8 ימים בסיציליה

יום 1 יום שלישי 15/04/2014

טיסת ארקיע מספר IZ347 מתל אביב לסיציליה [קטניה]

המראה מתל אביב בשעה 06:00 נחיתה בקטניה בשעה 08:10 זמן טיסה 03:10 שעות

לקיחת הרכב משדה התעופה בקטניה בערך בשעה 10.00 ויציאה לדרך.

יציאה בשעה 10.00 להר הגעש אטנה

הגעה לאזור הרכבלRifugio Sapienza] [ בהר הגעש אטנה בשעה 11.00 [סיור של כ-5 שעות]

הר הגעש אתנה---MOUNT ETNA

אחד מהרי הגעש הפעילים הגדולים בעולם, אטנה הוא הגדול ביותר והגבוה ביותר באירופה החרוט של המכתש מתנשא לגובה של 10,902 מטר מעל פני ים. הר הגעש Etna התפרץ עשרות פעמים ב-30- השנים האחרונות, ב-1971, 1983, 2001, 2002, ו-2005. היו גם זוג של התפרצויות בגודל בינוני ב-2008,

וב-2009-, ופעילות מתפרצת קבועה למדי במהלך קיץ 2011.הליכה בקרבת המכתש תלויים בטמפרמנט של הר אטנה, אבל אתה יכול לעלות ולרדת בין דיונות לבה עצומות ולשוטט על פני משטח של

מכתשים לא פעילים . ישנם שינויי צמחייה, כרמים ועצי אורן.

הר האתנה הינו אחד ההרים הגבוהים ביותר באיטליה , שני רק לפסגות האלפים ,גובהו 3326 מ' ופסגתו מכוסה שלג ברוב ימות השנה.

הר הגעש עדיין פעיל ומתפרץ מידי כמה שנים. נראה למרחק של כ- 250 ק"מ ובשעת התפרצות מהווה "הצגה" עוצרת נשימה–מעין חגיגת זיקוקין לתושבי האי ולחוף קלאבריה שממולו ,ראוי לזכור כי האתנה "הבוערת ביוונית היא מקור גאוותם ופולחנם של תושבי האזור.

העלייה להר מתחילה בכפר ניקולוסי [NICOLOSI]שגובהו 698 מ' . עד כאן עברתם את המורדות הפוריים של ההר בהם מגדלים גפנים, פרי הדר ועצי זית. מכאן מתחילה הדרך לעבור באזורי לאבה עד לגובה 1011 מ' בקרבת המלון ריפוג'יו סאפיאנזה [Rifugio Sapienza]. מול המלון היתה תחנת רכבל שקרסה באחת ההתפרצויות האחרונות לפני מס' שנים.

לכשתגיעו לנקודת העצירה הראשונה ריפוג'יו סאפיאנזה [Rifugio Sapienza] בגובה 1910 מ' החנו את רכבכם באזור מרכז המבקרים, ניתן להתרענן בקפיטריה המקומית ואחר כך רכשו כרטיסי עלייה להר האטנה משולב בנסיעה בקומנדקרים מקומיים בליווי מדריך אלפיניסט באמצעותו ניתן לראות לא מעט התפרצויות קטנות ומרשימות של אש ולאבה ואם תפשתם יום בהיר כי אז המראה ממעל פשוט מהמם…סיור של כשעה לערך בין בזלת ולבה קרושים הופכים את הטיול למעניין ומרתק.

על פי המיתוס היווני ההר אתנה היה מקום מגוריו של וולקן, אל האש, ושל הקיקלופ הנורא בעל העין האחת. במהלך הביקור הנוכחי נראה ההר קצת פחות מאיים. גובהו מרשים 3,350 מטר והתואר "הר הגעש הפעיל הגדול באירופה" חולק לו כבוד. ההר אמנם מעשן ללא הפסקה אבל יום סיור בסביבתו כולל בעיקר ביקור בשמורת טבע מעניינת, בחלק מ 400 המכתשים שנפערו באזור, ומסלולי הליכה בין ערוצים שכוסו בעבר בלבה שזרמה מן ההר. המגיעים, כמונו, מן הצלע המזרחית של ההר יכולים ליהנות בעיקר מן הנוף הירוק שמתחלף במהירות. אזור זה זוכה לכמויות גדולות של גשם ולכן הוא פורה מאוד.

בכפרים הנמוכים יש בוסתנים רבים. ככל שעולים גבוה יותר על המדרונות הנוף משתנה, הצמחייה נהפכת דלילה יותר וברגע מסוים משתלט האפר הגעשי על הנוף. הכפר מילו (Milo) מספק תצפית יפה על ההר וממנו אפשר להמשיך לחורשות ערמונים, לבקתת ההרים צ'יטלי (Refugio Citelli) בה אפשר ללון וממנה יוצאים כמה שבילי הליכה לעבר ההר. הרוצים להתקרב עוד יותר לפסגת ההר מוטב שיגיעו מדרום, שם נמצאת בקתת ההרים סאפיאנצה (Rifugio Sapienza) ממנה יוצאים סיורים מודרכים (כ 50 יורו לאדם), שכוללים עלייה ברכבל ונסיעה ברכב שטח עד סמוך ללועו המעשן של ההר. בכל מקרה

בשל הגודל והמורכבות של שמורת האתנה כדאי לערוך את הביקור באזור ההר בסיור מאורגן ומודרך.

יציאה מהר אטנה בשעה 16.00 למלון בטאורמינה הגעה בשעה 17.00 [סיור בעיר]

טאורמינה

טאורמינה הינה אחת הפנינות של סיציליה כולה (ישנם רבים הבאים רק לטאורמינה) מעוז היוקרה הסיציליאני, עיירה זו היתה חלק מאדמתVITULIA= אדמת הבקרים שנתנה בהמשך את שמה לאיטליה כולה. שמה של העיר קשור בזכר שבבקר–השור =TOROובניב היווניTAUROMENIUM. היהלום שבכתר הסיציליאני מושך אליו תיירים מכל העולם ומוזרה העובדה שהוציאו ממנו את בית הקזינו היחידי באי.

רוב רובה של העיר היפיפיה סגורה למעבר מכוניות ובעית חניה קשה במיוחד למעט אלו הלנים באחד מבתי המלון בעיירה. טאורמינה מצויה על צוק ,סמטאותיה ציוריות (הזמן עומד מלכת) הרחוב הראשי החוצה את העיירה כולה הינוCORSO UMBERTOהתחילו בפיאצה סן–אנטוניו הרחוב עובר בשער העתיק פורטה קטאניה (לכיוון השער בסוף המדרחוב פורטה מסינה), הקתדרלה בפיאצה דל דאומו, עוד שער פורטה דל צ'נטרו ומגיעים לכיכר המרכזית

נובה אפרילה -APRILE9 , בה מגדל השעון ומרפסת רחבת ידיים משם פנורמה יפיפיה…נוף עוצר נשימה ששמש השראה למשוררים רבים. הרחוב הזה משנה צורה כמה פעמים ביום. ביום הינו רחוב הקניות–התרשמו משלל חנויות האופנה המציעות כמעט את כל המותגים המפורסמים, אחר הצהריים מתיישבים בבתי הקפה, מאוחר יותר מתחילה ה- "פאסגאטה" וכולם מטיילים הלוך ושוב, נעצרים,משוחחים ,שותים עוד קפה, מלקקים גלידה וכו' .

בכניסה לעיירה משמאל לכיכר הראשונה (תחנת מוניות) מצוי אמפיתיאטרון יווני מהמרשימים בסיציליה (קטן יותר מהאמפי בסיראקוזה) אבל יפיפה בעיקר לפני השקיעה אז האבן מקבלת גוון ורדרד. העמודים המקיפים את היציע שרדו וביניהם מתגלה נוף מרהיב, התיאטרון מפורסם בין השאר בשל האקוסטיקה המושלמת שלו ולפיכך בקיץ מתקיימים בו מופעים והצגות.

גאטה שביקר במקום בשנת 1787 הבהיר לכל קורא את העובדה עליה אין עוררין–"באף תיאטרון בעולם לא זוכים לנוף עם תפאורה שכזו". התאטרון המקומי המרשים יושב על צלע הר אשר ממנה נשקף הר הגעש אתנה–תפאורה מושלמת ללא ספק.

קיימים לא מעט תצפיות נוף בגנים הציבוריים מהם מוביל הרחובBAGNOLI CROCEל-BELVEDERE שמשם ניתן לראות לא רק את חוף סיציליה המזרחי כי אם את חוף קלאבריה.

בקצה הרחוב המקיף את העיר ליד מלון וילה קריסטינה עולה כביש צר ומפותל למבצרCASTELLOולכפר הקטן המקסיםCASTELMOA. לשניהם עולים על מנת לצפות בנוף.

----fountain in piazza duomoהמזרקה בפיאצה דואומו

הקתדרלה הראשית של טאורמינה נבנתה סביב שנת 1400 על חורבותיה של כנסייה מימי הביניים. הדואומו מתוכננת עם שלושה מעברים , יש בה שש מזבחות קטנות בשני המעברים. האולם מוחזק על ידי שישה עמודים מונוליתי , שלוש בכל צד , בשיש טאורמינה ורוד בנייר כסף ודקורציה דגים בקנה מידה .

הסמל של טאורמינה. מזרקה בסגנון ארוקו, שנבנה בשנת 1635 , היא משיש טאורמינה עם שלושה שלבים קונצנטריים בבסיסו. בכל אחד מארבעת הצדדים של המזרקות יש כמה עמודים קטנים התומכים באגנים ; סוסי פוני המיתולוגיים ומזרקה שהמים זורמים מפיהם . הבסיס המזרחי של המזרקה הגדולה מכיל אגן רביעי, גדול יותר מאחרים, אבל כבר לא בשימוש מאז שזה היה מקום השקיה לבעלי חיים .באמצע בסיס המזרקה יש אגן קטן מתומן אשר מורכב על ארבעה רגליים; בצד המזרחי , שתיי רגליים שמחזיקים שני רגליים קטנות יותר כל אחד , ויצרה בסיס שלאגן מתומן מעוטר בשלוש חותמות מראים את ראשם וזנבות. שלוש דמויות מיתולוגיות דומות טריטונים עומדת באמצע האגן האחרון זה בזרועותיהם השלובות מעל ראשיהם כדי לתמוך באגן אחר; בסיס עגול בתוך אגן זה מחזיק סל הפירות.

The byzantine Madonna------ המדונה הביזנטית

המדונה הביזנטי נשמרת כעת בקתדרלה של טאורמינה. מדונה נמצאה בתוך באר ישנה וכנראה הוצבה שם כדי להציל אותו מפלישות רבות והביזה שהתרחשו בתקופה ערבית, אם כי יש לה מסורת שהיא יצאה משם על ידי המלאכים. ציור שמן על הלוח מכוסה בשכבה של אבני כסף ויקרים למחצה. ללא ספק שייך לתקופה הביזנטית, הציור הוקדש למריה הקדושה של היוונים.

The san domenico Monastery ----מנזר סן דומיניקו

מנזר דומיניקני זה, עכשיו Hotel San Domenico , היה המנזר השלישי בטאורמינה. מקורותיה ותולדותיה קשורים לדמיאנו רוסו ,נזיר דומיניקאני שהיה צאצא שלמשפחת Altavilla ונסיך Cerami ; לאחר שהפך לנזיר הוא תרם את כל רכושו למנזר הדומיניקאני ב-1430. אחוזה העתיקה שלו הפכה למנזר הדומיניקני של טאורמינה. " סן דומניקו " היה הראשון או אולי הטירה היחידה קיימת בטאורמינה בימי ביניים . כמה מאות שנים מאוחר יותר האחוזה הוחזרה ליורשיו של דמיאנו רוסו שהפכו אותו למלון. רק חלק מהמנזר לשעבר נשאר פתוח לתפילה עם זאת , הוא נהרס על ידי פיגועים ב -9 ביולי 1943. אולם הקונגרסים של המלון נבנה על חורבותיו של בית התפילה , שימור שרידי המזבחות הקטנות. ההפצצות לא פגעו בשאר המלון. המנזר היפה והפארק מרהיב , המשקיף על הים ויש נוף של הר אטנה , הם החלקים הכי המקסימים של המלון. בהרמוניה משקפת את הסגנון האדריכלי של שאר הבניין עם אוצרות אמנות רבות אותנטיות , כמו גם בגדי קודש וכלי שיט וציורים של אמנים ידועים.

