עפתי לתרמילאים

הי דרומה לאי הדרומי

על הקמפינג הראשון, על מערות וואיטומו, על שלושה ימי הפלגה נפלאים על יאכטה במפרץ Queen Charlotte Sound ועל מפגש מרתק עם דולפינים.
משפחת שפירא
תמונה ראשית עבור: הי דרומה לאי הדרומי
© מאורי הירש

פרידה מהאי הצפוני

הקמפינג הראשון
 אל חשש, כנראה שלא נכתוב לכם על כל פארק קרוואנים שנעבור בו אך הקמפינג הראשון בהחלט שווה כמה מילים. Manukau central park נמצא ב- Great South Rd. ממש ליד פארק השעשועים Rainbows end מה שעושה אותו נוח במיוחד. כמו כן הוא שייך לרשת Top 10 שאתריה נותנים תמורה מלאה למחיר (כ- 20 דולר ניו זילנדי לקמפר + זוג, ועוד כ- 5 דולר לילד). בכל אתר יש פינת משחקים, טרמפולינה, לעיתים בריכה, חדר אוכל מטבח ושירותים נקיים וברמה גבוהה. מיד קנינו את כרטיס החבר המקנה 10% הנחה. דבר נוסף ומפתיע בקמפינג הזה היה יכולת ההצטיידות בציוד עבור הקמפר. זהו הקמפר הקרוב ביותר לשדה התעופה ורבים מהקמפרים השכורים באים לעשות בו את הלילה האחרון. פינה במטבח המשותף מוקדשת לדברים מיותרים ואלו מושארים שם ע"י התיירים העוזבים לטובת התיירים הבאים. אנו קיבלנו שם קומקום חשמלי וטוסטר ומלאי ציוד למטבח מזוג נחמד שסיים את טיולו. מצוידים באלו ובאוכל טוב מרשת ה- New world ומה- Ware house , יצאנו לדרך. נותרו לנו עוד שלושה ימים למעבורת מה שלא הותיר לנו זמן רב באי הצפוני. מראש החלטנו לרדת תחילה לדרומי מכיוון שהוא יפה יותר ובעיקר בשל מזג האוויר שעשוי להיות קשה יותר בדרומי ככל שנתעכב באי הצפוני.

מערות וואיטומו
 נסיעה לא ארוכה בנופים ירוקים בין חוות רחבות ידיים ונופים די משמימים בואך למערות וואיטומו. ביציאה מהעיירה אוטורוהנגה עצרנו לביקור בבית גידול של הקיווי, הציפור שהפכה לסמל הניו זילנדי. במקום יצרו תנאי חשכה ההופכים את היום ללילה וכך ניתן לחזות בזוג קיווים בשעות הפעילות. בנוסף נמצא כאן ריכוז די גדול של ציפורים אחרות ובסך הכל המקום הקטן נחמד ומצדיק עצירה. הגענו למערות וואיטומו. מערת התולעים הזוהרות היא האטרקציה העיקרית במקום אך ניתן לשלב סיור במערת נטיפים נוספת, מערת ארנוי, או במערה שלישית שלאורכה עוברים בשייט אבובים במים מקפיאים. בשל הקור האטרקציה הזו אינה מומלצת לילדים אך איננו בטוחים לגבי מגבלת הגיל. אפשרות נוספת היא לרדת בסנפלינג, בזוג או כבודד לבור בעומק של כ- 100 מטר ומשם להמשיך ולחקור את מערה נוספת. התמקמנו בקמפינג הגדול שממול ועל הטרמפולינה הגדולה מצאו להן הילדות חברות חדשות. מסימון, האוסטרלית, נפרדנו למחרת רק לאחר הבטחה שבהגיענו למלבורן נתקשר כדי לגלות מהי הכנסת אורחים אוסטרלית.

בבוקר נכנסנו למערה. המערה עצמה מוגשת בסיור תיירותי נוסח אמריקה, מהוקצע מדי, מה שלא מצליח לפגום ביופי המרהיב של אלפי התולעים המאירות את התקרה מעל הסירה המפלחת את המים ללא קול. כאילו משקיפים אנו על אלפי כוכבים בשמים זרים, מכוכב אחר. ואולי באמת אנו בכוכב אחר...

אחר הצהרים הגענו לקמפינג נוסף של ה- Top 10 בעיירת נופש קטנה בשם Ohakune. העיירה פורחת בעיקר בחורף ומשרתת את אתר הסקי בהר Tongariro . עם בוקר טיפסנו עם הרכב לתצפית מאתר הסקי והמשכנו דרומה בכביש מספר 1. סטינו מהדרך מעט דרומית ל- Taihape כדי לצפות בגשר הבאנג`י התלוי מעל קירותיו התלולים של הקניון. 80 מטר מתחתיו זורם לו הנהר בנחת. מקום מקסים. באנג`י לא ראינו ולא עשינו והמשכנו עוד באותו היום לוולינגטון הישר לחניון ההעמסה של ה- Ferry. שם, מוגן מהרוחות בין שני קמפרים ענקיים, עמד הקמפר הצהוב הקטן שלנו והמתין לחמש בבוקר אז הצטרפנו לטור המכוניות הממתין לעליה על המעבורת.

