השראה. המלון לא זול במונחים של ספרד. התמורה שווה. עלה לנו חדר ללילה 165 אירו ומה זה התפנקנו, נוף מדהים, כולל ארוחת בוקר.

מומלצת מאוד ארוחת הערב של ארבע מנות גורמה, מבושלת על ידי טבחית מקומית מנוסה – 35 אירו לאדם. שהינו במלון שלושה לילות. בבקרים טיילנו ברגל במסלולי הפארק, ובלילות התענגנו על המנות המקומיות, ישבנו במרפסת הצופה אל הנוף וקראנו ספרים. אינטרנט חופשי במלון.

ה. מלון צימרים קטנטן, במרומי אזור זגוריה ביוון בכפר פאפינגו

Papaevangelou

שנה החזקתי בבטן לא לספר לחבר'ה... רציתי לשמור את המקום לחברים קרובים, אז הנה: אם אתם מתכננים לטייל מספר ימים בחבל זגוריה (היפה ביותר ביוון, לעניות דעתי), הרי בחירה ללון בכפר הקסום פפינגו היא מתכון אידיאלי לטיולי כוכב באזור.

הכפר משמש מרכז למספר מסלולי הליכה, והוא ממוקם מתחת למצוקי ענק בפנינת נוף מרהיבה. בקצה הכפר נחבא הצימר של פפא אוונגלו (Papaevangelou). הבן הבכור במשפחה עבר מאתונה לפני כמה שנים לשמר את מורשת המשפחה ושיפץ מספר חדרים במדרון, הצופה על מצוקי רכס הר גמלה Mt Gamla . ברוב החדרים יש מטבחון. כדאי להצטייד במזון לפני ההגעה אל הכפר כי במכולת המקומית יש בעיקר מסטיקים...

ארוחת הבוקר גדולה ומושקעת, אך מעבר לכך, חלל המסעדה משמש יותר כמועדון ובר. האח מחממת בלילות קרים ויש במקום אווירה נפלאה של הכנסת אורחים.

בבוקר יצאנו לטיולים (עם פיקניק שארגנו מבעוד מועד)

ובערב נהנינו מארוחות חמות באחת ממסעדות הכפר. יש פורלים טריים... היה קשה לעזוב!

חוות דיוואלוקאם בלב מחוז קראלה בהודו

מונית מוזמנת מראש הביאה אותנו מקוצ'ין לחוות דיוואלוקאם Dewalokam הממוקמת אמנם רק 65 ק'מ משדה התעופה של קוצ'ין אבל אורכת כמעט שעתיים מרתקות בתוך שטחי חקלאות מגוונים ויערות טרופיים.

חוזה ובני משפחתו בדיוואלוקאם.

חווה זו, המנוהלת ע"י משפחה מאוד נחמדה ומסבירה פנים, היא גן עדן עלי אדמות. נהר פרטי, ערסלים, בריכה, חדרים מבריקים בניקיונם.

נשארנו שם שלושה לילות.

הגענו לקראת ערב וקבלת הפנים עם שרשרות יסמינים ומיקס פירות הייתה סיפתח לחוויה שלא נשכח. את הבוקר למחרת פתחנו בטיול בוקר מעבר לנהר למושבות עטלפים, ובהמשך היה מבחר גדול: שחינו בנהר הרגוע, התעמקנו בסיור חקלאי בגידול אגוזי קשיו (על העץ) ובהפקת גומי... זו חווה שמספקת את עצמה, מגדלים בעלי חיים ומייצרים מחלב בופאלו פאניר מעולה. הארוחות שהיו מתובלות ברוח קראלה היו עריבות לחיך והוזמנו להצטרף לטבח לצפייה בהכנתן.

אשתו של חוזה היא מורה והזמינה אותנו לסיורים בנושא חינוך בכפר הקרוב, הבטחתי לחזור.

את כל ההזמנות של הלינה והמונית עשינו בהתכתבות במייל עם ג'וזה, בעל הבית:Jose Dewalokam <

dewalokam@gmail.com

בקרוב אוסיף עוד כמה פנינים....