The clock tower---- מגדל השעון

מגדל השעון פועל כמו שער כניסה לחלק מהעיר שהיסטוריונים מכנים "אזור המאה 15". שראשיתה במאה ה 12, המגדל נהרס עד היסוד במהלך פלישה צרפתית תחת לואי הארבעה עשר ב 1676 . הוא שוחזר על ידי האנשים של טאורמינה ב1679, שהוסיפו שעון גדול למגדל. מחקרים שבוצעו לאורך השנים, עם זאת, הראו כי יסודותיו של המגדל בלבנים רבועים גדולים של אבן טאורמינה יותר אחורה ממועד הבנייה הראשון של המגדל. לפיכך ניתן להניח שהמגדל הראשון שנבנה על חורבותיו של קיר הגנה מבוגר שהיה מיום חזרה למקורותיה של העיר, או במילים אחרות המאה ה -4 לפני הספירה. בשעה 12.00 בדיוק מתבצעת תצוגת השעון במחרוזת של נעימות וריקודים על ידי פסלים.

---The gymnasium [the naumachie] אולם הספורט של ]נאומסיה[

גימנסיה בטאורמינה הייתה באזור שנקרא " Giardinazzo " , שבו עדיין יכולות היום לראות את הריסות Naumachiae מה שנקרא. " Gymnasium " בדרך כלל היה בנייה עם מתחם מלבני, מוקף מארבעת צדדיה על ידי גלריה אשר נתמך על ידי עמודים. למעשה, זה היה המקום שבו גברים צעירים חונכו משני נקודת המבט אזרחית דתית ואופרטיבית. הספורטאים שהשתתפו במשחקים האולימפיים הוכשרו בגימנסיה . בטאורמינה הקיר היחיד שנותר של גימנסיה העתיקה נשען על שורה כפולה של עמודים גזורים היטב באבן טאורמינה המהווים את בסיסו של הקיר. ישנן 18 נישות עם קשתות עגולות ו-18- נישות מלבניות קטנות אחרות. השם " Naumachiae " (מהמשמעות יוונית " קרב ימי " ) בצורה לא נכונה שניתנה לחורבות אלה היא כנראה לייחס לעובדה שקיים מאגר גדול על הקיר שנותר, אשר היה אמור להיות אספקת מים לגימנסיה ועתודה לעיר כולה .

The public gardens--- הגנים הציבוריים

גינות העיר, על שמו של הדוכס של אפיפיורות שהיה נציג של ציבור הבוחרים של טאורמינה כאשר הם נעשו , נתרמו על ידי משפחת Cacciola - טרווליאן במהלך 1920 . בפנים, יש צמחייה עבותה ומערך ים תיכוני טיפוסי של גידור וערוגות פרחים עם שבילים מרוצפים שאורכו כמעט דונם. השדרה מרופדת בעצי זית לזכרם של הנופלים במלחמות שונות פועל בין עצים יקרים של מינים שונים , שחלקם נדירים ויפים להפליא. במרכזו בקצה הצפוני מזרחית של הגינות , יש כמה מגדלים אופייניים בסגנון פגודה עם עיצובי ערבסקה , עשויים לבנים וקצוות עם אבן שמגדלים אלה נבנו על מנת ללמוד על חיי הציפורים. שרידים משני מלחמות העולם הם בכמה קרחות ואנדרטה לנופלים במלחמה ניתן לראות ליד" תיאטרו די Verzura " הטבעי ( ירק התיאטרון ) .

Palazzo Corvaja ------ פלאצו קורבג'ה

השלטון הערבי בסיציליה נמשך מ-9 ועד המאה 11 והמוסלמים נשארו בטאורמינה בפרט מהשנה 902-1079 . במהלך המאה 11 הערבים חיזקו את ההגנה של העיר על ידי בנייה , בין היתר ,מגדל שהוא באמת החלק העיקרי של Palazzo Corvaja . המגדל הוארך בסוף המאה 13 עם התוספת שלה אזור שבו הוא בצד שמאל של פורטל הכניסה. יחד עם האגף החדש הזה, נבנה גרם מדרגות מובילות מהחצר לקומה הראשונה . יש שלושה לוחות אבן מפוארים בסירקוזה פיסולית:הראשון תמונות מיצירתו של איב ; השני ,החטא;והשלישי הוא של גירוש אדם וחווה מגן העדן.

האגף הימני של הבניין נבנה בתחילת 1400 כדי לשכן בו את ישיבות הפרלמנט הסיציליאני שהתקיימו ,לראשונה ב 1411, באולם מהמאה 15 הגדול בנוכחות המלכה ביאנקה של נווארה , יורש עצר של ממלכת סיציליה . ובשביל אותה סיבה זו Palazzo Corvaja נקרא גם בית פרלמנט או ארמונה של המלכה ביאנקה של נווארה .

בכל מקרה האחוזה נקראת על שם משפחת Corvaja , אחת המשפחות הוותיקות ואציליות ביותר בטאורמינה. הגברים של המשפחה נודעו בממשל של העיר , כמו גם באמנויות ו . Palazzo Corvaja 1945. ליד האודיאון , ליד הכניסה הישנה

ל Naumachiae ולא רחוק מהתיאטרון היווני רומי , ארמון Corvaja הוא ללא ספק אחד מציוני הדרך ההיסטוריות של טאורמינה. באשר לסגנון האדריכלי של הבניין, שהוא תערובת של סגנונות בשל תקופות השונות שבמהלכו נבנה ומורחבת. סגנונותיה מערבים , נורמנים , גותיים . החומות של המגדל הן ערביים ונוצרו על ידי שורה כפולה של חורים מרובעים. חלונות המחולקים של אולם המאה 14 הם גותית . סוג זה של חלון באדריכלות גותית מחולק לפי עמודה קטנה כדי ליצור שתי כניסות לאור. אולם המאה 15 , שבו פגישות סיציליאני הפרלמנט נערכו , הכול בסגנון נורמן.

Palazzo Ciampoli---ארמון צ'יאמפולי

הוא האחרון מארמונות מימי הביניים בטאורמינה , שכן מקורו בתחילתה של המאה 15 . השנה שבה אחוזה המפוארת הזאת נבנתה בשנת 1412 ואת הנשק מעל פורטל הכניסה הראשי שלה נושא את התאריך הזה . ב -1926 המלון " פלאצו וקיו " נבנה בגנים של ארמון Ciampoli Palazzo della Signoria עד לפני כמה שנים , Palazzo Ciampoli שוכנו אחד ממועדוני הלילה המפורסמים ביותר בטאורמינה, " ססטו Acuto " , על שמו הקשתות המחודדות המצועצעות של הבניין בהתאם לסגנון הגותי, היה בבעלות משפחת Corvaja בטרם עבר אל משפחת Ciampoli . החלק הבולט היחיד של Palazzo Ciampoli הוא רחבה ומדרגות תלולות הפועלות כבסיס שלה . במקור הייתה חצר פתוחה גדולה בחזית הבניין , אבל כל מה שנותר ממנו היום הוא פורטל קמור עגול עם הבסיס שלה בשיש טאורמינה ושני תבליטים של ראשי קיסרים רומיים בפינות מעל לקשת . האחוזה נפגעה ונהרסה על ידי פיגועים ב1943 . עם זאת, מאוחר יותר שוחזר עם אותם הלוחות שיש שהתמוטטו. אדריכלות קטלונית ב Palazzo Ciampoli מזוהית בקלות . למעשה למבנה של הבניין יש מאפיינים ספרדיים.

---Santa Caterina Church in Piazza Vittorio Emanueleכנסית סנטה קאטרינה

התאריך המדויק של בנית כנסייה זו , שהוקדשה לקתרינה הקדושה מאלכסנדריה במצרים, וממוקם במרכז העיר מול Palazzo Corvaja , אינו ידוע. הוא מוערך לתאריך 1663,השנה חרוט על הלוח של הגלוסקמה שנמצאה מחוץ לכנסייה ועכשיו ממוקמת בקיר שליד המדרגות שמובילה לקריפטה. דלת הכניסה לsacresty היא בצד השמאל של הפורטל ; נחשב שנבנה לפני כנסייה , כלומר, במהלך המאה 16. החזית מעוטרת בשני חלונות קטנים עם צדפים , אותו הקישוט בשימוש בכרכוב של הדלת . כפי שהוא נבנה על חורבותיו של האודיאון , ששרידיה ניתן לראות מאחורי הכנסייה.

church of St Pancras ---- כנסייה של סנט פנקראס

הכנסייה הוקדשה לפטרון של טאורמינה ,הבישוף סנט פנקראס , נבנתה על חורבותיו של מקדש יווני מוקדש ליופיטר . חלקי התא של בית המקדש עדיין יכולים לראות בקיר הדרומי של הכנסייה. כנסייה זו היא בסגנון ארוקו ותחילתה בחלק השני של המאה 16 . הפורטל העיקרי שלה הוא מאוד מעניין עם משקופים וכרכובים באבן טאורמינה ; שני עמודים היוניים מקשטים כל צד של הפורטל. בתוך הכנסייה בקומת ביניים ניתן לראות מעל שער זה . שני ציורי שמן על בד מעניינים תלויים מעל שתי מזבחות קטנות, אחד מדמיינות את העינויים של סנט Niconeואחר הקידוש של סנט מקסימוס שהיה ממשיכו של סנט פנקראס . בין שתי מזבחות קטנות האחרות בצד השמאל של הכנסייה יש פרסקו של הבישוף האחרון של טאורמינה Teofano Cerameo מהמאה 11 . מעקה נמוך מברזל מפריד בין שאר הכנסייה מן המזבח העיקרי המעוצב בפאר עם לוחות שיש ועמודה בסגנון היוני בכל צד , כמו אלה בפורטל החיצוני. יש שמונה מלאכים על המזבח , ארבע בכל צד ,ופסל של האל נותן את ברכתו. פרסקו מדמיין העינויים של סנט פנקראס ניתן לראות בצד הימין של המזבח הראשי.

Santuario della Madonna della Rocca---- דלה סנטואריו מדונה דלה רוקה

ממוקם על פסגת הר Tauro ,Santuario המדונה דלה רוקה אחד מהנופים היפים ביותר בטאורמינה. המקדש נבנה ב-1640, מנצל את מבנה הסלע המהווה מערה שם,ועדיין כיום אחת האטרקציות לתצפית על העיר.

רכבל (Funivia) מטאורמינה אל MazzaroTaormina Mare רק 2 דקות.

אתה מגיע לחוף של Isola Bella ובית הספר לצלילה של טאורמינה. ניתן למצוא הרכבל של טאורמינה בויה לואיג'י פירנדלו, 3 דקות הליכה מפורטה מסינה.

