כתבות ומדריכים על האי הדרומי

פונאקייקי - עפתי! - המלצות על טיולי תרמילאים

בפונאקייקי שבחוף המערבי תוכלו לצפות בתופעת טבע ייחודית של תצורות סלע שנדמות כערימות פנקייק ענקיות ומערות ים עם פתחים עליונים שהגלים נתזים מהם בעצמה. באזור פונאקייקי תוכלו לטייל במסלולי ההליכה היפהפיים של פארק פאפארואה

ניו זילנד - חודשיים משפחתיים בקרוואן

ניו זילנד המדהימה היתה המקום בו הגשימו בני זוג את חלומם לצאת לטיול ארוך עם בנותיהם הצעירות. במשך חודשיים הם מטיילים יחד בין שני האיים, בנופים המרהיבים והשלווים. בכתבה כאן תמצאו את רשמיהם מהמקומות השונים בצירוף המלצות מועילות.

ניו זילנד - טיול של חודש לא לתרמילאים בלבד

ניו זילנד היא בין המדינות היפות ביותר בעולם. נופים דרמטיים, עוצרי נשימה, תרבות מאורית מיוחדת וכבשים... הרבה כבשים. על זוג פנסיונרים בני שבעים שיצא לחרוש את המדינה המקסימה הזו, בכתבה הבאה.

ניו זילנד - תרמילאית באי הדרומי

נסיעה לניו זילנד היא חלום שמתגשם, היא מתחילה בקרייסצ'רץ וממשיכה לטיפוס על קרחונים וטרקים באזור וונקה. לא משנה מה שתבחרו, בין אם טרק ארוך או טרק קצר, בין אם לינה באוהל או באכסניה, הטבע של ניו זילנד יקיף אתכם ויגרום לכם להרגיש שאתם נמצאים בתוך גלוייה.

אגמי נלסון - טיול בסביבה

שקט של ציוץ ציפורים מלווה את הישיבה בשמש מול אגם Rotoiti, למחרת המשכנו מערבה שלושים ק``מ נוספים כדי לקבל את השבת באגם השני הגדול יותר, אגם Rotoroa. וביום שלמחרת פתחנו את הבוקר בחברתם של כלבי הים במפרץ Tauranga.

ניו זילנד - מסלול טיול ומידע חשוב

לפני שנוסעים לניו זילנד רוצים בדרך כלל לדעת, מעבר למסלול טיול ואטרקציות, גם מה עושים שם מבחינת תחבורה, אוכל ולינה. לפניכם מסלול טיול בניו זילנד, שנותן מידע חשוב על כל הנושאים האלה ויעשה לכם קצת סדר לפני הנסיעה.

והפעם בתכנית - מילפורד טרק (פרק ה`)

דיווח סוחט דמעות מהבית, מצב רוח טוב ו.. מתחילים את מילפורד טרק! שבמהלכו לומדת מייב לשיר בהולנדית, מה זה ``סטאוט``, קפאון וחלקלקות מהם, ואת טעמה של פסטה ברוטב עגבניות..

בוקר טוב קרחון פוקס (פרק ג`)

אנחנו חוצים את האי הדרומי ממזרח למערב דרך מעבר באלפים הדרומיים, בדרך לגריימאות`. ביקור אצל שושי ודורי.. ויאללה - אל קרחון פוקס, עם משקפי שמש מגוחכות - רוצים לראות גם?

וונאקה, קווינסטאון ופיורדלנד

``כל מי שיביט לרגע במפת ניו-זילנד, יבחין מייד בחבל הארץ המפורץ אשר בפינה הדרום-מערבית של האי הדרומי. זוהי פיורדלנד- ארץ הפיורדים, שקרחונים חרטו בה במשך מיליוני שנה מיצרים עמוקים, והרים תלולים סביבם מטפסים אל על כמעט מקו החוף...``

דרומה בחוף המערבי

מערב האי הדרומי, ה``ווסטלנד``, ראוי בהחלט גם לכינוי ``ווטלנד``: הרבה גשם, ים וקרחונים מרהיבים הזוכים בממוצע לשמונה מטר של משקעים בשנה. כל אלו מספקים לנו מראות והרפתקאות, ובימים המתארכים יש לכך זמן רב- ככל שאנו מדרימים, היום הארוך ממילא מתארך עוד יותר.

טרקים בצפון האי הדרומי

אנו מגיעים לאי הצפוני בדיוק יחד עם החנוכה, ונס גדול היה לנו פה בניו-זילנד: שמונה ימי שמש רצופים! את הימים הנפלאים הללו אנו מנצלים היטב לטובת שני טרקים במפרציו הקסומים של צפון האי, ומשתדלים גם לא לשכוח להדליק נרות.

המדריך לטיולי אופניים בניו זילנד

בכתבה זו תוכלו למצוא את כל מה שצריך לדעת לפני שיוצאים לטיול רכוב באי הירוק. מה צריך להביא, איך לוקחים את האופניים בטיסה (ואולי בכלל לקנות שם), איפה ישנים, על כבישים, כבשים ועוד...