בתשע בבוקר, לאחר הפלגה בין מפרצי Queen Charlotte Sound, הגיעה המעבורת לפיקטון.
 בוקר טוב לאי הדרומי.

פיקטון והאי הדרומי

העיירה פיקטון
 פיקטון היא עיירה קטנה, שאילמלא עוגנת בה המעבורת, היינו קרוב לוודאי חולפים על פניה. יחד עם זאת, ממוקמת פיקטון במפרץ נהדר באזור מקסים ומעגן הסירות הקטן, פארק המשחקים שלידו והרחוב הראשי הקטן התאימו לנו בדיוק. כשירדנו מהמעבורת עוד לא ידענו זאת ומיהרנו לצאת ממנה. בדרך פתלתלה ומרהיבה מערבה לאורך מפרצים כחולים, טיפסנו וגלשנו עד לקמפינג של DOC (רשות שמורות הטבע של הקיווים). מקום יפה אך מוזנח מעט והשמש הכתה בנו עד לשעות המאוחרות. עוד לפני החצייה החלטנו לעצור לכמה ימים, ליהנות מהקמפר, לכתוב מכתבים, לקרא ולתכנן ובעיקר להאיט את הקצב מול הפיתויים הרבים. עם בוקר חזרנו לפיקטון והתמקמנו בקמפינג נוסף השייך ל- TOP 10 והפעם לכמה ימים. ה- Blue Anchor Top 10 התגלה כקמפינג מעולה ונהננו מאוד מהשהייה שם. תכננו במקום פגישה עם יעל, בת הדודה, וחברה איתן המסיימים את טיולם בניו זילנד. מכיוון שגם הם גילו התלהבות לחקור את המפרצים וליהנות ממפרשים פתוחים, שכרנו יאכטה קטנה במחיר סביר. ביום ראשון אנו יוצאים כמו כל ניו זילנדי, להרים מפרשים ולהפליג בין המפרצים הרבים.

על יאכטה במפרץ Queen Charlotte Sound
שלושה ימי הפלגה נפלאים חלפו עלינו. רוח טובה מתחה את המפרשים. המדד להטיה מיטבית של היאכטה היתה הצעקה של הבנות "אבא!!!" וזה בדרך כלל בא מהר מדי. עם זאת, לקחה אותנו הספינה הקטנה, 29 רגל אורכה, בין מפרצים כחולים שלשונות יער תלולים מזדקרים מהם. המפרצים עמוקים עד סמוך לחוף והעגינה טובה. ברבים מהם הותקנו מצופים כתומים המציינים נקודת רתימה, כך שלא תמיד נזדקקנו להרטיב את העוגן שלנו. יעל התגלתה כמשיטת דינגי מלידה (דינגי היא סירת גומי קטנה שגררנו עמנו כדי לרדת אל החוף) והיא רתמה אותנו לסלע או לעץ להקטין את נדנודי הלילה.

המפגש עם הדולפינים ביום השני היה מרתק. דולפינים גדולים התגרדו על חרטום היאכטה וליוו אותנו בלהקות גדולות, משמיעים ציוצי הנאה. אנחנו מצדנו החזרנו קריאות התפעלות והתרגשות.

את היום השלישי פתחנו שוב במפגש מרגש ועדי כבר ממש התעקשה להירתם לחבל אחר הספינה כדי לשחק עם היצורים היפים האלה. כל כך מרגיע המראה הנפלא שלהם במים. לי זה נראה יותר כפיתיון והיא הסתפקה בעמדת הדולפינים בחרטום הספינה. מאי ואורית התמקמו משני צדי הספינה מסיטות בקריאותיהן את המצלמה שבידי. אותי החזירה היאכטה לריחות ולחברים טובים שנשארו בארץ ואני משפר את המפרש ומתרפק בגעגועי לאלון סולומון, חברי מדרך הים בהרצליה, שאת מירב ניסיוני בים אני חב לו.

ביום הרביעי נפרדנו מהיאכטה שלנו ומיעל ואיתן החוזרים הביתה. מכאן תכננו להמשיך לאייבל טזמן אולם אחרי ימי השייט החלטנו לגוון את הנוף ואנו יורדים לאגמי נלסון.

הערות לפני סיום
* בשל מזג האויר החמים והנאה שבאזור לא הייתי ממליץ לדלג דרומה כל כך מהר. בעיקר אם זמנכם בידכם. יחד עם זאת אנו יודעים שעוד הרבה הפתעות מחכות לנו דרומה מכאן.
* ליד הנמל הקטן של פיקטון, יש Fish & Chips המנוהל ע"י זוג תאילנדים. מנות ענקיות ארוזות בנייר ומספיקות גם לשחפים שמסביב. מאי שמחה לדבר שוב בתאית והתקבלה בחמימות רבה.

תודה אחרונה לעטר ואושרי ממרום גולן ואפיקים שסיימו זה עתה שלושה חודשים באי הדרומי וישבו אתנו על המפות עמוק לתוך הלילה.

להתראות בכתבה הבאה בדרך לחוף המערבי.

לכל הגולשים שכתבו לנו, בימים האחרונים ישבנו לענות לרבים מכם. בשל בעיות טכניות לא הצלחנו לשלוח את התשובות. מקווים שנתגבר על כך בקרוב.