שעות פתיחת יום שני. 8:45-20:00

יום שלישי—עד יום ראשון-7:45-8:00

מחירי הרכבל

בכיוון אחד למבוגרים: € 3.00

כרטיס ליום למבוגרים: € 10.00

כרטיס שבועי למבוגרים: € 30.00

כרטיס חודשי למבוגרים: € 50.00

לינה בטאורמינה

יום 2 יום רביעי 16/04/2014

יציאה מהמלון בטאורמינה בשעה 09.00 לכיוון סירקוזה הגעה בשעה 10.30 [סיור של כ-3 שעות]

---Siracusa סיראקוזה

סירקוזה היתה מושבה יוונית כבר במאה ה- 8 לפנה"ס ונחשבת לעירו של ארכימדס ועל תושביה המפורסמים נמנים המשוררים : איסכילוס, פינדארוס וכמובן המתמטיקאי ארכימדס שהביא לעולם את בשורת מדידת נפחם של גופים מורכבים. "אאוריקה, אאוריקה (מצאתי מצאתי) הדהדה צעקתו ברחבי העיר עת מצא את הנוסחא : נפחם של גופים זהה לנפח הנוזל אותו הם דוחים כאשר משקיעים אותם בנוזל" , הוא נהרג בעת כיבושה של העיר ע"י הרומאים .

סיור בעיר

סיור בסירקוזה מתחיל באזור העתיקות של נאפוליס [[Parco Archeologico della Neapolis

סיור באזור המענין שנקראZONA ARCHEOLOGICAוהוא נתחם ע"י רחוב קורסו ג'לוני[ Corso Jelone] ורחוב ויילה תראכאתי [[Viale Teracati כאן היה הרובע הרומאי של העיר. אבל המענין כאן בעיקר שרידי העיר היוונית נאופוליס [NEOPOLIS]. סירקוזה היא מפורסמת ביותר בשל חורבות יווניות ורומיות. למרות שניתן לבקר בחורבות השונות בנפרד, לראות את כולם , יחד עםArcheologico Museo . אם הפארק סגור , לעלות למרפסת לתצפית המשקיפה על ההריסות, אשר מוארות בלילה.

לפני הקופה של הפארק יש מזבח Hieron, ששימש בעבר על ידי היוונים במת קורבנות ענקית (אורכה 200 מ' וגובהה היה בזמנו 10 מ' ) בה נהג הדיקטטור לצוות על הקרבה שנתית של 450 שוורים. מול הבמה נמצאת הכניסה למחצבה העתיקהLATOMIA DEL PARADISOבה עבדו האסירים. האטרקציה הראשונה בפארק היאLatomia del Paradiso (מחצבת גן העדן ) , גן טרופי שופע מלא בעצי דקל ופירות הדר .

זו סדרה של מחצבות ששימשה כבתי כלא לאתונאים המובסים,שהיו משועבדים ;המחצבות צלצלו פעם אחת עם הקול של האזמלים והפטישים שלהם. לפנינו משמאל פתחה של מערה הנקראת–האוזן של דיוניסוס. EAR OF DIONYSIUS]] זוהי מערה מלאכותית, חצובה בסלע בצורת אוזן ובעלת אקוסטיקה מיוחדת המאפשרת שכל לחש המושמע בחלקה התחתון ישמע בצורה מוגברת בחלקה העליון.

קיימת מערה נוספת גרוטה דה כורדיארי[[GROTTA DI CORDIARIבעלת אוויר לח במיוחד שהקל על עבודתם של קולעי החבלים אשר עבדו כאן.

התיאטרון היווני [[TEATRO GRECOהוא מהמאה ה- 5 לפנה"ס והגדול ביותר בעולם היווני. הוא חצוב בסלע בצורת חצי גורן , כאן ביים איסכילוס את מחזהו הראשון והתיאטרון משמש גם כיום להעלאת הצגות ומחזות קלאסיים ,מחלקו העליון ניתן לראות את סירקוזה והנמל.

זה אחד האתרים הקלאסיים הגדולים ביותר של סיציליה והתיאטרון היווני השלם ביותר ששרד מימי קדם. לטפס לחלק העליון שלאזור הישיבה ( שיכול להכיל 15,000) , לתצפית משובחת : בתיאטרון היווני היו מופעים של פולחנים דתיים האמפיתיאטרון הרומי הדגיש מופעים של ספורט לוחמנית וקרקס. זירה זו היא אחד מהגדולים מסוגו ונבנה סביב המאה ה -2 לספירה . המסדרון שבו גלדיאטורים וחיות נכנסו לזירה הוא עדיין שלם, והמושבים שחלקם עדיין נושאים שמות של הדיירים נגררו ונבנו באתר מלוחות ענק של אבן גיר.

כתובת: Viale Teocrito , (כניסה ברחוב Via Agnello ), סירקוזה

עלות : 10 € כניסה לפארק , 13.50€ כרטיס משולב לפארק ולמוזיאון הארכאולוגי שעות פתיחה: 09.00-17.00

מכאן אפשרות ללכת למוזיאון הארכיאולוגי [Museo Archeologico Regionale] במוזיאון הארכיאולוגי של סירקוזה ישנו אוסף רחב מאד של עתיקות. המוזיאון מחולק לארבעה חלקים החלק הראשון מכסה את עתיקות סיציליה לפני כיבוש היוונים. ישנם פילים ננסיים מאובנים ומוצרי קבר מתקופת הברונזה.חלק זה לבדו שווה את העלות של הכניסה . החלק השני אתה יכול ללמוד המון מידע מרתק על התושבים של סיציליה הקדמונים, אורח החיים שלהם, טקסי קבורה, וסחר בפריטים יקרים אגרטלים קומקומים, וכלי חרס מעוטרים בציפור מהמאה, ה-13,15 כולל סירים ענקיים מקבורה, יחד עם תמונות ותיאורים של אתרי קבורה הגדולים כוורת של קברי מערה.החלק השלישי והרביעי מהתקופה היוונית ותקופות הלניסטיים ועד לתקופה רומית כוללים יצירות מופת אמנותיות כגון הפסל של ונוס Anadyomene / Landolina (העתק רומי של מקור יווני), כמו גם נתחים גדולים של חזית מקדש, מבית המקדש של אתנה (כיום הדואומו של סירקוזה).

המשך הליכה קצרה לכיוון כנסית סן ג'ובאני [[SAN GIOVANNI אשר נמצא ברחוב לארגו סאן מארכיאנו

[Largo San Marciano]שם נמצא קאטאקומבה של ג'יובאני [ [Catacomba Di Giovanni

מתחת לכנסיית סן ג'ובאני בדיוק מול האזור הארכיאולוגי ,ישנן קטקומבות (קברים–מחילות תת קרקעיות) של סאן ג'ובאני בו נהגו הנוצרים לקבור את מתיהם.

הקטקומבות של סן ג'ובאני נוצרו כקברים לקהילה הנוצרית משמעותית של סירקוזה.הם נבנו כאשר נוצרים כבר לא נרדפים, ולכן לא היה צורך בסודיות והמנהרות הן פחות צפופות וקלסטרופוביות מאשר קודם לכן, כגון קטקומבות העצומה של רומא.חלק גדול מהמבנה נבנה מהגרסה קודמת של מערכת מים, וaquaduct (שני מטר רוחב וגבוה, מתנהג כמו מסדרון מרכזי), ושלוש בורות המים גדולים (כל אחד בגודל של חדר גדול,), הם בעצמם מעניינים.

יש כביכול 10,000 קבורים כאן, , מנישות קטנות לתאי קמורים ואלגנטיים.סיור מודרך ייקח אתכם מסביב למנהרות ומציין נקודות מעניינות, כמו עקבות של ציור - חלק מהסיורים הם באנגלית, אך ייתכן שתצטרך לחכות או לחזור מאוחר יותר באותו היום לאחד מאלה.סיור 40 דקות כולל את הכנסייה ההרוסה היפה של סן ג'ובאני - בקיץ, חתונות עדיין יתקיימו בגן האולמות המקסימים, פתוחה לשמים.מתחת לכנסייה היא קריפטה של ​​סן מרציאנו (Marciano San]- הבישוף הראשון של סירקוזה, שהוא אחד המקומות המעניינים ביותר בסיור.כנסייה חצובה בשלב מוקדם מאוד, הוא שומר על כמה חתיכות עתיקות של פרסקו ולוח שבו סנט פול הוא נחשב נח במהלך שהות בסירקיוז.

כתובת: Piazza San Giovanni, טיכה, סירקוזה

שעות פתיחה : כל יום 09:30-12:30 ו14:30-17:30 (ניתן להאריך בקיץ); סגור ביום שני.

חצי האי אורטג'ה [[Ortigia

מכאן אנו פונים לחצי האי אורטג'ה [[Ortigia בו ממוקמת העיר העתיקה של סירקוזה, הבתים המפוארים הניבטים בכל פינה, הסמטאות הציוריות ואווירת ימי הביניים הופכים את הסיור בחצי האי אורטיג'ה לחוויה. הליכה דרך רחובות

[VIALE LUIGI CADORNA] , [Viale Regina Margherita ] ,Corso umberto] ] , [ Ponte Umbertino] המשך הדרך מוביל

למקדש אפולו [Temple Of Apollo] חורבות מקדשים שהוקדשו לאפולו, מודלים קטנים מהמוזיאון הארכאולוגי [Archeologico Museo] . למעשה, מקדש זה נשאר מעט כמה קירות התפוררו ועמודות התנפצו; החלון בקיר הדרומי שייך לכנסייה הנורמנית שנבנתה הרבה יותר מאוחר באותו המקום.

כתובת: Piazza Pancali, Ortygia

המשך הליכה ברחוב כורסו צ'יאקומו מאטאוטי [Corso Giacomo Matteotti] לכיוון דרום מגיעים לפיאצה ארכימדס [Piazza Archimede] אשר יש שם מזרקה יפה שקרויה על שמו של ארכימדס [ Fontana di Artemide]

מכאן ממשיכים דרך רחוב פיאצה דומו [ [ Piazza Doumoלבית העיריה Municipio] ] ומגיעים לקתדרלה של סירקיוז [Cathedral Of Syracuse]

בלב ליבה של Ortygia, נמצאת אחת מהכיכרות היפות ביותר של איטליה. הכיכר היא בעצם מלבני מסודר עם אוצרות סיציליאני והבארוק ובתי קפה תחת כיפת השמיים.

הקתדרלה של סירקיוז היא ארכיון היסטורי של האי החפירות התחתונות חשפו שרידים של העבר הרחוק של סיציליה, כאשר תושביה הסיציליאנים סגדו לאלים שלהם. במהלך המאה ה -5 לפנה"ס ( באותו הזמן כמו המקדש של אגריג'נטו של קונקורד, היוונים הקימו מקדש לאתנה על זה, ובמאה ה -7 הקתדראלה הנוצרית הראשונה של סירקיוז נבנתה על גבי המבנה היווני. העמודים המסיביים של המקדש היווני המקורי שולבו במבנה הנוכחי וגלויות לעין , משובץ בקיר החיצוני לאורך רחוב מינרווה. גם העמודים היוונים שימשו ליתרון דרמטי בפנים, שבו הם יוצרים בקפלות צד אחד מחוברים על ידי שער ברזל מעוצב ואלגנטי. החזית בסגנון הבארוק , הוסיפו במאה ה -18 . בחזית, הכיכר מוקפת שיחי הרדוף ורוד ולבנים ומבנים אלגנטיים מעוטרים בסבכת פיליגרן.

כתובת: Piazza del Duomo , Ortygia , סירקיוז

המשך הליכה ברחוב ויה פומפאו פיצ'ראלי [[VIA POMPEO PICHERALI בסוף הרחוב מגיעים

למעיין ארטוסה Fonte Aretusa] ].

מעיין ארטוסה, יושב בסמוך לים, משובץ בפפירוס מצרי טבעי. אנומליה זו מוסברת על ידי אגדה יוונית שמספרת כיצד הנימפה ארטוסה נרדפה על ידי ארטמיס כשניסתה להימלט מאל הנהר.