ניו-זילנד - עוזבים את האי הדרומי

את השבועיים האחרונים באי הדרומי מנצלים הפלגים בכדי לחזור למקומות בהם כבר היו. יש משהו בחזרה לרחובות ונופים מוכרים, כמעט תחושה של מקומיים. יומיים בילו בחווה של משפחה מארחת, חברים באירגון ה-hit.

ניו-זילנד - החוף הדרומי של האי הדרומי

החוף הדרומי של האי הדרומי מספק אטרקציות אין ספור, נופים, חיות ים, כולן באדיבות הטבע הכמעט ארקטי. הפלגים מפזזים בין טיפות הגשם, הפינגוינים וכלבי הים כמו ילדים בארגז משחקים.

NZ ב``חודש וקצת`` - האי הדרומי

מתישהו בתחילת חודש נובמבר (בו חל יום הולדתי) לקחתי את ההחלטה הספונטנית להצטרף לחברה שלי שנוסעת לניו-זילנד (NZ). הרבה לא ידעתי על המקום, אבל היתה לי תחושה שזו הזדמנות שלא כדאי לי לפספס...חוץ מזה אחת ולתמיד רציתי להבין מה ההבדל בין 2 האיים (הצפוני והדרומי),

רוטברן מושלג (פרק ד`)

``השביל עבר במין יער גשם מופלא, עם המון עצים ושרכים, וציוצי ציפורים וקבוצות של הטיול המאורגן שהולכות מלפני ומאחורי, מה שהיה מעצבן מאוד``. - תחילת הטרק, למה לא כדאי לישון ליד הקיר, מלחמת שלג עם העצים ו..

להר האבדון ובחזרה

הגענו לנקודת ההתחלה של הטרק בגובה 1100 מטר וכבר היה לנו קר מאוד ולא ראינו למרחק של יותר מ-20 מטר. התחלנו ללכת בהתחלה במישור ולאט לאט התחלנו לטפס, עברנו נהרות ומפלים ולעיתים, כשהעננים התפזרו מעט, הצלחנו לראות נוף הררי יפהפה. הכל היה פחות או יותר בסדר עד שהתחלנו לטפס את העליות הכמעט ורטיקליות של הטונגרירו...

האי הדרומי - מידע כללי

גולת הכותרת של הביקור בניו זילנד היא ללא ספק האי הדרומי. כבר בדרך אליו, במעבורת מעיר הבירה וולינגטון שבדרום האי הצפוני, נגלה הטבע המרהיב בדמות מיצרי מארלבורו המקבלים בזרועות פתוחות את הבאים, לשונות יבשה בירוק החודרות לתכול המים של מיצר קוק, המתמזגים עם השמיים הכחולים ההופכים עם רדת היום לבד ציור צבוע גוונים עזים מאין כמוהם של שקיעה.

אמא ויאיר מטיילים באי הדרומי

``אמא אלישבע !!! מה את עושה בניו זילנד!!!`` ההלם הראשוני עבר, עכשיו מתחיל משהו חדש לחלוטין, זה דבר לא פשוט השינוי הזה. אין בכלל מה להשוות, עברו חלפו ימי האוהל בחצר עם הכלב, ברוכים הבאים ימי האכסניה (ואפילו המלון!). זהו, אין יותר להתקמצן על מסטיקים עגולים!

ים ובעלי חיים בקצה הדרומי

...סיימנו את הביקור בדיוק כאשר הגיעו כמה משבי רוח, ולפתע מעלינו הופיע אלבטרוס מרחף, דואה באלגנטיות מבלי לנופף כלל בכנפיו ובהחלט מצדיק את שמו ה``מלכותי``!

טעימות ראשונות מהאי הדרומי

האי הדרומי שונה מאוד מתאומו בצפון. לא רק בנוף, אלא גם באווירה ובחיי התושבים. במרלבורו סאונדס מפרצים רבים שחורצים אותו, טרק האייבל טזמן הפופולרי שמשלב בין גאות ושפל, שפע של חיי ים וצפייה מקרוב בלוויתנים בקייקורה, וכמובן ארת`ור`ס פאס התיירותית.

טרק האמפ רידג` (Hump Ridge Track) בניו זילנד

הטרק החדש ביותר בניו זילנד הוא אפשרות נפלאה למי שרוצה להמלט מההמון. מי שיצא אליו ימצא מתקנים מתוחזקים היטב ונופים אלוהיים של חופים, סלעי ענק ופסגות מיוערות. אין ספק, גן עדן זה כאן.

הי דרומה לאי הדרומי

על הקמפינג הראשון, על מערות וואיטומו, על שלושה ימי הפלגה נפלאים על יאכטה במפרץ Queen Charlotte Sound ועל מפגש מרתק עם דולפינים.