היא ברחה מיוון לים,והגיע לסירקיוז בסיציליה. האגדה אומרת שאם אתה זורק כוס לתוך נהר Alpheus ביוון הכוס תצוף ותגיע למעיין ארטוסה בסירקיוז בדיוק כפי שהגיע הנימפה. היום שוכנים במעין כמה ברווזים עייפים וקצת קרפיונים. ממשיכים דרומה ברחוב ויה קסטלו מניאשה [[Via Castello Maniace ומגיעים לטירת מניאשה

[Castello Maniace] נמצא בקצה הדרומי של חצי האי טירה שנבנה על ידי פרידריך השני (1194-1250),

שממנו יש נוף לים משובח.

עלות: 4 € שעות: כל יום 09.00-13.00

יציאה מסירקוזה בשעה 13.30 לכיוון נוטו הגעה בשעה 14.00 [סיור של כ-2 שעות]

סיור בעיירה נוטו-NOTO

ממוקם בפינת הדרום המזרחי של סיציליה,ואל די נוטו[Val Di Noto] מפורסם בזכות ארכיטקטורת הבארוק שלה, ומאז 2002 נכנסה לרשימת הערים שמוכרות על ידי אתר המורשת העולמית של אונסק"ו.

עיר קטנה ונעימה ומושכת הרבה תיירים , עם מרכז היסטורי שמורכב כמעט כולו מארמונות בארוק, כנסיות ובתים.

אדריכלות הבולטות של העיר היא בשל רעידת האדמה הגדולה שפקדה את סיציליה ב 1693 העיירה Noto הישנה נהרסה כמעט לחלוטין, והוחלט לשחזר את העיר חדשה כמה קילומטרים משם.כך נווט נבנתה מחדש באתר הנוכחי שלה, שתוכנן בקפידה עבור פונקציונליות והרמוניה אדריכלית.

הפעילות התיירותית העיקרית בנווטו היא פשוט לשוטט ברחובות הצרים, להתפעל ממבני האבן בצבע זהב, חזיתות ומרפסות פנטסטיות.

הסיור בעיירה נוטו הוא די פשוט מתחילים ברחוב ויטוריו עמנואל בצד המזרחי ליד שער נציונאלה [Nazionale [Porta שנקרא גם שער ריאלה [ Porta Reale] השער נבנה בשנת 1843 על ידי האדריכל אורציו אנג'ליני. שער ענק דוגמת שער נצחון בסגנון רומי, מהמאה -19 ולא ימי קדם.

המשך ברחוב לכיוון מערב אתה עובר מספר כנסיות כמו סאן פרנססקו [San Francesco] סנטה צ'יארה [[Santa Chiare הארמון של הבישוף עם חזית מרובעת שתוכנן על ידי Gagliardi.

בהמשך אתה מגיע לבית העירייה Monicipio] ] והכנסייה הראשית הדואומו Duomo]] אשר נמצאים אחד ליד השני בפיאצה Municipio. הארמון Palazzo Ducezio , בית העירייה עם אלמנטים מעוגלים מוקפים אכסדרה קלאסית. החלק העליון של הארמון הזה נוספו מאוחר יותר בשנת 1950. החדר היפה ביותר שלה הוא XI Salone di Rappresentanza היכל הייצוג , מעוטר בזהב וטיח. בקמרון הוא פרסקו מצא המייצג את הדמות המיתולוגית של Ducezio מייסדי Neas (שמו הקדום של Noto ) . האפוטרופוס בדרך כלל יאפשר לך להסתכל מסביב בקומת הקרקע במהלך שעת עבודה רגילות ; הכניסה חופשית.

עוד אתרים שכדאי להינות מהם בקרבת הדואמו הם:

[Palazzo Landolina] אשר נמצא בסמוך לקתדראלה.

כנסית קולאצ'יו Chiesa del Collegio] ] אשר נבנתה בשנת 1740 יש אומרים על ידי [Gagliardi]

פיאצה הששה עשר [Piazza XVI] עם המזרקה והפסל של הרקולס מול כנסיית סאן דומניקו [[Chiesa di San Domenico, שנבנתה לאחר שנת 1737 על ידי Gagliardi.

ישנו גם מנזר סלווטורה [Salvatore] אשר משמש כיום כמוזיאון העירוני אשר נקרא Museo Civico]] לחפצים ארכיאולוגיים מימי הביניים שנמצאו בחפירות באזור נוטו.

בקרבת הדואמו נמצאת פאלאצו ניקולאכי די ווילאדוראתה

[Palazzo Nicolaci DiVilladorata] שנבנתה בשנת 1737 על ידי LABISI .

חלק מהמרפסות המפוארות ביותר בעיר שייכותל- Palazzo Nicolaci, שבו חיות וכרובים שמנמנות.מערכת חדרים בקומה השנייה היא פתוחה לקהל רחב (1.50 €).למרבה הצער, רעוע כמו גם מציע לך את ההזדמנות לצאת למרפסת ולהתפעל מהנוף מעל נווט.

ארמון Palazzo Villadorata , עם חזית קלאסית. שש המרפסות ראוותניות שלה נתמכות על ידי פסלים של סוסים דוהרים.הארמון מחולק ל-90 חדרים , החדר הצהוב, החדר הירוק , החדר האדום הם היפים ביותר, עם כיפות פרסקו היקרות שלהם מהמאה ה -18 . ישנו ציור קיר המייצג סצנות מיתולוגיות . באחד מהמעברים שלה , הארמון מכיל גלריית תמונות עם כתבי יד עתיקים, ספרים נדירים,ודיוקנאות של משפחות אצולה .

כנסיה נוספת פתוחה לציבור היא[Chiesa di San Carlo],עבור € 1.50 אתה יכול לטפס במדרגות הלולייניות הצרות במעלה מגדל הפעמונים(מגדל פעמונים ולהשקיף על העיר.

מצפון לקתדראלה עוברים דרך רחוב סרג'יו סאלאכאנו [ [Serjio Sallacano ומגיעים לכנסיה דל כרוכיפסו [[Chiesa del Crocifisso שנבנה בשנת 1715 בתקופה הרומנסקית בחזית הכנסייה ישנם שני אריות שמהווים את הבסיס לעמודים. הכנסייה בפנים היא מרהיבה ישנו אריה מתקופת ימי הביניים ומזבח מרהיב.

יציאה מנוטו בשעה 16.00 לכיוון קאטניה הגעה בשעה 17.00 [סיור של כ-3 שעות]

קטאניה - בצלו של הר אטנה

טריסקל – Triskelion או triskelia מוטיב, שמקורו יווני, של שלוש ספירלות שזורות, או שלוש רגליים אנושיות כפופות.
 צורה המופיעה במטבעות של העיר סירקוזה (מאות 3,4 לפנה"ס) ובקערה שנמצאה בחפירות בעמק המקדשים שליד אגריצ'נטו. הצורה הפכה לסמלה של סיציליה עם הקמת "ממלכת שתי הסיציליות", בתחילת המאה ה- 19, ומופיעה על דגל סיציליה. הטריסקל מסמלת גם את צורתו המשולשת של האי על שלושת הכפים שלו.

קטאניה Catania

היא העיר השנייה בגודלה בסיציליה , עם אוכלוסייה של כ 300,000 . היא שוכנת על חוף הים היוני , תחת צלו של הר אטנה , או "Muntagna " כפי שהמקומיים מתייחסים אליו .

הר אטנה היא תמידית ויש בצורה גם את ההיסטוריה ואת עצם קיומו של קטאניה במידה רבה . בכמה הזדמנויות התפרצויות געשיות הרסו את העיר ,ההרסני ביותר מביניהם התרחש במאה 17 . בשנת 1669 קטאניה הייתה מכוסה בלבה ולאחר מכן , רק 24 שנים מאוחר יותר בשנת 1693 רעידת אדמה זעזעה את העיר עד ליסודותיה.

התגובה לאסון האחרון זה הייתה מדהימה : בחלק הישן של העיר כולה נבנה מחדש בסגנון הבארוק , עם ריבועים גדולים , פתוחים לרווחה ושדרות . ההיבט המרשים ביותר , עם זאת, היה חומר הבנייה בשימוש: לבה! קטאניה היא למעשה עיר "אפורה" וייחודי בעולם לכך .

ביקור בקטאניה הוא די קל, כמו מרכז העיר העתיק הוא קטן יחסית. נקודת מוצא אידיאלית תהיה בכיכר המרכזית , הפיאצה דואומו [Piazza Duomo]. הכיכר נחמדה,וכל הבניינים מסביבה תוכננו על ידי אדם אחד, ג'ובאני בטיסטה ואקאריני מפאלרמו. הקתדרלה , מוקדשת לסנט אגתה, קדוש הפטרון של העיר , עומדת באתר של כנסייה מהמאה 11 שנהרסה כמעט לחלוטין בהתפרצות 1693 . החלפתו היא מבנה מאוד מרשים, הטלת הבארוק שמשלב כמה עמודים רומיים שנלקחו מאמפיתיאטרון. אלה לא האלמנטים רומיים בלבד , עם זאת , יש כמה מרחצאות רומיים . בפנים נושא הבארוק ממשיך עם כמה קפלות מקושטות ופרסקו. בליני , הבן המפורסם ביותר של קטאניה , קבור כאן , וכך גם שלושה מלכי אראגון : פרידריך השני , לואי ופרידריך שלישי .

הצדדים האחרים של הכיכר הם מרשימים לא פחות וכוללים את בית העירייה [ Municipio]- שנבנה בשנת 1741 . במרכז עומדת סמל של העיר ,מזרקת פיל לבנה נשאה אובליסק. היא נושאת כיתוב מסתורי אשר הוא ראשי תיבות של "מוחו של סנט אגאתה הוא שפוי וספונטני, כיבוד אלוהים ומשחרר את העיר" . כזו היא המסירות לסנט 'אגתה. בקטאניה שיש שתי כנסיות אחרןת שנקראו על שמה , אחד ממש מעבר לכביש מהקתדרלה , והשני במרחק הליכה קצר

דרומה מהפיאצה תעבור מתחת לקשת מהמאה 17 של פורטה אוזדה [Porta Uzeda] לכיוון הנמל. ממש כאן ישנו שוק הדגים הצבעוני, ההומה של קטאניה. להגיע לכאן לפני ארוחת הצהריים ותוכלו להיכנס לעולם אחר ,אווירה שנותרה כמעט ללא שינוי במשך מאות שנים .

הליכה מערבה מהשוק תגיע לפיאצת פדריקו די סוויויה [ [PIAZZA FEDRICO DI SVEVIA ומבצר קסטלו אורסינו Ursino] Castello] הישן. מבנה מרשים זה נבנה על ידי פרידריך השני במאה 13 על צוק סלעי המשקיף על הים. עם זאת,בהתפרצות הר אטנה בשנת 1669הלבה המסיבית דחף את הים בחזרה.

המשך בחזרה צפונה תבוא על פני היבט של העיר שונה למדי : המקורות העתיקים שלה. קטאניה נוסדה במאה ה -8 לפני הספירה על ידי יוונים מ Chalcis . זה לאחר מכן הפך לעיר רומית ומדהים , בהתחשב בסדרה הדרמטית של התפרצויות געשיות ורעידות אדמה שכל כך פגעו באזור , שלושה תיאטראות ששרדו מתקופה זו.

תיאטרו רומנו [[Teatro Romano, ברחוב ויה ויטוריו עמנואלה[Via Vittorio Emanuele ] , נבנה באתר של תיאטרון יווני במאה 2 לספירה. השימוש שלה באבן לבה מדגימה כמה ההתפרצויות של אטנה היו למטרה טובה . האודיאון [ODEON] תיאטרון קטן יותר המשמש לאירועים אינטימיים יותר , כגון מופעים מוזיקליים . אמפיתיאטרון נוסף נמצא בפיאצה סטסיכורו Stesicoro] Piazza] בצומת הרחובות Via Etnea ו-Corso Sicilia בדרך כלל לא פתוח לקהל זה האמפיתיאטרון הגדול ביותר בסיציליה, אמור להכיל כ 15,000 צופים., המבנה דומה לקולוסיאום .

באזור האמפיתיאטרון ישנם כמה כנסיות ומוזיאון בליניאנו [Belliniano Museo] , המוקדש לבנה של קטאניה המפורסם ביותר ,המלחין וינצ'נצו בליני.

במרחק הליכה קצר לכיוון צפון מזרח תגיעו לבניין אחר, שהוקדש לזכרו, של וינצ'נצו בליני שהוא בית האופרה תיאטרו מאסימו בליני. עונת האופרה יוצאת מסביב אוקטובר-יוני והוא בהחלט שווה ביקור אם אופרה היא הדבר שלך .

יציאה מקאטניה בשעה 20.00 למלון בטאורמינה הגעה בשעה 21.00

לינה בטאורמינה

יום 3 יום חמישי 17/04/2014

יציאה מהמלון בטאורמינה בשעה 08.30 לכיוון מילאצו הגעה בשעה 09.30 למלון במילאצו.

יציאה לנמל לשייט לאיים הליפארים בשעה 11.30 חזרה מהשייט בשעה 22.30

מסלול שייט

מילאצ'ו [MILAZZO] ---–פאנאריאה [PANAREA]---- סטרומבולי [STROMBOLI]----מילאצ'ו [MILAZZO]

שייט בחברת טארנאב [[Tarnav Minicrociere isule Eolie

יציאה ממילאצו [MILAZZO] כל יום ראשון שלישי וחמישי בשעה 12.00 .

Tarnav srl

Via Dei Mille, 9 E 17 - Milazzo (SICILY)
Tel:+39 0909223617Fax:+39 0909285210

Opening Times, From June To October

Everyday, From 7.00 Am To 9.30 Pm

יציאה ממילאצו [Milazzo] בשעה 12.00 ושייט ישיר לנמל באי פאנאריאה [Panarea]

במשך השייט נעבור באזור מפרץ כאלאג'ונקו [Calajunco] והחוף של צימאראי הקטן Zimmari] Littel] .

עצירה של 2 שעות באי פאנאריאה [Panarea] מאפשרת לנוסעים לבקר בכפר הקטן בו חיים 320 תושבים בנוף מקסים והרבה שלווה הכרזנו על המקום כדוגמה לחופש המושלם: חופים קסומים, ריחוק מהכול ואפילו אתר פרה-היסטורי זעיר מתקופת הברונזה.

לנוחות התיירים פועלת רכבת חשמלית זעירה, המגיעה עד קרוב לאתר זה, אשר לא בכדי הוא פופולארי ביותר.

יש אפשרות לשחות ,לטייל, לאכול ארוחת צהריים במסעדה מקומית.

אופציה נוספת היא הליכה רגלית שאורכת כ-45- דקות לכפר הקטן והפרהיסטורי כאפו מילאצ'אשי [Capo Milazzese] שקיים משנת 1400 לפנה"ס . [יש אפשרות לקחת מונית לכפר הפרהיסטורי].

אחר הצהריים חוזרים לספינה והמשך השייט לאי סטרומבולי [Stromboli] , במהלך השייט אנו עוברים מול קבוצת האיים שנמצאים מול האי פאנאריאה [Panarea] .

לאחר העגינה בנמל של סטרומבולי [ [Stromboli, ביקור באי עד לשקיעה

לטעמי האי המרשים מכולם הר הגעש סטרומבולי פעיל כל הזמן לוע הר הגעש נוצר לפני כ 40 אלף שנים וכמו בקבוק שמפניה מלא גזים, הוא "מבעבע" ופולט לבה כל הזמן – תופעה שנקראת, על שם האי – פעילות סטרומבוליאנית.

ההתפרצות המסוכנת האחרונה של הר הגעש התרחשה בשנת 2003 לא היו אז נפגעים בנפש, אולם האוכלוסייה שמנתה כ- 5,000 איש הצטמצמה ל- 400 בלבד. בעלי הכושר יכולים לשכור את שרותיו של מדריך מלווה ולעלות בעליה המפרכת עד ללוע הר הגעש, שגובהו 924 מטר.

אומץ הלב של 400 תושבי האי, המרוכזים כולם במעין כפר אחר ארוך ומפוזר, בהחלט מרשים. בכפר יש כמובן גם בתי הארחה, מסעדות וכנסייה אחת גדולה.

גם פה מציעים לתיירים רכבת חשמלית זעירה שאפשר לטייל בעזרתה.

לאחר השקיעה חוזרים לספינה לשייט לאזור התפרצות הר הגעש בלילה, שבו רואים זרמי לבה פעילים.

במהלך השייט חזרה למילאצ'ו [ MILAZZO] יוגש כיבוד קל טיפוסי לאיים הליפאריים כגון חטיפים ,יין, מים ולחם כלולים.

הערה חשובה: כל מי שלא מרגיש טוב בשייט יש להתחשב במזג האוויר הסוער יחסית בעונה זו של ההפלגה לאיים.היות ממה ששמעתי מיכול מי ששט באותו יום הרגיש מאוד מאוד לא טוב והקיאו לאורך כל השייט. [אפשר להתייעץ אם סוכן הנסיעות או המדריך של הקבוצה].

חזרה משוערת למילאצו [Milazzo] 22:00-23:00 , תלוי בזמן שקיעה.

עלות הכרטיס לאדם :

מבוגרים € 61.50 , ילדים 4-10 שנים € 45.00 , תינוקות 0-4 בחינם.

דמי כניסת לאיים הליפאריים € 1.5.

לינה במילאצו

יום 4 יום שישי 18/04/2014

יציאה ממילאצו בשעה 08.00 לכיוון פיאצה ארמרינה [ Villa Romana del Casale ]

הגעה בשעה 11.00

[סיור של כ- 3.00 שעות בוילה רומאינה דל כאסל]

----Villa Romana del Casaleוילה רומאנה דל כאסלה

ממוקם 6 ק"מ מפיאצה ארמרינה , הווילה המפוארת הזו היא אחת הוילות הגדולות ביותר מסוגו ששרדו מימי הרומאים. 40 חדריו בשטח של 11,340 מ"ר של חלק מהפסיפס הגדול ביותר , המפואר ביותר במערב אירופה.

הערה: ראה הוזהרת, כי שעות פתיחה יכולות להשתנות ללא הודעה מוקדמת בשל שיקום מתמשך ; להתקשר או לבדוק את אתר האינטרנט. ברור מאליו שאציל עשיר בנה אחוזה זו , וכמה חוקרים אף אמרו שזו היתה בקתת הציד של Maximanus , בשיתוף הקיסר דיוקלטיאנוס . תאריך הבנייה של הווילה המדויק קשה לקבוע , עם זאת - אולי בסוף המאה ה -3 לספירה או בתחילת המאה ה -4 . המתחם נהרס בשריפה במאה 12 ובמשך השנים נקבר במפולות בוץ, חלקים של הווילה נחשפו ב-1881. רבים מהקירות של האחוזה עדיין עומדים, אבל רוב המבקרים מגיעים כדי לראות את הפסיפסים שעל הרצפות וציורי הקיר ששרדו . רבים מסצנות הפסיפס הם מיתולוגיה. מכיוון שזו הייתה בקתת ציד , רוב התמונות מראות את המרדף אחרי חיות הבר . החדרים מסתעפים מהחצר המרכזית , או עמודים. בין החדרים אפשר להבחין עדיין באמבטיות קיטור, אשר סיפקו מים וגם חיממו את הווילה עם הקיטור במחזור דרך חללים ברצפות והקירות .ישנם חדרי מסג'ים ( (Sala delle Unizioni, שהעבדים מתוארים מעסים את גופם של אדוניהם.

ישירות ממזרח לפריסטיל (( Peristylium מכיל פסיפס המפואר , שבו אתה יכול לראות בכל צד של האכסדרה

ציפורים, צמחים, בעלי חיים פראיים, ויצורים מבוייתים כמו סוסים. החדר של הקרקס (( Salone del Circo ,האכסדרה של טרמה . הקרקס הרומי המתואר בפסיפסים שלה. מרוץ המרכבות ב-((Circus Maximus של רומא ניתן לראות באופן ברור. ישירות מדרום לפריסטיל (החדר של האנט הקטן Caccia) (Sala della, בפסיפסים המתארים את כל מה שמקורב לאלת הציד , דיאנה,לרשת של חזיר בר. ממערב לפריסטיל הוא הפרוזדור של האנט הגדול. הפסיפסים שהתגלו כאן הם בין המפוארים ביותר מהעולם העתיק. אחת הסצנות הדרמטיות ביותר מתאר חיות בר, קרנף ,פיל,שהועמס על ספינה. בסלון , בפינה הצפון מערבי של פריסטיל הוא החדר המשעשע מכולן: חדר של 10 הבנות ( (Sala delle Dieci לובשים ביקיני שני חלקים סטרפלס ,הנשים צעירות לבושות לתרגילי התעמלות , ואפילו יש אחד הברך תפורה. התלבושות שלהם יהיו מתאימות לחוף במאה ה -21 . ישירות מצפון לפריסטיל הוא Triclinium ,חלל מרכזי גדול שנשפך לתוך שלישיית אפסיסים רחבים . זה היה כנראה פינת האוכל , וזה ידוע לביצוע המרהיב של הרקולס .

באפסיס המרכזי ,הפסיפסים מתארים "קרב הענקים ", חמישה יצורים ענקיים בפרפורי הגסיסה שלהם לאחר שהותקפו על ידי החיצים המורעלים של הרקולס . הפרוזדור של הקרקס הקטן הואVestibolo del Piccolo Circo) ), המתאר סצנות קרקס כגון מרוצי מרכבות, בפסיפסים הממחישים סצנות דיג. סצנת ארוטיקה כוללת מדליון מצולעים המתאר גבר צעיר מתנשף נעול בחיבוק הדוק עם אשה מפתה בלבוש מינימאלי .

כתובת: SP15 , Contrada Casale , 4 ( 2 קילומטר ) מדרום מערב לפיאצת ארמרינה עלות : 10 €

שעות : כל יום 09.00-19.00 בקיץ, 09.00-17.00 בחורף. הכניסה אחרונה 1 שעות לפני הסגירה.

לכל חובבי הקניות ישנו אאוטלט גדול ואיכותי במחירים סבירים באוטוסטראדה בין קאטניה לאינה.

יציאה בשעה 14.00 לכיוון SICILIA OUTLET VILAGE הגעה בשעה 14.30 [כ-4.30 שעות קניות]

יציאה בשעה 19.00 לכיוון אינה הגעה בשעה 20.00 למלון

לינה באינה

יום 5 יום שבת 19/04/2014

יציאה בשעה 08.30 לכיוון אגריגנטו הגעה בשעה 10.00 [סיור של כ 4 שעות בעמק המקדשים]

עמק המקדשים: האתר ומקדשים היוונים באגריג'נטו

Valley of the Temples: the site and the Greek Temples at Agrigento

אגריג'נטו - Agrigento

האטרקציה המרכזית בחוף הדרומי של סיציליה, עיירה שיושבה עוד בתקופות קדומות, והיוותה משכן לתרבות היוונית במלוא הדרה. לצד העיירה נמצא "עמק המקדשים" – Valle dei Templi , אתר ארכיאולוגי מהחשובים בעולם, שהוכר ע"י אונסק"ו כאתר מורשת עולמית, ובו שורה של מקדשים ומונומנטים נוספים חלקם במצב המאפשר להבין את עושר התרבות ההלנית/היוונית. האתר כולל:
שביל הליכה מסודר לאורך כ- 2 ק"מ המשובץ באותם מקדשים.
 העיר נוסדה ע"י יוונים ב- 582 לפנה"ס ונקראה אקראגאס .במקורה היתה לה צורת אמפיתאטרון ובקצה הדרומי, על הגבעה רוכזו המקדשים על מנת שגם התושבים וגם הימאים יוכלו לראותה למרחוק. האלילים האלה שעבורם ולכבודם נבנו המקדשים היו אמורים לשמור על העיר. לשמור לא שמרו כי אקראגאס, שהמשורר פינדארוס חשב אותה ליפה בעולם וברור שהיתה אחת הגדולות–מעל רבע מליון תושבים–נכבשה ונשרפה שוב ושוב. אין הסכמה ביחס לשאלה מי הרס את המקדשים , מקובל היה לחשוב כי נשרפו בפלישת קרתגו ב- 406 לפנה"ס. אולם הם מוזכרים בכתבים שונים מימי השלטון הרומאי מאתיים ואף ארבע מאות שנה לאחר מכן. ולכן הסברה כיום היא כי נהרסו בפקודת הקיסר הביזנטי הנוצרי תאודוסיוס השני ורק ב- 435 לספירה.

לאורך השדרה ישנם מספר מקדשים:

1- בית המקדש של הרה או ג'ונו --- The Temple of Hera or Juno Lacinia

2- בית המקדש של קונקורדיה--- Temple of Concordia

3- בית המקדש של הרקולס (הרקולס) ---- Temple of Heracles (Hercules

4- בית המקדש של זאוס האולימפי (יופיטר) ---- Temple of Olympian Zeus (Jupiter)

5- בית המקדש של דמטר------ The Temple of Demeter

יציאה בשעה 14.00 לכיוון כאלטאגירונה הגעה בשעה 16.00 [סיור של כ- 1.0 שעה]

Caltagirone----כאלטאגיורנה

הייצור המקומי של כלי חרס פונקציונליים התחיל מוקדם ככל הנראה מהמאה ה -2. הודות לשפע של חומר באזור.הסגנון והטכניקות שאומצו על ידי תושביה הראשונים של Caltagirone הושפעו עמוקות והותאמו על ידי שלטונות רבים אשר שלטו בחלק זה של סיציליה.ראשון הרומאים, אחריהם היוונים, הערבים, הספרדים והנורמנים, כל תרבות סיפקה אלמנטים חדשים של יצירתיות וניסיון טכני לייצור הקרמיקה המקומי, מה שהופך אותו לאחד הבולט ביותר באיטליה. קרמיקה נמצאת בכל מקום ב Caltagirone, בשילוב עם עבודות בקפדנות ארכיטקטוניות: במבנים, כנסיות, אנדרטאות, פארקים וכיכרות עתיקים ומודרניים.נקודת הציון העיקרית של העיר היא 142 מדרגות שבנויות מאריחים שמובילות לכנסיה של סנטה מריה דל מונטה [ Monte . [Santa Maria Del

המדרגות שנבנו בחלק הישן של העיר מתחילה בפיאצה Municipio (כיכר העיר המרכזית) לכיוון הכנסייה.המיוחד במדרגות הללו שמושכים הרבה תיירים לעיר היא שכל אריח מעוטר באריח שעשוי מקרמיקה בעבודת יד המעוטרת בסגנון שונה ובצבעים מרהיבים תוך שימוש בסגנונות ונתונים שמקורם במסורת אלף השנים של עשיית כלי חרס.אחת לשנה, ביום של קדוש הפטרון של העיר, (סנט ג'יימס, 25 ביולי), גרם המדרגות מוארות בנרות בצבעים שונים המסודרים על מנת לשחזר ציור אמנותי של כמה עשרות מטרים.

יציאה בשעה 17.300 לכיוון אינה הגעה בשעה 18.30 [סיור בעיר]

אנה---Enna

מבחינה גיאוגרפית אנה היא הלב של סיציליה, כאן תוכלו למצוא סיציליה שלא נפגעה על ידי זמן ותיירות המונית.העיר היא מקום מנומנם חלומי, גבוה על רמה המשקיפה על עמק Dittaino הדרמטי. מעמדה כעיר הבירה הגבוהה ביותר באזור באיטליה (בכמעט 1000 מטר מעל פני ים) זכתה לכינוי "בלוודר" או "יפה נוף" ובהחלט יש לו את זה.זה ידוע גם בשם ombelico או 'הטבור' של סיציליה.

מבחינה היסטורית אנה לא הייתה חשובה כמרכז חקלאי מאז שלטון הערבי.ואכן השטח הוא עדיין אחראי לחלק גדול מייצור תבואה איטלקי, והפסטה שאתה אוכל בכל מקום באיטליה עשויה היטב התחילה את חייו באנה.סיור מסביב לאזור הכפרי שמסביב ייתן לתייר תובנה מעניינת לדרך סיציליאני לחיים המסורתית.

אנה היא שקועה במסתורין ומיתולוגיה, בשל קישור עתיק לפולחן דמטר אלת התבואה. פרספונה (Proserpina), בתה של דמטר, הוצעה על ידי האדס (פלוטו) להפוך למלכת השאול.אמנם בימים אלה אין חורבות קלאסיות נרחבות, תחושה של מיתוס ומסורת עדיין יכולה להיות מורגשת בעיר, במיוחד אם אתה מבקר באביב או בסביבת פסטיבלים מסורתיים.

סיור באטרקציות של אנה

הביקור יחל בלב ליבה של העיר בפיאצה ויטוריו אמנואלה [Piazza Vittorio Emanuele], בצד הצפוני תיתקל בכנסיית סן פרנצ'סקו דה אסיסי, [San Franceco Di Assisi] שבו החלק המקורי היחיד הוא מגדל הפעמון משנת-1500 . בפיאצה יש העתק ברונזה (המקורי נמצא ברומא בוילה,בורגזה) של ברניני האונס של פרספונה ; פרספונה הייתה בתו של דמטר, אלת החקלאות והפריון, שהפולחן היה מושרשת כאן בסיציליה. מהכיכר הולכים מזרחה לאורך ויה רומא ((Via Roma , הרחוב הראשי של אנה מרופדת במבנים מרשימים שבו רוב האטרקציות התיירותיות נמצאות .

במעלה הרחוב תוכל לעבור רצף של ריבועים קטנים : בפיאצת אומברטו [ Piazza Omberto] תראה בצד ימין בחזית האלגנטית את בית העיריה ( (Municipio , מבנה בסגנון ניאו קלסי שהרחיב עם השנים לשלב את בית האופרה הסמוך.

בצד שמאל,בפיאצת כולאשאני ((Piazza Colajanni , כנסייה מהמאה ה -17 של סנטה קיארה [SANTA CHIARA] אנדרטת מלחמה וקבורה , חלק מהתפאורה של רצפת אריחי הקרמיקה מתאר את תחילת ניווט קיטור. בפאלאצו פוליכאריני (Palazzo Pollicarini) , ישנם מספר עתיקות שעדיין שומרים על כמה אלמנטים קטלוני גותי. זה עתה הוסב למתחם דירות פרטי. זהו האחרון של הריבועים הקטנים לפני שתגיע אל פיאצת הדואומו[ Piazza Duomo] הכנסייה הראשית של העיר.

הושק על ידי המלכה אלינור, אשתו של פרידריך השלישי מאראגון, בשנת 1307 באתר של בית המקדש המוקדש לפרספונה , וכמעט הושמד על ידי שריפה הרסנית ב-1446, השיקום החל רק מאות שנים מאוחר יותר. כתוצאה מכך , הסגנונות הארכיטקטוניים שלה משתרעים על פני שלוש תקופות ,מימי הביניים גותית בשלהי הרנסנס לבארוק. האפסיס הגותית החינני והרוחבי היו חלק מהמבנה המקורי , ואילו שאר הכנסייה מתגאה ברבות מיצירות משובחות של אמנות מתקופה הבארוק , כולל ציורים של אמן הפלמי וילם בורמנס . מאחורי הדואומו נמצא מוזיאון אלסי (Museo Alessi ) , שמכיל אוסף של חפצים מצריים.

אוצר הדואומו ( Tesoro ) בקומה הראשונה מציג דוגמאות מעודנות של תכשיטים מתקופת הרנסנס , עם גולת הכותרת, כביכול ,הזהב והתכשיט המרהיבים משובצים בכתר של הבתולה מ-1653.

מול הפיאצה מאציני [[Piazza Mazzini נמצא המוזיאון הארכיאולוגי ואריסאנו ( (Museo Archeologico Varisano שוכן בארמון באותו השם בתוכו מממצאים פרהיסטוריים מימי הביניים.

לקראת סוף הרחוב ויה רומא ((Via Roma אתה תגיע למבצר לומבארדו ( Lombard Castle ), שנבנה על ידי פרידריך השני בחלק הראשון של המאה 13 מעל מיגון ערבי שהיה קיים קודם. פרידריך השני הזמין חיילים מלומברדיה שבצפון איטליה כדי להגן על הטירה . במאה 14 פרידריך השלישי הוכתר כאן כמלך סיציליה ושיפר את ההגנה על הטירה. הוסיף מגדלי שמירה והגיע ל- 20 מגדלים, רק 6 שרדו עד ימינו :פיזה המגדל הוא הגבוה ביותר , המציע נופים מרהיבים של האזור הכפרי של סיציליה. בנוי על שלוש רמות של חצרות, ברמה אחת הוא גם תיאטרון באוויר פתוח . חפירות ארכיאולוגיות נערכים בשנים האחרונות ואתה יכול לראות את שרידי כנסייה וכמה קברים . מן החומות לכיוון צפון , אתה יכול לראות את רוקה די כאררה (Rocca Di Cerera) , שבו המקדש העתיק לאלת החקלאות עמד פעם אחת, ומעבר במרחק, הר אטנה .

לינה באינה

יום 6 יום ראשון 20/04/2014

יציאה בשעה 09.00 מהמלון באנה לכיוון סג'סטה [כאלטאפימי] הגעה בשעה 11.00 [סיור של כ- 2 שעות]

Parco Archaeologico (הפארק הארכאולוגי )

בית המקדש של סגסטה הוא אולי המקדש המשומר ביותר בעולם , ובית המקדש הוא היחיד שבנוי מאבן גיר בסיציליה ( כל האחרים עשויים מאבן החול ) . נמצא על גבעה, בקצה הנקיק עמוק המגולף על ידי נהר Pispisa . נבנה במאה ה -5 לפנה"ס, המקדש לוטה בערפל. יש לו את כל המפרט של מקדש טיפוסי,. האדריכליים לא בנו גג מעולם. ההסטוריונים מצביעים על כך שבית המקדש נבנה בחופזה כדי להרשים את השגרירים האתונאים .

כאשר מתבוננים במקדש מרחוק,הנופים הטובים ביותר הם מהגבעה כמו שאתה מגיע לתיאטרון במונטה ברברו כל העמודים

ישנם הבדלים בגימור בחלק העליון , התחתון, והאמצע לאורך כל אחד מהם. בית המקדש של סגסטה היה אחד הנושאים האהובים של האמנים מהמאה ה -18. הציורים שלהם לעתים קרובות כללו עדרי הצאן והבקר שבאו והקיפו את המקדש - זה היה, אחרי הכול ,שטחים חקלאיים פתוחים , מאחר שסגסטה חדלה להתקיים כעיר. לאחרונה, התיאטרון כבר מגודר וניתן להתפעל רק מבחוץ . הערה: יש קצת טיפוס תלול , לא יציב כדי להגיע למקדש מהכניסה ואין מתקנים לנגישות לכיסא גלגלים.

לאחר ביקור במקדש , אתה יכול לטייל במעלה הגבעה כמעט 4 ק"מ או לקחת אוטובוס לתיאטרון מונטה ברברו, בחלק העליון של ההר. מאפשר לך לראות אזורים מעט ידועים של העיר העתיקה , עם כמה יסודות שראשיתה בימי הביניים יש אוטובוס שיוצא כל חצי שעה . ברגע שאתה יורד מהאוטובוס , לקחת כמה רגעים לביקור בחפירות שמתנהלות כיום . בימים אלה נחשפה הכיכר הציבורית , המאפשר להבין טוב יותר את העבר של סגסטה . התיאטרון , שנבנה החל מהמאה ה -3 לפנה"ס או אולי קודם לכן, שוחזר בצורה מושלמת. בחצי עיגול, זה נחצב היישר מהצד השני של ההר ומאפשר לכמה תצוגות מרהיבות, ברחבי האדמות החקלאיות שמסביב. בימי קדם,התיאטרון יכול להכיל כמעט 4,000 צופים ב-20 שורות בצורת חצי עיגול – על חלק מהמושבים עדיין יש שמות של אישים שנשמרו להם. האתר עדיין משמש לאחסון זמני של אופרות, קונצרטים והצגות בכל קיץ , כך שאם יש לך הפעם שאתה יכול לצפות ביצירתו של אחד מהמחזאים היוונים העתיקים שבוצעו באיטליה על רקע מרהיב בערב הקיץ נעים , בדיוק כמו קהל היה עושה לפני אלפי שנים . מתחת לתיאטרון שוכנת מערה שראשיתה בתקופת הברונזה. האתר, שנמצא עדיין בגילוי וחפירות מבוצעות על ידי ארכיאולוגים מכל רחבי העולם.

כתובת : Calatafimi-Segesta Segesta, 91013 האתר פתוח כל יום משעה 09.00 עד 17.00

מחירים : 9 € למבוגר, 4.50 € לגילים 18-25 ,וללא תשלום עבור ילדים עד 17 ומבוגרים מגיל 65 ומעלה המתגוררים באיחוד האירופי , בקנדה או אוסטרליה. הכרטיס תקף במשך 3 ימים וכולל כניסה לArcheologico Parco . משרד הכרטיסים נסגר שעה לפני שעת הסגירה של הפרק. תחבורה אוטובוס באתר בין המקדש והתיאטרון אינה כלולה בכרטיס , זה עולה 1.50 €. בפארק יש גם אזור אכילה קטן, שמול בית הקפה בלבד, שבו מבקרים יכולים להירגע או לנוח במהלך ביקורם.

יציאה בשעה 13.00 לכיוון אריצ'ה הגעה בשעה 13.30 [סיור של כ- 3 שעות]

סיור באריצ'ה

אריצ'ה היא Hilltown מימי הביניים בלתי נשכח עם מקורות עתיקים בסיציליה, קרובים לעיר הנמל שלטראפאניבחוף המערבי של האי.העיר ההיסטורית המפוכחת מוקפת חומות העיר הגנתיות, הוכתרו על ידי טירה, ושולטת בסביבה מהגובה שלה ההררי של כ 800 מטר מעל פני ים.אריצ'ה מבוטאת עם הלחץ על ההברה הראשונה: EH-richay.

אריצ'ה היא נמצאת במקום גבוה שמשקיפה על העמק, מבוצר באופן טבעי עמדה מעל הנמל הטבעי של טראפאני, שאין זה מפתיע שהאתר כבר תפוס במשך אלף שנים.זה אולי גם לא מפתיע, שעם הצעיף של הצוק של הסטת עננים ואווירה של מסתורין זה היה אתר קדוש חשוב.היה מקדש של ונוס כאן ששרד את התרבויות השונות. המקדש הוקדש מעט עם כל תרבות: עשתורת לפניקים, אפרודיטה ליוונים וונוס לרומאי.טכסי הפריון כנראה התרחשו על או סביב אתר בית המקדש, בנקודה הגבוהה ביותר בעיר.

אריצ'ה נוסדה ככל הנראה בידי Elymians,ילידים סיציליאנים שגם בנו את העיר והמקדש הסמוךסגסטה.אחרי היוונים, קרתגו והרומאים, העיר מאוחר יותר נכבשה ונשלטה על ידי הערבים, ולאחר מכן שליטי נורמן של סיציליה.לערבים זה היה ג'בל חאמד, לנורמנים ומונטה סן ג'וליאנו יורשיהם. בשנת 1930 העיר הפכה לאחד מכמה הפרובינציות של איטליה כדי להיות תחת שלטונו של מוסוליני ואז הפך לאריצ'ה.

אריצ'ה היא בעצם בנויה בצורה משולשת, עם תלולים נתיבים מובילים . התחלת המסלול הוא משער טראפאני,

[ [Porta Trapaniשבו אתה תמצא את תחנת הרכבל . זוהי הנקודה הראשונה של המשולש, בו מתחיל הרחוב הראשי, ויטוריו אמנואלה [Via Vittorio Emanuele] שמוביל ישר במעלה ההר לכיוון הכיכר המרכזית של העיר, הפיאצה אומברטו I. [ PIAZZA UMBERTO I] עם זאת, הדרך המפתה ביותר להתחיל היא לבצע את חומות העיר מפורטה טרפאני [ [Porta Trapaniדרך רחוב ווילה כונטה [Viale Conte] כדי להגיע לטירה של ונוס [ [Castello di Venere

בחזיתו פארק מוצל [ Giardino del Balio] אשר ישנם פסלי ראש אבן.יש אפשרות לשבת בבית קפה עם

מרפסת פנורמית נחמדה .

הטירה [ [Castello di Venere נמצאת באתר של המקדש העתיק של אריצ'ה.הוא פתוח מדי יום, עם דמי כניסה קטנים.

דרך שער כניסה, המבקרים יוצאים למרחב פתוח מוקף חומה שנבנה על גבי הסלע החשוף

מצביעים על העקבות של השלבים השונים בהיסטוריה של האתר, אבל המראה משכנע ביותר הוא למעשה

התצוגה המדהימה מהביצורים.אתה יכול לראות את הים, החוף וצוקים יחד עם כמה מהביצורים ההרוסים

האחרים של אריצ'ה, כולל [ Toretta Pepoli], 'טירה' קטנה שנבנתה על גבי הסלעים.

ממשיך ברחובות הצרים לכיוון צפון עד שמגיעים לפיאצה סאן ג'יוליאנו [Piazza San Giuliano] שם נמצאת כנסיית

Chiesa di San Giuliano]] . בכנסייה ישנם ציורים מהמאות ה-18 וה-19 , פסלי עץ צבועים יותר וקריפטה. ישנם גילופים של על הפורטל החיצוני של הכנסייה, המתאר את פלג גוף עליון ערום שנצרב על ידי להבות - תראה תמונות דומות ברחבי סיציליה. המשך ברחוב העולה צפונה לכיוון Piazza Umberto I]] זהו מרכז העיירה ישנם בתי קפה להתרעננות .

ישנו מוזיאון קטן לתולדות אריצ'ה [[Museo Gordici ובית העירייה.

אריצ'ה מפורסמת בעוגיות השקדים שלה ודברי מאפה, בגאווה שנערמו בחלונות הראווה של כמה מעדניות יש גם שפע של חנויות חטיפים ומזכרות.המקומות הטובים ביותר כדי ליהנות מלשבת למטה ומשקה הם קפה, ברים

בפיאצה אומברטו 1 [Piazza Umberto I].

המשך ברחוב וייה אמנואלה [Via Emanuele] לכיוון דרום עד שמגיעים לכנסיית האמא [Chiesa Matrice] אשר נקרא גם [ [Chiesa Madreהבניין אטרקטיבי תאריך משוער לבנייתו הוא המאה הארבעה עשרה, כאשר הוא נבנה תוך שימוש בחומרים מבית המקדש העתיק של ונוס.

מגדל הפעמונים הסמוך לכנסיית [Chiesa Madre] אשר ידוע כ- Torre Di Re אשר נבנה על ידי המלך פדריקו השני

טיפוס תלול עם מדרגות רבות, אבל התצוגה טובה על העיירה. וחזרה לפורטה טראפאני [[Porta Trapani

יציאה בשעה 16.30 לכיוון פאלרמו הגעה בשעה 18.30 [סיור בעיר]

לינה בפאלרמו

יום 7 יום שני 21/04/2014

יציאה מהמלון בשעה 10.00 לסיור בעיר פאלרמו Palermo ובעיירה הסמוכה מונראלה--- Monreale

פאלרמו- Palermo

העיר הגדולה – בירת האי נשלטה בזמנים שונים על ידי הפיניקים, הרומאים, המוסלמים, הנורמאנים,הגרמנים, הצרפתים והספרדים. כל אחת מתרבויות אלו השאירה את אותותיה ולכן עירוב הסגנונות בעיר מעניין עד מאוד...

זוהי אף הסיבה בין היתר להיותה העיר מהיפות באירופה לפחות עד למחצית המאה ה-19 (ראוי לציין שהעיר נחרבה כמעט עד ליסוד במהלך מלחמת העולם השנייה. מרכז העיר העתיקה היא כיכר ארבע הפינות –QUATRO CANTIבהצטלבות שני הרחובות הראשיים – קורסו ויטוריו עמנואלה עםVIA MAQUEDA.

הפינה הזו ,עם פסלי קדושים ומלכי ספרד, טיפוסית לסיגנון הבארוק הספרדי. מכאן במדרגות מגיעים לכיכר נוספתPIAZZA DELLE PRETORIAובה בית העיריה ומזרקה מהמאה ה- 16 ,הכיכר הסמוכה היא פיאצה בליני

PIAZZA BELINI ובה שתי כנסיות – מרטוראנה MRTORANA וסאן קטאלדו SAN CATALDO .

מרטוראנה נבנתה במאה ה- 12 ומעוטרת בעבודות פסיפס ביזנטיות. אולם במאה ה- 17 הוסיפו לה צד צפוני בסגנון בארוק ואיך שהוא, הסגנונות השונים האלה לא מתנגשים. כנסיית סאן קאטלדו לעומת זאת היא ביזאנטית, עם מראה מזרחי מאוד. נמשיך ברחוב הראשי ויטוריו עמנואלה מערבה עד שנגיע לארמון המלכותי לשעבר , ארמון הנורמנים Palazzo dei Normanni . כיום זהו מושב הפרלמנט כשרק חלקים מהארמון פתוחים לביקורי הקהל. זהו מבנה מימי השלטון המוסלמי שהנורמאנים "שיפצו" לאחר הכיבוש ושני הסגנונות חיים כאן בשלום. הדבר היפה ביותר כאן הוא כנסיית הארמון בקומה הראשונהCAPELLA PALATINA,עם שילוב מקסים של קישוטים מזרחיים ומערביים. על הקירות תמונות פסיפס של זכוכית וזהב המתארות סיפורים מהתנ"ך ומהברית החדשה, רצפת שיש ופסיפס, הרבה צבע. גם חדר המלך מקושט תאורי צייד מרהיבים עשויים פסיפס.
 חדרי הארמון – מציגים את העושר המלכותי שבעבר והכוללים את חדר הישיבות של הפרלמנט הסיציליאני

שבו 90 חברים. הכנסייה המוזרה ביותר בעיר נקראת סאן ג'ובאני דלי ארמיטי, נבנתה במאה ה- 12 על ידי הנורמנים באמצעות אדריכלים ערביים ונראית מזרחית מאוד עם הכיפות האדומות המקשטות אותה. חוזרים חזרה מזרחה עד שמגיעים לקתדרלה של העיר CATHEDRALE , ארונות מפוארים מכילים את גופותיהם של מלכים נורמאנים שונים ומלכה אחת וגם קדושה אחת בארון עשוי כסף טהור – פטרונית העיר הלא היא סנטה רוזאליה שמידי שנה ביום 15 ביולי חוגגים בעיר אתפסטיבל צבעוני מרשים וגדולאת חגה של הפטרונית.

רחוב ראשי נוסף (רחוב החנויות) הינוVIA MAQUEDAבצדו הצפוני הוא נקרא ויה רוג'רו סטימו כאן מתחילה העיר המודרנית . בהצטלבות עם ויה קאבור נמצא התיאטרון , בהצטלבות עם רחובות פילו ומאריאנו נמצאים בתי המלון, החנויות היותר טובות ובתי הקפה האלגנטיים בכיכרCASTELNUOVO בצידו הדרומי מגיע רחוב זה לשוק הציורי והססגוני הווצ'יריה –VUCCIRIAכאן אפשר לחוש את אווירת המקום בצורה האוטנטית ביותר. תושבי העיר הבאים להצטייד בעגבניות הטריות לרוטב הפסטה של ארוחת הצהריים היומית, את רוכלי הדגים המציגים לראווה את מרכולתם הצבעונית (שלל דגים, שרימפסים, תמנונים, סרטנים וכו') .

------CATACOMBE DEI CAPPUCCINI הקטקומבות קפוצ'ין

מרתף החנוטים של הקפוצ'ינים –Catacombe dei Cappuccini. במנזר של הקפוצ'ינים (ענף של המסדר הפראנציסקני), מצויים אלפי חנוטים, הלבושים בבגדים נאים, הנמצאים בקטקומבות (שם כללי למערכות קבורה תת-קרקעיות) – מראה סוריאליסטי מזעזע אך מאד מעניין, שבו מסודרים אותם החנוטים, רובם במצב שימור גרוע אך חלקם "נראים טוב", המקום משמר את האמונה של הקפוצ'ינים, כי ביום הדין, בבוא הגאולה, תחול תחיית מתים על כן יש לדאוג למתים שייראו במיטבם. צורת קבורה זו הייתה נהוגה עד סוף המאה ה- 19, ואז הוצאה מחוץ לחוק.

כמעט 9,000 גופות של גברים, נשים, צעירים וילדים, חלקם בקברים, אבל רבות תלייה השתמרה חנוטה ובשורות על הקירות, מחולקים בקסטות חברתיות, גיל, או מין. רוב ללבוש סימנים המעידים על שמם והשנים הם חיו.הקפוצ'ינים היו מייסדים ובעלים של הממסד הביזארי (רבים של הגופות הם נזירים קפוצ'ין) 1599-1911, וזה עדיין תחת חסותה של כנסיית קפוצ'ין בקרבת המקום. הוא היה סגור, כאשר בית קברות סמוכים נפתח, מה שהופך את הקטקומבות מיותרות. אמנם בלתי נשכח, זה לא מקום לבעלים לב החלש, ילדים עלולים להיות מבוהלים.

Address: Piazza Cappuccini 1, off Via Cappuccini near Palazzo Reale, Palermo

עלות: 3 € שעות פתיחה: 9-13 ו-14-18.

Cattedrale Doumo—קתדרלה הדואומו

כנסייה זו היא שיעור בפאלרמו האקלקטיות-המקור נורמן (1182), ואז קטלוני גותי (בין המאה ה-14 וה-15)

הבארוק והניאו פנים (המאה ה -18). צריחיה, מגדלים, כיפה וקשתות יחד בסוג של מפגש של גורמים שונים שהמלך רוג'ר השני (1095-1154), שקברו נמצא בתוך הכנסייה, יחד עם זה של פרידריך השני, שטופחו בתקופת שלטונו.

הצד האחורי של האפסיס מעוטר בחינניות עם שזירת קשתות ערביות משובצות באבן גיר ואבן סיד וולקני שחור.

Address: Corso Vittorio Emanuele, 458 Palermo

---LA Martoranaמגדל הפעמונים

הצטיין במגדל פעמוני נורמן אלגנטי, כנסייה זו הוקמה בשנת 1143 אבל הייתה לי הפנים שלה השתנו משמעותי במהלך תקופת הבארוק. גבוה לאורך הקיר המערבי, לעומת זאת, הוא כמה מיצירות אמנות הפסיפס העתיקות ביותר והשמורות ביותר של תקופת נורמן. בסמוך לכניסה פסיפס מעניין של המלך רוג'ר השני שהוכתר על ידי המשיח.

Address: Piazza Bellini 3, Quattro Canti, Palermo

Palace Abatellis---ארמון אבאטליס

ארמון זה מהמאה 15 עם אלמנטים מתקופת הרנסנס היא הגלריה האזורית. בין אוצרותיה הבשורה (1474), ציור של אמן הרנסנס הבולט אנטונלו דה מסינה בסיציליה (1430-1479), שכותרתו נצחון מוות, תיאור מקאברי של המגפה הן שנים.

עלות: 8 €

Address: Via Alloro 4, Kalsa, Palermo

Palazzo Reale---ארמון המלכותי

ארמון היסטורי זה , הנקרא גם Palazzo dei Normanni, היה המקום מושבם של השליטים האוטונומיים למחצה של סיציליה במשך מאות שנים. הבניין הוא מן המאה 10 בסגנון נורמן ומבנים ספרדיים מן המאה 17 . בגלל זה עכשיו בתי הפרלמנט הסיציליאני , חלקים של הארמון סגורים לציבור, כאשר הפרלמנט האזורי יושב . קפלת פאלאטינה נשארת פתוחה. נבנתה על ידי רוג'ר השני ב 1132, זו דוגמא מרהיבה של ההרמוניה של אלמנטים אמנותיים המיוצרים תחת הנורמנים . כאן המיומנות של בנאים צרפתים וסיציליאני הובאה לשאת על טוהר דקורטיבי של עיטורים ערבים והפאר של פסיפסים ביזנטיים יווניים מן המאה 11. בפנים מכוסה פסיפסים נוצצים וכתרים על ידי תקרת נטיפים בצורת חלת דבש מפוארת מן המאה 10 . סיפורי התנ"ך .

בקומה עליונה נמצאות דירות מלוכה , כוללים רוג'רו (אולם של המלך רוג'ר ) , מעוטר בציורי קיר מימי הביניים של סצנות ציד קונטרפונקט קודם לכן (1120 ) חילוני לנושאים הדתיים ראו במקום אחר. צרפתית, לטיני, ובערבית נאמרו כאן,ואסטרונומים ומשוררים ערבים החליפו רעיונות עם לטיני וחוקרים יווניים באחד מהנישואין המעניינים ביותר של התרבות בעולם המערבי . סאלה תמיד כלולה בכניסה לארמון או בית התפילה.

עלות: Palazzo Reale או קפלת פאלאטינה € 7, כניסה לשניהם € 8.50 Address: Piazza Indipendenza, Albergheria,

FontanaPretoria---- פונטנה פרטוריה

במרכז הכיכר, מזרקה מעוטרת בשפע עם 500 חלקים נפרדים של פיסול ושפע של דמויות עירומות, Palermitana כאשר הוא נחנך בשנת 1575 שקבל את הכינוי "מזרקת בושה". זה אפילו יותר ממראה כאשר מואר בלילה.

Adress: piazza Pretoria

Square Quattro Canti----ככר ארבעה הפינות

כיכר "ארבע הפינות" –Quattro Canti , כיכר מתומנת, שנבנתה בתקופת השלטון הספרדי, בה נפגשים

Via Maqueda ו-Vittorio Emanuele , רחובותיה המרכזיים של העיר, כאשר בכל אחת מארבעת פינותיה ארמונות המעוטרים בשלל עיטורים ופסלים. בסמוך לכיכר כיכרות ומונומנטים נאים נוספים.

ארבע הפינות היא הצומת של קורסו ויטוריו עמנואלה וVia Maqueda . ארבעה ארמונות בארוק ולא מושחר פליטה מהשלטון ספרדית נפגש בפינות קעורות, כל אחד עם מזרקה משלה וייצוגים של שליט ספרדי, קדוש פטרון, ואחד מארבע עונות השנה.

SAN Cataldo כנסית סן כאתלדו

שלוש כיפות ארגמן בולטות מסמן כנסייה זו, שנבנתה ב 1154 בתקופת הכיבוש הנורמני של פאלרמו.הכנסייה עכשיו שייכת לאבירים של הקבר הקדוש.

Address: Piazza Bellini 3, Kalsa, Palermo עלות: € 2.50

יוחנן הקדוש של נזירים

מתאפיין בחמש הכיפות כתומות האדמדמה שלה, כנסייה מהמאה ה -12 זה נבנה על ידי הנורמנים באתר של מסגד.האמירים שלטו בפאלרמו כבר כמעט מאתיים שנה, וזה הביא לתשוקה שלהם לגנים ומזרקות שופעים. אפשר להיזכר באכסדרה של עמודי סנט ג'ון, מוקף עצי דקל, יסמין, הרדוף, ועצי הדר.

Address: Via dei Benedettini 14, Albergheria, Palermo עלות: 6 €

Santa Caterina Church---כנסית סנטה קטרינה

הקירות של כנסייה זו מפוארת הבארוק (1596) בפיאצה בליני מכוסים בשיבוצים דקורטיביים

מהמאה ה -17 של השיש יקר.

Address: Piazza Bellini, Quattro Canti, Palermo

Teatro Massimo תיאטרו מאסימו

על מדרגותיו צולמה סצנה מפורסמת מתוך הסרט הסנדק III, והוא מעלה הצגות אופרה ובלט.

בנייה של התיאטרון הזה אימתני Neoclassical, הגדול ביותר באיטליה, החלה ב1875 על ידי ג'ובאני בטיסטה באזילה והושלמה על ידי בנו ארנסטו ב 1897 .פרויקט שיקום החל בשנת 1974 נתקלו בעיכובים מרובים, והמתקן נשאר סגור עד ממש לפני מאה שנה ב 1997. הפנים שלה הוא נפלאים כתמיד. על מדרגותיו צולמה סצנה מפורסמת מתוך הסרט הסנדק 3 בו בוצעה ההתנקשות בבתו של הסנדק .

address: Piazza Verdi 9, at top of Via Maqueda Olivella, Palermo:

מונראלה--- Monreale

מונראלה היא גבעת עיר היסטורית ממש מחוץפאלרמו.זה מקום ציורי מפורסם ביותר לפסיפסים היפים בקתדרלת נורמן הגדולה של העיר.מונראלה מחוברת לפאלרמו על ידי אוטובוסים עירוניים רגילים והוא טיול קצר וקל ממרכז העיר.למרות שזה לוקח רק כמה שעות כדי לבקר ולראות מונראלה מפלרמו, יש מקומות לאכול ולשתות, תצוגות טובות ואווירה נעימה.

Duomo cathedral----קתדרלה הדואומו

הקתדרלה המפוארת נמצאת בפיאצה דל דואמו במונראלה מתאפיינת ביד רחבה בפסיפסים המתארים אירועים

מן התנ"ך והברית חדשה . לאחר הכיבוש הנורמני של סיציליה הנסיכים החדשים בשאיפותיהם לבנות פרויקטי בניין גדולים. ויליאם השני ( 1154-1189 ), שבנה במתחם הכנסייה מנזר וארמון בין השנים 1174 ו- 1185, העסיק בעלי מלאכה ביזנטיים. התוצאה הייתה שילוב מפואר של השפעות מזרחיות ומערביות , נחשב לדוגמא הטובה ביותר של אדריכלות נורמנדית בסיציליה. האטרקציה העיקרית היא 68,220 מטרים רבועים של פסיפסי זהב נוצצים שמקשטים את פנים הקתדרלה. דמויות של ישו שולטים באזור האפסיס ,האולם מכיל נרטיבים של הבריאה , וסצנות מחייו של ישו מעטרות את קירות המעברים והרוחביים . תקרת העץ הצבוע תאריך 1,816-37 .ישנה אפשרות לטפס לגג הקתדראלה כאשר אתה מטפס ב-172 מדרגות מהגג נראה נוף נהדר.

כתובת: Piazza del Duomo , מונראלה

לינה בפאלרמו

יום 8 יום שלישי 22/04/2014

נסיעה לשדה התעופה בפאלרמו בשעה 13.00 והחזרת הרכב וטיסה חזרה לארץ.